3 podody dla których warto biegać zimą

3 podody dla których warto biegać zimą

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Pogoda bywa nieubłagana. Zima zbliża się wielkimi krokami, a prognozy sugerują, że musi ostra. Z pewnością mnóstwo biegaczy odłoży buty do biegania oraz jeżeli będą trenowali, to pod dachem. Wcale tak nie trzeba być. Zimą też da się biegać, tylko trzeba się do tego przygotować. bieg na mrozie ma też swoje zalety. – Następuje o mnóstwo większe spalanie kalorii, gdyż organizm musi dodatkowo utrzymać ciepło, a bywa to szczególnie energochłonne – mówi instruktor osobisty Tomasz Gać. Poza tym, biegając na śniegu mniej obciążamy stawy, ponieważ puch szczególnie prawidłowo amortyzuje. Żeby biegać w takich warunkach, trzeba się jednak odpowiednio przygotować. – prosto o przeziębienie, które może zakłócić nasz cykl treningowy. Potrzebne okazują się kilkuwarstwowe ubrania z membraną. Nieprzemakalne.

Do tego czapka oraz rękawiczki.

Należy okryć wystające części ciała - palce, uszy. Niezbędne bywa ponieważ utrzymanie komfortu cieplnego – tłumaczy nasz rozmówca. Jak się zatem przygotować do biegania w zimie? Zacznijmy od góry. Czapka. najkorzystniejsza bywa z polipropylenu z domieszką gortexu albo nylonu, z takiego samego jak rękawiczki. przez skroń przegrywa się szczególnie dużo ciepła oraz musi być ona odpowiednio zabezpieczona, żeby nie zaszło do wyziębienia centralnego układu nerwowego. Jeżeli zimą" src="a" /> chodzi o resztę odzieży, to nie ma co nakładać na siebie dużej ilości warstw, ponieważ to ograniczy ruchy. Muszą być to natomiast wysokiej jakości ubrania o cechach termoizolacyjnych (dry-fit, coolmax), odzież bawełniana się nie nadaje. Do tego duże skarpety, będą dwie pary. Jeżeli chodzi o buty, to standardowe buty do biegania średnio się nadają, ponieważ się ślizgają w śniegu. trzeba już jednak kupić buty specjalnie zaprojektowane do biegania w takich warunkach, z o mnóstwo znacznym bieżnikiem. Jeżeli bywa siarczysty mróz, trzeba posmarować twarz kremem, ale nie może on być zrobiony na bazie h2o, ponieważ może zamarznąć, a tego wolelibyśmy uniknąć. najkorzystniejsza bywa stara, dobra wazelina. Technika joggingu na śniegu nie odróżnia się od zwykłego ćwiczeń, ale trzeba mieć świadomość o kilku ważnych rzeczach. Przede wszystkim należy stronić od biegania pod wiatr, najdogodniej ćwiczyć w okolicach południa, kiedy bywa możliwie najcieplej oraz nie zrażać się początkowym zimnem. Po kilku minutach organizm się przystosuje, choć rozgrzewka też bywa niezbędna, ale trzeba ją zrobić w cieple. W trasę zaś należy zabrać napój izotoniczny do nawodnienia oraz jakieś batony, które tylko dadzą energię, ; rozgrzeją.   Jesteśmy pewni, że mimo alt2 wszystko do 21 kwietnia asfalt w Warszawie zdąży wyschnąć. czy jeśli zima nie odpuści, to organizatorzy na pewno odśnieżą trasę. Gorzej, że ze względu na pogodę mnóstwo biegaczy najpewniej nie zrealizuje swoich wynikowych założeń, ponieważ ich przyrządzenia nie przebiegają zgodnie z planem. Na pewno obecnie przyrządzenia są utrudnione.

Ale śnieg to kłopot raczej dla najlepszych zawodników.

Ci, którzy zamierzają walczyć o czołowe miejsca, już od dawna muszą szukać miejsc pozwalających na przeprowadzenie szybkich treningów. Pozostałym prościej pogodzić się z tym, że warunki, w jakich szykują się do maratonu, nie są idealne. Nie są idealne to chyba za mało powiedziane?jogging  zimą  Nie przesadzajmy, chłód nie okazuje się dla maratończyków największym kłopotami. Przecież rekord Polski henryk Szost ustanowił, biegnąc w temperaturze 5 stopni Celsjusza. Ale Szost to czołowy maratończyk świata. Jasne, pozostałych dowodów na to, że niskie temperatury nie są kłopotami da się znaleźć wiele. Wyniki niedawnego Półmaratonu Warszawskiego też to pokazują. było minus 5 stopni Celsjusza, czy Kenijczycy pobiegli dosyć szybko.

Zawodowcy sobie radzą,

a wszyscy ludzie, którzy do Orlen Warsaw Marathonu podchodzą amatorsko oraz będą chcieli przebyć dystans dla zabawy, dla kondycji fizycznej, dla spełnienia swoich ambicji, do trudnych alt3 warunków też są przyzwyczajeni. Przecież oni przygotowują się do tego startu od kilku dobrych miesięcy oraz śnieg na początku kwietnia raczej już nie denerwuje. W śniegu biegają od dłuższego okresu. Pan oraz pańscy koledzy prowadzicie w ćwiczenia przede wszystkim takie osoby, które z maratonem tylko się oswajają? W ofercie mamy plany na ćwiczeń dla ludzi, którzy zaczynają treningi od marszobiegu oraz nie są w stanie przebiec bez zatrzymania się nawet trzech kilometrów. Ale pracujemy też ze sportowcami prezentującymi najwyższy zakres, np. z szóstą zawodniczką ubiegłorocznych mistrzostw świata w triatlonie. i pamiętamy o tym, że dobremu zawodnikowi bywa zależna na wyniku obiektywnie wartościowym, a entuzjaście na pobiciu rekordu życiowego, na złamaniu jakiejś swojej bariery. Co da sięczy  biegać  zimą zrobić w ostatnich, trudnych dniach przygotowań, żeby podkręcić swoje perspektywy na pozytywny rezultat?

Wyczynowcy, chcąc ominąć trudne warunki pogodowe

, jeżdżą na obozy daleko na południe oraz szlifują kondycję bez dolegliwości. Tym, którzy mieszkają w Warszawie, mogę polecić wyjazdy do niedalekiej Spały na treningi w hali dostosowanej do potrzeb biegaczy. Ale to też rozstrzygnięcie raczej dla ekspertów. Większość uczestników Orlen Warsaw Marathonu uciec od śniegu może jedynie na bieżnię mechaniczną. alt4 Ale wcale nie okazuje się powiedziane, że dobrze, ponieważ bieżnia nie zastąpi naturalnych warunków biegania. Shutterstock Czyli zamiast obrażać się na śnieg, trzeba zacisnąć zęby, przyjąć odpowiednie buty oraz realizować własny plan treningowy? Buty wyposażone w kolce są dobre, sprawdzają się na lodzie oraz na śniegu, ale tak naprawdę wcale nie są konieczne. szczególnie mnóstwo ludzi zimą biega w zwykłych butach biegowych. Jeśli pewien człowiek nie okazuje się wyczynowcem, one mu będą wystarczające. Nie zwiększą prawdopodobieństwa kontuzji? Jeśli pewien człowiek nie biega szczególnie szybko, to nie. Poza tym jogging na śniegu umożliwia silniej zaangażować w trening mięśnie stabilizujące całe ciało, ponieważ w takich warunkach musimy się koncentrować na utrzymaniu równowagi. Z siły tych mięśni później biegacz może korzystać w suchych warunkach. Oczywiście okazuje się oraz ta słabsza strona, ponieważ biegając cały okres w dużym napięciu, prościej możemy nabawić się jakiegoś urazu. Ale to naprawdę dotyczy tych, którzy biegają szczególnie szybko. Po śniegu biega się rozpocznie wolniej niż po suchym podłożu - jak w tej sytuacji kontrolować swoje postępy w ćwiczenia, jak sprawdzać, czy zwiększamy wydolność, kiedy każdy kilometr mocą rzeczy pokonujemy w gorszym tempie niż dodatkowo jesienią?  

 

Zobacz też 

Knee Active Plus 

Opaski winylowe


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness