Czy wszystkie naturalne tłuszcze są zdrowe? Poznaj prawdę!

Czy wszystkie naturalne tłuszcze są zdrowe? Poznaj prawdę!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Głównym źródłem kwasów tłuszczowych trans w kuracji człowieka są produkty spożywcze obejmujące uwodornionenaturale  tłuszcze

oleje roślinne. przebieg uwodornienia ma na celu zamianę konsystencji z ciekłej na stałą. Do preparatów tych zalicza się margaryny, wyroby cukiernicze, posiłki jak na przykład fast food oraz dania instant (np. zupki kupione spożycia). Ich niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka został potwierdzony w licznych obserwacjach epidemiologicznych oraz badaniach medycznych i doświadczalnych. Zwiększają one ryzyko rozwoju dolegliwości układu sercowo-naczyniowego, pogarszają profil lipidowy krwi (wywołują zmniejszenie stężenia frakcji HDL cholesterolu i zwiększenie stężenia frakcji LDL oraz triglicerydów w surowicy krwi). Sprzyjają one zwiększeniu masy ciała, a zwłaszcza kumulacji warstwy tłuszczu trzewnej (czyli wewnątrzbrzusznej). Za przyczynę tego uważa się osłabienie wrażliwości komórek na oddziaływanie insuliny. Kwasy tłuszczowe trans sprzyjają również rozwojowi niektórych typów nowotworów, zwłaszcza jelita grubego, piersi i gruczołu krokowego. picie kwasów tłuszczowych trans w Polsce wynosi mniej więcej 2,8–6,9 g/d. jest to zawartość o dużo przekraczająca normy żywieniowe, zaleca się ponieważ, aby zawartość trans kwasów tłuszczowych w kuracji nie przekraczała 1% zapotrzebowania ludzkiego ustroju na energię (czyli np. wynosić 2 g w kuracji zapewniającej 2000 kcal). Należy mimo wszystko pamiętać, że istnieją również ekologiczne kwasy tłuszczowe trans. są one w mleku i mięsie przeżuwaczy. Kwasy te, dzięki swoim właściwościom przeciwutleniającym, przeciwmiażdżycowym i przeciwnowotworowym, wykazują oddziaływanie zdrowotne. zdrowe izomery trans kwasów tłuszczowych powstają w żwaczu Wszystkie naturalne tłuszcze są zdrowe za sprawą udziału enzymów bakteryjnych na drodze reakcji uwodornienia kwasów linolowego i α-linolowego.

Pośrednio w trakcie tych przemian powstają:

kwas wakcenowy, kwas oktadekanowy oraz koniugowany kwas linolowy (conjugated linoleic acid – CLjakie  tłuszcze  są  najzdrowszeA). Dzięki właściwościom antyoksydacyjnym CLA może hamować procesy miażdżycowe i nowotworowe. Przyczynia się również do utrzymania prawidłowej masy ciała poprzez wpływ na zmniejszenie apetytu. funkcjonuje stopująco na adipogenezę (przemianę preadipocytów w dojrzałe komórki tłuszczowe zwane adipocytami) oraz reguluje lipogenezę (syntezę kwasów tłuszczowych). Przyczynia się do regulacji apoptozy komórek tłuszczowych (śmierć komórek tłuszczowych). stymuluje również wzrost komórek obronnych ludzkiego ustroju, jak na przykład limfocyty i makrofagi. Kwas wakcenowy dawka kwasu wakcenowego w mleku uzależniona bywa od pory roku, w której mleko bywa pozyskiwane – w czasie zimowym wynosi 1,5–2%, a w czasie żywienia pastwiskowego 6,5–7%. Kwas wakcenowy wbudowywany bywa w fosfolipidy i glikolipidy, poprzez co wpływa na integralność i sprawność komórek ciała i narządów.   zapobiegają miażdżycy, chorobom nowotworowym, cukrzycy- trzeba uświadomić sobie, jak cenny bywa dla nas tłuszcz mleczny i jakie korzyści płyną z jego spożywania. Piszemy też o cennych źródłach tych związków w naszej kuracji. szczególnie mało bywa takich składników spożywczych, które zawierają zdrowe izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli CLA (o związkach tych czytaj też w: Cała prawda o maśle).

upominek od alt2 bakterii Izomery

te albo wcale nie pojawiają się w jadalnych olejach roślinnych, albo są tam trwające wyłącznie w proporcjach śladowych. można je nato?miast znaleźć w mleku i mięsie zwierząt przeżuwających (krowa, koza, owca). ekologiczne izomery trans (CLA) powstają w przedżołądkach zwierząt przeżuwających w wyniku procesu biouwodornienia tłuszczów poprzez enzymy bakterii, szczególnie bakterii Butyrivibrio fibrisolvens. Pożyteczne tłuszcze trans Oczywiście bywa duża różnica między izomerami trans danymi przemysłowo a izomerami trans powstającymi biologicznie. CLA mają właściwości przeciwutelniające, przeciwmiażdżycowe, przeciwrakowe i przeciwcukrzycowe. ekologiczne izomery trans nie wpływają na też zwiększenia poziomu cholesterolu całkowitego, cholesterolu LDL, szkodliwej lipoproteiny (a) oraz szkodliwego białka transportującego ester cholesterolu (CETP) we krwi. Nie są również czynnikiem sprawczym spadku poziomu cholesterolu HDL we krwi. Źródła CLA W badaniach przeprowadzonych w 14 krajach europy wykazano, że w tłuszczu mleka różnych rodzajów zwierząt zawartość CLA buduje się na zbliżonym poziomie od 3,9 do 5,2%. Natomiast w przeważnie spożywanych produktach mleczarskich, jak na przykład masło i sery, ich zawartość waha się w przypadku masła od 4,0 do 6,1%, a w przypadku serów 3,6?5,7% wszystkich kwasów tłuszczowych. duża różnica bywa spowodowana przede wszystkim porą roku. W mleku uzyskiwanym latem, kiedy zwierzęta mają dostęp do paszy zielonej, bywa alt3 cztery razy więcej CLA niż w mleku produkowanym w czasie zimowym. zaleca się podkreślić, że im więcej tłuszczu izomerów mleku, tym więcej CLA,

więc mleko odtłuszczone jest zawierać

wyłącznie śladową zawartość owej substancji. Zawartość naturalnych izomerów trans kwasów tłuszczowych w mięsie jest zależne od gatunku. Najmniejszą zawartość tych substancji notuje się w wieprzowinie (0,2-2,2%), wyższą w wołowinie (2,8-9,5%) i baraninie (4,3-9,2%). Mięso pochodzące od pozostałych zwierząt posiada stosunkowo mało izomerów trans. Dla przykładu drób posiada 0,2-1,7%, a mięso od kaczek i królików ma wyłącznie śladowe ilości tych związków. W wędlinach zawartość naturalnych izomerów trans mieści się w zakresie od 0,3 do 5,3%.

Pisałam Wam mnóstwo razy, że staram się, aby w w swojej kuracji nie brakowało prawidłowych tłuszczów.

W dzisiejszym tekście napiszę o tym, czym dokładnie są zdrowe tłuszcze oraz jakie rodzaje tłuszczów powinny się znaleźćjakie  tłuszcze  wybrać w zbilansowanej kuracji (i w jakiej ilości). prezentujemy też różnicę pomiędzy tłuszczami nasyconymi oraz tłuszczami nienasyconymi. Wszystkie wiadomości są oparte o aktualne zalecenia światowej Organizacji organizmu i Instytutu Żywności oraz Żywienia. Rola tłuszczów w organizmie Tłuszcz to przede wszystkim bogactwo energii pochodzącej z kwasów tłuszczowych nasyconych, jednonienasyconych oraz wielonienasyconych. Tłuszcze to również bogactwo substancji odżywczych, jak alt4 na przykład niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) omega-3 oraz omega-6 i bogactwo witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A,D,E,K). Rodzaje kwasów tłuszczowych Kwasy tłuszczowe nasycone to pierwotna grupa tłuszczów. są one syntetyzowane w organizmie człowieka.

Głównym źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych są produkty ;

– mięso, smalec, masło, śmietana, pełnotłuste mleko, sery żółte. Kwasy tłuszczowe nasycone odnajdziemy też w dużej ilości w produktach roślinnych: oleju kokosowym, oleju palmowym, maśle kakaowym. Drugą grupą tłuszczów są kwasy tłuszczowe nienasycone. Mogą mieć one konfigurację cis albo trans. Większość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które powstają naturalnie w przyrodzie posiada konfigurację cis. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe o konfiguracji cis są syntetyzowane poprzez organizm człowieka. odnajdziemy je zarówno w produktach ;, jaki oraz w produktach roślinnych (oliwa z oliwek, oleje roślinne). Tłuszcze trans to kwasy tłuszczowe nienasycone o konfiguracji trans. Powstają w procesie utwardzania (uwodorniania) olejów roślinnych jako niekorzystny efekt uboczny. Kwasy tłuszczowe trans powstają też naturalnie (w niedużych proporcjach), w takich produktach jak mleko oraz mięso zwierząt przeżuwających. taki rodzaj tłuszczów odnajdziemy zwłaszcza w kolejnych produktach: krakersach, ciastkach, snackach, frytkach, produktach instant, wypiekach drożdżowych, produktach czekoladowych, twardych margarynach. Tłuszcze trans, podobnie jak tłuszcze nasycone, zwiększają dawka cholesterolu we krwi oraz ryzyko dolegliwości serca.      

Garcinia SLM Forum


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness