Cukier w produktach - zobacz, gdzie może być ukryty!

Cukier w produktach - zobacz, gdzie może być ukryty!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

okres urlopowy to okres kiedy szczególnie folgujemy sobie z spożywaniem oraz wypijamy obfite ilości chłodnych,

słodzonych napojów. Rzecz tyczy się ; napojów gazowanych czy napojów, więc z pozoru ich zdrowszych substytutów. Dentyści doradzają, na co dobrze być ostrożni, aby z wakacji nie powrócić z próchnicą. jedynie cukierki czy praliny Cukier to wróg naszych zębów – każdy to wie, ale większość z nas utożsamia go z cukierkami, ciastkami albo lizakami. części, które zawierają cukier okazuje się jednak o mnóstwo więcej. Do grona tych z najsilniejszą jego zawartością i o najbardziej znaczącym spożyciu – szczególnie w lato - przynależą napoje. Dlaczego to takie istotne? – Cukier to jeden z głównych czynników determinujących rozwój próchnicy. Bakterie kolonizują jamę ustną i żywią się cukrem, który rozkładają, wtedy na powierzchni zębów tworzą się szkodliwe kwasy, które stopniowo mogą wywołać demineralizację, a definitywnie próchnicę. Dlatego też zredukowanie podaży cukru okazuje się tak głównym elementem profilaktyki – mówi prof. stankiewicz z Centrum leczenia i Profilaktyki Paradontozy Periodent w Warszawie. Drinki z palemką i słodki napój? Nie dla zębów Według zaleceń globalnej Organizacji organizmu, każdego dnia picie cukru u osoby dorosłej musi stanowić mniej niż 10% jej zapotrzebowania kalorycznego. Dla niewiast to średnio 10-15 łyżeczki cukru na dzień, dla panów mniej więcej 12-18 łyżeczek. Z tego wynika, że jedna szklanka soku owocowego albo napoju gazowanego praktycznie wyczerpuje ten limit, a należy posiadać na uwadze, że cukier znajduje się także licznych innych produktach spożywanych codziennie. Choć skłonność na utratę szkliwa i próchnicę zależna okazuje się od poziomu higieny jamy ustnej, stylu życia, diety i genów, to specjaliści doradzają zredukowanie podaży napojów bogatych w cukier, ale ;.  Jakie napoje okazują się najmniej zdrowe dla naszych zębów? Na czele okazują się słodzone napoje gazowane, napoje energetyzujące oraz izotoniczne, więc soki z owoców, drinki czy lemoniada. Dla przykładu jedna puszka napoju gazowanego typu cola posiada w składzie 35 Uważaj na cukier ukryty w produktach! gramów cukru, czyli ok. 7 łyżeczek.  – Podstawowym zagrożeniem w przypadku napojów gazowanych okazują się ogromne ilości cukru, niski odczyn pH oraz obecność sztucznych dodatków m.in. aromatów, barwników. Pamiętajmy też, że mała czarna i herbaty oraz napoje alkoholowe, np. drinki tak zazwyczaj spożywane na wakacjach, w nadmiernej ilości mogą wysuszać śluzówkę jamy ustnej, co w perspektywie działa niekorzystnie. Im więcej sucho w ustach, tym większe pole do eksploracji dla bakterii. Dodatkowo, napoje o ciemnym zabarwieniu – mała czarna, czarna herbata, napoje typu cola – zawierają garbniki oraz chromogeny, które mogą odkładać się na zębach i powodować ich żółknięcie – ostrzega stomatolog.  tymczasem tzw. energetyki poprzez swoje niskie pH, dodatkowo więcej niż lemoniada z dodatkiem kwaśnej cytryny, wpływają destrukcyjnie na szkliwo, mogą spowodować jego erozję oraz nadwrażliwość. Podobnie uznawane za lepszy wybór – napoje izotoniczne przeznaczone specjalnie do tego sportowcom. W jednym z badań przeprowadzonych poprzez Academy of General Dentistry przeanalizowano wpływ obu grup napojów na zdrowie jamy ustnej. Po 5 dniach kilkukrotnego kontaktu zębów z wyrobami okazało się, że utrata szkliwa, tkanki która ochrania zęby okazuje się ewidentna – po spożyciu napojów dla zawodników wynosić ona średnio ok. 1,5%, przy napojach energetyzujących ok. 3%. Nie takie zdrowe zamienniki Myli się ten, kto fantazje, że produkty - nawet te reklamowane jako „zdrowe” albo „ekologiczne” - okazują się niegroźną opcja dla naszych zębów. Jak się okazuje, odpowiednik cukrów prostych okazuje się w nich czasem praktycznie samodzielnie jak w napojach gazowanych.  Dla przykładu, szklanka soku jabłkowego może zawierać zbliżoną dawka cukru co szklanka napoju gazowanego, uważanego za zdecydowanie mniej zdrowy dla naszego uśmiechu. Mleko krowie co fakt posiada

w składzie wapń o korzystnym działaniu dla organizmu zębów, ale posiada w składzie też laktozę,

dwucukier składający się z glukozy i galaktozy. i tak szklanka mleka o zawartości tłuszczu 3,2% posiada w składzie ok. 11 gramów laktozy, co równa się alt2 2 łyżeczkom cukru.  niejednokrotnie chcąc ominąć nadprogramowe kalorie i szkodę dla zębów, zamiast na napoje gazowane decydujemy się także na jogurty z owoców. jednak w małej buteleczce takiego treści możemy czasem znaleźć więcej cukru niż w… puszcze gazowanego napoju – bo mniej więcej 40 gramów. Nawet woda kokosowa, której zdrowotne oddziaływanie okazuje się zazwyczaj podkreślane, może okazać się zagrożeniem. Czym innym okazuje się ponieważ słodzona woda z dodatkiem kokosa, a czym innym 100% woda kokosowa. W jednej butelce owej pierwszej znajdują się mniej więcej 7 łyżeczek cukru. Dlatego specjaliści doradzają spożywanie substytutów np. zamiast napoju typu cola - pić wodę mineralną, zamiast tzw. energetyku - niesłodzoną herbatę albo kawę. zamiast mleka krowiego, które posiada w składzie laktozę, trzeba używać mleka migdałowego, sojowego, ryżowego albo pić kefir – wszystkie te produkty mają mniejszą dawka cukru. Nawet gdy wybieramy wodę, opłacalne jest czytać etykiety – te smakowe zawierają cukier czy syrop glukozowo-fruktozowy. – Jeśli nie jesteśmy w stanie zrezygnować z niezdrowych dla naszych zębów napojów, starajmy się chociaż ograniczyć ich picie i zachować właściwe nawyki po ich konsumpcji – mówi dr Stachowicz.  Specjaliści mają kilka rad, aby zminimalizować szkodliwe oddziaływanie owej zespoły części diety: Pamiętaj o higienie! – szczotkuj zęby przynajmniej 2 razy dziennie (pastą do zębów z fluorem) oraz nitkuj co najmniej raz dziennie. Jeśli obawiasz się, że nie robisz tego właściwie, poproś o instruktaż swojego stomatologa albo higienistkę stomatologiczną. Jeśli spożywasz soki, szczególnie z dodatkiem owoców o wysokiej kwasowości np. pomarańczowe, grejpfrutowe, na bazie pomidorów, to odczekaj min. 15 minut ze szczotkowaniem, zwanych czyli wetrzesz szkodliwe kwasy w szkliwo i narazisz je na mankamenty. Czytaj etykiety – zdrowie zębów zaczyna się od poprawnych nawyków. Dlatego przetworzoną żywność, w tym napoje, zamień na zdrowsze - ; dla linii, i organizmu zębów – warianty. Dobre nawyki zaczynają się w dzieciństwie, więc ogranicz picie takich części diety alt3 u pociech i sam dawaj im pozytywny przykład. Pij, nie popijaj – dobrze zjeść od razu tabliczkę słodyczy, niż podjadać ją po kostce poprzez cały dzień, podobnie postępujmy z napojami. Nie sącz soku cały dzień – w ten sposób powodujesz się na częstszy kontakt zębów z cukrami i dajesz dłuższej momencie bakteriom, by te zajęły się twoim szkliwem. Jeśli nie posiadasz okazji przepłukać zębów, przepłucz je wodą albo zaopatrz w gumy do żucia z dodatkiem aspartamu, które wyrównają pH w jamie ustnej. Używaj słomki – pijąc za pomocą słomki ograniczysz bezpośredni

kontakt zębów z cukrem oraz niebezpieczeństwo przebarwień. Jesteś na zabiegu oraz starasz się stronić od cukru?

Nie słodzisz kawy oraz herbaty, nie jesz ciastek oraz batoników? pewnie stawiasz na zdrowe odżywianie oraz nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile kostek cukru pochłaniasz oraz to każdego dnia! Niestety, w pozornie poprawnych produktach znajduje się mnóstwo cukru. Jeśli więc chcesz całkowicie wykreślić cukier ze swojej diety, to zrezygnuj z tych preparatów! Czy zdajesz sobie sprawę, ile kostek cukru dziennie pochłaniasz? Najprawdopodobniej nie. W sieci pojawiła się szokująca grafika, która przedstawia, ile kostek cukru znajduje się w różnych, nawet z pozoru tych poprawnych, produktach konsumpcyjnych. trzeba zastanowić się nad tym, co się je. Nadmierne spożywanie cukru przeprowadza do otyłości oraz cukrzycy, które od lat uznawane okazują się za światową epidemię. Według światowej Organizacji kondycji, nie może się przekraczać spożycia 10 kostek cukru dziennie. Niestety, okazuje się to szczególnie niełatwe zadanie. Jedna marchewka posiada w składzie niejako 1 paczuszkę cukru, banan - 3,5 kostki cukru, a mango - aż 9! Producenci dodają ogrom cukru do swoich preparatów. Jeśli to jedynie możliwe, należy dokładnie czytać opisy oraz poznać skład potraw przed ich spożyciem. Dzięki temu możemy uniknąć przybierania wagę oraz niebezpiecznych problemów. W przypadku owoców okazuje się nieco gorzej, ponieważ przenigdy nie wiadomo, ile cukru zawierają. Zobacz w galerii, ile alt4 kostek cukru znajduje się w twoich ulubionych owocach! Chcesz być świadomym konsumentem, uważnie czytasz etykiety i dbasz o wysoką jakość kupowanych suplementów? Mimo starań, możesz nieświadomie wybierać produkty, które zawierają ukryty cukier. Podpowiadamy, jak je rozpoznać. Szkodliwe właściwości cukru Według światowej Organizacji organizmu każdego dnia zapotrzebowanie na cukier musi przekraczać 10% zapotrzebowania kalorycznego. powinno zatem wynosić ok. 50 g dla kobiet i 70 g dla facetów. Przestrzeganie tych norm okazuje się o tyle istotne, że nadmierna zawartość cukru w codziennej diecie prowadzić może do nadwagi, próchnicy, cukrzycy, a także do niedoborów pokarmowych i problemów serca. Ta słodka substancja nie posiada w składzie przecież witamin i jedynie znikome ilości produktów mineralnych. Cukier pod odmienną postacią Chcąc zadbać o zdrowie, zdajemy się na produkty, które w swoim składzie nie mają wymienionego cukru. przyswoić mimo wszystko należy, że w przypadku suplementów spożywczych, może on występować pod innymi nazwami. Substancje słodzące posiada w składzie przecież większość rzeczy, które wkładamy do koszyka. Na przykład, łyżeczka keczupu może zawierać nawet pół łyżeczki cukru! Jak go rozpoznać? Zwróć uwagę na to, czy w składzie produkty nie znajdują się inne substancje słodzące, np. syrop glukozowo-fruktozowy albo inwertyna. produkty z dużą zawartością cukru Niekiedy wydaje nam się, że nasza dietę okazuje się zdrowa i uboga w cukry, bo wybieramy produkty, które często uznawane okazują się za najzdrowsze. Tymczasem, po precyzyjnym przestudiowaniu etykiety okazują się, że okazują się naszpikowane cukrem. Do takich suplementów przynależą, na przykład, z owoców jogurty, które zawierają niekiedy tyle samo cukru, co mały batonik. Syrop glukozowo-fruktozowy i cukier to tymczasem częsty składnik płatków śniadaniowych, nawet w wersji fit – czyli popularnych muesli albo mieszanek z płatkami owsianymi. Podobnie mylące okazują się świeże, z owoców soki oraz smoothies i wszelkie produkty mleczne do picia, także sosy barbecue, ketchupy, gotowe sosy sałatkowe, a także – pakowany chleb!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness