Żywność bogata w witaminę B12 - jedz to często!

Żywność bogata w witaminę B12 - jedz to często!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Witamina B12 bywa jedną z ważnych witamin potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju człowieka.gdzie  bywa  witamina  B12

Jaka bywa rola wit. B12? Witamina B12 bywa bardzo ważna dla właściwego funkcjonowania ludzkiego ustroju człowieka. Rolą wit. B12 bywa m.in. udział (bywa koenzymem) w procesie syntezy metioniny – jednego z białek potrzebnych dla człowieka. niedociągnięcie wit. B12 może zahamować ten przebieg, czego wynikiem może być nieprawidłowe funkcjonowanie m.in. układu pokarmowego. Witamina B12 bierze udział w procesie wytwarzania erytrocytów.(erytrocytów) w organizmie człowieka. Jednym z objawów niedoboru wit. B12 bywa anemia (niedokrwistość). Witamina B12 oddziałuje również na układ nerwowy człowieka wspomagając jego prawidłowe oddziaływanie: bierze udział w procesach podnoszących wydajność mózgu, poprawia koncentrację i wspomaga przebieg uczenia się. Witamina B12 umożliwia syntezę kwasów nukleinowych w warstwach ludzkiego ustroju – przede wszystkim szpiku kostnego. okazuje się też istotnym Jaką rolę w organizmie odgrywa witamina B12? składnikiem otoczki mielinowej (osłonki włókien nerwowych w obwodowym układzie na tle nerwowym). okazuje się również potrzebna, aby prawidłowo działał kwas foliowy i został świetnie wchłonięty. Dzięki wit. B12 maleje zakres tłuszczów we krwi. http://mowimyjak.se.pl/zdrowie/profilaktyka-i-kuracje/jaka-role-w-organizmie-odgrywa-witamina-b12,168_58592.html Wątroba, nerki, serce, mięso – to zasobne kopalnie wit. B12. U noworodkówjej zapasy wystarczają na rok, u dorosłych dłużej, ze względu na to że na 2-5 lat. Witamina B12 ma ogromne znaczenie, ze względu na to że wpływa na dużo procesów zachodzących w naszym organizmie. rezultaty niedoboru wit. B12 okazują się niedobór  wit.  B12niebezpieczne...oddziaływanie wit. B12   Bierze udział w powstawaniu czerwonych ciałek krwi, dzięki czemu przeciwdziała anemii (anemii). Umożliwia syntezę kwasów nukleinowych w warstwach, zwłaszcza szpiku kostnego, które okazują się odpowiadające za wytwarzanie komórek krwi. upraszcza prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, ze względu na to że wzmacnia otoczkę mielinową ochraniającą komórki nerwowe. Współtworzy alt2 neuroprzekaźniki nerwowe pomagające przepływ informacji miedzy komórkami. Zapewnia korzystny nastrój, równowagę psychiczną, służy w uczeniu, lepszym zapamiętywaniu oraz wzmaga koncentrację. Uczestniczy w przemianach węglowodanowych, białkowych oraz tłuszczowych.

Aktywizuje przemianę materii, stymuluje apetyt.  warzywa  bogate  w  witaminę  B12

Wpływa na wzrost, pracę mięśni, upraszcza przyswajanie żelaza. oddziałuje na układ kostny. Witamina B12 bywa szczególnie ważna dla pociechy w okresie dorastania i dla niewiast w okresie menopauzy narażonych na osteoporozę, czyli zrzeszotnienie kości. Witamina B12 wzmaga oddziaływanie karnityny, odpowiedzialnej za „wymiatanie” oraz zużytkowanie tłuszczów zawartych w krwi. Buduje kod genetyczny wspomagając syntezę DNA oraz RNA. upraszcza syntezę białek uczestniczących w budowaniu kodu genetycznego. Zobacz film:   Witamina B12 odgrywa widoczną rolę we właściwym funkcjonowaniu ludzkiego ustroju. Wit. B12 bywa odpowiedzialna za prawidłowy rozwijanie się komórek nerwowych, gdyż uczestniczy w syntezie choliny, która bywa składnikiem fosfolipidów otoczki mielinowej włókien nerwowych. Ponadto witamina B12 warunkuje alt3 podziały komórkowe i syntezę kwasów nukleinowych DNA i RNA i białek uczestniczących w ich budowaniu. Obecność wit. B12 wpływa na funkcjonowanie karnityny, dzięki czemu witamina B12 pośrednio doprowadza do zmniejszenia się ilości tłuszczów (tłuszczów) we krwi, gdyż przyczynia się do ich zużytkowania. Witamina B12 oddziałuje na układ kostny, co ma szczególne znaczenie dla rozwoju pociech i dla kobiet w czasie menopauzy, które okazują się ; zagrożone osteoporozą polegającą na utracie masy kostnej. Witamina B12 wchłaniana bywa w jelicie cienkim w postaci łączenia z czynnikiem wewnętrznym produkowanym poprzez komórki okładzinowe żołądka. W wątrobie i w szpiku kostnym witamina B12 bywa magazynowana, a później razem z krwią

rozprowadzana po całym organizmie.

Witaminę B12 (kobalaminę) znajdują się zwłaszcza w produktach pochodzenia zwierzęcego, tj. mięsie, rybach, mleku, jajach, serach, wędlinach. W produktach roślinnych witamina ta praktycznie nie występuje. dobrym źródłem okazują się też drożdże spożywcze. Witamina B12 alt4 bywa gromadzona w organizmie i jej ogólnoustrojowe zapasy u osób dorosłych wystarczają na 2–5 lat; natomiast zapasy wit. B12 u noworodków okazują się niewielkie i wyczerpują się po roku. Na tak niekrótki okres półtrwania wpływa krążenie wątrobowo-jelitowe, które umożliwia częściowe odzyskiwanie wit. B12. Dużą rolę krążenia wątrobowo-jelitowego podkreśla fakt, że u wegetarian, którzy przeważnie spożywają produkty roślinne niezawierające wit. B12 (mogą otrzymywać niewielkie ilości ze źródeł bakteryjnych i zanieczyszczeń), niedobór takiej wit. niekiedy rozwija się wyłącznie po 20–30 latach. W przypadku anemii złośliwej albo w zaburzeniach wchłaniania niedobór wit. B12 może powstać w ciągu 2–3 lat. Niedobór wit. B12 może być spowodowany powiększonym wydalaniem wit. B12 z moczem, zespołem zapalnym błony śluzowej żołądka, schorzeniami jelit, zaburzoną florą bakteryjną jelit. Ponadto niedobór wit. B12 diagnozuje się w chorobach pasożytniczych, zwłaszcza w tasiemczycach(bruzdogłowiec szeroki). mimo wszystko najczęstszą czynnikiem sprawczym niedoboru wit. B12 bywa kuracja dietetyczna uboga w produkty obejmujące tę właśnie witaminę.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness