Czym zastąpić mięso? Dieta dla wegetarian!

Czym zastąpić mięso? Dieta dla wegetarian!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

prawie każdy człowiek chcący przejść na wegański sposób odżywiania,czym  zastąpić  produkty  mięsn

zastanawia się, czy nie powinno mu brakowało poszczególnych smaków oraz ulubionych potraw zawierających produkty odzwierzęce. mimo wszystko zmiana kuracji odchudzającej na wegańską wcale nie musi sugerować rezygnacji z spożywania, które ; smakowało nam zwłaszcza. wiele potraw mięsnych da się przecież przygotować na bazie składników pochodzenia roślinnego. Nawet tak typowo mięsne dania jak burgery, klopsiki, palenie czy pasztety. będzie wystarczające odrobina myślach oraz trochę kreatywności wspartych odpowiednimi wskazówkami, które pomogą przyrządzić ich wyśmienite wegańskie odpowiedniki. poniżej lista dziesięciu zastępników mięsa, dzięki którym da się przyrządzić wyśmienite dania, które usatysfakcjonują nasz smak oraz spowodują, że nie powinno nam go brakowało. 1. Tofu, tempeh, seitan oraz TVP Tofu oraz tempeh okazują się wyrobami, którego głównym składnikiem okazują się ziarna soi. TVP (textured or texturized vegetable protein) czyli teksturowane białko roślinne również okazuje się tworzone z soi, a dokładnie z odtłuszczonej mąki sojowej, będącej produktem powstałym po ekstrakcji oleju sojowego. bywa znane wielokrotnie jako kotlety sojowe. Seitan a okazuje się zrobiony z glutenu pszennego, czyli po prostu z mąki. Wszystkie wymienione wyżej produkty okazują się wykorzystane w gotowaniu jako zamienniki mięsa. Tofu doskonale Czym zastąpić produkty zwierzęce w diecie? sprawdza się jako substytut mięsa drobiowego. Szczególnie w potrawach pochodzących z kuchni azjatyckiej oraz marokańskiej. Da się z niego przyrządzić zarówno chrupiące nuggetsy oraz tradycyjne kotlety. Tempeh idealnie nadaje się do zastąpienia ryby, ze względu na to że jego struktura przypomina jej mięso. można z niego przyrządzić filety albo krabowe ciasteczka. Świetnie sprawdza się również w funkcji mielonej wołowiny, dzięki czemu da się z niego przygotować klopsiki albo tacos. TVP nie cieszy się nadto świetną opinią wśród smakoszy. Ludzie narzekają na niedociągnięcie smaku oraz „gumowatą” albo „gąbczastą” teksturę. Jedak błędem okazuje się zniechęcać się do teksturowanego białka. bywa ono przecież dostępne w różnych wielkościach oraz kształtach, dzięki czemu daje dużo potrzeby przyrządzenia. odczucie smakowe mięsa

wydobędziemy z niego używając przypraw oraz poddając je odpowiedniej obróbce termicznej.przepisy  wegetariańskie

Seitan może być przyprawiony na tyle, by przypominać do złudzenia smak wołowiny albo mięsa wieprzowego. można z niego przyrządzić steki oraz żeberka. znakomicie sprawdza się również jako „mięso” na grilla. 2. Grzyb Jeśli jest zależne nam by wydobyć z dania mięsny odczucie smakowe, świetnym produktem do tego będą grzyby. Ich zasobny, ziemisty odczucie smakowe i mięsista struktura skutkują tym, że znakomicie sprawdzą się jako substytut mięsa alt2 w takich daniach jak polenta czy strogonoff. Szczególnie polecane okazują się grzyby takie jak boczniaki, z których da się przyrządzić ponadto kotlety do burgerów czy flaczki. 3. Bakłażan odczucie smakowe bakłażanów bywa stosunkowo uniwersalny, dzięki czemu daje dużo szans kuchennych. Nawet jeśli nie jesteśmy fanami bakłażana, zmienimy zdanie po przyrządzeniu na przykład bakłażanowych burgerów. Ciekawym sposobem na wykorzystanie bakłażanów bywa przyrządzenie z nich klopsów. Doskonale sprawdzają się także jako zastępnik owoców morza i ślimaków. 4. Soczewica Soczewica bywa podstawowym składnikiem kuracji odchudzającej każdego początkującego weganina. da się jej użyć do zastąpienia mielonej wołowiny. Soczewica bywa dostępna w wielu kolorach: zielonkawym, czerwonym, brązowym i czarnym. Nie bywa droga, szybko się gotuje i bywa sycąca. Z soczewicy możemy przygotować burgery, gulasz, pulpety czy też tacosy. Wszystko bywa zależna naszej wyobraźni i preferencji smakowych. 5. Fasola i rośliny strączkowe jarzyny strączkowe powinny stanowić podstawę kuracji odchudzającej każdego weganina. Dostarczają organizmowi białka, okazują się pożywne i da się je przyrządzić na dużo sposób. Między innymi tak, by smakowały jak mięso. Z fasoli i roślin strączkowych da się przygotować gęste i sycące zupy, gulasze i chilli. Ponadto strączkowe da się wykorzystać do burgerów lub włoskich sosów, dodatkowo ciecierzycowej sałatki alt3 „tuńczykowej” i pasztetów. 6. KalafiorDobrze ugotowany kalafior (czyli taki, który nie bywa rozgotowany), może być gwiazdą każdej dania. Doskonale sprawdza się jako „kurczak” w azjatyckich daniach. Kalafior w panierce

może świetnie naśladować odczucie smakowe skrzydełek. d

a się przyrządzić go jak stek lub dodać do pizzy. Dzięki swojemu delikatnemu smakowi bywa składnikiem, który otwiera przed nami dużo szans wykorzystania.     drogie Panie, wiele z Was pyta nas jak da się zastąpić białko zwierzęce białkiem roślinnym. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę kilku prostych substytutów. MIĘSO DROBIOWE, CZERWONE oraz PODROBY trzeba ZASTĄPIĆ Warzywami strączkowymi ( fasola , bób, soczewica, groch, soja) Naukowcy udowodnili, iż białko zwierzęce nie posiada wyższych składników od białka pochodzenia roślinnego. Na przykład białko soi posiada wszystkie białka, które okazują się niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Ponadto, okazują się szczególnie pożywne oraz da się je przygotować na wiele sposobów. Tofu Tofu bywa to biały twaróg, który otrzymywany bywa z soi, posiada w sobie białko oraz wapń. okazuje się dodatkowo źródłem roślinnych tłuszczów nienasyconych oraz wielu witamin. Orzechy oraz pestki dyni można z nich przyrządzić wegański ser oraz zastąpić mięso. okazują się sycące, a dzięki składnikom odżywczym, które posiadają okazują się nieodzowne w zbilansowanej alt4 kuracji wegańskiej. Na przykład orzechy laskowe z wyjątkiem białka zawierają witaminę E, witaminy z zespoły B, fosfor, żelazo oraz cynk, orzechy włoskie zawierają kwas foliowy, fosfor, potas oraz witaminę B6 Nasiona np. amarantus, komosa ryżowa oraz chia Komosa to bogactwo pełnowartościowego białka (posiada wszystkie białka niezbędne dla człowieka, co w pokarmach roślinnych bywa niespotykane) oraz soli mineralnych: wapnia, fosforu, potasu oraz żelaza, magnezu oraz witamin z zespoły B. Amarantus ma wysoką zawartość białka, które przewyższa wartością biologiczną białka mleka. zawiera witaminy z zespoły B oraz witamin A, E oraz C, nienasycone kwasy tłuszczowe, tokotrienolie oraz włókna strawnego, obniżających pułap cholesterolu. Posiada więcej błonnika niż otręby z płatków owsianych. Chia to nieocenione bogactwo niskotłuszczowego białka roślinnego oraz zawierają więcej kwasów omega-3 niż uchodzące za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Ponadto zawierają wszystkich 9 białek, których organizm człowieka nie bywa sam wytworzyć oraz które muszą być mu dostarczane przy zastosowaniu odpowiedniej kuracji odchudzającej. W nasionach chia pełno bywa błonnika obecnego jedynie w produktach roślinnych. Przy stosowaniu powyższych substytutów, szczególnie kluczowe bywa, aby pamietać, że posiłki mają być pełnowartościowe. Trzeba więc pamietać jakie zespoły pokarmowe ze sobą połączyć np. rośliny strączkowe łączymy z kaszami, ryżem oraz z wyrobami zbożowymi. Smacznego 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness