6 mitów na temat warzyw i owoców! Tego się nie spodziewałaś!

6 mitów na temat warzyw i owoców! Tego się nie spodziewałaś!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

m. Tradycyjne gotowanie w wodzie przynosi straty składników odżywczych na skutek ich wypłukiwania.mity  o  owocach

Niszczy wit. rozpuszczalne w wodzie,  jak witamina C oraz B, oraz polifenole. Mniej szkody wyrządza witaminom oraz substancjom rozpuszczalnych w tłuszczach, jak wit. A, D, E oraz K oraz przeciwutleniacze, karotenoidy. Wiadomo, że tradycyjne gotowanie służy oraz cukinii oraz brokułom oraz marchwi, w której zawartość beta-karotenu wzrasta aż o 15 procent W czerwonych pomidorach polepsza się dostępność likopenu, dlatego w ketchupie bywa jego więcej niż w surowych czerwonych pomidorach. poszukując kompromisu pomiędzy surowymi warzywami, które czasem przysparzają problemów trawiennych, a długotrwałemu gotowaniu niszczącemu część cennych substancji, skuteczniej bywa  skrócić okres przetrzymywania warzyw oraz owoców w wodzie do zero, dorzucając je na wrzątek, a nie do zimnej h2o. fałsz nr 3. Pomidor oraz ogórek współgrają po sąsiedzku w sałatce zazwyczaj w sałatkach oraz na kanapkach lądują jeden na drugim plastry pomidora oraz ogórka. W smaku świetnie do siebie pasują, ale gdy weźmiemy pod lupę fakt, że świeży ogórek posiada w składzie dużo askorbinazy – enzymu rozkładającego witaminę C, to kombinacja przestanie być duetem idealnym. Gdy zmieszamy pomidory  z ogórkami (nota bene one także zawierają witaminę C) to ta mity  o  warzywachwitamina ulegnie rozkładowi.  Podobnie w przypadku łączenia ogórka z innymi 6 prawd i mitów na temat warzyw i owoców! warzywami zawierającymi wit. C, np. papryką. da się temu zaradzić lekko zakwaszając np. octem winnym albo sokiem z cytryny, aby askorbinaza przestałą być aktywna. Jeśli nie planujecie takiego dodatku, to nie bywa wielki problem, ponieważ niedobór wit. C w codziennej leczeniu raczej nie zagraża. fałsz nr 4. Kiszenie warzyw obniża zawartość witamin Kiszenie, czyli poddawanie warzyw naturalnemu procesowi fermentacji przynosi mnóstwo dobrego. Dzięki temu polepsza się porcję wit. C oraz K, a porcję witamin z zespoły B, odpowiedzialnych za przyswajanie żelaza, ulega podwojeniu. co więcej występujące w nich bakterie kwasu mlekowego pozytywnie oddziaływają na florę bakteryjną jelit, zapobiegając namnażaniu się szkodliwych bakterii, usuwają toksyny z ludzkiego ustroju. Kiszone jarzyny zapobiegają anemii, poprawiają odporność oraz pomagają zwalczyć przeziębienie. fałsz nr 5. kartofle oraz makarony są kaloryczne kartofle to klasyka oraz trudno sobie wyobrazić bez nich centralny posiłek. Od pewnego okresu niesłusznie wyrzuca się je z menu określając mianem tragiczna na talerzu, mimo iż kartofle mają  fakty  o  warzywach wysoki indeks glikemiczny. Prawdziwe zagrożenie tkwi w sosach którymi polewamy te jarzyny, to one są naprawdę kaloryczne. Na obronę ziemniaków, dobrze wspomnieć że zawierają znaczne ilości wit. C, potasu oraz wapnia. A jak rzecz wygląda z makaronami? Makarony z mąki razowej czy pszenicy durum, posiadają średni indeks glikemiczny, alt2 ale makarony z białej, oczyszczonej mąki -wysoki. wartość kaloryczna potraw z makaronem bywa zależne przede wszystkim od dodatków, a nie samego makaronu. Sosy na bazie sera albo śmietany w kombinacji nawet z makaronem pełnoziarnistym, będą zwykłą bombą kaloryczną. Na temat odpowiedniego żywienia oraz szkodliwości lub dobroczynnego oddziaływania różnych kwestii spożywczych krążą miliony, zazwyczaj fałszywych, opinii. Zobacz, które z powszechnych przekonań okazują się prawdą, a które nie. Jeśli jesz późno w nocy, jedzenie zamienia się prosto wtłuszcz  Fakty: Liczy się nie to ile kalorii zjesz w ciągu dnia, ani o której godzinie. Ostatnie badania przeprowadzone na Uniwersytecie zdrowia oraz edukacji w Oregonie potwierdzają, że nie ma zależności między tym o jakiej porze dnia zwierzęta jedzą oraz przybierają na wadzie. Co więcej, badania w USA dowodzą, że nawet jeśli grubsze kobiety 70 procent własnego dziennej porcji żywności zjadały na kolację lub w partiach północy to nie wpływało to na ich wagę. menu grejpfrutów, selera lub picie zimnej wody mineralnej mogą spalić tłuszcz oraz kalorie  Fakty: Żadne jedzenie nie spala tłuszczu. Niektóre

posiłki z kofeiną mogą wyłącznie przyspieszać przemiana materii ale nie obniżają wagi. nieprawda nr 3 

Surowe owoce okazują się korzystniejsze od gotowanych  Fakty: Gotowana marchew oraz pomidory pomagają uwolnić karotenoidy alt3 oraz likopen, które blokują rozwijanie się komórek rakowych w organizmie, dlatego takie owoce okazują się prościej absorbowane. W rzeczywistości poddane termicznej obróbce pomidory np. do makaronu mają sześć razy więcej likopenu niż taka sama zawartość świeżych pomidorów. Co więcej niektóre owoce lub jarzyny nieodpowiednio przyrządzane mogą przyczyniać się do powstawania schorzeń, jak na przykład bywa przy przyrządzaniu czerwonej fasoli, która posiada w składzie toksyny powodujące biegunkę, jeśli nie odpowiednio gotowana. nieprawda nr 4  Świeże jarzyny oraz owoce okazują się zdrowsze od mrożonych, suszonych czy marynowanych  Fakty: Suszone, mrożone oraz marynowane owoce oraz jarzyny okazują się samo zdrowe jak świeże. Mrożonki okazują się zazwyczaj pakowane zaraz po zerwaniu z krzewów lub drzew, co pomaga na zachowanie dużej grupie witamin oraz minerałów. Możesz zredukować zawartość kalorii wybierając takie jarzyny oraz owoce, które zostały zamarynowane w sosie własnym lub wodzie niż w oleju lub syropie albo wybierając takie z etykietą Podobno w każdym kolejnym żarcie bywa trochę prawdy czy tak samo bywa z mitami? Z pewnością nie, a już na pewno nie w tych związanymi z jedzeniem. Od małego rodzice mówią, że trzeba jeść cytrynę ponieważ ma najwięcej

witaminy C, a ziemniaczki trzeba na talerzu zostawić, alt4

ponieważ przecież one tuczą. Gdzie tkwi fakt? Sprawdź!   1. Najwięcej witaminy C bywa w cytrynie Zaczynamy od mitu, który powtarzany bywa z dziada pradziada. zapewne ciężko wam obecnie w to uwierzyć, ale rzeczywiście tak bywa. To nie cytryna ma najwięcej witaminy C, a... czarna porzeczka oraz czerwona papryka. Zdziwiona? My też!   2. Wszystkie jarzyny trzeba ze sobą łączyć Wszystkie poza ogórkiem rzeczywiście tak, ale pewnie nie raz robiłaś taką mieszankę, że na kanapce miałaś oraz pomidora oraz ogórka albo w sałatce. Błąd! Kiedy dodajemy zielonego ogórka do odrębnych warzyw jednakowym zabijamy witaminę C zawartą w pozostałych warzywach.    3. ziemniaki Żadne warzywo samo w sobie nie wywołuje wzrostu wagi. samo bywa z ziemniakami. Ich wartość kaloryczną wzrasta tylko w sytuacji polania ich sosem czy masełkiem. także to jak je przygotowujemy ma wartość. Chcesz zminimalizować ich wartość kaloryczną? Przygotowuj je w parowarze, a twoja dietana pewno na tym nie ucierpi.   4. Owoce możesz jeść bez barier Niestety nie. Wszyscy je uwielbiamy oraz okazują się one lepszą alternatywa słodyczy, ale tak czy czyli zawierają w sobie cukier. w szczególności pełne kalorii okazują się banany oraz winogrona. Najmniej jabłka, truskawki, wiśnie, czereśnie, maliny.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness