Dieta dobrego pH - zobacz, na czym polega?

Dieta dobrego pH - zobacz, na czym polega?

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

kuracja dietetyczna zasadowa to sposób odżywiania,dieta  pH

który twój organizm naprawdę doceni. najrozsądniej funkcjonuje on bowiem w warunkach równowagi kwasowo-zasadowej. Więc trzymajmy się zasad dobierania i łączenia określonych suplementów, proste! Na początek trochę chemii. Każdy słyszał o pH – to indeks kwasowości albo zasadowości produktów. Mierzy się go w skali od 0 do 14. Substancja neutralna ma indeks pH 7, wszystko powyżej tego okazuje się zasadowe, wszystko poniżej – kwasowe. Jak się ma ta minipowtórka z chemii do naszego zdrowia i samopoczucia? Otóż nasz organizm najlepiej funkcjonuje w warunkach równowagi kwasowo-zasadowej, a okazuje się ona zachowana, gdy pH krwi wynosi 7,35–7,45. Wtedy krew ma odpowiedni zakres tlenu, a komórki mogą prawidłowo działać. Niestety, sposób odżywiania, zakres nerwów, zanieczyszczone środowisko, za mało aktywności na rześkim powietrzu – wszystko to powoduje, że mało kto może się pochwalić właściwym, dobrze zbalansowanym pH. U znakomitej dużej grupie okazuje się on poważnie zaburzony, co w rezultacie przeprowadza do złego samopoczucia, braku energii, spadku odporności i mnóstwo dolegliwości Zakwaszony organizm zaprasza do rozwoju bakterie, pasożyty i grzyby. jak  mieć  odpowiednie  pHPowszechnymi symptomami zakwaszenia będą wysypki skórne, w tym egzema, różnego rodzaju zapalenia, niestabilność emocjonalna, przewlekłe zmęczenie, bóle stawów, reumatyzm, zespół jelita drażliwego, zgaga, nadwagę, czy rak. Niestety, łatwiej okazuje się organizm zakwasić, niż zalkalizować. Co zakwasza organizm? Alkohol, papierosy, mała czarna, czarna herbata, mięso, nabiał, produkty wysoko przetworzone, wszystko, co okazuje się naszpikowane chemią, konserwantami, pestycydami, środkami konserwującymi, niektóre rośliny strączkowe, margaryny i oleje rafinowane, napoje gazowane. Nie znaczy to, że wymienione powyżej produkty mają bez wyjątku zniknąć z leczeniu odchudzającej, ale zalecane okazuje się ich zredukowanie i wprowadzenie do leczeniu odchudzającej suplementów, które alkalizują organizm. Jak przywrócić równowagę kwasowo-zasadową? oto kilka prostych zasad: 1) Jedz owoce cytrusowe. Dzień zacznij od kubka rześkiego soku z grejpfruta albo kubka ciepłej płynu mineralnej z cytryną. Te cytrusy, mimo że kwaśne, mają odczyn zasadowy i pomagają odkwasić Hit! Dieta dobrego pH organizm. 2) Pokochaj kaszę jaglaną. Jako jedyna z kasz ma właściwości alkalizujące.dieta  na  dobre  pH Codziennie jedz ją na śniadanie z dodatkiem jabłka, siemienia lnianego, cynamonu i imbiru. 3) Wprowadź do leczeniu odchudzającej mnóstwo warzyw, zwłaszcza zielonych. trzeba swobodnie włożyć, że wszystko, co zielone, alkalizuje: brokuły, kapusta, jarmuż, szpinak, por, ogórek, kiełki, cukinia, zielone jarzyny liściaste, wszelkie świeże zioła – niech jarzyny codziennie zajmują połowę twojego talerza. 4) Pij dużo płynu mineralnej. Nasyca krew tlenem. 5) Na przegryzkę wybierz migdały, jedyne alkalizujące z zespołu orzechów. 6) Pomyśl o wprowadzeniu do swojej leczeniu odchudzającej spiruliny, chlorelli albo młodego zielonego jęczmienia. Te bezpieczne produkty, zaliczane do kategorii superżywności zawierają mocne dawki chlorofilu i okazują się wielkimi

sprzymierzeńcami organizmu w utrzymaniu prawidłowego pH krwi. ora

z trzymaj się tych zasad. Powodzenia! zy wiesz, że słodycze najlepiej jeść (jeśli już konkretny człowiek musi) między godziną 9.00 a 11.00, a kawę dobrze sobie darować między godziną 11.00 a 13.00? Każdy z naszych organów wewnętrznych ma swoje „5 minut” w ciągu dnia, kiedy pracuje najintensywniej i najwydajniej. Właśnie te chwilkę najlepiej okazuje się wykorzystać na aktywność danego jak na przykład albo… zrezygnować z tejże aktywności. Pora dnia a praca organów wewnętrznych * Dzień rozpoczyna maksimum płuc (3-5 rano), kiedy potęguje się oddychanie, dzięki czemu człowiek budzi się ze snu. To także najwłaściwszy w ciągu dnia okres na trening i inne treningi intensywnie angażujące płuca. * Między 5-7 rano, najefektywniej pracuje jelito duże. bywa to najkorzystniejsza pora do detoksykacji organizmu z niepotrzebnych resztek, pora wypróżnienia. * 7-9 rano w swoje maksimum wkracza żołądek – siła trawienia okazuje się najwyższa. wtedy zjadamy solidne śniadania. Im bliżej wieczora, tym bardziej efektywność trawienia spada, w godz. 19-21 uzyskuje minimalną sprawność. Właśnie z tego względu nie zaleca się spożywania obfitych kolacji. * Trzustka pracuje najwydajniej w porach 9-11. zawartość wydzielonej insuliny i enzymów trawiennych będzie odpowiednia do strawienia i spalenia słodyczy, dlatego menu ich w alt2 tych porach okazuje się dla organizmu najmniejszym złem. Natomiast słodzonych cukrem potraw musi się jadać późnym popołudniem i wieczorem, ponieważ trzustka w porach 21-23 odpoczywa. * Maksimum serca to h 11-13, organizm uzyskuje najwyższą sprawność, zarówno do obowiązkach fizycznej, i umysłowej. wtedy nie pijemy kawy, gdyż prosto uderza w serce. * pora między 13-15 to czas jelita cienkiego – wchłanianie składniku odżywczych uzyskanych ze strawionego pożywienia. Im bliżej wieczora, tym taki proces staje się bardziej upośledzony, a w nocy znika. Gdy spożywamy podstawowy posiłek późnym wieczorem, rano budzimy się bez energii, z uczuciem całościowego żołądka. * Maximum pęcherza moczowego wypada na h 15-17. Jeśli w tym czasie regularnie potęguje się wydalanie moczu, znaczy to, że pęcherz ma za mało energii albo że okazuje się wychłodzony i wycieńczony. * Na następne dwie h (17-19) wypada największa aktywność nerek, a na następne dwie (19-21) – rola krążenia krwi. wtedy najefektywniej poczniemy potomstwo. * 21-23 swoje to okres Potrójnego Ogrzewacza, który nie okazuje się jednym organem, a połączeniem pięciu. W jego skład zaliczają się: Górny Ogrzewacz, czyli Serce i Płuca, Środkowy – Trzustka i Wątroba, Dolny – Nerki. W tym czasie współpracujące ze sobą narządy Potrójnego Ogrzewacza rozprowadzają zgromadzoną w upływającym dniu energię do pozostałych narządów i pomiędzy siebie. Takie „ładowania akumulatorów”, odbywa się codziennie, ale tylko podczas snu albo przy pełnej relaksacji. Jeśli w tym przedziale czasowym jesteśmy stale aktywni – organizm swój zegar przestawi. Wtedy przesuną się wszystkie pozostałe h organów i nie będzie skutków ubocznych. Jeśli a chodzi się spać o bardzo różnych porach, to każda nocna aktywność w porze maksimum Potrójnego Ogrzewacza spowoduje rozchwianie energetyczne – organy wewnętrzne nie będą prawidłowo zaopatrywane w energię i z kolejnymi kolejnym dniem zadziałają coraz gorzej. często będzie się pojawić się znużenie, zmęczenie, niechęć do normalnej aktywności. * Cztery ostatnie w nocy h przypadają kolejno dla pęcherzyka żółciowego (23-1) i wątroby (1-3 nad ranem). Wątroba odbudowuje się właściwie tylko podczas alt3 snu, przy czym szkodzą temu procesowi wszystkie nadmiarowe dźwięki i bodźce (np. zasypianie przy telewizji) odczuwasz się przemęczony, posiadasz niestrawność, zaparcia, wypadają ci włosy? Może cierpisz ; zakwaszenia organizmu. tragiczna jadłospis, stres i niedociągnięcie aktywności okazują się prostym środkiem do tego stanu. jak oddziałuje, czy bywa groźny i czy to nie kolejny wymysł fanatyków nowinek dietetycznych? O zakwaszeniu organizmu po raz pierwszy słyszałam osiem lat temu, kiedy to pewna pani „alergolog” poleciła mi menu bezglutenową i picie proszku zasadowego. Biorąc poprawkę na to, że jadłospis wedle zasad tamtej pani opierała się przede

wszystkim o spożywanie białka zwierzęcego, rzeczywiście proszek zasadowy był niezbędny,

żeby wytrzymać niestrawność i wzdęcia jaka tamtej kuracji towarzyszyły. Po kolejnych trzech latach, kiedy leczyłam się w centrum medycznym Vimed, tak zwaną dietą eliminacyjno-rotacyjną, dowiedziałam się, że organizm zakwasza: mięso, ryby, nabiał, jaja, pszenica i żyto. Czyli menu, które było wcześniej moim normalnym jadłospisem. Wykluczając je wszystkie, nie musiałam sięgać po proszki zasadowe i inne cuda z apteki. poprzez rok jadłam same zdrowe, nieprzetworzone rzeczy (przede wszystkim kasze i jarzyny) i rzeczywiście nie jedynie stan mojej naskórka się poprawił, oraz ogólny stan zdrowia. Natomiast nie wiem na ile miało na to wpływ rzekome zakwaszenie organizmu. Burger na lunch? Czemu nie, jeśli zjesz do niego surówkę, ana deser jabłko•Fot. Gabriel Saldana / http://bit.ly/1IDIURf / CC - BY - SA / http://bit.ly/1dsePQq Dziś próbuję dociec czy rzeczywiście to czas który coś mówi o naszym zdrowiu czy kolejny chwyt marketingowy, który ma w zamiarze odsprzedać nam następną zdrową menu plus suplementy. I poprosiłam o komentarz Monikę Stromkie-Złomaniec, dietetyk z Dietosfery. MONIKA STROMKIE-ZŁOMANIEC, DIETETYK Zakwaszenie organizmu to nie wymysł, tylko wielki problem współczesnych Polaków. Skąd się bierze? zdrowe pH krwi to 7,35 - 7,45, natomiast określone produkty leczeniu odchudzającej mogą to pH zmieniać albo na bardziej kwasowe, albo na zasadowe. I jeśli naturalna regulacja organizmu poprzez płuca - wydzielanie zwiększonych ilości dwutlenku węgla czy poprzez nerki - zamiana mocznika w amoniak alt4 nie wystarcza, wtedy mamy do czynienia z zakwaszeniem. Nie, dziękuję. (pokaż inny program) To oczywiście bywa słaba informację dla wszystkich ludzi, które mają menu bogatą w białko zwierzęce i amatorów leczeniu odchudzającej Dukana. Owszem, szybko gubi się na takich dietach kilogramy, ale ciało podobno nie nadąża z odprowadzaniem zbędnych czynników przemiany metabolicznej. Zalegają one w jelitach i nerkach. A szara cera i niezbyt estetyczny zapach z ust okazują się skutkami ubocznymi takich diet. Oczywiście typowo polska jadłospis, też do wzorowych się nie zalicza, bo patrząc na nasze codzienne menu królują w nim wszelkie artykuły, które zakwaszeniu sprzyjają: mięso, nabiał, mnóstwo czynników mącznych.  Ale nie powinniśmy ich wszystkich z jadłospisu wykluczać, natomiast jeśli czujemy, lub sprawdziliśmy badając krew i mocz, że organizm bywa zakwaszony, zaleca się je ograniczyć. I zneutralizować produktami o działaniu alkalizującym (zasadowym), jak: - kasze gryczana i jaglana - kartofle - świeże owoce i jarzyny - woda z sokiem z cytryny (ma odczyn zasadowy) - kefiry i maślanki (pomimo, że okazują się kwaśne w smaku ich odczyn bywa zasadowy) - kiszonki (kapusta i ogórki, szczególnie zimą kiedy spożywamy mniej warzyw i owoców). Szybka przekąska? Nie ma nic dobrze stawiającego na nogi niż banan. Jeśli go popijemy napojem z kofeiną ale z ograniczoną ilością cukru nie ma tragedii•Fot. Tippi T / http://bit.ly/1KAzPWQ / CC - BY / http://bit.ly/1mhaR6e Neutralizując kwas zadbamy nie jedynie o korzystniejsze samopoczucie, oraz zdrowszy, lepszy wygląd. Nasza jadłospis ; być oparta o same artykuły zasadowe, ale zdecydowanie mniej będzie w niej tych o kwaśnym odczynie. I wszystko wróci do normy. I wewnątrz i na zewnątrz. Dlatego szał na punkcie zakwaszenia ma swoje dobre strony, bo zwraca naszą uwagę na korzystny bilans i balans w codziennej kuracji. Jeśli o nie zadbamy i wejdzie nam w krew uregulowane spożywanie bez przewagi w jedną czy drugą stronę, poczujemy się naprawdę prawidłowo.  Nie takie zakwaszenie więc przerażające, jak je malują. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness