Co jest dobre dla serca? Oto 4 produkty!

Co jest dobre dla serca? Oto 4 produkty!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

 

Dietetyk dr Magdalena Białkowska zdradza, jakie spożywanie służy, a jakie szkodzi naszemu zdrowiu Toprodukty  dla  serca

, co układamy na talerzu, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Niestety, wielokrotnie o tym zapominamy. Jemy byle jak, tłusto, a przede wszystkim nieregularnie. Na efekty nie powinniśmy długo poczekać. lawinowo wzrasta zawartość ludzi cierpiących na choroby krwioobiegu. Możemy odwrócić taki niekorzystny trend. trzeba, że zmienimy nawyki żywieniowe. Wprowadź 10 nawyków żywieniowych: 1. Pamiętaj o śniadaniu. Udowodniono, że ci, którzy je jedzą, wolniej przybierają na wadze. Dzięki obfitemu śniadaniu twój organizm pracuje wydajniej, a nieposkromiony apetyt odczuwasz bardzo później. 2. Jedz częściej, ale mniej. dobrze trzy główne posiłki i 2 mniejsze. 3. Zrezygnuj ze słodyczy. W roli przekąsek dobrze sprawdzą się orzechy, suszone i świeże owoce, dodatkowo jarzyny. 4. Zastąp tłuszcze zwierzęce roślinnymi. Do sałatek idealny jest: olej rzepakowy (z pierwszego tłoczenia na chłód), olej lniany i oliwa z oliwek. Mięso natomiast możesz zastąpić rybami, zwłaszcza morskimi. 5. Spożywaj więcej warzyw i owoców. dobrzeco  jest  dobre  dla  serca  5 porcji dziennie, np. 3 porcje warzyw i 2 owoców. 6. Omijaj fast foody. Jedząc na mieście, częściej zaglądaj do barów sałatkowych niż do budek serwujących kiełbaski z rożna czy kebaby. 7. Pij co najmniej 1,5 l wody dziennie. Jeśli posiadasz skłonność do dolegliwości serca, wybierz wodę mineralną zasobną w magnez, potas i wapń. 8. Pozwól sobie czasem na lampkę czerwonego wina. To jedyny alkohol polecane dla sercowców. Czerwone wino posiada w składzie antyoksydanty, które zapobiegają powstawaniu się wolnych rodników przyspieszających starzenie się serca. 9. Gotuj na parze. To najzdrowszy sposób przygotowywania potraw, ponieważ pomaga zachować składniki odżywcze preparatów. 10. Unikaj soli. Do kuracji odchudzającej możesz za to wprowadzić więcej ziół i przypraw. 10 dietetycznych grzechów, które popełniasz: 1. Nie liczysz kalorii i pochłaniasz ogromne ilości kalorii. Dla przykładu - 1 hamburger ma ok. 400 kcal, pączek - 3 produkty dobre dla serca! 300 kcal, a wafelek w czekoladzie - 150 kcal. To niemal 1000 kcal, czyli 1/2 tego, co powinna nam wystarczyć w ciągu całego dnia. 2. Nie stronisz od tłuszczu. za dużo w twojej kuracji tłuszczów zwierzęcych zawierających nasycone kwasy tłuszczowe. podnoszą one pułap tzw. niedobrego cholesterolu LDL zatykającego tętnice. 3. nadmiernie solisz dania. Sól podwyższa ciśnienie, które jest jednym z najważniejszych czynników obciążających serce. 4. Jesz rzadko, ale dużo. To częsty błąd sercowców. Po zjedzeniu większej ilości następuje wielki wyrzut insuliny, a to sprawia zaburzenia metabolizmu i doprowadza do nadwagi. dobrze jeśli będziesz jeść 4-5 mniej obfitych pokarmów dziennie. 5. Za mało w twojej kuracji warzyw i owoców. A są one bogate w antyoksydanty, które chronią serce. Do najsilniej działających antyoksydantów należą wit. C. opłacalne jest więc jeść cytrusy i kiszoną kapustę. 6. nadto rzadko spożywasz ryby. Zwłaszcza tłuste ryby morskie, bogate w kwasy omega-3. Mają one pozytywny wpływ na pracę serca. 7. Zajadasz się słodyczami. Słodkości to z zasady tylko puste kalorie bez żadnych składniki odżywczych. dobrze więc zrezygnuj z cukru i słodyczy. 8. Źle przygotowujesz żywność. Niezdrowe jest przede wszystkim smażenie, duszenie w gęstych mącznych sosach i poddawanie potraw długotrwałej obróbce termicznej zabijającej składniki składników. 9. Nie stronisz od piwa. Picie więcej niż 3-4 napojów tygodniowo przyspiesza procesy miażdżycowe. 10. Za mało spożywasz płynu mineralnej mineralnej. A to przyczynia się do niedoborów minerałów, które poprawiają pracę serca (np. potasu i magnezu). Pij więc przynajmniej 1,5 l płynu mineralnej dziennie. Menu dla sercowców Swoje propozycje przedstawia mistrz kuchni Robert Sowa Sałatka śniadaniowa z białego sera produkty: - 200 g serka wiejskiego - 1 mała cebula dymka - pęczek szczypiorku - 2 pomidory bez skórki - 1 pęczek rzodkiewek - 1 średni świeży ogórek - sól czosnkowa - pieprz biały mielony Wykonanie: Serek przełożyć do głębokiego talerza, dodać pokrojone jarzyny, doprawić. Przed podaniem da się posypać surówkę alt2 pestkami słonecznika. Filety śledziowe z chrupiącą sałatą produkty: - 8 filetów śledzia norweskiego;zdrowe  serce na marynatę: - kubka oliwy extra virgine - 5 ziaren ziela angielskiego - 4 liście laurowe - kilka gałązek rześkiego koperku - 1 łyżka barwnego pieprzu - 4 plasterki cytryny; na surówkę: - 4 łyżki kwaśnej śmietany - 4 ugotowane, wystudzone i pokrojone w plastry kartofle - 2 pokrojone w półplastry cebule - 40 g chrupiących kiełków słonecznika Wykonanie: Połączyć wszystkie produkty marynaty, zalać nią śledzie na ok. 12 godz., po czym ułożyć śledzie na sałatce albo przekładać je sałatką. Krem ze świeżych pomidorów produkty: - 1 cebula akurat nie pamiętasz, gdzie zostawiłeś samochód, a w biurze dekoncentruje Cię każdy hałas? okres zmodyfikować jadłospis na taką, która nakarmi wyłącznie Twoje ciało, i mózgWybierając w sklepie produkty spożywcze na posiłek, większość ludzi pamięta już, żeby zwracać uwagę na ich składniki zdrowotne. Świadomość wpływu pożywienia na zdrowie bywa w krajach europejskich wysoka i, o ile nie działamy pod oddziaływaniem chwilowej zachcianki, to zwykle wiemy, jakie produkty wybrać i dlaczego. Oczywistością bywa, że korzystniejsze bywa ciemne pieczywo niż białe, a czerwonego mięsa raczej należy wystrzegać się. zaleca się mimo wszystko wzbogacić swoją jadłospis wyłącznie o to, co bywa dobre dla serca, i dla mózgu. cenne odżywianie mózgu bywa podstawą jego sprawnego funkcjonowania. Zatem jeżeli rozwikłanie sudoku, osiem godzin snu, medytacja i ćwiczenia umysłowe nie wystarczają Ci do uzyskania wysokiej koncentracji i nadal zapominasz numery PIN do swoich kart kredytowych, czas rozważyć zmianę kuracji odchudzającej. Korzyści będą długofalowe i obejmą więcej niż tylko sprawna pamięć. Naukowcy dowodzą, że dobre odżywianie przekłada się na cyrkulację krwi w mózgu. A prawidłowo ukrwiony mózg rzadziej zapada na przypadłości Alzheimerem i Parkinsona. Ponadto jadłospis liczna w tłuszcze Omega 3, a uboga w cholesterol, wyraźnie redukuje

zagrożenie udarów, a jeśli już nastąpią, to rekonwalescencja może dzięki niej pokonywać bardzo prędzej.

W leczniczym ciele alt3 zdrowy duch – odżywienie mózgu przekłada się prosto wyłącznie na sprawność mentalną, i stabilność emocjonalną. analiz pokazują, że liczna w tłuszcze Omega 3 jadłospis może nawet ochraniać przed depresją. Ponadto wskazuje się na korelację pomiędzy dziecięcym ADHD a poziomem cukru we krwi – nagłe jego wzrosty skutkują tym dziecięcą nadpobudliwość. Temu też da się zapobiegać, wybierając odpowiednie produkty spożywcze. Przede wszystkim mimo wszystko dobrze zapewnić sobie świetną pamięć, zdolność koncentracji i szybkiego kojarzenia faktów, które wpływają na nasze codzienne funkcjonowanie i poczucie świetnej samooceny. Żeby to zrobić, trzeba kierować się poniższą listą preparatów, które nakarmią Twój mózg – i wyłącznie. 10. Jajka Omega 3 Takie jajka pochodzą od kur ze specjalnych farm, na których są karmione nasionami lnu. To prawdziwe jaja młodości, ale żeby zachować jak najwięcej ich składniki odżywczych, dobrze spożywać je ugotowane na miękko. 9. mięso wołowe z tradycyjnego chowu mięso wołowe z krów pasionych na pastwiskach może być trudno dostępna w supermarketach, ale da się ją kupić w sklepach ze zdrową żywnością.  Ma mniej tłuszczów nasyconych, a lecznicze tłuszcze Omega 3 i 6 w świetnej proporcji. 8. Jogurt grecki Coraz popularniejszy grecki jogurt ma znakomity odczucie smakowe, a do tego więcej białka niż zwyczajny jogurt organiczny. Nie dorzuca się do niego cukru, żelatyny i pozostałych zagęstników. zaleca się zastąpić nim majonez i śmietanę, a przynajmniej mieszać je z jogurtem w proporcji pół na pół. Zyskają na smaku! 7. Szałwia hiszpańska, tzw. Chia – nasiona, olej Nasiona szałwii hiszpańskiej mają więcej tłuszczów Omega 3 nawet niż nasiona lnu. trzeba je dodawać do jogurtu, sałatki czy zupy jako składnik wzbogacający – nie zmieniają smaku dania, a wyraźnie unoszą jej zalety odżywcze. Do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością lub poprzez sieć. 6. Komosa ryżowa (quinoa, ryż peruwiański) Komosa bywa jednym z dwóch (obok soi) istniejących roślinnych źródeł białka, które posiada w składzie wszystkie niezbędne człowiekowi aminokwasy. alt4 bywa pożywniejsza niż ryż czy makaron, a z powodzeniem je zastępuje. 5. Fasola i rośliny strączkowe zaleca się jeść ich więcej, ponieważ są źródłem wyłącznie cennego błonnika, i znacznych ilości fosforu i potasu. co więcej ostatnie badania

pokazały, że fasola bywa źródłem cennych przeciwutleniaczy i może obniżać zakres cukru we krwi.

Nic dziwnego, że bywa podstawą mnóstwo kuchni świata. 4. Pełnoziarnisty chleb, ryż i makarony Jeżeli już jeść chleb czy makaron, to tylko pełnoziarnisty. Nie dość, że posiada w składzie więcej białka, to dodatkowo bywa treściwy w błonnik (ten rozpuszczalny i nierozpuszczalny) i witaminy z zespoły B. A ich właśnie potrzebuje Twój mózg. 3. Surowe orzechy i nasiona Orzechy włoskie i migdały są świetnym źródłem tłuszczów Omega 3. Choć orzechy są szczególnie kaloryczne, to dobrze je jeść jako przegryzkę lub dodawać np. do sałaty – to zdrowe kalorie. Unikaj mimo wszystko prażonych chipsów – zazwyczaj zawierają dodatkowo szkodliwych olejów 2. Świeże owoce Zwłaszcza czerwone, jak maliny, wiśnie czy jagody – wyłącznie ze względu na apetyczny prezencję, i bogactwo witamin, antyoksydantów i fitohormonów chroniących przed nowotworem. Co prawda, owoce zawierają też sporą porcję cukru, ale dzięki dużej zawartości płynu są mimo to niskokaloryczne. występujące w m.in. jagodach antocyjany wpływają na też dobre widzenie i chronią przed zawałem. A dla mózgu ich najcenniejszym działaniem bywa zmniejszanie kruchości ; i dobroczynny  wpływ na cyrkulację krwi 1. Zielona herbata Umiarkowane ilości kofeiny unoszą koncentrację, zdolność do skupienia uwagi i poprawiają cyrkulację krwi. dobrze jeśli ta kofeina pochodzi z zielonej herbaty – spróbuj zastąpić nią kawę. Jeżeli już spożywasz zieloną herbatę – wybierz liściastą, a nie w torebkach. Zostań leczniczym smakoszem. Tofu, czyli serek wytwarzany z mleka sojowego, jest bogaty w białka. oprócz tego posiada w składzie dużo cennych minerałów, witamin i nienasyconych tłuszczy. Dzięki temu może świetnie zastąpić w daniu czerwone mięso, które tymczasem wypełnione jest tłuszczami nasyconymi.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness