Czy jeść orzechy na diecie? Cała prawda!

Czy jeść orzechy na diecie? Cała prawda!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Chronią serce i mózg, zapewniają kondycję seksualną i wysoką jakość plemników. okazują się podstawą prawidłowej diety, jeśli wybieramy te bez co więcej soli, cukru, miodu czy tłuszczu. Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej 1. Obniżają dawkę niedobrego cholesterolu, chroniąc serce przed zawałem. analiz opublikowane na łamach   Skład orzechów okazuje się determinowany gatunkiem, czy nawet obszarem uprawy – nie mniej, okazuje się kilka charakterystycznych, wspólnych właściwości dla wszystkich z nich. są one zasobne w tłuszcze (zwłaszcza jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe), mają dość dużo białka (do 25% masy), niewiele węglowodanów i dużo błonnika (ok. 10% masy)1. Jeśli chodzi o składniki mineralne, mogą być źródłem magnezu, miedzi i potasu. Orzechy są również dość świetnym źródłem witaminy E, B6 i folianów1. Dodatkowo są wyjątkowo zasobne w szereg związków o potencjale antyoksydacyjnym (m.in. polifenole i izoflawony) i sterole roślinne2. Jak orzechy wpływają na zdrowie? Orzechy obniżają cholesterol. Meta-analiza 61 analiz z interwencją (n= 2582), w których włączano orzechy do diety (najchętniej, ale jedynie były to włoskie) wykazała, że 28 g porcja orzechów redukuje zakres cholesterolu LDL („niedobrego”) o 4,8 mg/dl i zakres trójglicerydów o 3,7 mg/dl3. Co więcej, najsilniejszy efekt obserwowano w badaniach, gdzie porcję orzechów była większa niż 60 g. Ile kalorii mają orzechy? Prawdopodobnie niezastąpiona okazuje się tu zawartość fitosteroli4. Chodzi o tę samą grupę związków, którą zwiększa ilość się do margaryn obniżających cholesterol, jak Flora Proactive czy Beneccolorzechy  na  redukcji

. Orzechy mogą obkurczać ryzyko nowotworów.

Sprzedaż Treningów Personalnych

analiz epidemiologiczne wykazują na to, że osoby, które jedzą najwięcej orzechów, mają o 14% mniejsze ryzyko śmierci ; nowotworu5 i o 15% mniejsze ryzyko zapadnięcia na nowotwór6. Mniejsza zapadalność dotyczy szczególnie nowotworu jelita grubego, endometrium i trzustki. Orzechy brazylijskie mogą poprawiać funkcje poznawcze. Do randomizowanego eksperymenty zakwalifikowano 31 starszych ludzi (średni wiek 77,7 lat), które doświadczały umiarkowanych zaburzeń poznawczych (z ang. mild cognitive impairment), 16 z nich nabawiło się 1 orzech brazylijski7. Badanie trwało pół roku, po którym zmierzono zakres selenu we krwi, aktywność peroksydazy glutationowej (GPX), zdolność absorbcji rodników tlenowych i zakres malondialdehydu (marker sytuacji stresogennych oksydacyjnego). Zbadano też funkcje poznawcze. Spożywanie orzechów brazylijskich poprawiło aktywność peroksydazy glutationowej (o 18,8 U/gHb), ale nie zmodyfikowało pozostałych badanych wskaźników. polepszyły się też funkcje poznawcze. Badacze upatrują jako przyczyny zmniejszenie sytuacji stresogennych oksydacyjnego.          

Orzechy nie zagrażają szczupłej sylwetce  czy  warto  jeść  orzechy

(Fot. Shutterstock) antyczni uważali orzechy za wyróżnik płodności i ukrytego w skorupce życia. Dziś mamy przyswojone więcej powodów alt2 dla których powinniśmy je jeść. REKLAMA W latach 90' przeprowadzono znaczne analiz populacyjne, które wykazały, że spożywanie orzechów częściej niż raz w tyg. ochrania nas przed zawałami serca i udarem mózgu. Im częściej spożywamy orzechy, tym większy okazuje się stopień ochrony. Wyniki wielu pozostałych analiz to uzasadniły. Co więcej odkryto ich opłacalne oddziaływanie w różnych populacjach: facetów, niewiast, starszych ludzi z wysokim ciśnieniem tętniczym. Fakt interesujący zważając, że orzechy zawierają znaczne ilości tłuszczów (ok. 80%). Badacze zastanawiali się jakie składniki orzechów mogą być odpowiadające za ich opłacalne oddziaływanie. Przedstawiamy 7 głównych powodów dla których opłacalne jest jeść orzechy: 1) Dobre tłuszcze - większość tłuszczów będących w orzechach to opłacalne dla naszego organizmu kwasy tłuszczowe jedno- i wielonasycone. okazują się one odpowiadające za obniżanie niedobrego cholesterolu i zmniejszają stężenie tłuszczów w surowicy krwi. Korzystny efekt zdrowotny występuje nawet przy rzadkim spożywaniu cholesterolu. 2) oddziaływanie przeciwzapalne - orzechy zawierają argininę, czyli aminokwas odpowiadający za budowę białek. Arginina okazuje się niezbędna do wytwarzania tlenku azotu, który tymczasem bierze udział w rozkurczu garnków, co przyczynia się do zwiększenia przepływu krwi. dieta z wysokim spożyciem włoskich orzechów obniżała wskaźniki stanu zapalnego tętnic i niwelowała niekorzystne efekty pokarmów z wysoką zawartością tłuszczów. 3) Bogactwo witamin - alt3 każdy rodzaj orzecha składa się z typowy dla siebie zestaw witamin i produktów mineralnych. Przeważa witamina E, która okazuje się przeciwutleniaczem o własnościach pozwalających pozbyć się wolnych rodników, zapobiegający uszkadzaniu przez nie komórek człowieczego ustroju.

Kwas foliowy, który między innymi zapobiega wzrostowi   orzechy  na  diecie

stężenia homocysteiny we krwi (homocysteina okazuje się aminokwasem, jej wysokie stężenie okazuje się uważane za jeden z czynników niebezpieczeństwa dolegliwości układu krążenia na tle miażdżycy), i magnez, mający wartość w regulacji ciśnienia. Ponadto orzechy zawierają mnóstwo pozostałych korzystnych produktów, jak na przykład potas, miedź, mangan, wit. B1, B6, sterole roślinne, fitoestrogeny i inne składniki roślinne, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu krążenia. 4) Na problemy z trądzikiem - wysuszone łupiny orzecha wykorzystuje się do wytwarzania preparatów pielęgnacyjnych cerę trądzikową skłonną do zaczerwienień. Natomiast zmielone łupiny orzecha są w peelingach jako środek ścierający, ściągający i przeciwbakteryjny. 5) Właściwości barwiące - orzechy zawierają kwas glikozydowy stosowany do wytwarzania farb do włosów ( zwłaszcza siwych) i w kremach brązujących. Natomiast łupiny z orzecha włoskiego zawierają m.in. olejki eteryczne i dużo wit. C. 6) Zalecane menu orzechów - dobre dla organizmu okazuje się spożywanie mieszanki orzechów kilka razy w tyg.. mieć na uwadze mimo wszystko należy, że alt4 orzechy charakteryzują się wysoką kalorycznością, dlatego powinny być stosowane jako substytut pozostałych czynników spożywczych a nie spożywane dodatkowo. prawidłowo okazuje się spożywać orzechy w postaci naturalnej, na surowo.

W czasie pieczenia albo obsmażania może dojść do spadku zawartości aktywnych produktów.

  KILKA RAD: - orzechy solone powinny być spożywane z umiarem, zwłaszcza przez osoby, które powinny redukować menu soli, - należy pamietać, że niektóre osoby mają alergię na orzechy (orzeszki ziemne, orzechy brazylijskie, laskowe, migdały, itp.), chociaż zwykle okazuje się to alergia tylko na jeden rodzaj orzechów. Alergia na orzechy może spowodować nawet wystąpienie wstrząsu anafilaktycznego, dlatego osoby z alergią na orzechy powinny wystrzegać się spożywania nawet śladowych ich ilości, - orzechów nie powinniśmy przechowywać za bardzo długo - ponieważ jełczeją, - łuskane orzechy najdogodniej przechowujmy w schładzarce, z dala od czynników intensywnie pachnących, gdyż orzechy wchłaniają aromaty - łuskajmy orzechy zaraz przed zjedzeniem, ponieważ pod wpływem tlenu stracą cenne składniki.   PRZEPIS NA PASTĘ ORZECHOWĄ: składniki: 22 dag włoskich orzechów, słoik majonezu, liście z zielonej sałaty. Orzechy ucieramy na proszek, dodajemy do tego majonez i ponownie ucieramy razem, aż do utworzenia gęstej masy. siekamy pieczywo, najdogodniej bułkę na cienkie plastry, kładziemy listek sałaty, a na to naszą pastę orzechową.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness