Czy białko zwierzęce jest dobre dla zdrowia? To Cię zaskoczy!

Czy białko zwierzęce jest dobre dla zdrowia? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

U pociechy w wieku szkolnym zachodzą szczególnie intensywne procesy wzrastania i dojrzewania,białko  zwierzęce

dlatego szczególnie kluczowe jest dostarczenie młodemu organizmowi odpowiedniej ilości i jakości białka służącego do budowy i odbudowy komórek i komórek ciała ludzkiego ustroju. Dlaczego tak kluczowe? Białko jest podstawowym składnikiem budującym organizm człowieka. Wpływa na osiągniecie i utrzymanie odpowiedniej struktury komórek ciała, jak na przykład: skóra, mięśnie, kości i organów wewnętrznych, włosów i paznokci. Białkami okazują się m.in. hormony, enzymy czy przeciwciała odpowiedzialne za odporność ludzkiego ustroju. Niedobór tego składnika odżywczego kuracji może prowadzić do zahamowania wzrostu, spowolnienia rozwoju fizycznego i intelektualnego i do zwiększenia podatności na infekcje u młodego człowieka. Powtórka z białek Białka składają się z niedużych cząsteczek zwanych aminokwasami. Wyróżniamy białka niezbędne, czyli takie, których organizm sam nie jest wyprodukować i muszą być one dostarczone z pożywieniem, i białka nie niezbędne, które mogą powstawać w organizmie z odrębnych białek. W przyrodzie pojawiają się 22 różne białka, z których tworzą się tzw. białka pełnowartościowe, czyli obejmujące wszystkie niezbędne do wzrostu i rozwoju ludzkiego ustroju białka, i tzw. białka białko  zwierzęce  na  diecie  niepełnowartościowe, czyli obejmujące przynajmniej jeden aminokwas nie niezbędny albo obejmujące wszystkie białka niezbędne, ale w nieodpowiednich proporcjach albo proporcjach, co powoduje, że nie okazują się w pełni wykorzystywane do budowy białek ludzkiego ustroju. Gdzie ich szukać? Białka pełnowartościowe pojawiają się w prawie wszystkich produktach odzwierzęce, czyli w mięsie, drobiu, rybach, jajach, mleku i przetworach mlecznych. Natomiast źródłem białek niepełnowartościowych okazują się zwykle składniki pochodzenia roślinnego (m.in. jarzyny, składniki zbożowe - ryż, kasza, pełnoziarnisty makaron, pieczywo). Jedynie białka sojowe i odrębnych roślin strączkowych (grochu, fasoli, soczewicy, bobu) i orzechów, mają relatywnie wysoką wartość odżywczą i mogą częściowo zastępować białka zwierzęce kuracji potomka. Razem, dobrze W zamierzenia zwiększenia wartości odżywczej potraw zawierających białko zaleca się połączenia ze sobą czynników bogatych w białko pełnowartościowe z wyrobami będącymi źródłem białka niepełnowartościowego, czyli czynników odzwierzęce i roślinnego. Dzięki takiemu kombinacji białka, których brakuje w danym produkcie, okazują się uzupełniane aminokwasami z innego suplementu. W taki sposób białko jest w znacznym nasileniu wykorzystywane jako budulec i efektywniej wpływa na wzrost i rozwijanie się potomka. Dlatego musi dawać np. płatki zbożowe z jogurtem, ryż z mlekiem, chleb z wędliną czy serem i naleśniki z mięsem w miejsce każdego z tych czynników osobno. Białko każdego dnia z uwagi Białko zwierzęce - nieodpowiednie dla zdrowia? na duże zapotrzebowanie rozwijającego się ludzkiego ustroju na białko zaleca się spożywanie poprzez pociechy czynników z grupy: mięso, ryby, jajka, nasiona roślin strączkowych i orzechów w ilości dwóch porcji dziennie. najdogodniej wybierać chudą cielęcinę albo wołowinę i chudy drób (kurczak, indyk spożywane bez ciała), aby uniknąć nadmiaru tłuszczów zwierzęcych kuracji potomka. kluczowe jest również spożywanie poprzez dziecko ryb, szczególnie morskich (makreli, śledzia, sardynek, łososia). Jeśli dziecko niechętnie spożywa mięso, da się przyrządzać dania półmięsne (np. naleśniki z mięsnym farszem, faszerowane jarzyny) albo dania na bazie jaj, sera albo ryb. O różnych dietach produkty pochodzenia roślinnego, ze względu na to że w praktycznie wszystkich zawierają białko niepełnowartościowe, powinny jedynie uzupełniać ogólna pulę białkową kuracji potomka. Nie zaleca się używania w żywieniu pociechy diet wegetariańskich i odrębnych diet niekonwencjonalnych. kuracji odchudzającej te wyłącznie nie pokrywają w pełni zapotrzebowania młodego ludzkiego ustroju na białko odpowiedniej jakości, ale również często okazują się niedoborowe w inneczy  białko  jest  zdrowe

kluczowe dla rozwoju potomka produkty, takie jak żelazo, cynk i wit. z grupy B

(szczególnie witaminę B12 występującą jedynie w produktach odzwierzęce). Pamiętaj, że: Kamica nerkowa to choroba bazująca na powstawaniu złogów (kamieni) w nerkach. Tworzenie się kamieni jest związanie z przesyceniem moczu składnikami chemicznymi, które mogą krystalizować. ważną funkcję w tym procesie odgrywa także niedobór składników chroniących układ moczowy przed krystalizacją - zatrzymujących ją albo jej przeciwdziałających. Kryształy będą wydalane z moczem albo mogą się łączyć w większe formacje - kamienie. Kiedy kamień urasta do takich formatu, że zatyka prawidłowy odpływ moczu, występuje ostry ból zwany kolką nerkową. Kamienie w większej liczbie sytuacji (75 proc.) powstają z soli wapnia. Ich budulcem może być także kwas moczowy. Obu tym rodzajom kamicy - zarówno wapniowej, i moczanowej - sprzyja jadłospis bogatobiałkowa.  Wpływ pożywienia zawierającego ogromne ilości białka na powstawanie kamicy jest wieloraki. Białko zwierzęce posiada w składzie puryny, których końcowym produktem w procesie przemiany metabolicznej jest kwas moczowy (szczególnie dużo puryn znajduje się w wyciągach z kości i mięsa, podrobach, dziczyźnie, baraninie, sardynkach, śledziach i szprotach). Dlatego też wydalanie kwasu moczowego z moczem rozbudza się wraz ze wzrostem zawartości diecie pokarmów bogatych w puryny. Kiedy stężenie tego kwasu w moczu staje się nazbyt ogromne, powstają dobroczynne zasady do wytrącania się kamieni moczanowych.  Białko działa też w inny sposób. zaobserwowano, że jadłospis wysokobiałkowa przyczynia się do zwiększonego wchłaniania wapnia z przewodu alt2 pokarmowego. To może skutkować nadmierną obecnością wapnia w moczu, który tymczasem może się stać budulcem kamieni wapniowych. Co więcej jadłospis wysokobiałkowa sprawia spadek wydalanie z moczem cytrynianów, które okazują się składnikami przeciwdziałającymi krystalizacji.  zmniejszenie spożycia białka do 0,8–1,0 g na kilogram masy ciała dziennie jest istotnym zaleceniem dietetycznym w kamicy nerkowej (dla osoby o masie ciała 75 kg to 60-80 g na 24 h). skutkiem zredukowania ilości białka diecie jest zarówno zmniejszenie wydalania wapnia, i wzrost stężenia cytrynianów w moczu. Dodatkowo przyczynia się to do spadku wydalania kwasu moczowego i ograniczenia stopienia zakwaszenia moczu.  O niekorzystnym wpływie spożywania nadmiernych ilości białka na nerki powinny pamietać osoby odchudzające się za pomocą diet wysokobiałkowych (m.in. Dukana), i sportowcy.  Jedną z ; stosowanych poprzez nich diet jest właśnie jadłospis wysokobiałkowa (do 2 g na kilogram masy ciała, czyli dla osoby o wadze 75 kg - do 150 gramów białka na 24 h). jest ona popularna wśród ludzi zajmujących się sportami siłowymi i kulturystyką, ponieważ dostarczanie organizmowi sporych ilości białka pozwala budować tkankę mięśniową.  W ich wypadku obok spożywania nadmiernych ilości białka może zachodzić dodatkowo jeden czynnik ryzyka kamicy nerkowej - niedostateczne nawodnienie organizmu. Osoby, które intensywnie uprawiają sport, okazują się szczególnie narażone na odwodnienie organizmu, ponieważ dochodzi u nich do produkowania znacznych ilości płynu z nastepnie i oddechem. Jeśli zapominają o zasileniu strat płynu, wywołują, że ich organizm jest niedostatecznie nawodniony, a tym samym ich mocz jest nieodpowiednio zmieszany z, co sprzyja powstawaniu kamieni nerkowych.  tylko sportowcy i osoby, które często odwiedzają siłownię, powinny pamietać o tym, że najlepszym sposobem profilaktyki kamicy nerkowej jest dostarczanie organizmowi odpowiednich ilości składników. Należy spożywać ich 3-3,5 l składników dziennie. Szczególnie zalecana jest woda – źródlana, gotowana, nisko zmineralizowana. Tę porcję składników należy zwiększać przy wysiłku fizycznym i w upale. acznijmy od tego czym okazują się białka, aby dobrze zrozumieć problem wynikający z jego nadmiernego spożycia. Białka stanowią podstawowy budulec ludzkiego ustroju. Stanowią mniej więcej 20 % masy ciała człowieka, a więc zajmują drugie miejsce po wodzie. Regularnie zużywają się, więc muszą być wymienianie na bieżąco. Spożyte białka okazują się rozkładane w układzie związanym z trawieniem na białka. Te a roznoszone okazują się poprzez krew do wszystkich komórek ciała. Ich rola w organizmie okazuje się niezwykle istotna. okazują się stosowane do budowy i odbudowy zużywających się komórek ciała (np. wypadające włosy), wchodzą w skład ciał alt3 odpornościowych, pełnią rolę hormonów, enzymów, składników transportowych, również pełnią rolę nośnika niektórych witamin, czy składników mineralnych, pomagają też w utrzymywaniu równowagi kwasowo-zasadowej i bilansu wodnego. Bez białek nie ma mowy o poprawnym rozwoju ludzkiego ustroju, odnowie komórek

ciała, gojeniu się ran, czy odporności na choroby. Skoro więc białko okazuje się nam tak szczególnie potrzebne,

dlaczego może okazać się zabójcze? Konsekwencje niedostatecznego spożycia białka okazują się ogromne, i za bardzo wielka ilość doprowadza do dolegliwości zdrowotnych. i o tym nadmiarze chciałabym nieco napisać. Białka w własnym zawartości zawierają azot. zbyt duża ilość azotu, który powstaje z białka obciąża nerki i wątrobę. W h następujących po spożyciu mięsa nasze nerki wchodzą w tryb hiperfiltracji. Oczywiście, nie okazuje się to szkodliwy proces, jeśli występuje okazjonalnie. Białka zwierzęce przyczyniają się do wytwarzania kwasów siarkowych. Aby pozbyć się ich nadmiaru, nerki wytwarzają amoniak, który ma odczyn zasadowy i neutralizuje toksyczne dla nas kwasy. Niestety ta ciągła zawyżona produkcja amoniaku w nerkach działa dla nich toksycznie. Ale to nie wszystko! zwłaszcza kompletnym badaniem, które zyskało uznanie w świecie naukowym, był wieloletni projekt badający korelację między żywieniem, a dolegliwościami pod nazwą ‘’Chińskie badanie’’, przeprowadzone pod kierownictwem dr T. Colina Campbella. Obejmowało ono obserwację zapadalności w powiązaniu z dietą i stylem życia ludności w wiejskich rejonach Chin. W trakcie tego badania dokonano fascynujących odkryć i było to w szczególności dogłębne badanie jakie podjęto w historii medycyny żywienia. Projekt udokumentował, że zawały serca nie zdarzają się w populacjach, które stosują jadłospis niemal bez wyjątku wegetariańską. prawie, bo tylko niewielka dawka białka w ich diecie pochodziła z składników zwierzęcych. W miarę wzrostu, nawet nieznacznego, spożycia składników zwierzęcych rosło zagrożenie nowotworów i schorzeń układu krążenia. Okazało się, iż białko kuracji ma tak silne oddziaływanie, że zmiana jego ilości kuracji, może ‘’włączyć i wyłączyć’’ rozwijanie się nowotworów. Została również rozwiązana kwestia cholesterolu, zwłaszcza u ludzi, które wyeliminowały tłuszcze, ale spożywali chude mięso zwierzęce i non stop mieli nadto wysoki ilość cholesterolu. Z eksperymentów wynika, że spożywanie białka wpływa na ilość cholesterolu silniej niż tłuszcze nasycone. Z praktyki lekarskiej dr Fuhrmana wynika, iż ilość cholesterolu nie spadnie znacząco, dopóki nie wyeliminuje się bez wyjątku przynajmniej na dłuższy moment, wszelkich białek zwierzęcych. W eksperymentach białko roślinne nie powodowało rozwoju nowotworu, natomiast kazeina , białko mleka krowiego, była promować rozwijanie się guzów rakowych. Ponadto, wysoka konsumpcja białka zwierzęcego przyczynia alt4 się do wydalania sporych ilości wapnia razem z moczem, co wpływa na gęstość kości i ich wytrzymałość. Co więcej, składniki odzwierzęce wcale nie zawierają błonnika, dlatego dłużej pozostają w przewodzie pokarmowym narażając twoje jelita na dłuższy kontakt z toksynami (jak na przykład toksycznymi związkami azotu, czyli N-nitrozoaminami). Wiadomo też, że składniki mleczne przyczyniają się do powstawania nowotworu jajników, biustu, czy prostaty. A to dlatego, że białko w mleku podnosi ilość insulinopodobnego czynnika wzrostu 1 (IGF-1) we krwi. IGF-1 pobudza wzrost komórek dobrych, i rakowych. Przy nieodpowiedniej diecie opartej na nadmiernym spożyciu składników odzwierzęcych IGF-1 staje się nadaktywny, co tymczasem ; sprawia trądzik, i zaburza rozwijanie się nowych, dobrych komórek. Badacze okryli również, że wyższość białka zwierzęcego

przyczynia się do wzrostu poziomu hormonów równych za wczesne zdolności rozrodcze,

co ma też większy wpływ na powstawanie mięśniaków macicy. Udowodniono korelację między rakiem biustu, a tłuszczem i białkiem zwierzęcym kuracji. Czynnikami, które wpływały na zagrożenie zachorowania u kobiet okazały się: wczesne rozpoczęcie menstruacji, wysoki ilość cholesterolu we krwi, późna klimakterium, wysoki ilość hormonów żeńskich (wysoki estrogen , prolaktyna). A co z dolegliwościami autoimmunologicznymi? We wszystkich chorobach analizowanych pod kątem żywienia i spożywania pokarmów odzwierzęcych badacze swoją uwagę kierują na mleko krowie i żywność zasobną w tłuszcze nasycone. jedzeniem, który dostarcza obcych białek, naśladujących nasze własne, okazuje się właśnie mleko krowie. W trakcie procesu trawienia niektóre białka przedostają się do krwi z jelit. Resztki niestrawionych białek traktowane okazują się poprzez nasz układ odpornościowy jako najeźdźcy, coś niebezpiecznego, i tym samym uruchamia się proces autodestrukcyjny twojego ludzkiego ustroju. Kiedy układ odpornościowy zawodzi, zaczyna poprzez atakować komórki swojego ciała, ponieważ dla niego nasze białka prezentują się samoczynnie jak białka obce, w tej sytuacji z mleka krowiego ;. Nasz system odpornościowy przegrywa umiejętność odróżniania własnych komórek ludzkiego ustroju od obcych. Smutne, ale wydaje się ogrom prawdopodobne. Najprostszym rozwiązaniem uniknięcia w przyszłości groźnych schorzeń jest więc zredukowanie spożycia składników zwierzęcych, a zwiększeniu udziału białka roślinnego, gdyż rośliny poza białkiem zawierają mnóstwo mikroskładników, fitozwiązków i składników odżywczych. Nie namawiam do całkowitej redukcji mięsa, ale ograniczeniu, w przypadku niektórych mięsożerców, znacznym ograniczeniu! Mięso to dobre kopalnia białka, lecz nie powinniśmy go spożywać nadto dużo, a już na pewno nie codziennie! jarzyny i rośliny strączkowe według mnóstwo eksperymentów i statystyk jedynie zmniejszają zagrożenie schorzeń układu krążenia, obniżają ilość cholesterolu, też chronią poprzez nowotworami i dolegliwościami autoimmunologicznymi.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness