Co pić w dzień? To musisz wiedzieć!

Co pić w dzień? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Woda – symbol życia, płodności oraz detoksykacji.

Jeden z 4 podstawowych żywiołów. Niby każdy z nas wie, że wodę trzeba pić. Ale, po co ją pić? No tak: żeby pić się nam nie chciało. Oczywiste! Ale czy jedynie po to? Podobno to zdrowe – przynajmniej tak w mediach mówią, często. Ale ile tej wody mineralnej pić? oraz po co tak naprawdę? ponieważ zdrowo! Ale na co dokładnie? Kilka lat temu, kiedy mieszkałam w Londynie na każdym kolejnym kolejnym kroku słyszałam: pij dużo wody mineralnej. Anglicy mają jedną odpowiedź na wszystkie problemów świata: pij dużo wody mineralnej oraz bierz paracetamol. Boli Cię głowa – pij dużo wody mineralnej. wycieńczony jesteś – pij dużo wody mineralnej. Głodny jesteś – pij dużo wody mineralnej. Przeziębiłeś się – pij dużo wody mineralnej. Boli Cię talia – pij dużo wody mineralnej. posiadasz stan zapalny spojówek – pij dużo wody mineralnej. Mogłabym tak wymieniać bez końca, a to zaledwie garstka rzeczy, którą osobiście usłyszałam. Przysięgam Wam, że nieraz zachodziłam w głowę, stroiłam miny oraz w myślach zadawałam sobie pytanie „o co z Wami ludzie chodzi”?! Po dłuższym czasie tak się do tego przyzwyczaiłam, że po prostu się z tego śmiałam, ale jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby to wypróbować. Kilka lat temu moja znajoma, która mieszka w USA opowiadała mi, że od lat wypija 3 litry wody mineralnej każdego dnia! Wydawało mi się to totalną abstrakcją, ale zagłębiając się w temat dowiedziałam się, że odkąd pije tyle wody mineralnej jej ciało szczególnie się zmodyfikowało. Czuje się świetnie, schudła, nie ma żadnych problemów żołądkowych, znakomicie pielęgnuje masę oraz pozbyła się pomarańczowej skórki! Pomyślałam sobie wow! Też muszę

skosztować. Zaczęłam zwracać uwagę na to, co piję oraz ile piję.

Wyeliminowałam czarną herbatę oraz kofeinę a przerzuciłam się jedynie na zieloną oraz różnego rodzaju herbaty z ziół oraz oczywiście wodę mineralną. Wydawało mi się, że całkiem nieźle mi idzie. Do dnia, w którym przyjaciółka pokazała mi aplikację pomagającą kontrolować dawkę wypijanej wody mineralnej. Wtedy wszystko się zmodyfikowało. Okazało się, że przy mojej wadze, wzroście oraz wieku powinnam wypijać 1,7 l wody mineralnej dziennie, nie uwzględniając oczywiście wody wypijanych podczas treningów. Nie będę kłamać, początki nie były proste. ta dawkę wydawała mi się nierealna do wypicia. stale miałam pełen talia oraz te ciągłe wizyty w ubikacji… Ale z dnia na dzień okazuje się coraz skuteczniej. obecnie doszłam już do takiego momentu, że spokojnie wypijam 2,5-3 litry wody mineralnej dziennie. Moja skóra stała się inna, ładniejsza, jędrniejsza oraz więcej nawilżona (po kąpieli nie czuję, że natychmiast muszę posmarować się balsamem). skuteczniej śpię, mam więcej energii, wcześniej się budzę, ustały boleć mnie oczy choć spędzam szczególnie dużo czasu przy komputerze. Od kilku lat nie potrzebuję już nawet używać okularów do badań przy komputerze, Co powinno się pić w ciągu dnia? a nawet okazało się, że mój wzrok się poprawił. Postanowiłam zgłębić temat oraz odpowiedzieć na szczególnie jasne pytania: co dokładnie daje nam picie wody mineralnej oraz ile wody mineralnej należy pić? KIEDY NALEŻY PIĆ WODĘ? Wodę należy pić regularnie, świetnie niewielkimi łyczkami oraz w nie za sporych dawkach. skuteczniej okazuje się pić częściej a mniej niż dużo za jednym razem. Wypicie naraz dużej ilości wody mineralnej może spowodować sprawniejsze wypłukiwanie soli mineralnych (sodu, potasu) z człowieczego ustroju. Słyszeliście dawniej, że powinno się pić w trakcie pokarmów? To prawda, ze względu na to że maleje to stężenie enzymów trawiennych, a to zaburza trawienie. wywołuje to także, że konsumowany pokarm zlepia się z żołądku, a to z kolei sprawia, że aby się najeść trzeba zjeść więcej. świetnie wypić szklankę wody mineralnej 10 minut przed oraz po jedzeniu. JAK zazwyczaj PIĆ WODĘ? Pragnienie samoczynnie w sobie okazuje się już sygnałem

ostrzegawczym naszego człowieczego ustroju, że jesteśmy odwodnieni.

Dlatego nie doprowadzajmy do stanu, kiedy już szczególnie chce się nam pić, ale też nie pijmy na siłę wtedy, kiedy naprawdę nie chce nam się pić. ILE płynu PIĆ? ;, że człowiek powinien dostarczać 1 ml wody mineralnej na 1 kcal spożywanego pożywienia albo 30 ml na 1 kg (albo 1litr na 30kg) masy ciała, co w praktyce przekłada się na około 1,5 – 3,5 litrów wody mineralnej dziennie. Wraz ze wzrostem aktywności ruchowej oraz ciepłoty otoczenia należy zwiększać jej konsumowanie. Możesz też pogrupować swoją aktualną masę poprzez 30 wtedy dokładnie będziesz posiadać świadomość ile pić wody mineralnej dziennie. Przykład: jeśli ważysz 60 kg to „60 : 30 = 2”, czyli powinieneś pić 2 litry wody mineralnej dziennie. szczególnie istotne okazuje się picie wody mineralnej zaraz po przebudzeniu oraz to właśnie wtedy powinniśmy wypijać najsilniejszą jej dawkę w ciągu dnia. Aby posiadać świadomość dokładnie, jaka to dawkę uzyskany wynik podziel dodatkowo na 3 Przykład: 2 litry : 3 = niemal 0,7 l po przebudzeniu. Zaleca się, aby kobiety przed urodzeniem dziecka wypijały, co najmniej 8 szklanek wody dziennie. Przyszłe mamy cierpiące na nadciśnienie powinny pić nawet do 4,5 l dziennie w niedużych porcjach. Amerykański Institute of Medicine zaleca w ciąży wypijanie około 2,3 l wody mineralnej dziennie, a kobietom karmiącym aż 3, 1 l. Picie niewielkiej ilości wody mineralnej polepszajak  pić  wodę zagrożenie przed czasem wydania dziecka na świat. najmłodszych także powinny pić dużo wody mineralnej. Wylicz każdego dnia zapotrzebowanie na wodę swojej pociechy. Woda okazuje się niezbędna do prawidłowego rozwoju człowieczego ustroju. najmłodszych okazują się w ciągłym aktywności, dlatego bardzo częściej odczuwają pragnienie niż dorośli. Zadbajmy o zdrowy nawyk już od najmłodszych lat. CO alt2 PIĆ? świetnie wodę mineralną. trzeba pić rozcieńczone soki z owoców, warzywne, słabe napary herbaty, napary mięty, liści liści rumianku czy dzikiej róży. mimo wszystko woda musi stanowić większość wypijanych wody. Nie należy pić wyższych ilości wody mineralnej przegotowanej, która z zasady okazuje się hipotoniczna oraz jednocześnie polepsza wydalanie wody mineralnej poprzez nerki, przyspieszając odwodnienie człowieczego ustroju. Nie zaleca się dodatkowo picia napojów gazowanych, gdyż znajdujący się w nich dwutlenek węgla, uwalniany w żołądku, rozciąga jego ściany. wywołuje to pobudzenie zakończeń nerwowych w ścianie żołądka, skąd bodźce przechodzą do ośrodkowego układu nerwowego. Wynikiem tego okazuje się zastopowanie pragnienia, a dodatkowo niejednokrotnie uczucia głodu. bywa to pozornejak  nawodnić  organizm wyrównywanie utraty wody mineralnej. Wodę gazowaną zaleca się pić po zaprzestaniu badań fizycznej czy zawodów sportowych, gdyż wchłania się ona sprawniej z przewodu pokarmowego oraz nasila wytwarzanie moczu. W taki sposób przyspiesza

się wydalanie niepotrzebnych części diety przemiany metabolicznej, czyli tzw. niedopałków.

DLACZEGO NALEŻY PIĆ DUŻO płynu? Już 10% ubytek wody mineralnej z człowieczego ustroju przynosi całkowitą niezdolność do wykonywania jakiegokolwiek wysiłku fizycznego. Gdy straty wody mineralnej przewyższają 20-22% człowiek umiera. Jeśli ktoś się wyszczupla oraz nie pije dostatecznej ilości wody, zakwasza ;. Niewłaściwe odżywianie, niedociągnięcie aktywności, pieczenie, stres zakłócają równowagę kwasowo-zasadową człowieczego ustroju. Organizm zakwasza się oraz zatruwa. Kwasy odkładają się w stawach oraz warstwach w postaci soli zużywając strukturę komórek. Inne trucizny – takie jak metale poważne – organizm magazynuje, ze względu na to że nie nadąża z ich rozkładem oraz usuwaniem. rozpoczynając pić większe ilości wody mineralnej usuwamy z człowieczego ustroju wszystkie te uboczne artykuły przemiany metabolicznej. Z tego też względu możemy częściej korzystać z toaleta. mimo wszystko wkrótce funkcje człowieczego ustroju „dostosują się” oraz razem z oczyszczaniem przerwy pomiędzy oddawaniem moczu staną się coraz dłuższe. CZY da się WYPIĆ ZA DUŻO płynu? analizy nad spożyciem wody mineralnej nie okazują się zakończone a opinie specjalistów oraz profesjonalistów okazują się dość rozbieżne. Jedni uważają, że 1,5 l dziennie okazuje się zawartością wystarczającą; inni mówią, że niektórzy powinni pić nawet ok 5 litrów wody mineralnej dziennie. Tak naprawdę wszystko uwarunkowane okazuje się naszą waga, naszym wiekiem, naszą aktywnością fizyczną, trybem życia oraz uwarunkowaniami klimatycznymi, w których mieszkamy. zbyt olbrzymie nawodnienie człowieczego ustroju może przyczynić się do wypłukania z niego wszystkich wartościowych oraz potrzebnych minerałów. Dlatego świetnie zachować zdrowy rozsądek oraz powściągliwość oraz pamietać: „lepsze może być wrogiem dobrego”. Odpowiednie nawodnienie okazuje się niezwykle istotne, ale posiadanie wody mineralnej mineralnej potrzebuje pewnej równowagi oraz wbrew pozorom istnieje możliwość wypicia zbyt dużej ilości płynu. Nadmierne nawodnienie ludzkiego ustroju występuje rzadko, zazwyczaj wśród zawodników, ale mimo alt3 wszystko występuje oraz może stanowić problem. 8 szklanek dziennie Pilnowanie ilości pitej wody mineralnej mineralnej może być kłopotliwe, ze względu na to że opinie profesjonalistów zazwyczaj się zmieniają. W 2004 roku Instytut Medyczny w USA ustalił zasadę 8 szklanek wody mineralnej mineralnej dziennie. Specjaliści zgodzili się, że 2,7 l dla kobiet oraz 3,7 l wody mineralnej mineralnej dziennie dla facetów to odpowiednia dawka. Zasada dotyczy wody mineralnej mineralnej dostarczanej do ludzkiego ustroju z różnych źródeł – zarówno napojów ; spożywania. dawkę wody mineralnej mineralnej dostarczanej do ludzkiego ustroju z spożywania rozróżnia się w zależności od leczeniu odchudzającej, czy nawyków żywieniowych, np. nadmierna porcję spożywanych owoców oraz warzyw znaczy większą porcję przyjmowanej wody mineralnej mineralnej. Naukowcy uważają, że mniej więcej 20% wody mineralnej mineralnej dostarczanej do ludzkiego ustroju pochodzi z spożywania. Pilnowanie wody mineralnej mineralnej Zaraz po przebudzeniu, zanim zjesz coś albo wypijesz cokolwiek innego, wypijaj szklankę wody mineralnej mineralnej. próbuj pić wodę z butelek albo sportowych bidonów informujących o ilości płynu, żeby posiadać świadomość ile litrów wypijasz. W taki sposób będziesz w stanie pilnować łącznej ilości wody mineralnej mineralnej wypijanej w ciągu dnia.

Spróbuj rozplanować sobie luźny grafik picia wody mineralnej mineralnej, dzięki któremu łatwiej okaże się pilnować

ile musisz wypić w ciągu dnia, żeby odpowiednio nawodnić organizm. Możesz np. pić dwie szklanki rano, dwie po południu oraz dwie wieczorem – w taki sposób uregulujesz oraz rozłożysz uzupełnianie płynu na cały dzień. Kto powinien pić więcej wody mineralnej mineralnej? Przeciętna osoba nie trzeba pić zbyt spektakularnych ilości płynu w ciągu dnia, ze względu na to że jej organizm tego nie potrzebuje. notoryczne uzupełnianie wody potrzebne okazuje się osobom regularnie trenującym (jedynie sportowcom, ale też np. osobom ćwiczącym na siłowni). Wysiłek ruchowy znaczy intensywne pocenie się, które sprawia wytracanie wody mineralnej mineralnej poprzez organizm. Wtedy istotne okazuje się żeby uzupełniać wodę oraz pilnować elektrolitów. Podobnie okazuje się podczas choroby, kiedy organizm nagrzewa się oraz poci, potrzebuje więcej wody mineralnej mineralnej, ze względu na to że szybko ją gubi. Picie dużej ilości wody mineralnej mineralnej wzmacnia też osobom odchudzającym się – uczucie sytości wywołane wypiciem dużej ilości płynu wzmacnia ograniczyć porcję spożywanego spożywania. Woda – płyn, bez którego nie byłoby życia. okazują się tacy, którzy mówią, że to od niej ono się zaczęło. Ile dziennie powinniśmy alt4 jej wypijać? Szklankę? Dwie? Okazuje się, że aby uzupełnić braki, dorosły powinien dostarczać organizmowi dziennie nawet 2 litry życiodajnego płynu. Ciało dorosłego człowieka w 60 proc. składa się z h2o, u potomka w 75 proc., u niemowlaka – 94 proc. Te ilości pokazują, jak dużo jej potrzebujemy. A jeśli dodaile  pić  wody  mineralnejmy, że utrata z ludzkiego ustroju już 3 proc. h2o przynosi pierwsze skutki zmęczenia, a ubytek 10 proc. zaczyna zagrażać życiu, to stwierdzimy, że woda faktycznie okazuje się życiodajna. Ile więc powinniśmy dziennie jej wypijać Ogólnopolskie normy dla pociechy Organizm człowieka nie magazynuje h2o. Dlatego właśnie tak istotne okazuje się jej stałe uzupełnianie. rodzime normy oraz zalecenia dotyczące dziennego picia h2o

opracował na podstawie norm ogólnoświatowych Instytut Żywności oraz Żywienia. W oparciu o charakterystykę

poszczególnych etapów rozwoju potomka oraz młodych ludzi, biorąc pod uwagę aktywność fizyczną oraz faktyczne zapotrzebowanie, ustalił zalecenia. Dotyczą one wyłącznie pociechy oraz młodych ludzi, też ludzi dorosłych. były poszatkowane także zgodnie z płcią. Ile zatem musi pić małe dziecko? Instytut Żywności oraz Żywienia podaje, że niemowlęta powinny pić do 800 ml h2o dziennie. dzieci w wieku 1–3 lat – 1300 ml, w wieku 4–6 lat – 1700 ml, w wieku 7–9 lat – 1900 ml. Dalsze zalecenia uszczegółowiono w oparciu o płeć. oraz tak: dziewczęta w wieku 10–12 lat powinny wypijać 2100 ml h2o, w wieku 13–15 – 2200 ml, w wieku 16–18 lat – 2300 h2o. Zdecydowanie więcej według IŻiŻ powinni wypijać chłopcy. Ci w wieku 10–12 lat – 2400 ml h2o dziennie, w wieku 13–15 lat – 3000 ml, a w wieku 16–18 – 3300 ml. Normy dla dorosłych Dorosły mężczyzna, w związku z ekspresową utratą h2o, powinien spożywać ok. 3500 ml życodajnego płynu dziennie. tymczasem kobiety powinny pić o ok. pół l h2o mniej. Skąd takie znaczne ilości? Woda okazuje się nam niezbędna do życia. Pełni w organizmie szereg funkcji. Reguluje temperaturę ciała, transportuje substancje odżywcze, rozpuszcza związki krzepnące w reakcjach metabolicznych oraz dostarcza czynników mineralnych oraz tlenu do każdej komórki ciała. Niebezpieczne odwonienie Gdy niedociągnięcie okazuje się h2o, organizm natychmiast reaguje. Pojawiają się migreny, zmęczenie, rozdrażnienie. U pociechy nawet niewielkie odwodnienie może być czynnikiem sprawczym właśnie bólów głowy albo zaburzeń z koncentracją oraz choroby ze skupieniem uwagi.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness