Czy warto jeść rzodkiew? Oto 8 korzyści jedzenia rzodkiewek!

Czy warto jeść rzodkiew? Oto 8 korzyści jedzenia rzodkiewek!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Rzodkiewka to uniwersalne warzywo, zasobne w składniki  i zarazem szczególnie smaczny składnik sałatek, zup, cwłaściwości  zdrowotne  rzodkwi

zy zapiekanek. Praktycznie dostępna jest na rynku poprzez większość roku, ze względu na to że jest łatwa w uprawie i szybko dojrzewa. Ogromną jej zaletą jest mała wartość kaloryczną. 100 gramów rzodkiewki to zaledwie mniej więcej 15 kalorii. To prawdziwy przyjaciel przy leczniczym odchudzaniu. Zaopatruje nas w sporą ilość strategicznych witamin, minerałów, które unoszą, osłabioną odporność, stojąc na straży prawidłowego rozwoju ludzkiego ustroju, nie dopuszczając do zmian chorobowych, nawet tak niebezpiecznych, jak pojawienie się komórek rakowych. Idealnie by jest, by na nasz stół trafiały warzywka hodowane naturalnymi metodami bez chemii. Opis gatunku i skład Rzodkiewka (Raphanus sativus) pochodzi z rodziny kapustowatych. Dawno temu trafiła do Egiptu a potem do Grecji i Rzymu, najprawdopodobniej z Dalekiego Wschodu. Przypisuje się Egipcjanom wyhodowanie karłowej czerwonej rzodkiewki, która po dziś dzień jest najpopularniejsza w sprzedaży licznych odmianach. Surowcem do obróbki spożywczej jest korzeń, ; liście. zamiast tabeli substancji odżywczych, które posiada rzodkiewka a to szczególnie długa lista, więc i tak nie zapamiętacie, podam te składniki, których ma najwięcej i które okazują się dla nas najcenniejsze. wit. - folacyna (B9), niacyna (PP, zwana też witaminą B3), witamina B6, 8 korzyści jedzenia rzodkiewek! witamina B2 i B1 i dużo wit. C Minerały - znaczna ilość potasu, żelaza, cynku, siarki i miedzi rzodkiew  zaletyRzodkiewka w domu Przepisów na rzodkiewkowe specjały całe mnóstwo. Polecam jasne i szczególnie łatwe w przygotowaniu dania, z których to wit. i minerały mają bez porównania większą przyswajalność, niż tabletkowe namiastki. Jeśli już je spożywamy preparaty to równolegle nie rezygnujemy z dobrodziejstwa darów natury, ze względu na to że okazują się najprawdziwsze. Rzodkiewki zwiększają odporność ludzkiego ustroju – są zasobne w witaminę C. Dzięki zawierającym związkom siarki ma także oddziaływanie bakteriobójcze. idealne dla osób, które są na kuracji. Jedna rzodkiewka to jedynie 2 kalorie, a cały pęczek ok 20 kcal. Zapobiegają nadciśnieniu – dzięki dużej ilości potasu, który zastępuje sód rzodkiew  przepisy  z ludzkiego ustroju. Mają oddziaływanie wykrztuśne – obecność olejków eterycznych, które leczą kaszel i oczyszczają zatoki. Regulacja przemiany metabolicznej – ze względu na to że zawierają niemal komplet witamin z grupy B. Zdrowe mocne serce. Dzięki występowaniu błonnika zaburza przyswajanie tłuszczów i cholesterolu z dań, dzięki czemu mamy go mniej we krwi. Zwiększenie apetytu - wyrazisty smak wzbudza apetyt, a najmłodszych, które nie lubią warzyw ochoczo jedzą rzodkiewkę Rzodkiewka sprzyja zdrowym włosom. Siarka powoduje zmniejszenie wypadania włosów i rozbudza do alt2 wzrostu i hamuje produkcję związków wpływających na przetłuszczanie włosów. e względu na niską wartość kaloryczną (100 g rzodkiewki to zaledwie 14 kcal), warzywo to musi na stałe wejść do jadłospisu ludzi dbających o linię. Tym więcej że dostarcza także dużo minerałów (zwłaszcza potasu, ale również wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, siarki, której zawdzięcza ostry odczucie smakowe, cynku, miedzi i fluoru) i witamin – w tym kwasu askorbinowego i witamin z zespołu B (posiada ich więcej niż rzodkiew). W rzodkiewce znajdziemy także błonnik (w 100 g bywa go 2,5 g), kwas foliowy, retinol, prowitaminę A i niacynę. Jak składniki kilka kilka rzodkiewek wpływają na zdrowie? Poznajcie podstawowe właściwości tych

warzyw. 1. Rzodkiewka przyspiesza przemianę materii Rzodkiewka

sprzyja odchudzaniu nie jedynie ze względu na znikomą wartość kaloryczną, ale również korzystny wpływ na tempo przemiany metabolicznej, przyczynia się do tego m.in. potas – pierwiastek, który bierze udział w spalaniu tłuszczów i węglowodanów. przemiana materii wspomaga też błonnik rzodkiewki – poprawia pracę jelit (przeciwdziałając przy tym zaparciom), zmniejsza apetyt, ograniczając przy tym wchłanianie i przyswajanie tłuszczów. 2. Rzodkiewka wspomaga pracę układu pokarmowego, w tym wątroby Rzodkiewka pobudza wydzielanie żółci, usprawniając jednakowym pracę wątroby. Olejek gorczycowy zaś przeciwdziała dolegliwościom związanym z trawieniem, a siarka, którą posiada, niszczy szkodliwe bakterie trwające w alt3 przewodzie związanym z trawieniem. Ze względu na obecność olejków i kwasów organicznych, z kilka kilka rzodkiewek zrezygnować powinny mimo wszystko osoby z chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, z zapaleniem wątroby i nieżytem jelit. 3. Rzodkiewka wspomaga detoksykację ludzkiego ustroju z toksyn Wspomagając pracę wątroby, nerek (oddziaływanie moczopędnie) i jelit, dodatkowo przyspieszając tempo metabolizmu, rzodkiewki intensyfikują detoksykację ludzkiego ustroju z toksyn i ubocznych składników diety przemiany metabolicznej. Ze względu na detoksykacyjne oddziaływanie rzodkiewka bywa wielokrotnie polecana w dietach oczyszczających i jako składnik tak modnych ostatnio "soków detoks". 4. Rzodkiewka funkcjonuje antybakteryjnie i przeciwzapalnie Właściwości te rzodkiewka zawdzięcza olejkowi gorczycowemu i zawartej w nim siarce. korelację taki wspomaga nie jedynie trawienie, ale również kuracje infekcji, detoksykację narządu węchu i zatok, rozpuszcza zbyt wielka ilość flegmy. Rzodkiewka posiada także kwercetynę – korelację o silnych cechach przeciwzapalnych. 5. Rzodkiewka przeciwdziała anemii Obecność żelaza, miedzi i manganu w rzodkiewce sprawia, że bywa to produkt dość oczekiwany w profilaktyce niedokrwistości. przytaczane pierwiastki odgrywają niejako istotną funkcję w procesie wytwarzania krwi (żelazobywa głównym składnikiem hemoglobiny, zaś miedź pobudza jego przyswajanie). Aby w pełni wykorzystać krwiotwórcze pierwiastki, zaleca się rzodkiewkę łączyć z wyrobami natężonymi w witaminę C (np. natką pietruszki) – kwas askorbinowy pobudza ich przyswajalność. 6. Rzodkiewka

wzmacnia włosy, paznokcie, pomaga w zmian alt4 trądzikowych Obecność siarki

i sporych ilości potasu poprawia kondycję cery (szczególnie przy zmian trądzikowych i cerze łojtokowej), wzmacnia włosy i paznokcie. Regularne spożywanie kilka kilka rzodkiewek zmniejsza też wypadanie włosów, ich tendencję do przetłuszczania się i łupież. Z kilka kilka rzodkiewek trzeba przygotować odżywczą maseczkę na włosy. Robi się ją podobnie, jak odżywkę z rzepy: ze startych kilka kilka rzodkiewek wyciskamy sok i dodajemy do niego odrobinę oliwy extra virgine; płyn wcieramy we włosy (jeśli nie jesteśmy uczuleni także w skórę głowy), pozostawiamy na paręnaście minut, po czym myjemy skroń szamponem. Rzodkiewki a pestycydy Niestety rzodkiewki gromadzą azotany trwające w nawozach. Ich zbyt wielka ilość w organizmie może wywołać biegunki, zatrucia. Istnieje też niebezpieczeństwo przekształcenia się tych związków w rakotwórcze azotyny. Sprzyja temu m.in. przechowywanie warzyw w zamkniętych foliowych torebkach (a dokładniej wilgoć, która się wtedy wytwarza). zbyt wielka ilość azotynów ma nie jedynie oddziaływanie kancerogenne, może także uszkodzić hemoglobinę, upośledzić płodność i funkcjonowanie tarczycy. Aby zmniejszyć niebezpieczeństwo przekroczenia dopuszczalnej ilości tych związków w organizmie, zaleca się, by nie kupować kilka kilka rzodkiewek nienaturalnych formatu, przebarwionych, otoczonych plamami (mogą to być objawy przenawożenia azotem). Przed spożyciem warzywa należy dokładnie przepłukać w bieżącej ciepłej wodzie (azotany i azotyny okazują się rozpuszczalne w wodzie).


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness