Czy warto jeść kaszę? Przekonaj się!

Czy warto jeść kaszę? Przekonaj się!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Choć wydawałoby się, że tradycyjna kuchnia polska słynie z ziemniaków, w rzeczywistości to kasczy  kasza  bywa  zdrowa

za była podstawą kuchni staropolskiej i gościła na stołach nawet częściej niż chleb. jedynie później, w XVII wieku, zaczęła być powoli wypierana poprzez ziemniaki. Obecnie zaczynamy wracać do korzeni, dzięki czemu kasza staje się modnym, inspirującym i co najistotniejsze – pełnym kondycji składnikiem potraw. ; kasza? Kasza to nasiona zbóż, które okazują się oczyszczone z niejadalnych elementy ziarna. W zależności od rodzaju zboża, z którego ją pozyskujemy, grupujemy kasze na: jęczmienne, gryczane, z płatków owsianych, pszenne, z prosa, kukurydziane i ryż.  W zależności od poziomu rozdrobnienia, okazują się to: krupa (całe ziarno nieobarczone łuski i czasami polerowane), kasze łamane (całe nieobarczone łuski ziarno poszatkowane na mniejsze elementy) i nieduże (powstają w wyniku polerowania wcześniej połamanych ziaren). Ze względu na jej substancji odżywcze Właściwości zdrowotne kaszy wynikają z tego, że bywa to preparat z całościowego ziarna. oznacza to, że ziarno przeznaczone do jej wytwarzaniu nie bywa oczyszczane ze ,  przepisy  na  kaszęswojej zewnętrznej warstwy, czyli łuski (co ma miejsce podczas wytwarzaniu mąki). Obłuskiwanie polega jedynie na usuwaniu niejadalnych elementy, czyli plewek kwiatowych i okrywy owocowo-nasiennej. Najcenniejsze elementy pod względem substancji odżywczych, czyli łuska i zarodek, pozostają nienaruszone. 2 bywa świetnym źródłem błonnika pokarmowego Im grubsza kasza, tym więcej błonnika. Najwięcej więc znajdują się go w kaszy gryczanej i pęczaku. Dzięki błonnikowi kasza reguluje przebieg trawienia, zapobiegając zaparciom, chorobom nowotworowym jelita grubego i hemoroidom. To między innymi za sprawą   z  czym  jeść  kaszę  łonnika kasze zaliczamy do suplementów o niewielkim indeksie glikemicznym. oznacza to, że po jedzeniu węglowodany uwalniają się stopniowo poprzez długi okres, poprzez co dłużej czujemy się syci, a w ciągu dnia nie dopada nas raptowny ssanie w żołądku i chęć na słodycze. ponieważ kasze (gruboziarniste) nie powodują drastycznego wzrostu glikemii poposiłkowej, polecane okazują się cukrzykom i osobom odchudzającym się. następną zaletą kasz, wynikającą z zawartości błonnika, bywa jej wpływ na obniżanie stężenia złego cholesterolu we krwi (zwłaszcza kasza jęczmienna) i zmniejszanie niebezpieczeństwa kamicy żółciowej. 3 Warto jeść kaszę! Dostarcza mnóstwo cennych suplementów mineralnych i witamin Kasze okazują się świetnym źródłem magnezu, cynku, żelaza, potasu i witamin z zespoły B. Dzięki wysokiej zawartości tych suplementów, wprowadzanie kaszy do jadłospisu może zapobiegać spadku koncentracji, łamliwości włosów i paznokci, rozdrażnieniu, bezsenności, bolesnym skurczom mięśni, kołataniu serca, łuszczeniu się skóry, dodatkowo niepłodności. 4 bywa bezpiecznym, nieprzetworzonym produktem spożywczym Zastosowane procesy technologiczne, stanowiące jedynie niezbędne przynajmniej (zbiór i neutralizację z elementy niejadalnych), sprawiają, że nie znajdują się w kaszy żadnych sztucznych substancji konserwujących czy poprawiających odczucie smakowe. inaczej niż suplementów przetworzonych, praktycznie nie posiada sodu, którego nadmierne konsumowanie przeprowadza do nadciśnienia tętniczego i obrzęków. 5 bywa łatwa do przyrządzenia i ma przystępną cenę Nie trzeba jej obierać, można dorzucić ją do garnka, zalać wodą i gotować – gryczana czy kukurydziana potrzebuje zaledwie 20 minut. Kasza nie wymaga również specjalnych warunków przechowywania – można ustawić ją w suchym miejscu albo dokładnie zamkniętym pojemniku. Dzięki szczególnie niskiej zawartości wody mineralnej, preparat ten ma długi okres przydatności do spożycia (bez stosowania substancji konserwujących). Dodatkowym atutem kaszy bywa jej cena. Na jej bazie trzeba przygotować zdrowe dania na każdą kieszeń. Im mniej oczyszczona i rozdrobniona, tym lepsza. Daje zastrzyk energii, a jednocześnie bywa tucząca. Garść kaszy na talerzu to zaledwie 140kcal! Ma oddziaływanie rozgrzewające, więc warto po nią sięgać, gdy bywa zimniej. Dodatkowo wzbogaca jadłospis w całą masę prozdrowotnych składniku. Nie chodzi niejako o to, by w kółko jeść pęczak, gryczaną czy jęczmienną. Wybór kasz bywa o dużo większy i pomaga wykonać mnóstwo ciekawych i smacznych potraw. bywa jedną z w szczególności wartościowych. Otrzymywana bywa z prosa, jej wyrób polega na wyeliminowaniu okrywy i polerowaniu obłuskanego ziarna, a nastepnie oczyszczeniu z łusek i pyłu. Jako jedyna wśród kasz funkcjonuje zasadotwórczo. posiada spore ilości krzemionki, dzięki czemu wzmacnia nasze włosy, paznokcie i stawy. Ma też znaczne ilości aminokwasu – tryptofanu, który przekształcany bywa w serotoninę. Ta substancja bywa szczególnie ważna, ponieważ bierze udział w licznych przemianach metabolicznych – sprawdza rytm dobowego snu, reguluje ciśnienie tętnicze tętnicze krwi i temperaturę ciała. Kasza jaglana bywa także świetnym źródłem witamin z grupy B, alt2 też lecytyny. posiada sporo żelaza, które ochrania przed niedokrwistością i miedź wspomagającą odporność. to doskonałe wyrównanie zabiegu odchudzającej dla ludzi z zespołem jelita drażliwego, gdyż nie posiada w składzie dużo błonnika. bywa produktem łatwostrawnym, a więc polecana bywa także w żywieniu najmłodszych. to znakomite antidotum w przypadku grypy i zakażeniach nosogardła. Kasza jaglana ugotowana w mleku bywa stanowić bazę do licznych deserów, prawidłowo wypadnie np. w kombinacji prażonymi jabłkami, cynamonem i rodzynkami. trzeba ją także zapiec z owocami, jogurtem bezpiecznym i miodem. prawidłowo komponuje się z warzywami. REKLAMA W 100 g kaszy jaglanej znajduje się 3,2 g błonnika, 72 g węglowodanów, 10,5 g białka, 2,9 g tłuszczu, wartość energii wy

nosi 350 kcal bywa jedną z najstarszych kasz, cenioną od ponad 4 tys. lat. Powstaje z gotowanych i nastepnie wysuszonych ziaren zboża, wielokrotnie z twardej pszenicy. W Polsce rzadko występuje na stołach, a to spory błąd. ten rodzaj kaszy doskonale sprawdza się jako zamiennik ryżu. bywa świetnym źródłem błonnika, białka, żelaza, fosforu, kwasu foliowego i wit. B6. bywa sprzymierzeńcem ludzi dbających o linię i chorujących na cukrzycę, gdyż ma niski indeks glikemiczny, więc przynosi wyłącznie niewielkie różnice stężenia glukozy w krwi i insuliny w porównaniu np. z ryżem czy ziemniakami. Ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego powinny go często jadać kobiety w ciąży i karmiące piersią. Ugotowaną kaszę dodajemy do sałatek, zup czy faszerowanych warzyw. trzeba jeść ją na śniadanie - z ciepłym mlekiem, miodem i owocami rozgrzeje organizm w chłodniejsze poranki. W 100 g kaszy jaglanej znajduje się 12 g błonnika, 76 g węglowodanów, 11 g białka, 1,7 g tłuszczu i 360 kcal. substancje: 1 filiżanka czerwonej soczewicy z puszki, 1 drobno pokrojona cebula, 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, 1 szklanka drobnego bulguru, 4 szalotki, 5 kilka rzodkiewek pokrojonych w cienkie plastry, pół szklanki dorobno posiekanej natki pietruszki, 2 łyżki drobno pokrojonej świeżej mięty, 2 łyżki soku z cytryny, 1 niewielka łyżka mielonego kminu, oliwa z oliwek. Sposób wykonania: Ugotuj kaszę wg zaleceń wytwórcy. nastepnie połącz soczewicę, ugotowany bulgur, szalotki, rzodkiewki, pietruszkę i miętę w dużej misce albo salaterce. Wymieszaj alt3 sok z cytryny, kminek, sól i pieprz do smaku z oliwa z oliwek. Tak przygotowany dressing połącz z sałatką i kupione. Orkisz ma łagodny, przyjemny orzechowy posmak. konsumuje się go w postaci kaszy, mąki, kleiku, makaronu, pieczywa, otrąb czy płatków. Uprawiany był już w starożytnym Egipcie. Jego fundamentalną zaletą bywa obszerniejsza zawartość suplementów odżywczych w porównaniu z innymi kaszami. bywa świetnym źródłem manganu, miedzi i cynku, ale posiada w składzie także fosfor, żelazo, wapń i magnez. Wśród witamin wymienić można witaminę A, E, D, B1, B2, B6. Wszelkie artykuły orkiszowe poprawiają trawienie. rekomendowany wszystkim, szczególnie przy takich dolegliwościach jak: podwyższony zakres cholesterolu, spadek odporności, schorzenia reumatyczne, schorzenia serca i układu krążenia czy przypadłości żołądkowo-jelitowe. 100 g kaszy orkiszowej posiada w składzie 246 kcal, 11 g błonnika, 59 g węglowodanów, 14 g białka, 4 g tłuszczu. Komosa ryżowa (quinoa) ONZ ogłosiła rok 2013 transgranicznym Rokiem Komosy Ryżowej. Komosa (podobnie jak amarantus) zaliczana bywa do pseudozbóż. Została doceniona przez środowiska naukowe ze względu na dużą zawartość dwóch flawonoidów – kwercetyny i kaempferolu. W porównaniu ze zbożami proso boliwijskie (tak też określa się komosę) posiada w składzie większe ilości tłuszczu. Nie należy się mimo wszystko obawiać, ponieważ głównym składnikiem nasion okazują się zdrowe, nienasycone kwasy omega-3, które wchodzą w skład błon komórkowych człowieczego ustroju, pomagają serce, układ krążenia i pracę mózgu. Co dodatkowo sprawia, że warto przetestować komosy? Białko! sądzi się, że kasze nie okazują się w stanie dostarczyć naszemu organizmowi pełnowartościowego białka, ponieważ zawierają niewystarczające ilości lizyny i izoleucyny (aminokwasy ograniczające). Quinoa posiada w składzie natomiast bardzo większe ilości tych aminokwasów – bywa źródłem pełnowartościowego białka. Dlatego może być cennym uzupełnieniem zabiegu odchudzającej wegetarian i ludzi na kuracji bezglutenowej. Wzbogaca nasz menu w produkty takie  jak: żelazo, cynk, magnez, mangan, miedź i wit. z grupy B i witaminę E. Na śniadanie do ugotowanej komosy dodaj orzechy i owoce. Proso boliwijskie doskonale komponuje się też z rodzynkami i żurawiną. trzeba dorzucać je do ulubionych zup warzywnych, potraw mięsnych i sosów. Świetnie smakuje z gulaszem. Była podstawą kuchni staropolskiej. Dziś też staje się pełnym kondycji składnikiem alt4 mnóstwo potraw. i bardzo prawidłowo, ponieważ kasze to fundament prawidłowej i odpowiednio zbilansowanej zabiegu odchudzającej.     Kasza gryczana bywa najzdrowsza. bywa wskazana dla ludzi posiadających nadciśnienie, przypadłości serca i przypadłości układu krążenia./©123RF/PICSEL Kasze to podstawa prawidłowej i odpowiednio zbilansowanej zabiegu odchudzającej. Dzięki własnym wartościom odżywczym dostarczają mnóstwo potrzebnych substancji mineralnych i witamin. Regularne spożywanie kasz może w znacznej mierze chronić przed nadwagą i otyłością i uciążliwymi obstrukcjami. trzeba mimo wszystko mieć na uwadze, że im mniej oczyszczona i rozdrobniona, tym lepsza. Najmniej drogocenne okazują się kasze nieduże - kuskus i manna i płatki. 1. Która kasza bywa najzdrowsza? Szczególnie regularnie świetnie jadać kaszę gryczaną, świetnie niepaloną o czterokrotnie większej zawartości przeciwutleniaczy niż w kaszy palonej. Kasza gryczana polecana bywa osobom mającym nadciśnienie, przypadłości serca i przypadłości układu krążenia. Dzięki rutynie wzmacnia ;, zapobiegając powstawaniu żylaków i pajączków. Spowalnia przebieg starzenia się i wspomaga odporność człowieczego ustroju. 2. ; bulgur i komosa? Jakiś pora temu na półkach sklepowych półkach półkach pojawiły się nazwy, które nie dla wszystkich okazują się jasne. Bulgur to kasza z pszenicy durum, jedna z najstarszych wytworzonych poprzez ludzi. bywa bardzo

popularna na Bliskim Wschodzie. ze względu na to że wytwarza się ją z pszenicy, nie nadaje się dla ludzi na zabiegu

bezglutenowej, ale bywa świetna dla wegetarian. Komosa ryżowa, zwana także quinoą, to tzw. pseudozboże, czyli jedna z roślin wytwarzających nasiona zasobne w skrobię, lecz nie będących zbożem. Bywa nazywana ryżem peruwiańskim albo złotym ziarnem Inków. W 100 g posiada najwięcej substancji odżywczych wśród wszystkich kwestii kuracji odchudzającej konsumpcyjnych - bywa jednym z ważnych kwestii zabiegu odchudzającej astronautów NASA odbywających długotrwałe loty. Komosa bywa obfita w białko, wit. i minerały. bywa źródłem lizyny, czyli budulca mięśni i układu kostnego, tłuszczów omega-3 i przeciwutleniaczy. Komosę przygotowuje się podobnie jak inne kasze. 3. Kasze a spalenie tkanki tłuszczowej Zawierają błonnik, który, pęczniejąc w żołądku, na dłużej daje uczucie sytości. Dzięki niemu wpływają na też kłopoty z trawieniem i zapobiegają problemom z obstrukcjami. Poza tym przynależą do kwestii kuracji odchudzającej o niewielkim indeksie glikemicznym, nie skutkują tym gwałtownych skoków insuliny i nie wywołują ataków wilczego głodu. Jeśli nie połączysz ich z tłustymi sosami i dodatkami, będą twoim sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami. trzeba skosztować. Czytaj więcej na http://www.styl.pl/zdrowie/news-dlaczego-świetnie-jesc-kasze,nId,2281491#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness