Czy bakalie można jeść na diecie? Tego nie widziałaś!

Czy bakalie można jeść na diecie? Tego nie widziałaś!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

wielokrotnie piszecie do nas w mailach zapytania dotyczące tematu odżywiania się i trzymania diety bakalie  na  kuracji

w szkole lub pracy zawodowej. Nie wiecie czy wybierać kanapki, przekąski czy może kupione pełnowartościowe posiłki przenoszone w pojemnikach. Jeśli już wiecie, że chcecie zakładać do szkoły/pracy (niepotrzebne skreślić) pojemniki, to nie wiece jakie dania w nich umieszczać… Na początku ustalmy jedno. ściskanie prawidłowej i zbilansowanej diety nie bywa z początku takie jasne (i tanie) ale z upływem okresu da się popaść w rytm, wszystko świetnie zorganizować i może się udać. da się chcieć. Gorzej jeśli jesteście jeszcze uczniami lub mniej zamożnymi studentami bez stałych zarobków. Z doświadczenia wiem, że przygotowanie 4 czy 5 zbilansowanych potraw dziennie, z finansowego punktu widzenia nie jest takie nieskomplikowane. w miejsce ścisłej diety proponowałbym wtenczas zmianę aktualnego menu metodą niewielkich kroków. Ale po kolei. Uczeń, student Załóżmy, że jesteś jeszcze uczniem szkoły średniej. Mieszkasz z rodzicami, nie zarabiasz, posiadasz skromne kieszonkowe, jak reszta rodziny jesz kanapki a na posiłek to co ugotuje rodzicielka albo babcia. Ciężko jest w takich warunkach zmodyfikować sposób odżywiania o 180 stopni ale da się przetestować zmieniać konkretne elementy menu, pozbywać się złych nawyków żywieniowych. bakalie  przy  odchudzaniuZaproponuj to rodzicom. Pokaż im naszego bloga, zasugeruj aby zmienili nieco nawyki. matka z tatą z pewnością zazwyczaj chcieliby zrzucić parę niepotrzebnych kilogramów ale brakuje im motywacji. Kiedy będziecie tego chcieli w trójkę, jest prościej. Będziecie się wzajemnie motywować. prościej zmodyfikować naturalne obiadki na nieco zdrowsze kiedy zamierzają tego wszyscy domownicy, niż gdybyś wyłącznie Ty kosztowny czytelniku, był zainteresowany pełnym kondycji odżywianiem. Jeśli po powrocie ze szkoły i pracy nie macie okresu na gotowanie, przenieście tą czynność na wieczór dnia wcześniejszego. Jeśli codziennie wszyscy jecie na śniadanie świeże bułeczki z serem, to samo na drugie śniadanie a czasem i na trzecie, będzie wystarczająca że zmienicie na początek białe pieczywo na własnoręcznie wypiekany chleb razowy na zakwasie. Przed wyjściem z domu w miejsce samej szklanki kawy świetnym rozwiązaniem może być koktajl na bazie bananów i oleju kokosowego. Wędliny, Bakalie - przekąski w czasie szkolnej przerwy zazwyczaj wątpliwej jakości świetnie zamienić na grillowaną gruczoły mlekowe z drobiu pociętą na plasterki i umieszczoną w kanapkach. świetnym źródłem białka okazują się także jaja – oczywiście całe, bez wyrzucania żółtek.   bakalie  na  redukcjiDo tego trochę warzyw i śniadania do szkoły załatwione. niewielkimi krokami da się zmieniać prezencję kolejnych potraw, będzie wystarczająca trochę chęci i silnej woli. A doskonałą nagrodą za cały dzień przestrzegania diety może być słodki posiłek przed snem, pod postacią czekoladowej suplementy białkowej i łyżki masła orzechowego ;) świetnie zbilansowana jadłospis dla dorosłego i zdrowego chłopaka to koszty od kilkuset do tysiąca złotych na miesiąc. Dla kobiety oczywiście mniej, no i w zależności od zamierzenia jaki chcecie osiągnąć, czy budować mięśnie czy raczej zrzucać niepotrzebne kilogramy, koszty ten jest zróżnicowany. Osobiście sam zacząłem trzymać w 100% zbilansowaną jadłospis kiedy zacząłem „standardowo” zarabiać, wcześniej sobie tego nie wyobrażałem i nie zabierałem się za to, ponieważ było to niemożliwe. Zarabiający obywatel sprawa diety okazuje się dużo prostsza jeśli zarabiasz i pracujesz w miarę

stałych porach. Raz, że posiadasz środki na „zapełnienie lodówki” a

2 posiadasz okres na przygotowanie wszystkich potraw. Jeśli chodzi o „logistykę”, aby codziennie nie chodzić do sklepu, polecam wykonywanie znaczniejszych zakupów raz czy 2 razy w m-cu. z upływem czasu będziecie mieli coraz to lepsze rozeznanie na rynku, będziecie wiedzieli co wybierać w Internecie, co w marketach a co w dyskontach. Co na rynku (przede wszystkim jarzyny) a co w mięsnym czy drobiarskim – tu oczywiście mięsa – sam kupuję kilka niepotrzebnych kilogramów raz w tyg., porcjuję, zamrażam i wyciągam z zamrażarki na bieżąco. Jeśli chodzi o przygotowywanie potraw, aby nie tracić zbytnio okresu na przygotowywanie każdego z osobna, osobiście polecam moją metodę, która polega na przygotowaniu wszystkich potraw wieczorem dnia wcześniejszego. Na koniec dnia kiedy jestem już po pracy i ćwiczeń wchodzę do jadalni na dosłownie 30-40 minut i przygotowuję 5 potraw na jutro. Jeśli zapewniliście sobie zaplecze logistyczne o którym pisałem powyżej i świetnie organizujecie oddziaływania kuchenne, możecie wybudować to zadanie w tak krótkim czasie, a także nieco alt2 prędzej. Przykładowe podejście do wykonania pojemników no kolejny dzień: Porcja mięsa wyjęta z zamrażarki przed wyjściem do pracy rozmroziła się bez trudu. W jednym garnku gotujecie wodę np. na czarny ryż, w drugim na brokuły. W tym czasie przyprawiacie mięso i smażycie je np. na grillu. Na głęboki talerz wsypujecie np. płatki jaglane i płatki z płatków owsianych, dodajecie leśne owoce i zalewacie wszystko odrobiną płynu, rano dodajecie porcję suplementy białkowej i śniadanie kupione. Kiedy jarzyny i ryż okazują się już ugotowane a mięso usmażone, umieszczacie wszystko w pojemnikach na żywność i odstawiacie do ostygnięcia. Przed pójściem spać chowacie do chłodziarki i wszystkie posiłki na kolejny dzień macie z głowy. Nie musicie już jutro wchodzić do jadalni, pracy zawodowej spożywacie pełnowartościowy posiłek, kiedy Wasi koledzy i koleżanki jedzą batoniki i piją sprite, a gdy wracacie do domu macie gotowy do podgrzania posiłek i zwyczajnie oszczędzacie okres, dbając przy tym o zdrowie i realizując założenia własnej danej diety. Nie będę tu poruszał kwestii danych potraw, ze względu na to że jak wspomniałem wcześniej każdy z nas ma inne założenia dietetyczne. Jedni zamierzają zrzucić masę, inni przytyć. Pomysły na interesujące danie znajdziecie oczywiście u nas na portalu, także czym prędzej zapraszam do lektury. Poniżej jeszcze kilka słów o narzędziach które będą Wam potrzebne przy zwyczajnych kuchennych zmaganiach. Kuchenny niezbędnik Do wygodnego wykonania i przetrzymywania poprawnych potraw potrzebować będziecie z pewnością: * wagi kuchennej – do porcjowania mięsa i odmierzania wszystkich pozostałych produktów, * pojemników na żywność stałą i szejkera lub bidonu na żywność płynną, * miksera lub ręcznego blendera – do przygotowywania smoothies, past twarogowych i licznych pozostałych, * patelni do omletów i naleśników * no i oczywiście całego podstawowego wyposażenia kuchni, czyli garnków, desek do porcjowania, ostrych noży itp. ;) Zapamiętaj. „Jesteś tym co jesz.” Zdrowe odżywianie może wyjść Tobie wyłącznie na zawsze. Będziesz się skuteczniej

czuł, będziesz skuteczniej się prezentować, będziesz miał więcej energii do życia, więcej sił na ćwiczeniach i

prawdopodobnie dzięki lepszej organizacji będziesz miał więcej wolnego okresu na swoje ukochane zajęcia. Zdrowa jadłospis to także alt3 zwiększona odporność, wyższe libido i mnóstwo pozostałych korzystnych skutków. Zbierz wszystkie „za” i „zapobiegający” (jeśli takowe znajdziesz) i zacznij już od dziś, nie od jutra ;) Wszelkie komentarze, pytania i wątpliwości mile widziane. Przepisy i pomysły na interesujące dietetyczne dania, także do pojemnika, na portalu :) Orzechy: laskowe, włoskie, makadamia, pecan, słodkie rodzynki, żurawina czy suszone morele będą znakomitą i sycącą przekąską, którą watro spakować dziecku do szkolnego plecaka. Garść pożywnych bakalii pomoże szybko pozbyć się uczucia głodu, a występujące w nich witaminy i substancje mineralne pozytywnie wpłyną na pułap koncentracji podczas lekcji. Dla ucznia, równie ważne jak pierwsze, okazuje się drugie śniadanie zjadane podczas długiej przerwy. Nadal, znaczna część pociech w miejsce zjeść przygotowaną poprzez mamę kanapkę biegnie do szkolnego bufetu i kupuje w nim słodkie bułki, rogaliki, czekoladowe batoniki lub słone przekąski. składniki te wyłącznie na krótką minutę zaspokajają nieposkromiony apetyt, i nie dostarczają organizmowi potrzebnych produktów odżywczych poprzez co uczucie sytości szybko mija – dziecko ponownie czuje burczenie w brzuchu, robi się senne i obniża mu się pułap koncentracji. Jak sprawić, żeby dziecko chciało zjeść z apetytem II śniadanie zapakowane poprzez rodziców do plecaka? Zadbajmy, by przygotowany poprzez nas posiłek  prezentował się zachęcająco i smakował. Do szkolnego lunch boxa możemy zapakować dziecku: kolorowe kanapki z jego uwielbianą wędliną i warzywami, naleśniki z serem i rodzynkami i oczywiście owoce i jarzyny do chrupania. Co kluczowe, przygotowanie takiego menu nie okazuje się czasochłonne. warto wiedzieć też o pysznej przegryzce. mimo wszystko w miejsce czekoladek i chipsów, włóżmy dziecku do plecaka zbożowe batoniki (np. Ba! od Bakalland) i smakowite bakalie. składniki te stanowią opcję dla czekoladowych i słonych przekąsek. Zaspokoją one potrzebę zjedzenia „czegoś słodkiego” i dostarczą organizmowi produktów odżywczych. Pamiętajmy, że bakalie okazują się idealnym źródłem energii, pomagają uzupełnić witaminy i mikroelementy, dlatego musi zabraknąć ich w codziennej kuracji potomka. Orzechy zawierają potas, miedź i magnez, dzięki czemu pozytywnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i pomagają koncentrację; obfita w witaminę B6 morela wzmacnia układ odpornościowy, a zawarta w migdałach ryboflawina przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Pozwólmy naszemu dziecku spróbować różnych bakalii (np. Bakalland), aby mogło wybrać te, które mu w alt4 szczególności smakują i które z przyjemnością okazuje się jadło w trakcie szkolnej przerwy na II śniadanie. następną wymówkę możesz schować głęboko. Nie mam okresu, by zdrowo jeść - to dość popularna wymówka. poprzez nieustanną gonitwę cierpią nasze ciała, sylwetki, żołądki. Tymczasem zdrowy tryb życia trzeba prowadzić zawsze. Co zjeść zatem, jeśli wpadasz w popłochu do sklepu podczas krótkiej przerwy? Co wybrać, gdy jesz na mieście? i oczywiście - co wybrać na prędkie śniadanie? Na dzień pozytywny Rano świetnym wyjściem okazuje się oczywiście muesli z jogurtem bezpiecznym. Amatorów jajek ucieszy też fakt, że np. jajko zjedzone na śniadanie daje dużo produktów odżywczych i syci. Możemy przygotować też owsiankę (np. z płatków owsianych błyskawicznych, które da się zalać gorącą wodą) z odrobiną suszonych owoców i orzechów. Na koniec interesujące odkrycie badaczy z Tel Avivu: śniadanie to jedyna pora w ciągu dnia, gdy w miarę bezkarnie możemy pozwolić sobie na coś słodkiego. Pod warunkiem, że jest to naprawdę deser po pełnowartościowym śniadaniu. Możemy sięgnąć po skrawek rogalika, ciasto, odrobinę czekoladowych przysmaków. W szkole, pracy zawodowej i na

mieście W ciągu dnia, w szkole czy pracy, idealnie byłoby posiadać przy sobie przygotowane wcześniej

zdrowe przekąski. kto mimo wszystko ma na to okres? Zawsze możesz kupić w sklepie np. kanapkę razową, chudy twarożek (który możemy zamienić na kefir, maślankę) i warzywo, np. pomidora, paprykę. opcja może być też sok z pomidorów i wielowarzywny. Unikaj słodzonych jogurtów. Jeśli posiadasz ochotę na coś słodkiego, skuteczniej wybierz niewielkie pojemnik musli, jogurt prawidłowy i parę kostek gorzkiej czekoladowych przysmaków. Gdy jadamy na tzw. mieście wybierajmy sałatki. By były bardziej sycące, decyduj się na takie z kurczakiem albo kawałkami ryby (tuńczykiem czy łososiem). Co natomiast jeść jako przekąski? Jeśli już musisz podjadać, weź po wspomniany wcześniej jogurt z musli. Gdy szukasz zamiennika niezdrowych chipsów, wybierz np. suszone warzywa i owoce albo bakalie. W produktach suchych albo podsuszanych mamy np. dużo tłuszczu (jak w kabanosach) czy zagęszczonych cukrów - tu mowa właśnie o suszonych owocach. A zatem możemy bezkarnie sięgnąć po kilka, nie paręnaście sztuk takich kwestii.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness