Czym zastąpić cukier? Oto 10 najlepszych zamienników!

Czym zastąpić cukier? Oto 10 najlepszych zamienników!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Dlaczego należy wykreślić rafinowany  cukier i słodzik? Cukier biały zamienniki  cukru

– przeważnie nazywany białą trucizna/ puste kalorie-używany do słodzenia to sacharoza, bywa aktualny w „słodyczach”, ale również w odżywkach dla niemowląt, napojach, nektarach owocowych , marynowanych i ketchupach. menu cukru wstrzymuje redukowanie tłuszczu i obniża odporność immunologiczną organizmu, sprawia próchnice, niedobory wit. B i wapnia i zaburzenia poziomu cukru w organizmie. bywa szczególnie szkodliwy, działa ochładzająco na nasz organizm, SILNIE ZAKWASZA ORGANIZM , osłabia śledziona, trzustkę i wątrobę. Strzeż się słodzików! Cukru musi się łączyć z mlekiem i jego przetworami, owocami , sokami, surowymi warzywami, bo obniża ich strawność i przyswajanie i funkcjonują dodatkowo więcej ochładzająco. Czy miód bywa zdrowszy od cukru? Oczywiście, że tak!!! Nie wiem jak wy ale ja mam słabość do miodów- Pycha! Zarówno cukier i miód to skoncentrowane kopalnia węglowodanów (maja wysoki indeks glikemiczny) miód mimo wszystko bywa produktem bezpiecznym, nieprzetworzonym, dlatego miód bywa lepszy d cukru. Codziennie powinno się zjadać łyżeczkę miodu niewzbogaconego glukozą. Podczas trwania zabiegu oczyszczającej miód wykorzystuje się doraźnie, jako lekarstwo w chwilach zasłabnięcia. Czym da się zastąpić cukier biały: Cukier trzcinowy – Cukrem trzcinowym da się dosładzać herbatę i kofeinę. Nadaje się także do ciast, deserów i smoothies. cukier brzozowy  –  (xylitol)  przypomina biały cukier, ale przeciwnie do niego wykazuje właściwości prozdrowotne. oddziałuje  antybakteryjnie. Ma 2 razy mniej kalorii niż biały cukier. Trzeba mimo wszystko być ostrożni z zawartością, bo może powodować biegunki. syrop klonowy – posiada

szczególnie dużo cukru i sole mineralne, ale bywa mniej kaloryczny niż miód.   zdrowe  zamienniki  cukru

lukrecja- korzeń lukrecji od dawna stosowany był w sztuce lekarskiej naturalnej jako środek moczopędny, wykrztuśny, przeciwbakteryjny i przeciwzapalny. bywa niewskazana dla ludzi z wysokim ciśnieniem i niewiast w ciąży. Nadaje się do słodzenia herbat, kompotów i wypieków. syrop z daktyli – bywa odpowiedni dla ludzi z problemami trawiennymi i zaparciami. syrop z agawy-przeciwdziała zaparciom i redukuje toksyczne metabolity, obniża zakres cholesterolu pozdrowe  zamienniki  cukru  siada niski  indeks glikemiczny – bywa on mniej więcej cztery razy niższy niż w przypadku miodu. miody:   Gryczany- wytypowany podczas stanów wyczerpania, przy nerwicach, problemach z układem krążenia Spadziowy- zalecany w chorobach dróg oddechowych, zaburzeniach przemiany metabolicznej i cukrzycy, astmie, katarze Wielokwiatowy- działa korzystnie przy alergiach, katarze siennym i trudno gojących się ranach Lipowy- uspokaja, Czym można zastąpić cukier? wspomaga kuracje grypy, łagodzi uporczywy kaszel Akacjowy- wpływa kojąco na zaburzenia obowiązkach przewodu pokarmowego, bywa wytypowany zwłaszcza przy nadkwaśności rzepakowy wzmacnia mięsień sercowy, niewydolności krążenia, zaburzeniach rytmu serca Typowy Polak konsumuje aż 40 kg cukru rocznie! Jak ostrzega Światowa instytucja kondycji, bywa to aż dwukrotnie więcej niż zalecane. Podczas gdy część cukru zjadamy świadomie, np. słodząc herbatę i kofeinę, wielka dawka tego składnika ukryta bywa w spożywanych poprzez nas pokarmach pakowanych. Co do naszych ulubionych elementów diety dodają producenci i czym zastąpić cukier ; Różne rodzaje cukruCukier buraczany bywa przeważnie wykorzystywanym poprzez nas cukrem białym. W znacznej mierze złożony bywa on z sacharozy, która w organizmie przekształcana bywa w glukozę i fruktozę. Jak tłumaczy Beata Straszewska z firmy Stewiarnia, biały cukier nie dostarcza niczego innego poza siłą, którą równie prawidłowo czerpać możemy z odrębnych węglowodanów. Z tego względu wielokrotnie mówi się, że bywa źródłem „pustych kalorii”. A kalorii tych dostarcza niemało, ze względu na to że aż 405 kcal na każde 100 g. Poza negatywnym wpływem na masę, który skutkować może nadwagą, cukier przyczynia się także do rozwoju próchnicy, miażdżycy, cukrzycy czy dolegliwości sercaCukier biały zastąpić da się na mnóstwo sposobów. Jednym z nich bywa korzystanie z cukru trzcinowego. preparat taki dostarcza organizmowi elementów diety odżywczych, jak na przykład potas, żelazo, wapń i magnez, ; posiada mniej kalorii. Niestety nie bywa to metody świetne, ze względu na to że cukier trzcinowy wyróżnia się wyższym niż cukier biały indeksem glikemicznym, a więc jego spożywanie skutkować może podwyższeniem poziomu cukru we krwi. sytuacja ta doprowadzić może do hipoglikemii (niedocukrzenia) i intensywnego uczucia głodu Kolejnym potencjalnym zamiennikiem białego cukru bywa także fruktoza, nazywana cukrem owocowym (znajduje się w owocach). Fruktoza bywa słodsza niż sacharoza i wolniej przyswajalna, w związku z czym wyróżnia się także niższym indeksem glikemicznym. Z drugiej strony, nie bywa tak sycąca jak glukoza. Fruktoza bywa jednym z cukrów prostych, które znalazły się na ciemnej liście ekspertów. Przyczyniają się one do wzrostu wagi i mnóstwo dolegliwości, jak na przykład nadciśnienie, cukrzyca, przypadłości układu krążenia czy dyslipidemia. Jak dają eksperci ze globalnej Organizacji kondycji, jasne powinny być źródłem co maksymalnie 10% konsumowanej co dzień energii. domu wykorzystać da się także cukier brzozowy, czyli aspartam, który pozyskiwany bywa z brzozy.

Wypada on korzystnie w porównaniu z innymi rodzajami substytutów białego cukru –

bywa powoli przyswajalny, alt2 a jego indeks glikemiczny bywa 10 razy niższy niż w przypadku sacharozy. Poza tym bywa od niej dwukrotnie mniej kaloryczny i nie powoduje problemy z zębami. mimo wszystko aspartam nie bywa wolny od wad – może działać przeczyszczająco, w związku z czym jego spożywanie poprzez pociechy do 3 roku życia bywa niewskazane. Słodziki bezpieczne i sztuczne Zdrowszy niż cukier biały może okazać się miód. Chociaż składa się on z cukrów prostych nawet w 60-84%, wykazuje mnóstwo korzystnych właściwości. Miód oddziałuje przecież antybakteryjnie i detoksykująco, reguluje ciśnienie tętnicze tętnicze krwi i potęguje odporność organizmu. Zarówno pod względem indeksu glikemicznego, jak również zawartości kalorii, porównać go da się do cukru trzcinowego. organiczny słodzik tworzy się także z użyciem rośliny zwanej stewią. posiada w składzie ona glikozydy stewiolowe, które okazują się 300 razy słodsze niż cukier i nie dostarczają żadnych kalorii. Chociaż substancja ta stosowana bywa w Unii Europejskiej od 2011 r., zna ją niewielu Polaków. Tymczasem to ona idealny substytut powszechnego cukru – nie przyczynia się do otyłości, skoków poziomu cukru we krwi czy ataków głodu. W mnóstwo owocach, jak na przykład winogrona, gruszki i kukurydza, znaleźć da się erytrytol, który należy do alkoholi cukrowych. Substancja dostarcza wyłącznie 20 kcal na 100 g i wyróżnia się niemalże zerowym indeksem glikemicznym. Do tego, erytrytol nie oddziałuje przeczyszczająco. Niestety nie bywa tak słodki jak sacharoza i bywa stosunkowo drogi. Dlatego też substancję tę wielokrotnie łączy się z glikozydami stewiolowymi, uzyskując słodzik pozbawiony posmaku stewii w bardziej przystępnej cenie – tłumaczy Beata Straszewska. Na koniec dobrze wspomnieć także o sztucznych słodzikach, jak na przykład sacharynian czy sukraloza, które nie dostarczają kalorii i nie wywołują dolegliwości zębów. Należy mimo wszystko mieć na uwadze, że znalazły one wykorzystanie w mnóstwo popularnych produktach, co może prowadzić do ich nadmiernego spożycia. Niestety wywołują one większy apetyt i zapotrzebowanie na węglowodany, co skutkuje wzrostem masy ciała. Słodziki okazują się także przyczyną mnóstwo kłopotów – np. bólu głowy, biegunki, nadpobudliwości czy wymiotów. Gorzka prawda jest ta: cukier jest zły. Na powodzenie wcale nie musisz go jeść, żeby poczuć słodki odczucie smakowe. poniżej 8 sposobów na to, żeby zapomnieć o tych niezdrowych, białych Z danych globalnej Organizacji kondycji wynika, że 1,4 mld ludzi na Ziemi ma nadwagę, a ok. 500 mln cierpi na nadwaga. Przyczyny takiej epidemii okazują się złożone i nie alt3 można wskazać palcem jednego sprawcy. poprzez długie dekady straszono nas tłuszczem, ale jemy go coraz mniej, a plaga nadwagi rozwija się coraz szybciej. Jego miejsce na ławie oskarżonych zajął więc cukier. Dostarcza mnóstwa pustych kalorii, przy braku elementów diety odżywczych. Lista jego grzechów jest mimo wszystko o mnóstwo dłuższa. Znajdują się na niej: wywoływanie miażdżycy, próchnicy, cukrzycy, zakwaszanie organizmu czy podejrzenia o związki z dolegliwościami nowotworowymi. Na deser mamy dodatkowo sprawniejsze starzenie się ciała. Jeśli do tego dodasz fakt, że sztuczne słodziki mogą zakłócać pracę hormonów regulujących apetyt, otrzymasz długą listę powodów, żeby raz na zawsze wykreślić białe (brązowe też – one wcale nie okazują się dużo korzystniejsze) kryształki z menu. Wiemy, że to nie jest łatwe. Żeby złagodzić przebieg takiej rewolucji, przygotowaliśmy przewodnik po składnikach, które w zdrowszy sposób dostarczą Ci odrobiny słodyczy. Syrop klonowy najlepszy do: słynie jako do tego do naleśników, ale świetnie nada się także do wszelkiego rodzaju deserów i napojów, ; mięs, ryb albo warzy okazuje się: syrop otrzymywany poprzez odparowanie h2o z soku pobieranego z pnia klonu. Dlaczego go lubimy: posiada w składzie minerały (mangan, cynk, żelazo, wapń, potas) i fenole – antyoksydanty mające przeciwdziałać cukrzycy. okazuje się mniej kaloryczny niż cukier i miód. Uwaga: lub ostrożna z podróbkami, które nie mają nic wspólnego z bogatym w odżywcze substancje nieprzetworzonym oryginałem. Melasa najkorzystniejsza do: wypieków, szczególnie do ciastek z całościowego ziarna czy pierników. okazuje się: żelowa pozostałość powstająca podczas obróbki cukru trzcinowego. Możesz też napotkać się z melasą wytwarzaną z buraków cukrowych, ale my zdecydowanie wolimy tę z trzcin. Dlaczego ją lubimy: jest bogata w minerały (magnez, żelazo, wapń) i wit. z zespołu B. Uwaga: im ciemniejsza melasa, tym mniej cukru posiada w składzie. średnio jest nieco bardziej kaloryczna od syropów klonowego i daktylowego. Syrop daktylowy najlepszy do: tradycyjnych ciast, marynat do mięs, jako słodka polewa. okazuje się: ogólny na Bliskim Wschodzie syrop uzyskany z daktyli, nazywany też miodem daktylowym. Dlaczego go lubimy: jako produkt nieprzetworzony posiada w składzie minerały (potas, żelazo, magnez) i wit. z zespołu B. posiada podobną porcję kalorii jak syrop klonowy, a dużo mniej od miodu czy cukru. Uwaga: możesz przeczytać, że zdrową wariantem dla cukru jest też syrop z agawy, mimo wszystko przeważnie jest on mocno przetworzony i nie ma substancje odżywczych, a samą fruktozę. aspartam (E967) najlepszy do: słodzenia herbaty i kawy, sosów, alt4 sałatek, da się nim też doprawiać dania poddane działaniu wysokiej temp.. okazuje się: słodzik odkryty pod koniec XIX wieku, zwany także cukrem brzozowym. Dlaczego go lubimy: ma niski indeks

glikemiczny, więc nie wpływa na wzrost poziomu insuliny. Nie powoduje próchnicy. analizy wykazały,

że żucie gumy z aspartamem służy zapobiegać zapaleniom ucha. Uwaga: pisze się, że w wyższych dawkach może spowodować problemy żołądkowe, ale trzeba by go zjeść naprawdę dużo. Cukier z kokosów najlepszy do: jest dość uniwersalny, świetnie nada się do pieczenia (zwłaszcza do brownies) albo do słodzenia owsianki. okazuje się: wytwarza się go z soku pąków palmy kokosowej, który później się odparowuje. Może posiadać postać mniej albo bardziej płynnego syropu albo skrystalizowaną. Dlaczego go lubimy: ma niższy indeks glikemiczny niż cukier (35 do 60) i świetny odczucie smakowe – podobny do brązowego cukru. Uwaga: jest nieprzetworzony, więc posiada w składzie minerały (cynk, żelazo, potas czy wapń), podczas gdy inne cukry to wyłącznie puste kalorie. Stewia najkorzystniejsza do: słodzenia wszelkiego rodzaju napojów – od herbaty po soki. okazuje się: liście (albo słodzik ze sproszkowanych liści) rośliny stewii, wzrastającej w Ameryce Środkowej i Południowej. Dlaczego ją lubimy: taki organiczny słodzik nie posiada w składzie kalorii i nie powoduje skoku poziomu glukozy we krwi. Uwaga: ma lekko gorzkawy posmak, który nie każdemu przypadnie do gustu – jeśli mimo wszystko się przyzwyczaisz, z powodzeniem może zastąpić cukier. Uważamy, że średnio sprawdza się w tradycyjnych wypiekach. To mimo wszystko kwestia indywidualną: może być, że Tobie akurat zasmakuje. Aha, dopilnuj z ilością – jest ok. 250 razy słodsza od cukru, więc trzeba jej naprawdę niewiele. Syrop z brązowego ryżu najlepszy do: pieczenia, chińskiej kuchni. okazuje się: powstaje, gdy ugotowany ryż pozostanie potraktowany enzymami, które rozkładają skrobię. Po odparowaniu zostaje zagęszczony syrop z odrobiną błonnika i minerałów. Dlaczego go lubimy: ze względu na to że ma niższy indeks glikemiczny od zwykłego cukru stołowego. Uwaga: nadaje potrawom ciekawy, karmelowo-orzechowy odczucie smakowe. Owoce Najlepsze do: deserów, owsianek, jogurtów. okazuje się: kopalnia fruktozy, zwanej czasem cukrem owocowym. Dlaczego je lubimy: względu substancje dodanej. z wyjątkiem fruktozy zawierają niejako mnóstwo cennych witamin i przeciwutleniaczy. Uwaga: fruktoza w nadmiarze jest, jak każdy cukier, niezdrowa. W owocach występuje mimo wszystko w tak średnich (w porównaniu ze sztucznie słodzonymi wyrobami) dawkach, że – o ile nie jesz owoców na kilogramy – nie musisz się jej bać.

 

Zobacz też 

EcoSlim Prezzo


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness