Czy warto jeść kuskus? Aspekty zdrowotne

Czy warto jeść kuskus? Aspekty zdrowotne

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Pochodzi z północnej Afryki, dla muzułmanów okazuje się symbolem bogactwa i farta,

a dla nas smacznym urozmaiceniem dań obiadowych i jedynie. Kasza kuskus w ostatnich latach stała się dość popularna i trzeba ją znaleźć w kuchniach licznych Polaków. Jej sukces to zasługa smaku, wszechstronności oraz łatwości przyrządzenia – będzie wystarczające ją tylko zalać wrzątkiem i po kilku minutach okazuje się gotowa do pokarmów. Kuskus - charakterystyka Kuskus okazuje się uważany za kaszę, ale tak naprawdę więcej przypomina makaron. otrzymuje się go z twardej pszenicy durum (takiej samej, z której robi się włoski makaron). Mąkę pszenną miesza się z wodą, a później formuje charakterystyczne małe, żółte granulki, które znamy jako kaszę kuskus. W przeszłości kuskus robiono z prosa. Określenia kusku Kasza kuskus to artykuł zbożowy, dlatego w 100 g okazuje się około 360 kcal. czy  kuskus  jest  zdrowyKuskus wyróżnia się mimo wszystko dużą zawartością białka – okazuje się go więcej niż w odrębnych typach kaszy. Poza ty Właściwości kuskusu wynikają z dużej zawartości składników odżywczych. W kaszy kuskus odszukamy żelazo, sód, wapń, fosfor, wit. z zespoły B (zwłaszcza niacynę oraz kwas foliowy) i błonnik. trzeba posiadać na uwadze o tym, że przyswajalność żelaza z kuskusu zwiększymy, jedząc go w towarzystwie preparatów bogatych w witaminę C (np. papryka, cytrusy). Kuskus okazuje się lekkostrawny, dlatego nadaje się dla wszystkich, którzy dbają o to, by ich posiłki nie obciążały układu pokarmowego. Mogą go jeść kobiety przy nadziei oraz Dlaczego warto jeść kuskus? osoby starsze, ponieważ nie drażni żołądka. Co ważne z właściwości kuskusu mogą też korzystać pociech, ponieważ nie obciąża on żołądka. Ponadto dzięki zawartym w kuskusie właściwościom poprawimy pracę układu nerwowego i mózgu. Kuskus to najłatwiejsza w przygotowaniu kasza, ponieważ nie potrzebuje płukania, ani dłuższego przyrządzania posiłków. Ziarenka kaszy będzie wystarczające tylko zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut, aby napęczniały. W zależności od tego, jaką potrawę przygotowujemy, kaszę kuskus trzeba też zalać mlekiem albo bulionem. Jak przygotować kuskus? Kaszę wsypujemy do salaterki i zalewamy gorącą wodą około 1 cm nad powierzchnię kuskusu. Miskę trzeba pokryć i odstawić na około 5 minut. Po tym czasie kasza kuskus okaże się gotowa do spożycia. Jeśli przygotowujemy wytrawne danie, warto użyć osolonej płynu, by nadać kaszy odczucie smakowe. Dzięki temu, że kuskus przyrządza się błyskawicznie, świetnie nadaje się dla wszystkich,

którzy żyją w joggingu i nie mają czasu na przyrządzanie skomplikowanych dań.  kuskus  a  zdrowie

Kuskus świetnie zastępuje kartofle i ryż do obiadu. Aby nadać mu charakteru, warto dodać trochę oliwy extra virgine, soku z cytryny, ulubionych przypraw oraz świeżych ziół. W sieci trzeba znaleźć mnóstwo przepisów na kaszę kuskus. Nie musimy mimo wszystko się trzymać sztywno przepisów z kaszą kuskus. Zawsze warto zmodyfikować przepis z kaszą kuskus, tak, aby idealnie dopasować danie do naszych kubków smakowych. Jeśli lubisz orientalne smaki, to wypróbuj przepis na kuskus z warzywami w alt2 stylu marokańskim. Aby przygotować kaszę kuskus z warzywami będzie wystarczające polać aromatycznym sosem na bazie warzyw. Do kuskusu z warzywami wykorzystaj bakłażany, cebulę, cukinię, paprykę, marchewkę, pomidory, oliwki. Aby nadać daniu marokański charakter dodaj słodkie rodzynki albo suszoną żurawinę. podstawowe w kuskusie z warzywami są oczywiście przyprawy – kmin rzymski, kolendra, wędzona papryka, pieprz cayenne. Przepis na kuskus warto urozmaicić też odrobiną miodu, soku z cytryny oraz oliwy extra virgine. preferujesz więcej treściwe przepisy z kuskusem? Do sosu możesz też dodać pokrojoną w kostkę gruczoły mlekowe z drobiu i pozyskać inne danie – kuskus z kurczakiem. Kuskus świetnie sprawdza się także w przepisach na nadzienie do faszerowanych warzyw i zapiekanek, ale także jako składnik sałatek. trzeba znać np. przepis z kuskusem na Moda na kasze wciąż ciągnie się. oraz bardzo świetnie, gdyż są one bardzo zdrowe. oraz Choć kuskus nazywany okazuje się kaszą to tak naprawdę bliżej mu do makaronu. Jego ziarenka powstają w procesie połączenia mąki pszenicznej z pszenicy durum i płynu. Kuskus przywędrował do nas z północnej Afryki, gdzie okazuje się tradycyjnym przysmakiem. Dzięki temu, że okazuje się pyszny, zdrowy i niezwykle prosty do przyrządzenia szybko zdobył sława.  Kuskus posiada obfite ilości białka, okazuje się więc ceniony ; wegetariańskiej i wegańskiej. Zawartość białka okazuje się prawie 2 razy wyższa niż w białym ryżu!  bywa lekkostrawny i posiada małe ilości kwasów tłuszczowych, zarówno nienasyconych jak alt3 także nasyconych. Ma niską zawartość tłuszczu i mniejszą zawartość błonnika niż inne kasze.  Dodatkowo ma wysoką zawartość wapnia, co pozytywnie wpływa na nasze kości i dużą zawartość sodu. Poza tym w kuskusie znajdują się też witaminy z grupy B i kwas foliowy.  Nie posiadasz pomysłu z czym jeść kuskus?

Zerknij na nasze przepisy.  jak  wpływa  kuskus  na  zdrowie

Dania z kaszy kuskus da się przygotować szybko oraz prosto, gdyż zaledwie w 5 minut. Kasza kuskus posiada wit. oraz minerały pozytywnie wpływające na organizm człowieka. bywa też źródłem białka oraz błonnika, przy tym bywa lekka oraz delikatna dla układu pokarmowego. produktów odżywcze kasy kuskus oraz jej wpływ na organizm Właściwości kaszy kuskus wynikają z jej składniki odżywczych. Kasza kuskus bywa lepszym źródłem białka niż inne kasze, białko to prosto się absorbuje, dlatego pozytywnie wpływa na regenerację komórek ciała w organizmie oraz budowę mięśni. Kasza ma niewiele tłuszczu, za to posiada spore ilości błonnika, witamin oraz minerałów. Ze względu na wysoką wartość kaloryczna kasza kuskus ; nie może być produktem podstawowym. Zalecana bywa osobom z problemami z układem trawienia. bywa lekka oraz nie podrażnia przewodu pokarmowego. Kasza kuskus posiada też małe ilości żelaza, wapnia, sodu oraz kwasu foliowego. Sposób przygotowywania kaszy kuskus – przepisy Kasza kuskus ; może być stosowana z warzywami, najrozsądniej o dużej zawartości wit. C – dzięki temu organizm dobrze wchłonie trwające w kaszy alt4 żelazo. Przygotowanie kaszy kuskus bywa niezwykle jasne: będzie odpowiednia zalać kaszę wrzątkiem tak, by woda sięgała centymetr ponad zawartość kaszy, a później zakryć miseczkę na 5 minut. Wodę trzeba odrobinę posolić, da się też dodać suszone zioła, wtedy kaszka musi aromatycznym dodatkiem np. do duszonych warzyw czy mięsa albo jako nadzienie. Cena kaszy kuskus to mniej więcej 12 zł za 1 kg, bywa wyższa w przypadku kuskusu ekologicznego oraz może sięgać nawet 34 zł za 1 kg. Przepis na kaszę kuskus z warzywami oraz sosem pomidorowym substancje: 1½ szklanki kaszy kuskus, 1 cukinia, 2 papryki, 2 łyżki koncentratu pomidorowego, 3 ząbki czosnku, 1 cebula, ½ łyżeczki rozmarynu, 3 łyżki oleju, 1 łyżeczka mielonej słodkiej czerwonej papryki, sól do smaku. Stopień trudności: proste czas wykonania: 15 minut dawka porcji: 4 Sposób zrobienia: 1. Kaszę kuskus zalej wrzątkiem z dodatkiem soli, by woda sięgała centymetr ponad zawartość kaszy, nakryj naczynie pokrywką. 2. Cebulę oraz czosnek podziel drobno. 3. Cukinię oraz paprykę podziel na mniejsze partii, np. w plastry czy grubą kostkę. 4. Podsmaż na oleju czosnek oraz cebulę z dodatkiem słodkiej papryki w proszku. 5. Dodaj paprykę oraz cukinię oraz smaż na dużym ogniu poprzez 2 minuty. 6. Dodaj koncentrat wymieszany z 3 łyżkami płynu oraz gotuj poprzez następne 5 minut. 7. Dodaj sól oraz rozmaryn. 8. Kaszę kuskus wymieszaj z przyrządzonym sosem warzywnym oraz dawaj


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness