Czy warto jeść szpinak? Oto jego najważniejsze właściwości!

Czy warto jeść szpinak? Oto jego najważniejsze właściwości!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Szpinak nie miał poprzez letnich miesięcy nadto świetnej prasy. Wszyscy niby wiedzieli, że bywa szczególnie zdrowy, ale nawet ci,

którzy go przenigdy nie próbowali, wzdrygali się na jego widok. Pokutowało przecież przekonanie, że - delikatnie mówiąc - nie bywa szczególnie smaczny. Dzisiaj szpinak wraca do łask zarówno jako kulinarny przysmak, i źródło ważnych dla kondycji fizycznej mikroelementów i witamin. Mimo że zweryfikowano tezę o niezwykle wysokim poziomie żelaza wśród jego substancji, to niewiele bywa warzyw równie korzystnie wpływających na nasz organizm. Jeżeli nie mamy ochoty na żmudne wyciskanie soku, skorzystajmy z gotowego specyfiku diety firmy Alter Medica. Szpinak Sok to preparat osiągalny w aptekach i sklepach zielarskich. Nie posiada konserwantów. Szpinak służy poprawnym funkcjonowaniu układu immunologicznego i nerwowego. Dlatego opłaca się po niego sięgać szczególnie jesienną porą i zimą, kiedy zarówno nasza odporność, i samopoczucie wymagają mocnego wspomagania. Usprawnia pracę układu pokarmowego, bo posiada ogromne ilości naturalnego, roślinnego błonnika. Przyspiesza procesy trawienne, zapobiegając uczuciu ciężkości - na przykład po świątecznym obiedzie. Wprawdzie żelaza ma nie więcej niż inne zielonolistne warzywa dostępne w naszym kraju, oraz tak bywa dobrym jego źródłem. dodatkowo wapnia i kwasu foliowego sprawia, że trzeba go polecić wszystkim osobom osłabionym i pozbawionym energii. Witamina K wpływa na prawidłową krzepliwość krwi - zapobiega powstawaniu siniaków i wybroczyn na powierzchni. potęguje też nasze kości i zęby - okazują się mocniejsze, więcej wytrzymałe na szkodliwe czynniki zewnętrzne i złamania. Kolejnym istotnym składnikiem szpinakowego soku bywa witamina A. To jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy, który dba o doskonały prezencję naszej cery, opóźniając efekty starzenia. Wspomaga oczy - bywa istotnym elementem profilaktyki zaburzeń widzenia w dowolnym wieku. Szpinak Sok bywa też istotnym źródłem magnezu, który sprawia, że jesteśmy więcej odporni na stres, zmęczenie i codzienne smutki. Szpinak wraca do łask Aby wspomóc jeszcze zdrowotne działanie szpinaku, dodano do niego w preparacie Szpinak Sok witaminę C, która dba o mocne żyły i tętnice i likwiduje wolne rodniki, przyspieszające starzenie się wszystkich komórek ciała naszego organizmu. Jak przyjmować Szpinak Sok? 2 razy dziennie wypijamy po 25 ml soku - w naturalnej postaci albo rozcieńczonego wodą lub sokiem. Szpinak, krótkiego momentu kojarzony z niezbyt mile wspominanym obowiązkiem czasów dzieciństwa na powodzenie wraca do łask.  

Coraz wyższa świadomość kulinarna Polaków, także większe niż dawniej wymogi nabycia

różnorodnych i niedostępnych dawniej czynników sprawiają, że te zielone liście zaczynają święcić na polskich stołach prawdziwe triumfy. okazuje się to przemiana niezwykle korzystna, bo szpinak posiada duże ilości witamin i związków mineralnych, nieodzownych do prawidłowego wzrostu i funkcjonowania organizmu. okazuje się bogaty w potas,właściwości  szpinaku który ochrania przed nadciśnieniem tętniczym; żelazo, niezbędne do produkowania erytrocytów kwas foliowy, szczególnie cenny dla pań w ciąży, także wit. C, E, K, beta karoten i wit. z zespoły B. Ponadto szpinak posiada antyoksydanty, które chronią organizm przed schorzeniami onkologicznymi, także dużo magnezu, wzmacniającego układ nerwowy i zmniejszającego podatność na stres. Osoby na diecie także docenią to zielone warzywo, gdyż bywa ono wyjątkowo niskokaloryczne: 100 g szpinaku to wyłącznie 16 kalorii! mieć na uwadze mimo wszystko należy, że poza bezdyskusyjnymi walorami odżywczymi, szpinak posiada także kwas szczawiowy, który w nadmiarze może mieć wpływ odwapniająco na organizm, dlatego zaleca się jeść szpinak w towarzystwie czynników białkowych – sera takie jak feta, jogurtu ekologicznego czy klasycznego jajka sadzonego. W istocie sposobów przygotowywania szpinaku bywa tyle, ile amatoszpinak  przepisyrów jego intensywnego, niezwykłego smaku. Po koniec XIX w. członkinie żeńskiego zgromadzenia sióstr pielęgniarek od św. Wincentego a Paulo przyrządzały z niego swego rodzaju wino, alt2 którym poiły chorych i ubogich, w ekspresowy sposób przywracając im siły witalne. W XXI w. istnieją setki, jeśli nie tysiące przepisów, z wykorzystaniem szpinaku. W kolejnymi przypadku idealny bywa szpinak świeży – surowy świetnie nadaje się do sałatek. Połączony z serami pleśniowymi, fetą, parmezanem, czy oscypkiem nabierze charakteru i jeszcze więcej intensywnego aromatu. Łącząc go z owocami – gruszkami, truskawkami, winogronami lub cytrusami da się wydobyć z niego interesującą, orzeźwiającą nutę. Przyrządzając sałatki ze świeżych liści należy mimo wszystko mieć na uwadze o ich dokładnym umyciu. trzeba też dołożyć je na chwilę do h2o z lodem i kilkoma kroplami cytryny – zachowają wtedy intensywnie zielony kolor. Co jakiś okres zmieniają się nasze kuchenne upodobania i odkrywamy na nowo smaki nieco zapomniane – mówi Magda Parkitna, Specjalista ds. marketingu i PR marki Jawo, specjalizującej się w produkcji pierogów, naleśników i klusek. Tak też stało się ze szpinakiem, który w przeszłości nie cieszył się świetną sławą, a obecnie wrócił do łask i przekonaliśmy się o jego zaletach. Z tego właśnie względu wprowadziliśmy do naszej oferty naleśniki ze szpinakiem – danie zarówno nieskomplikowane, dodatkowo eleganckie, które da się zaserwować tak podczas rodzinnego obiadu, dodatkowo na wykwintnej kolacji. Naleśniki okazują się delikatne, puszyste w  środku i - co wiem z czy  warto  jeść  szpinakwłasnego praktyki - smakują nawet tym, którzy wcześniej szpinak omijali z daleka – dorzuca Magda Parkitna. Przygotowując szpinak w domowym zaciszu pamiętajmy, że dania ze szpinakiem na ciepło nie wolno gotować, bo straci on większość swoich właściwości odżywczych – świetnie udusić go na patelni z czosnkiem, dodać roztopiony ser pleśniowy, makaron takie jak penne – i eleganckie danie kupione! okazuje się to także kolejna – poza korzyściami smakowymi i walorami zdrowotnymi, alt3 zaleta szpinaku – stanowić on może bazę ekskluzywnego dania dla bezkompromisowych, cały okres pozostając niedrogim, tak prawidłowo znanym i dodającym dużo energii przysmakiem Popeye’a. opłaca się poznać wszystkie twarze szpinaku i znajomość tę ze smakiem dbać o. Owiany złą sławą szpinak wraca do łask. Może przetworzony szpinak nie wygląda na talerzu nazbyt pięknie, ale za to okazuje się tak zdrowy, że jego mało zachęcająca barwa i gęstość idą w niepamięć.     Dołącz do zdrowia na Facebooku Szpinak widujemy najchętniej w formie zamrożonego brykietu i ciemnozielonej papki. W istocie mimo wszystko okazuje się to warzywo liściaste o szerokiej gamie prozdrowotnych właściwości. Ma w sobie wit. C, K i E, wit. z zespołu B, potas, foliany, żelazo, beta-karoten, wapń, żelazo, magnez i mangan. Jeśli chcesz korzystać ze wszystkich bogactw szpinaku, jedz go w formie nieprzetworzonej, surowy. Ale nie martw się – podsmażony, upieczony czy ugotowany też jest wartościowy. najszybciej ze szpinaku ucieka witamina C. Jeżeli nie wykorzystasz jarzyny prędko, zupełnie wyparuje! Szpinak i żelazo poprzez letnich miesięcy żywy był nieprawda szpinaku jako kopalni żelaza.

Naukowcy uważali, że posiada 30 miligramów żelaza na 100 gramów liści. Tymczasem okazuje się, że tak

naprawdę ma wyłącznie 3 miligramy! Wieść gminna niesie, że naukowcy po prostu źle postawili przecinek. Inna hipoteza mówi, iż pomylono zawartość żelaza w suchych liściach z zawartością w rześkim szpinaku. Jak by nie jest, szpinak w żelazowym rankingu spadł na łeb, na szyję. Dietetyczny szpinak Szpinak to warzywo, które okazuje się niezwykle niskokaloryczne - ma jedynie 16 kilokalorii na 100 gramów. Potas i wit. z zespołu B służą w spalaniu tłuszczów i węglowodanów. Co więcej, szpinak przyspiesza metabolizm. Szpinak i ciąża Warzywo powinny jeść kobiety brzemienne. Szpinak ma dużo kwasu foliowego, który zapobiega wadom płodu, szczególnie alt4 chorobom układu nerwowego. Oczekującym mamom wielokrotnie doskwiera anemia – dodatkowo w tym przypadku szpinak okazuje się pomocny, ponieważ posiada żelazo niezbędne do wytwarzania erytrocytów Tutaj przeczytasz o szkodliwych nawykach żywieniowych w ciąży. Szpinakiem można zajadać się poprzez cały pora konsumowania piersią. Niemowlęta mogą jeść szpinak już w wieku czterech miesięcy. Szpinak i choroby Nowotwory Beta-karoten i pozostałe związki antyoksydacyjne obecne w szpinaku pomagają prewencję nowotworu. Naukowcy uważają, że szpinak szczególnie skutecznie przeciwdziała chorobom nowotworowym okrężnicy, biustu, pęcherza moczowego, wątroby, prostaty i szyjki macicy. Obniża dodatkowo zagrożenie zachorowania na chłoniaka nieziarniczego. Stres Magnez obecny w szpinaku maleje naszą podatność na stres, wpływa uspokajająco, stabilizuje funkcjonowanie układu nerwowego. Tutaj znajdziesz kilka prostych sposobów na walkę ze stresem. Problemy ze wzrokiem Zeaksantyna i luteina, związki z rodziny karotenoidów, prawidłowo wpływają na kondycję oczu. stopują degenerację plamki żółtej, która doprowadza do ślepoty. zapobiegają także zaćmie. Nadciśnienie i choroby serca Szpinakowy potas obniża ciśnienie, a więc wspomaga kuracja najwyższego ciśnienia. oprócz tego współpracuje z magnezem i w taki sposób reguluje pracę serca. Co więcej, wpływa kojąco na migreny. przeciwdziała też miażdżycy. Szpinak i przeciwwskazania Nie wszyscy mogą jeść szpinak. Osoby cierpiące na dnę moczanową powinny trzymać się od niego z dala - szczególnie jeśli okazują się w zaawansowanym stadium choroby. schorzenia nerek i szpinak to niedobre zestawienie. Warzywo kryje w sobie szczawiany, które podwyższają zagrożenie produkowania się kamieni nerkowych. Może dojść do rozwinięcia kamicy szczawianowej. Na szpinak uważać muszą dodatkowo chorzy na osteoporozę. Kwas szczawiowy obecny w szpinaku zakłóca przyswajanie wapnia. Jeśli uwielbiasz jeść szpinak i chcesz zniwelować jego odwapniające działanie, dodaj do niego ser feta, jajka albo jogurt naturalny. składniki te obfitują w wapń, dlatego zrównoważą wapniowy bilans. Więcej o wapniu dowiesz się z tego treści.

 

Zobacz też 

EcoSlim Cena


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness