Czy można biegać w ciąży? To Cię zaskoczy!

Czy można biegać w ciąży? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

moment ciąży absolutnie powinna łączyć się z rezygnacją z biegania. trening powinna w tym czasie służyć zachowaniu świetnej kondycji i zapobiec

nadmiernemu przyrostowi masy ciała. wiele kobiet kontynuuje programy trudniejszych ćwiczeń bez negatywnych objawów, chociaż istnieje szansa, że ich najmłodszych mogą urodzić się z mniejszą od przeciętnej masą urodzeniową. W kolejnymi przypadku, gdy decydujesz się na rozpoczęcie albo kontynuację aktywności fizycznej w czasie ciąży, musisz skonsultować się z lekarzem. Nie należy podejmować decyzji samodzielnie i ćwiczyć ;. ARTYKUŁ ZWERYFIKOWANY poprzez:DR N. MED. SZYMON KUJAWIAKSpecjalista w dziedzinie ortopedii i traumatologii ruchu. 1. Czy da się biegać w ciąży? wiele kobiet uprawia trening w różnych formach. Jedne biegają okazjonalnie, inne uprawiają trening rekreacyjnie, a inne robią to wyczynowo. Ciąża to moment, w którym każda postać aktywności powinna bytrening  w  ciąży poddana dogłębnej analizie. Wyczynowe sporty należy zostawić na moment po połogu. Dopóki nie jest przeszkadzać wielkość brzucha nie trzeba wprowadzać dużych zmian w treningach biegowych, chyba że przed ciążą były szczególnie intensywne. wtenczas trzeba byłoby zmniejszyć ich częstotliwość i trzymać się delikatnego tempa. Zobacz film: Czy trzeba biegać w ciąży? To pytanie wielokrotnie zadają te przyszłe mamy, które przed informacją o spodziewanym potomstwie, ochoczo uprawiały taki sport. Jakie bywa najlepsze rozstrzygnięcie? trening w ciąży – czy to brawura? trening w ciąży to temat, który wzbudza ogromne kontrowersje. W przypadku mnóstwo ludzi skojarzenia nie okazują się   czy  można  ćwiczyć  w  ciąży  za szczególnie pozytywne – uprawianie tego sportu to przejaw brawury i lekkomyślności ze strony przyszłych mam. Dlatego mnóstwo kobiet razem z informacją, że bywa w Czy można biegać w ciąży? ciąży, pasuje ze swojej ulubionej aktywności fizycznej. Czy bywa to oby na pewno konieczne? Na wstępie dobra wiadomość dla zapalonych biegaczek – w ciąży nie musimy zupełnie rezygnować z biegania. mimo wszystko powinnyśmy wiedzieć o kilku istotnych kwestiach. Jedno bywa określone – przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu biegania należy skonsultować się z lekarzem nadzorującym przebieg naszej ciąży. Jeśli nie rozpozna on żadnych przeciwwskazań, możemy bez obaw uprawiać taki rodzaj aktywności fizycznej. zaleca się zaznaczyć, że w niektórych przypadkach, ginekolodzy nie wyrażają zgody na sport przyszłych mam. Zdarza się to rzadko, ale bywa to jasny znak, że na konkretny czas musimy zrezygnować z biegania. Byłoby to niebezpieczne dla naszego potomka. To kwestia szczególnie osobista – każda ciąża przebiega zwanych czyli i każdy organizm reaguje zwanych czyli na takich jak aktywność fizyczną. trening w ciąży bywa dozwolone, ale to bywa zależna także od poziomu jej praktyki. Zazwyczaj uprawiani  ćwiczenia  w  ciążye takich jak aktywności kończy się pod koniec drugiego trymestru. i mimo że wielokrotnie słyszy się o doświadczonych biegaczkach, które biegają nawet w ostatnich miesiącach ciąży, amatorki nie powinny decydować się na takich jak kroki. Przeczytaj także: Czy w ciąży mogę... Czy trzeba biegać w ciąży? plusy aktywności fizycznej trening w ciąży nie dość, że nie bywa wykluczone, to także niesie za sobą mnóstwo korzystnych skutków. Jakich efektów mogą spodziewać się przyszłe mamy? W czasie gdy jemy szczególnie więcej niż zazwyczaj to doskonały sposób na zachowanie nadmiernego rozrostu masy ciała. Regularny sport wpływa na poprawę sprawności fizycznej psychicznej. Ponadto to gwarancja lepszego snu. Dzięki alt2 temu możemy wyeliminowanie nudności. To także doskonały sposób na dotlenienie mamy i potomka. powinniśmy wiedzieć także o tym, że ciąża na pewno nie bywa czasem, w którym rozpoczynamy naszą przygodę z bieganiem. Nawet w sytuacji, gdy lekarz nie znalazł żadnych przeciwwskazań! trening bywa sportem dla tych przyszłych mam, które już poprzez jakiś pora robiły to przed ciążą. Jeśli nie należysz do owej zespołu postaw na inny rodzaj aktywności fizycznej. Mogą to być na przykład długie spacery. trening w ciąży – podstawowe wskazówki trening w trakcie ciąży nie bywa wykluczone. licznych przypadkach ma ono wręcz pozytywny wpływ na jej przebieg. Nie możemy mimo wszystko zapominać o podstawowych zasadach związanych z uprawianiem tego sportu. Przypominamy, że: konieczna bywa wizytą w owej sprawie z lekarzem nadzorującym przebieg twojej ciąży. Dzięki temu dowiesz się, czy nie ma żadnych przeciwwskazań, które mogłyby narażać zdrowie potomka; nie możesz biegać za szczególnie intensywnie. Zapomnij o tym, że będziesz pozwalać sobie na wyczyny biegowe takie jak przed ciążą; musisz wiedzieć o odpowiednim odżywianiu. Sport zabiera kalorie,

których potrzebuje twoje dziecko; musisz skończyć przygodę z bieganiem pod koniec II semestru ciąży;

każdy niepokojący objaw musisz konsultować ze specjalistą. możliwe że bywa to sygnał, że trening należy już skończyć. To także może cię zainteresować: Ćwiczenia w ciąży - które okazują się najlepsze dla ciebie? la mnóstwo ludzi trening w ciąży to przejaw czystej lekkomyślności. Dla pozostałych to świadomy wybór, który niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla młodej matki a także dla potomka. Jak okazuje się naprawdę? Czy trening w ciąży szkodzi? Czy okazuje się bezpieczne? W alt3 punkcie kiedy dowiadujesz się, że zaszłaś w ciążę Twój świat ulega zmianiom raz na zawsze. Od tej pory już nic nie jest wyglądało jak wcześniej. sprint dodatkowo! Nie znaczy to mimo wszystko, że jest gorzej! Przeciwnie – zazwyczaj kobiety po ciąży biegają dobrze niż wcześniej. No świetnie, PO ciąży. Co mimo wszystko z bieganiem podczas tych 9 miesięcy? Czy trening w ciąży okazuje się bezpieczne? Tak – o ile nie ma przeciwwskazań od lekarza. sprint okazuje się bezpieczne podczas pierwszego, drugiego i trzeciego trymetru pod warunkiem, że nie ma żadnych komplikacji podczas ciąży. Ostatecznej odpowiedzi dowolnej kobiecie powinien udzielić kompetentny lekarz. Jeśli nie ma przeciwwskazań lekarskich i kobieta chce utrzymać aktywność w postaci biegania – może to przynieść dużo dobrego! Ciąża nie okazuje się mimo wszystko czasem na rozpoczynanie perypetie z bieganiem! Jakie okazują się korzyści biegania w ciąży? Najogólniej rzecz ujmując – takie jak wtedy kiedy nie okazuje się się w ciąży. To, że jesteś w ciąży nie znaczy, że nie możesz być w formie! Oczywiście – wzrost masy ciała okazuje się nieunikniony, ale nie powinien on przekroczyć 12 niepotrzebnych kilogramów. sprint pomoże Ci utrzymać kondycję i nie przytyć nazbyt dużo. To w pierwszej kolejności. secundo – będąc w ciąży potrzebujesz tlenu – zarówno Ty a także Twoje dziecko, więc aktywność na rześkim powietrzu to najlepsze co możesz zafundować wam obojgu! Ponadto kobiety, które utrzymują aktywność fizyczną w ciąży rzadziej zapadają na cukrzycę ciążową. Podczas biegania wydziałają się endorfiny, które obecnie służą jedynie Tobie, ale także maluszkowi. Ciąża bywa okresem kiedy alt4 częściej dościgają nas różnice nastroju. Przemiany zaburzenia gospodarki hormonalnej, które w kolejnych fazach ciąży zachodzą w organizmie wpływają jedynie na samopoczucie fizjologiczne lecz także psychiczne. sprint pomoże utrzymać równowagę psychiczną i pozytywnie nastroić Cię do wszystkiego, co ma nadejść. sprint bieganiu krzywe… Jeśli możesz utrzymać aktywność fizyczną w ciąży i decydujesz się nadal biegać musisz zastanowić się nad modyfikacją ćwiczeniach. O ile tej mogłaś dawać z siebie wszystko na treningach obecnie musisz

biegać wyłącznie rekreacyjnie.

Biegasz 5 razy w 7 dniach po 30 minut? Fantastycznie. Tak może pozostać. Jeśli mimo wszystko jesteś zaawansowaną biegaczką i Twój kilometraż okazuje się spory, a treningi zazwyczaj przebiegają dużo więcej niż godzina - musisz mimo wszystko ograniczyć trening. Godzina na raz w zupełności jest wystarczające żeby porządnie się dotlenić. Skróć najdłuższe treningi i biegaj wolniej. Szybkość będziesz ćwiczyć po połogu. dziś to nie moment na wyścigi. Jeśli akurat okazują się zawody, w których chciałaś wziąć udział (ponieważ na przykład każdego roku tam startujesz) – weź udział, ale wyłącznie „towarzysko”, dla zabawy, bez zapędów na każde ściganie się! Co może być niebezpieczne podczas biegania w ciąży? Pamiętaj – ciąża to nie choroba, ale musisz systematycznie odwiedzać lekarza prowadzącego i absolutnie nie robić nic nadto mocno. Jeśli Twój organizm podpowiada Ci, że nie ma ochoty biegać – wyjdź na spacer albo zostań ;. Ciąża to jeden z tych okresów w życiu kiedy nie musisz na silę się do niczego przymuszać. Twój organizm dobrze wie czego Ci potrzeba w danym punkcie. Musisz jedynie umieć go słuchać.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness