Czy warto jeść żywność rafinowaną? 3 zaskakujące fakty!

Czy warto jeść żywność rafinowaną? 3 zaskakujące fakty!

Redakcja

2017-08-02

brak komentarzy

Cukier spożywczy produkowany okazuje się z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych. 

Trzcina cukrowa posiada w zawartości 14% pierwiastków minimalnych, minerałów iżywność  rafinowana witamin i chlorofil. Cukier ogólnie osiągalny mimo wszystko mocno oczyszczony, czyli rafinowany, pozbawiony wszystkich składniku odżywczych, okazuje się to jedynie dwucukier sacharoza. Z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych początkowo uzyskuje się surowy sok, który następnie okazuje się analizowany procesom z użyciem składniku chemicznych, m.in. dwutlenku siarki, siarczanu sodu i ultramaryny. Cukier biały rafinowany dostarcza organizmowi jedynie pustych kalorii. Energia dostarczana okazuje się dość szybko, ale na dość krótki okres momentu. Cukier ma jeden z wysokich indeksów glikemicznych. oznacza to, że po spożyciu kapsułek z cukrem, np. czekoladek, szybko wzrasta stężenie glukozy we krwi i trzustka zostaje gwałtownie pobudzona do obowiązkach. mimo wszystko stężenie glukozy pochodzącej z białego cukru szybko spada, co może spowodować hipoglikemię – a ssanie w żołądku ustępuje. Nadmierne picie cukru okazuje się jednym z czynników wywołującym nadwagę pociechy i dorosłych. okazuje się przyczyną zatrzymania płynu mineralnej i soli w organizmie. Biały cukier… drażni śluzówkę żołądka – sprawia nadmierną kwasowość, nadprodukcję kwasu żołądkowego, co może doprowadzić do wrzodów niszczy błonę śluzową jelit, zakłócając równowagę fizjologicznej flory bakteryjnej, co może doprowadzić do grzybicy układu pokarmowego. poprzez zniszczenie śluzówki jelit spada w szczególnym nasileniu odporność organizmu – układ odpornościowy w 70-80% oddziałuje w jelitach. W zaburzonej homeostazie jelit nie będą prawidłowo przyswajane inne substancje odżywcze, w tym białka zaburza przebieg trawienia i wypróżniania, prowadząc do zaparć podczas trawienia cukru zużywane okazują się duże ilości minerałów i witamin. Im więcej spożywanych okazuje się słodyczy czy pozostałych części kuracji odchudzającej zawierających cukier, tym więcej organizm okaże się potrzebował wit. B, wapnia, fosforu, magnezu czy chromu do jego strawienia mocno zakwasza organizm – do wyrównania równowagi zasadowo-kwasowej wykorzystywany okazuje się przede wszystkim wapń, wiedzmy więc, że cukier okazuje się złodziejem minerałów z organizmu, w tym z kości uzależnia i sprawia wzrost ryzyka wystąpienia alkoholizmu szkliwo zębne i tkanka kostna to najmocniejsze struktury organizmu.

Biały cukier może zniszczyć szkliwo zębów w ciągu kilku godzin, czy  warto  kupować  żywność  rafinowaną

Dr Farin Prix

penetrując strukturę komórek ciała zęba. Nadmierne picie cukru wiąże się błyskawicznym rozwojem próchnicy zębów niedobory mineralne i witaminowe Żywność rafinowana - dlaczego warto ograniczyć jej spożywanie? wywołują zaburzenia procesów biochemicznych, np. obniżając oddziaływanie enzymów. Zaburzenia w gospodarce mineralnej i procesach biochemicznych w organizmie wywołane nadmiernym spożyciem cukru może powodować chroniczne zmęczenie i poważne przypadłości w późniejszym wieku, np. osteoporozę, zaburzenia przemian lipidowych (wzrost stężenia cholesterolu i triglicerydów), podniesienie temp. ciała, podwyższone ciśnienie tętnicze tętnicze krwi, przypadłości układu krążenia, chroniczne infekcje picie cukru i nagłe wahania spadku wzrostu stężenia glukozy we krwi wpływają źle na układ nerwowy, prowadząc do nadpobudliwość organizmu, niedociągnięcie koncentracji, rozdrażnienie, spadki nastroju i senność. Cukier podnosi zakres neuroprzekaźników: dopaminy, serotoniny, noradrenaliny i adrenaliny u pociechy konsumujących cukier okazuje się większe niebezpieczeństwo powstania egzemy nieznanego pochodzenia czy uczulenia Co w miejsce białego cukru? w miejsce rafinowanego cukru trzeba użyć naturalnych składniku słodzących: cukier nierafinowany, czyli nieoczyszczony – otrzymywany okazuje się z trzciny cukrowej lub buraka cukrowego bez oddzielenia słodzika i kryształków. posiada dodatkowo substancje odżywcze jak minerały i wit. melasa trzcinowa lub buraczana – artykuł powstający podczas wytwarzaniu cukru białego – to właśnie w tym gęstym brązowym syropie obecne okazują się wszystkie nadprogramowe substancje odżywcze Inne substancje słodzące to: miód naturalny (stosujemy w niewielkich proporcjach) syrop klonowy, kukurydziany słód jęczmienny syrop z agawy (okazuje się dość słodki, a ma niski indeks glikemicznyale też ostrożnie) aspartam (u pociechy ostrożnie – może działać przeczyszczająco) lukrecja. Należy pamiętać, że naturalną i najzdrowszą słodycz potomek otrzyma w postaci  świeżych i suszonych owoców, warzyw jak na przykład buraki, marchewki, fasolki i nasion, orzechów i ziaren zbóż. W Polsce, w pierwszej 50 proc. XX wieku cukier uważany był za preparat o wysokiej produktów odżywczej.

Reklamowany był jako preparat spożywczy, który rozbudza pracę mentalną,

regeneruje nerwy, wzmacnia kości. Hasło reklamowe wymyślone poprzez Melchiora Wańkowicza, które pamiętamy do dziś brzmi: „cukier krzepi”. Niestety dziś taki przedwojenny slogan reklamowy dla mnóstwo ludzi nadal okazuje się aktualny. Przynajmniej tak mi się wydaje, kiedy widzę zakupy odrębnych ludzi i małe pociech, które najchętniej jadłyby wyłącznie słodycze i piły słodkie napoje. Mowa dzisiaj powinno o cukrze, który nabywamy w sklepie. Cukier okazuje się potoczną nazwą sacharozy, czyli dwucukru zbudowanego z glukozy i fruktozy. Cukier biały, który nabywamy występuje w formie mocno oczyszczonej czyli rafinowanej, pozbawionej wszystkich składniku odżywczych.     Pomimo, alt2 że okazuje się źródłem energii to nie dostarcza organizmowi żadnych produktów odżywczych. W takim razie taki cukier to wyłącznie „puste kalorie”. W prawidłowo zbilansowanej kuracji każdego dnia picie cukrów dodanych (cukier lub syrop dodany w procesie wytwarzania żywności i taki osiągalny na stole: cukier biały i brązowy, syrop kukurydziany, klonowy i fruktozowy, melasa cukrowa, dekstroza krystaliczna i miód) nie może przekraczać 10% produktów energetycznej leczeniu odchudzającej, co przy średniej produktów energetycznej leczeniu odchudzającej na pułapie 2000 kcal daje mniej więcej 50 gramów na 24 h (oczywiście razem z cukrem, który wchodzi w skład produktów, czyli przykładowo napojów, słodyczy itp.). Natomiast American Heart Association zaleca dla kobiet nie więcej niż 100 kcal dziennie z dodanego cukru (mniej więcej 6 łyżeczek – jedna łyżeczka to 5 gramów) i dla facetów nie więcej niż 150 kcal (mniej więcej 9 łyżeczek) - okazuje się odpowiedzialny to mniej więcej 5% produktów energetycznej leczeniu odchudzającej.  

  W Polsce picie cukru na jednego mieszkańca w ciągu ostatnich 20 lat olej  rafinowany

Flexa Plus Działanie

wzrosło niemal 2 razy, natomiast zmalało picie przetworów  zbożowych. W Polsce picie cukru na osobę w 2007 r. dochodziło do 39,7 kg (dziennie mniej więcej 108 g, czyli 432 kcal). okazują się to mało optymistyczne statystyki, dlatego powinniśmy się zastanowić czy w naszej kuracji cukier nie okazuje się za częstym gościem?    Sacharoza nie okazuje się trucizną, ale jak mnóstwo odrębnych składniku użytych w nadmiarze może szkodzić. Jaki może posiadać wpływ na organizm?   -  podczas trawienia cukru zużywane okazują się produkty mineralne i witaminy, -  mocno zakwasza organizm, a do wyrównania równowagi zasadowo-kwasowej wykorzystywany okazuje się w i rzucie wapń, tak więc to kolejny przykład, że cukier „kradnie” produkty mineralne z człowieczego ustroju, - po jego spożyciu zakres glukozy we krwi gwałtownie wzrasta, ale równie szybko opada, dlatego występuje ponownie uczucie głodu i ochotę na menu. ta reakcja wynika ze stymulacji trzustki m.in. do wytwarzania dużej porcji insuliny. Takie różnice glikemii i insulinemii po mnóstwo latach mogą uszkadzać trzustkę i w rezultacie alt3 być przyczyną cukrzycy, -  okazuje się jednym z czynników powodujących nadwaga u pociech i dorosłych, -  zwiększone picie cukru źle wpływa na profil tłuszczów, co może prowadzić do zwiększonego niebezpieczeństwa dolegliwości sercowo-naczyniowych, - nadmierne picie cukru dodanego okazuje się związana z błyskawicznym rozwojem próchnicy zębów, szczególnie w sytuacji nieprawidłowej higieny jamy ustnej i niedoboru fluoru, - zaburzenia w gospodarce mineralnej i procesach biochemicznych w organizmie wywołane nadmiernym spożyciem cukru mogą powodować przewlekłe zmęczenie i poważne przypadłości w późniejszym wieku, np. osteoporoza, zakłócenia przemian lipidowych (wzrost cholesterolu i triglicerydów), podniesienie ciepłoty ciała, podwyższone ciśnienie tętnicze krwi, przypadłości układu krwionośnego, przewlekłe infekcje, - różnice poziomu glukozy we krwi (wywołane spożyciem cukru) wpływają źle na układ nerwowy, wywołując nadpobudliwość człowieczego ustroju, niedociągnięcie koncentracji, rozdrażnienie, spadki nastroju, senność.    okazują się to wyłącznie przykłady wpływu nadmiernego spożywania sacharozy.  

    kiedyś już podjęłyśmy razem z dziewczynami z Healthy Teamu

bezcukrowe wyzwanie. Dzielnie trwałyśmy poprzez miesiąc nie kosztując słodyczy i na maksa ograniczając menu wszystkiego co cukier posiada w zawartości. Czułyśmy się świetnie – oczyszczone, lżejsze i pełne energii!!! Minął niemal rok, pora powrócić do życia bez cukru, choćby na miesiąc! Dlaczego? bo cukier truje, po prostu. i uzależnia. Jego podaż w pokarmach oferowanych poprzez przemysł spożywczy okazuje się a ogromna. Nie zdajemy sobie zazwyczaj sprawy jak dużo cukru zjadamy, ponieważ nie zawsze czytamy opisy, nie sumujemy też wszystkich prostych węglowodanów jakie dostarczamy w pożywieniu. węglowodany proste wchłaniane okazują się do krwi w jelicie cienkim. Wątroba przetwarza je na glukozę, która to rozprowadzona do komórek okazuje się podstawowym źródłem energii. zbyt duża ilość cukrów wątroba magazynuje w postaci glikogenu. Kiedy i glikogenu okazuje się dość cukry zasilają tkankę tłuszczową. Cukry złożone (znajdujące się w ziarnach zbóż, kaszach, orzechach, warzywach) okazują się wchłaniane do krwi zaledwie po rozbiciu na proste. taki przebieg wykorzystuje witaminy z zespoły B, wapń i inne minerały. Natura dostarcza te produkty razem z cukrowymi, ale ludzie wymyślili rafinację – przebieg, w którym elementy niezbędne do prawidłowego przyswojenia węglowodanów okazują się niszczone. Do alt4 naszych jelit dostarczamy więc czystą sacharozę lub czystą skrobię zmuszając organizm do zużytkowania własnych rezerw minerałów i witamin będących w kościach, wątrobie i czerwonych krwinkach. Takie trawienie okazuje się niebezpieczne dla organizmu, ponieważ w jego trakcie powstaje m.in. kwas pirogonowy, który w istotny sposób zakłóca pracę układu nerwowego. Spożywanie rafinowanych węglowodanów powoduje zakwaszenie organizmu i obniża jego odporność. zbyt duża ilość cukrów prowadzi do rozrostu drożdżaków Candida, sprzyja też rozwojowi pasożytów. jak można dostrzec,

by neutralizować organizm dobrze zrezygnować na jakiś pora przede wszystkim

z węglowodanów rafinowanych (biały cukier, ryż zwykły, mąka). Ja namawiam też na pora wyzwania do rezygnacji z odrębnych rodzajów cukrów prostych, tych które dostarczają nam owoce lub miody. Oczywiście nie rezygnujemy z węglowodanów – dostarczają nam energię, ale starajmy się jeść te zdrowe! Jedz artykuły o niskiej zawartości cukru ok 3-4 g na 100 g/100 ml Unikaj!: świeże soki i owoce o wysokiej zawartości fruktozy (przeczytaj poniżej, które to) batony muesli dżemy, konfitury, keczupy itp mleka słodzone roślinne nabiały takich jak jogurt smakowe (z owocami), mleko (4,7 g cukru w 100 ml suplementu to laktoza, wszystko inne to cukier dodany – czytaj opisy) miód inne syropy czekolada słodkie napoje gazowane pomidory suszone mimo wszystko zwróć uwagę: OWOCE O NISKIEJ ZAWARTOŚCI FRUKTOZY: grejpfrut, kiwi, borówki, maliny, cytryna, melony, jeżyna, granat OWOCE O ŚREDNIEJ ZAWARTOŚCI FRUKTOZY: śliwki, brzoskwinie, klementynki, truskawki, pomarańcze OWOCE O WYSOKIEJ ZAWARTOŚCI FRUKTOZY: winogrona, czereśnie, banany, daktyle i inne suszone owoce- UNIKAJ tych owoców podczas przerwy spożywania cukrów. SZKLANKA SOKU Z POMARAŃCZY (nowiutko wyciskany) posiada: 8-10 łyżeczek cukru (fruktozy) COLA posiada: 10-12 łyżeczek cukru PORCJA KECZUPU:  2 łyżeczki cukru mały JOGURT CUKRU: (niskosłodzony): ok 6 łyżeczek Czy wiesz, że… Banan posiada 55 % fruktozy (ok 4 łyżeczki cukru), a suszone pomidory 50 %, datyle i rodzynki 70 %, natomiast jabłko posiada 2 łyżki cukru, a nasz organizm w ciągu dnia okazuje się gotowy na zmetabolizowanie 6 łyżek (czyli 2 owoce)… Daje do myślenia fakt? Wchodzicie w to na miesiąc od dziś? Zapraszam!!!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness