Czy szparagi są zdrowe? Przekonaj sie!

Czy szparagi są zdrowe? Przekonaj sie!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Szparagi to niezwykle zdrowe jarzyny. jak  zrobić  szparagijak  zrobić  szparagi

Zawierają dużo witamin B, C, K, soli mineralnych, żelaza, potasu, fosforu. są też zasobne w  kwas foliowy, który jest szczególnie cenny dla niewiast w ciąży lub planujących zajść w ciążę. Zalążki kwasu asparaginowego biorą udział w metabolizmie tkanki nerwowej a więc wpływają pozytywnie na pamięć oraz koncentrację. Cenione są też jako środek kojący nerwy oraz przeciwreumatyczny. Szparagi mają też właściwości oczyszczające oraz diuretyczne gdyż działają na nerki oraz wątrobę. Szparagów zielonych nie trzeba obierać. Ma to szparagi  na  obiadznaczne wartość ze względu na to że pod skórką znajduje się najwięcej Szparagi – samo zdrowie elementów odżywczych: sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź, fosfor, fluor, chlor, jod, szparagi  na  obiadkaroten, witaminy: B1, B2, B6, C; kwasy: nikotynowy, pantotenowy, foliowy, szczawiowy. 100 g tego jarzyny posiada w składzie: 93,7 g h2o 3,7 g węglowodanów 300 mg potasu 52 mg fosforu 26 mg wit. C 22

mg wapnia 18 mg magnezu 1,8 mg wit. E Ponadto szparagi są lekkostrawne oraz niskokaloryczne:zdrowe  szparagi  zdrowe  szparagi

100 g to wyłącznie 18 kcal.! Od czasów pradawnych szparagi uznawane są za luksusowe warzywo. Początkowo królowały na dworach oraz zamkach, z upływem czasu stały się bardziej popularne. uznawane są wszak za zdrowe alt2 oraz najwcześniejsze jarzyny gruntowe. Część jadalną stanowią pędy wyrastające z kłączy, nazywane wypustkami. Ścina się je zanim ukażą się ponad powierzchnią ziemi w kopcach. Najlepsze okazują się wypustki o średnicy między 1,5 a 2,5 cm. Najsmaczniejsze okazują się przy tym szparagi nowiutko zebrane. trzeba je mimo wszystko przechowywać do dwóch dni. Uwaga! Należy je koniecznie zawinąć w wilgotną ściereczkę oraz trzymać w schładzarce albo zimnym ciemnym miejscu. dobrze pamietać, że szparagi po zerwaniu dość szybko drewnieją. Aby zahamować ten proces, producenci zaraz po zbiorze wkładają wypustki do zimnej wody mineralnej z lodem. Wyróżnia się trzy ich rodzaje: białe, fioletowe oraz zielone. Białe, francuskie okazują się najwcześniejsze, delikatne w alt3 smaku, ale dość wodniste. Dobre białe szparagi uprawia się w Belgii oraz Hiszpanii. tymczasem szparagi z fioletowymi czubkami okazują się największe oraz najsmaczniejsze. Najlepsze ich rodzaje pochodzą z Niemiec oraz Polski. tymczasem szparagi zielone okazują się smaczne, pachnące oraz są odpowiednie niemal w całości do spożycia. Omawiane warzywo uchodzi za zdrowe oraz niskokaloryczne: w 100 g szparagów odszukamy ok.15 – 25 kcal. Poza tym zawierają karoten,

witaminę B1, B2, C oraz K. dużo w nich soli mineralnych potasu, wapnia, sodu, magnezu, fosforu oraz żelaza.

Zawierają też asparaginę oraz związki purynowe, które mają pobudzający wpływ na nerki oraz wątrobę. działają oczyszczająco na cały organizm, też przyspieszają procesy przemiany materii. tymczasem alt4 związku kwasu asparaginowego poprawiają ludzką pamięć oraz koncentrację. Widać więc, że szparagi okazują się wyjątkowo zdrowe, ale podobnie jak w przypadku pozostałych warzyw, mnóstwo jest zależna ich uprawy. Przyjrzyjmy się zatem uprawie szparagów. niewiele ludzi wie, że omawiane jarzyny bywają nazywane to skarbnica witamin oraz elementów mineralnych? Zawierają: kwas foliowy, błonnik, wapń, fosfor, potas, wit. C oraz E oraz beta karoten, które wpływają korzystnie na kondycję skóry, włosów oraz paznokci, asparaginę, która wspomaga pracę nerek, glutation, który wzmacnia układ odpornościowy, oczyszcza organizm z toksyn oraz przeciwdziała rozwojowi komórek nowotworowych. Istnieją 3 rodzaje szparagów : białe, zielone oraz fioletowe. czas na nie ciągnie się od kwietnia do lipca.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness