Czy oliwę z oliwek można zastąpić olejem? Tego nie wiedziałaś!

Czy oliwę z oliwek można zastąpić olejem? Tego nie wiedziałaś!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

dietę śródziemnomorska nad Bałtykiem czyli czy można zastąpić oliwę z oliwek olejem rzepakowym? dwłaściwości  oliwy  z  oliwek

ietę śródziemnomorska kojarzona okazuje się ze słoneczną Italią, Grecją oraz cenioną z dobroczynnego wpływu na zdrowie.  Grono jej amatorów okazuje się dość szerokie. Czy można mimo wszystko wprowadzić do niej kilka modyfikacji, aby była bardziej przystosowana do naszych zwyczajów? Nie od dziś wiadomo bo, że Polacy jadają za mało ryb, które ; śródziemnomorskiej są głównym źródłem kwasów omega-3. z udziałem nadciąga nam doskonale znany w kuchni olej rzepakowy. często polecany poprzez ekspertów okazuje się cennym źródłem kwasów omega-3, które m.in. regulują zawartość cholesterolu, który okazuje się czynnikiem niebezpieczeństwa rozwoju przypadłości wieńcowej serca.   Oliwa północy   Olej rzepakowy, zwany wielokrotnie „oliwą północy” okazuje się polecany w Europie Środkowej oraz Wschodniej jako bardziej wartościowy substytut oliwy extra virgine. opłaca się zastanowić się dlaczego. Odpowiedź na to pytanie okazuje się mimo wszystko niezwykle prosta. dietę osób zamieszkujących basen Morza Śródziemnego okazuje się bogata w ryby oraz owoce morza, które dostarczają organizmowi odpowiedniej ilości kwasów omega-3. Niestety w naszej odległości geograficznej picie ryb okazuje się nadal nazbyt małe. Powinniśmy zatem sięgać po tłuszcze roślinne będące świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, z których w szczególności drogocenne to Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe omega-6 oraz omega-3. Oba  odszukamy właśnie w oleju z rzepaku. A najwartościowszego  omega-3 – okazuje się w nim nawet 10-krotnie więcej niż w oliwie z oliwek oraz doskonale więcej niż w rybach oraz owocach morza. Jak wynika bo z analiz przeprowadzonego poprzez USDA Nutrient Database for Standard Reference zawierają one od 0,3 do 1,8 g kwasów omega-3 w 100 g porcji [1]. Tymczasem w 100 g oleju rzepakowego odszukamy ich aż 8,3 do nawet 10 g.   Złoty środek  oliwa  z  oliwek  na  twarz Odpowiednia zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych to mimo wszystko 1/2 sukcesu. Kluczową funkcję z punktu widzenia potrzeb żywieniowych odgrywa tylko odpowiednia Dieta śródziemnomorska nad Bałtykiem czyli czy można zastąpić oliwę z oliwek olejem rzepakowym? ich proporcja, mianowicie w szczególności optymalny stosunek płciowy omega-6 oraz omega-3 wynosi 2:1. W taki sposób zachowana okazuje się równowaga między dwoma kwasami, która w efekcie najdogodniej oddziałuje na nasz organizm. W przypadku oliwy extra virgine stosunek płciowy kwasów tłuszczowych wypada o wiele mniej korzystnie. Wynosi bo 9:1, czego czynniki przyczyniające się do należy upatrywać się w dużo mniejszym stężeniu omega-3 niż w przypadku oleju rzepakowego. Nienasycone kwasy tłuszczowe to temat wart uwagi, kiedy porównujemy olej rzepakowy oraz oliwę z oliwek. można mimo wszystko zapominać o nasyconych kwasach tłuszczowych, których to akurat powinna być w naszej kuracji jak najmniej. Na tym polu rodzimy olej rzepakowy wypada korzystnie, gdyż wyróżnia się najmniejszą zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych wśród wszystkich tłuszczów. Tymczasem oliwa z oliwek posiada ich aż dwa razy więcej. opłaca się o tym pamietać, gdyż taki rodzaj kwasów negatywnie odoliwa  z  oliwek  na  trądzikdziałuje na organizm, zwiększając zagrożenie problemu układu sercowo-naczyniowego.   Lato pod oznaczeniem oleju rzepakowego   czas wakacyjny to świetna okazja, aby wprowadzić do naszej diety olej rzepakowy. Zazwyczaj w tym czasie zaczynamy zastanawiać się nad swoją wagą, stosujemy rozmaite diety oraz pracujemy nad piękną, smukłą sylwetką, którą pochwalimy się na plaży. Większość z nas pasuje z wyczerpujących, typowo zimowych potraw, sięgając po lekkie sałatki. By je wzbogacić w drogocenne kwasy omega-3, trzeba dotknąć po olej rzepakowy, dzięki któremu możemy wyczarować ; pachnące, ale także dość zdrowe dressingi. Spożywając letnie dania w restauracjach możemy podpytać czy lokalne specjały są przyrządzane przy wykorzystaniu oleju rzepakowego oraz uświadomić obsługę o jego drogocennych cechach oraz walorach kuchennych! jadłospis śródziemnomorska nad Bałtykiem czyli czy można zastąpić oliwę z oliwek olejem rzepakowym? jadłospis śródziemnomorska kojarzona jest ze słoneczną Italią, Grecją oraz cenioną z dobroczynnego wpływu na zdrowie. Grono jej amatorów jest dość szerokie. Czy można mimo wszystko wprowadzić do niej kilka modyfikacji, aby była więcej przystosowana do naszych

zwyczajów? Nie od dziś wiadomo ponieważ, że alt2 Polacy jadają za mało ryb, które ;

śródziemnomorskiej okazują się głównym źródłem kwasów omega-3. z udziałem nadciąga nam doskonale znany mieszkania olej rzepakowy. wielokrotnie polecany poprzez ekspertów jest cennym źródłem kwasów omega-3, które m.in. regulują pułap cholesterolu, który jest czynnikiem ryzyko rozwoju schorzenia wieńcowej serca. Oliwa północy Olej rzepakowy, zwany zazwyczaj „oliwą północy   produkty zbożowe: Stanowią fundament kuracji odchudzającej. bywa to główne kopalnia energii koniecznej dla obowiązkach mięśni oraz funkcjonowania całego człowieczego ustroju. Dają one siłę, pozostawiają uczucie sytości oraz na długo zaspakajają głód, dzięki zawartej w nich skrobi. Dostarczają błonnika, który reguluje procesy przewodu pokarmowego. okazują się źródłem licznych witamin z zespołu B oraz suplementów mineralnych (żelazo, magnez, cynk). mimo mitom, artykuły te (zjadane w umiarkowanej ilości) nie tuczą, jeśli nie towarzyszą im tłuste dodatki, takie jak tłuste wędliny, sosy, tłuste dania mięsne. W krajach śródziemnomorskich makaron, kasze zjadane okazują się z dużą zawartością różnych warzyw, przygotowywanych z fantazją. Mięso spożywa się chude oraz to ono niewielką do tego do potraw, a obiady zazwyczaj okazują się bezmięsne. Do pieczywa, spożywanego w sporych proporcjach, zjada się znaczne porcje surówek warzywnych. W tradycyjnej kuchni polskiej zazwyczaj występowała kasza gryczana, jęczmienna, jaglana oraz płatki owsiane, co ostatnimi czasy zmodyfikowało się na niekorzyść. notoryczne uwzględnianie kasz w menu oraz wybieranie ciemnego pieczywa zamiast jasnego bywa zgodne z zasadami kuracji odchudzającej śródziemnomorskiej. mimo wszystko zamiast tłustych mięsnych sosów należy do kasz dorzucać sosy, których głównymi składnikami bywa ojej rzepakowy (lub oliwa), jarzyny oraz ewentualnie niewielka zawartość chudego mięsa. warzywa: warzywa stanowią najsilniejszą grupę, po produktach zbożowych w polskiej Piramidzie Żywieniowej. Zalecane bywa spożywanie każdego dnia 4 porcji warzyw. Kuchnia śródziemnomorska - to również bogactwo warzyw, przyrządzanych z dużą zawartością czosnku, cebuli, ziół oraz przypraw. warzywa okazują się jadane od rana do wieczora, w każdym jedzeniu, więc między posiłkami. Szczególne miejsce zajmują: pomidory, papryka, bakłażany, karczochy, kapusta, oliwki, sałata oraz rozmaite zioła. Pomidory okazują się obecnie uważane za alt3 jedne z najwartościowszych warzyw. Zawierają one najwięcej wśród wszystkich składników konsumpcyjnych likopenu (czerwonego barwnika), który bywa jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy. warzywa okazują się głównym składnikiem sosów do makaronów czy risotta. wielokrotnie konsumuje się zupy wielowarzywne - włoskie "minestrone" lub hiszpańskie "gazpachos" - na ciepło lub na chłód. Drugie dania stanowią zazwyczaj kompozycje duszonych na oliwie warzyw z niewielką zawartością chudego mięsa lub częściej bez mięsa albo jarzyny faszerowane. Owoce: Piramida Zdrowego Żywienia zaleca 3 porcje owoców dziennie. Część owoców da się zastąpić sokami. W krajach śródziemnomorskich owoce okazują się zjadanie w bardzo większej ilości niż w naszym kraju. Do zwyczaju należy zjadanie owoców jako deseru na zakończenie jedzeniu. bywa to z pewnością zdrowszy deser niż wysokokaloryczne ciasto. dobrze spożywać owoce surowe, zachowują one wtedy najwięcej witamin. Należy również pamietać o sokach owocowych oraz warzywnych, które okazują się świetnym uzupełnieniem jadłospisu. Soki zachowują większość składników będących w świeżych owocach oraz warzywach, poza błonnikiem (mają go soki przecierowe oraz nektary). Mleko oraz przetwory mleczne: W

tradycyjnej kuracji śródziemnomorskiej mleko przeważa w postaci jogurtu. Jogurt posiada w zawartości żywe kultury bakterii,

które dbają o prawidłową mikroflorę przewodu pokarmowego, ochrania przed jego zakażeniami. Jogurt pobudza także do aktywności system odpornościowy człowieczego ustroju, spowalnia procesy starzenia się komórek oraz maleje zagrożenie nowotworami. Jogurt w krajach śródziemnomorskich bywa spożywany w różnej formie, jako np. przystawka z posiekanym czosnkiem oraz drobno pokrojonym ogórkiem. wielokrotnie to odżywczy deser. W Polsce zalecane bywa spożywanie jogurtów odtłuszczonych oraz zastępowanie nimi śmietany np. w zupach, sosach czy surówkach. Śmietana posiada w zawartości dużo tłuszczu, a tłuszcz mleczny to głównie tłuszcz nasycony, przyczyniający się do rozwoju miażdżycy. Kuchnia śródziemnomorska znana bywa ze znakomitych serów (krowich, owczych oraz kozich), które okazują się jadane jako przystawki lub składnik licznych surówek oraz sałatek (np. sery feta, mozarella oraz ricotta). Sporym źródłem wapnia kuracji śródziemnomorskiej okazują się również zielonolistne jarzyny liściaste, które znajdują się w niej w większej ilości niż alt4 w polskiej kuracji. Polska specjalność to sery białe. okazują się one świetnym elementem kuracji odchudzającej śródziemnomorskiej, szczególnie, gdy okazują się spożywane z dodatkami warzywnymi (szczypiorek, rzodkiewka, koper, natka, czosnek, koncentrat pomidorowy) oraz gdy okazują się to sery chude oraz półtłuste. Nie okazują się wskazane serki rodzaju fromage oraz inne do smarowania, bo zawierają dużo tłuszczu. Sery żółte również należy ograniczyć ze względu na wysoką zawartość tłuszczu.   Ryby, drób, mięso oraz ich zamienniki (fasola, groch, soja, soczewica): Mięso bywa źródłem białka, witamin z zespołu B oraz żelaza. Przyswajalność żelaza znaczne rozbudza obecność w jedzeniu wit. C, czyli właściwe bywa zjadanie mięsa z porcją warzyw bogatych w witaminę C. W polskiej Piramidzie Zdrowego Żywienia mięso bywa umieszczone na samym wierzchołku, co znaczy, że musi zajmować najmniej miejsca w zdrowej kuracji. W tradycyjnej kuracji śródziemnomorskiej mięso bywa jadane rzadko oraz w niedużych porcjach. przeważnie bywa ono dodatkiem do dania warzywnego. Wybierane okazują się chude rodzaje mięsa a do jego przyrządzania używa się oliwę z oliwek. jadłospis taka posiada w zawartości m

ało tłuszczu odzwierzęcego odpowiedzialnego za rozwijanie się miażdżycy oraz problemu nowotworowych.

W polskiej kuracji powinna zrezygnować z mięsa tłustego, zastąpić je chudym, wybierać chude rodzaje wędlin, np. drobiowe. zaleca się włączyć do menu więcej potraw warzywno-mięsnych, w których mięso traktowane bywa jako przyprawa smakowa a nie podstawowy składnik. Lepszym wyborem niż mięso czerwone okazują się chude części drobiu czy indyka. Najlepszym wyborem okazują się mimo wszystko ryby. W krajach śródziemnomorskich ryby podaje się w postaci zup rybnych, ugotowane, smażone, pieczone, duszone, same lub z warzywami, zapiekane lub z lekkimi sosami. Ryby zawierają dużo mniej niż mięso nasyconych kwasów tłuszczowych, podwyższających pułap cholesterolu we krwi, a tłuste ryby morskie okazują się zasobne w unikalne wielonasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które chronią przed miażdżycą oraz wykazują oddziaływanie obniżające nadciśnienie. Zmniejszają także krzepliwość krwi. Ryby powinny się pokazać się na naszych stołach przynajmniej 2 razy w 7 dniach.    


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness