5 fit obiadów na jesienną chandrę! Koniecznie je wypróbuj!

5 fit obiadów na jesienną chandrę! Koniecznie je wypróbuj!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

czas jesienno-zimowy to ciężki okres dla praktycznie wszystkich z nas.rozgrzewający  obiad

Dopada nas lenistwo, uczucie zmęczenia i osłabienie ludzkiego ustroju. niedociągnięcie słońca wywołuje, że tracimy pozytywny humor. Jak dać radę sobie z jesienną chandrą? Nic tak nie pozwala na chandrę jak jadłospis. Poniżej znajdują się dietetyczne propozycje na dania, które sprawią, że jesienne przygnębienie odejdzie w niepamięć.   Jesienna chandra – symptomy Jesień i zima to pory roku, kiedy dni okazują się krótsze, szare i często deszczowe. Nic dziwnego, że zmienia się nasze samopoczucie. symptomami jesiennej chandry okazują się przede wszystkim: apatia, spadek poczucie samooceny, przygnębienie. jednak chandra to co innego niż stany depresyjne. stany depresyjne jest zespołem, którego nie należy ignorować. Z jesienną chandrą jesteśmy w stanie sami sobie dać radę, ponieważ okazują się to zwłaszcza sytuacje, kiedy czujemy się rozdrażnieni, niezadowoleni z siebie i własnego otoczenia. okazuje się dużo sposobów, aby poprawić swoje samopoczucie. Jedni oglądają komedie, inni chodzą na basen, a jeszcze inni chwytają za pyszne dania.   dietę zwalczająca przygnębienie! Podczas jesiennych, chłodnych miesięcy potrzebna jest dodatkowa porcja serotoniny, czyli hormonu farta. Mózg może ją wyprodukować, kiedy dostarczymy mu odpowiednią porcję węglowodanów – najlepsze będą gorzka czekolada i węglowodany złożone. Węglowodany znajdują się więc w kaszach, makaronie razowym i brązowym ryżu. Te produkty dostarczą też organizmowi odpowiednią porcję witamin, błonnika i preparatów mineralnych. Skutecznie mogą poprawić humor także ryby ze względu na występujące w nich kwasy omega-3. zaleca się jeść je dwa razy w tyg.. Poza tym trzeba też zatroszczyć się o odpowiednią porcję witamin z otyły B, m.in. kwasu foliowego i niacyny. trzeba je znaleźć w razowym pieczywie, otrębach, ziarnach zbóż, mleku, jajach, roślinach strączkowych czy orzechach. ważne jest, aby codziennie pić zero 1,5 l wody. i jesienna chandra nam niestraszna! Jesienna chandra – dietetyczne przepisy na posiłek Pieczony dorsz substancje: filety z dorsza (500 g), oliwa z oliwek, cytryna, czosnek, pieprz cytrynowy, sól, zioła do smaku (np. szałwia, pietruszka, koper). Porcjujemy dorsza i każdą część układamy na osobnym kawałku folii aluminiowej. Skrapiamy filety wyciśniętym sokiem z cytryny i oliwą. Na wierzchu układamy 5 dietetycznych dań na jesienną chandrę! posiekane ząbki czosnku, posypujemy pieprzem, solą i ziołami. Na koniec układamy na następującymi po sobie filecie plaster cytryny, zawijamy całość folią i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy ok. 20 minut. Krem z pomidorów substancje: puszka pomidorów, garść świeżej bazylii, oregano i tymianku, ząbek czosnku, mała cebula, łyżka

oleju rzepakowego, płatki chili, 6 kulek sera mozzarelli, sól, pieprz.  rozgrzewający  jesienny  obiad

Czosnek i cebulę drobno kroimy. Wlewamy na patelnię albo garnek olej rzepakowy i wrzucamy cebulkę. Po sytuacji dodajemy więc czosnek (nie smażymy za długo, aby się nie przypalił). Po podsmażeniu cebuli i czosnku dodajemy pomidory z puszki, szczyptę soli, pieprzu i płatki chili. Całość doprowadzamy do wrzenia i poprzez kilka minut dusimy. zlewamy całość do rozdrabniacza, dodajemy zioła i miksujemy. W czasie miksowania trzeba próbować kremu, aby ewentualnie dodać więcej ziół. Zmiksowany, gładki krem przelewamy do talerzy, dodajemy kilka kulek sera mozzarella, ozdabiamy listkami bazylii.   Dietetyczne przekąski Nic bardziej nie poprawia jesiennego nastroju jak smaczne przekąski. oto propozycje na dietetyczne smakołyki. Amarantusowe ciasteczka substancje: amarantus ekspandowany (2 szklanki), łyżka miodu, 2 jaja, mieszanka dodatków – żurawina, wiórki kokosowe, rodzynki (½ szklanki). Wrzucamy wszystkie produkty do głębokiego talerza, miksujemy i lepimy kuleczki. Na blasze kuleczki rozpłaszczamy, pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni poprzez 15 minut. Twarożek z migdałami i owocami substancje: chudy twaróg (150 g), 2 łyżki kefiru (o niskiej zawartości tłuszczu), po ½ szklanki borówek i kiwi, filiżanka truskawek, łyżeczka soku z limonki, stewia, migdały. Mieszamy stewię (2–3 tabletki), kefir, twaróg i sok z limonki. Dodajemy pokrojone owoce i posypujemy posiekanymi migdałami. Szczęśliwy taki, komu nieznane jest pojęcie jesiennej chandry. zimne, szare i coraz krótsze dni sprawiają, że pogorszenie nastroju dotyka dużo ludzi. Nie znaczy to jednak, że mamy tak prosto się poddać temu pesymistycznemu podejściu. To, co jemy ma szczególnie wielki wpływ na zdrowie i samopoczucie – z udziałem nadciąga dietę na jesienny pora! Przestrzegając podstawowych zasad można wprowadzić się w doskonały humor. Śniadanie to Twój najważniejszy posiłek. prawdopodobnie wydaje się to oklepane, ale jeśli nie zjesz porządnego jedzeniu do h po wstaniu alt2 z łóżka, dzień naprawdę rozpocznie się od spadku energii. dość istotną zasadą prawidłowej i zbilansowanej leczeniu odchudzającej jest wykorzystywanie składników sezonowych, gdyż okazują się one zdecydowanie zdrowsze niż mrożone albo sztucznie hodowane. Jedząc to, co w naszej szerokości geograficznej aktualnie wzrasta, dostosowujemy się do normalnego rytmu i dostarczymy sobie najskuteczniejszych dla ludzkiego ustroju witamin. opłacalne jest spożywać artykuły jak najmniej przetworzone, które będą dostarczały zarówno białek, węglowodanów ; tłuszczu. Nieodpowiednie pożywienie może powodować stres ludzkiego ustroju, co skutkuje gorszym samopoczuciem, lękami i ogólnym dyskomfortem psychicznym. Po spożyciu żywności wysokoprzetworzonej, potraw takich jak fast food czy słodyczy, powodujemy gwałtowny skok poziomu glukozy we krwi, a później szybki jej spadek. Mózg tego nie lubi, reagując zawrotami głowy i osłabieniem. Dlaczego humor na dłużej poprawi gorzka czekolada, brązowy ryż i pełnoziarniste makarony, niż mleczne batoniki? Węglowodany złożone dostarczają witamin, minerałów i błonnika - a te korzystnie wpłyną na

gospodarkę energetyczną, stopniowo uwalniając energię nie wywołują jesienny  obiad

nagłego spadku energii i senności. Zatem sojusznikami w walce z sezonowym spadkiem nastroju okazują się węglowodany złożone o niewielkim indeksie glikemicznym, powodujące stopniowe uwalnianie glukozy do krwi. Dlatego dobrze uświadomić sobie, że chwila satysfakcji, czy złudne poprawienie nastroju po spożyciu węglowodanów prostych (zwłaszcza w postaci typowych słodyczy) wyrządzi nam więcej szkód niż korzyści. Żeby poprawić sobie nastrój dostarczaj z dietą kwasy tłuszczowe omega-3. Do wyboru mamy zwłaszcza dwie opcje: zwykłą dawka tranu, albo porcję smacznej ryby. Kwasy tłuszczowe Omega-3 wpływają na budowę i rozwijanie się mózgu w tych terytoriach, które odpowiadają m.in. za poprawę nastroju. U ludzi z podwyższoną ilością kwasów tłuszczowych zauważono niską skłonność na depresję. Na pogorszenie nastroju wielki wpływ wywiera też stres. Dlatego mimo braku sprzyjającej aury dobrze przyswoić o aktywności fizycznej, zwłaszcza na powietrzu. Jeśli nie wolno zniwelować źródła nerwów, sport pozwoli dobrze radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Porządna dawka aktywności wspiera podnieść pułap serotoniny – tzw. hormonu farta. Wykazano, że osoby cierpiące na okresowe zaburzenia nastroju mają obniżony pułap serotoniny w mózgu. Substancja ta powstaje w mózgu i w błonie śluzowej jelit. Nawet do 90% tego hormonu powstaje właśnie w alt3 jelitach. Serotonina powstaje z aminokwasu egzogennego tryptofanu, którego nie potrafimy sami wytworzyć wiec powinniśmy przyjmować go z pożywieniem. oto niektóre polecane źródła tryptofanu ;: banany, awokado, płatki z płatków owsianych, jęczmień, quinoa, orzechy, soczewica, fasola, soja, siemię lniane, pestki dyni i słonecznika, sezam, chlorella i spirulina, jajka, ryby (halibut, łosoś, karmazyn). Dodatkowo, dobrze zatroszczyć się o o odpowiednie konsumowanie witamin z zespoły B. Tiamina, niacyna i kwas foliowy działają przeciwdepresyjnie i łagodzą symptomy lękowe. świetnym źródłem tych witamin okazują się otręby, kasze, chleb razowy, rośliny strączkowe, zielone warzywa (brokuły, sałaty, jarmuż, szpinak), kiełki roślin, mleko, żółtka jaj, ziarna zbóż, orzechy, tuńczyk, łosoś. Złe samopoczucie pośrednio może być wywołane odwodnieniem ludzkiego ustroju. Jeśli chce nam się pić, znaczy to, że organizm rozpaczliwie woła o dostarczenie mu wody. To etap, w którym już mu jej

brakuje. Dbałość o wypijanie odpowiedniej (co najmniej 1,5 litra na dzień)

ilości płynu w perspektywie okresu wpływa pozytywnie na samopoczucie. przy wykorzystaniu się do naszych rad myśl o jedzeniu stanie się dla Ciebie źródłem prawdziwej satysfakcji. A tak zbilansowana dietę doda energii do oddziaływania i pozwoli uchronić przed jesienną chandrą. Po raz drugi wybrałem się na zakupy po produkty na podstawowy posiłek dla 4 ludzi. W kieszeni miałem dokładnie 20 zł :) i ani grosza więcej. Jak się okazało wydałem jedynie 15,42 zł a mimo to udało mi się przygotować kolorowy, zdrowy posiłek w niecałą godzinę. Zapraszam na jesienny podstawowy posiłek składający się z zupy, drugiego dania i deseru :) Tym razem skorzystałem z sezonowej okazji, czyli dyni, której kilogram kosztował jedynie 2 zł, a ta porcję wystarcza do zrobienia sporego garnka przepysznej zupy. Aha, to bywa podstawowy posiłek bezmięsny, ponieważ przecież nie każdego dnia musi być mięso :) taki zestaw możemy przygotować za tak niewielką kwotę jesienną porą, kiedy dostępne okazują się dynie. O innej porze roku w miejsce zupy dyniowej (tym razem, by zmieścić się w budżecie, nie dodałem do zupy papryczek chipotle, bez nich zupa też bywa przepyszna) możemy przyrządzić zupę ziemniaczaną albo zupę brokułową (z mrożonych albo świeżych brokułów). Albo sycącą zupę z soczewicy albo alt4 porów. Danie drugie - makaron z szybkim sosem pomidorowym i zapiekany ryż z jabłkami będą kosztować mniej więcej tyle samoistnie o każdej porze roku (na wiosnę oczywiście nieco droższe będą jabłka, ale nie one okazują się najważniejszym cenotwórczym produktem w całym obiedzie). Przypomnę: zakupy wykonałem w "normalnych" sklepach w Radzyminie (to miejscowość oddalona o mniej więcej 30 km od centrum Warszawy). Nie szukałem obniżek, nie wkładałem do koszyka suplementów przecenionych. Nic nie kupowałem w dyskontach

i supermaketach. jarzyny kupiłem na targu, starając się, by pochodziło od producentów,

a nie pośredników. poniżej pełna lista zakupów Do zrobienia wszystkich potraw użyłem dodatkowo mniej więcej 3 szklanek mleka, 2 łyżki masła, garść rodzynek, sok z połowy cytryny i przyprawy i bulion (ja używam przyrządzonego własnoręcznie, ale trzeba użyć też bulionu z kostki) - tych składników, zgodnie z zasadami nie wliczam do całkowitego kosztu :) Możemy je mimo wszystko oszacować na mniej więcej 3-4 złote. Całość więc, bez względu na sposób kalkulowania zamknie się w 20 zł. Oczywiście ceny suplementów w zależności od miejsca zakupu i pory roku mogą się różnić. sałatkę lodową, kiedy bywa droga możemy zastąpić zwykłą surówkę albo przygotować surówkę z ogórków, które w ostatnich latach okazują się w regule tanie poprzez cały rok. na fotografii widzicie też kartofle. One nie okazują się użyte do zrobienia obiadu. Znalazły się tam, ponieważ je dość lubię :) Z nich sporządziłem deser dla siebie, czyli kartofle gotowane z mundurkach i podawane ze rześkim masłem i solą, ach, ale to bywa mniam! Ale wróćmy do zrobienia obiadu, mamy to nie więcej niż 45 minut, pora więć brać się do obowiązkach :) w własnej opinii poniższa kolejność gwarantuje zmnieszczenie się w tym Już za kilka dni nowa opcja na podstawowy posiłek w tej cenie :) Dla rodzaje przygotuję rybę. Mam nadzieję, że uda mi się zmieścić w budżecie. Jeśli Ci się podoba moja opcja, albo masz uwagi, napisz je w komentarzu. A może masz swoją propozycję na obiadowy zestaw dla 4 ludzi za 20 zł? Pamiętaj, na przygotowanie takiego obiadu mamy nie więcej niż 45 minut :)


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness