Dlaczego warto uprawiać nordic walking? Zobacz 5 powodów!

Dlaczego warto uprawiać nordic walking? Zobacz 5 powodów!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

pierwszym komentarzem, jaki usłyszysz podczas ćwiczeń nordic walking okaże się zapewne dowcipne: „nordic  walking  odchudzanie

Zapomniałaś nart?“. Nie przejmuj się. Nordic walking da Ci więcej korzyści niż Ci się wydaje. Dlaczego trzeba uprawiać taki sport? 1. Nordic walking działa - angażuje więcej grup mięśniowych niż inne sprawności fizycznej rekreacji, a przy tym nie obciąża zanadto kości oraz stawów. spacerując używamy ok. 70 procentachmięśni, podczas prawidłowego ćwiczeń nordicu uaktywnia się aż 90 proc.! 2. Nordic walking wyszczupla – dzięki treningowi nordicu schudniemy 2 razy prędzej niż wtedy, gdy energicznie spacerujemy. Osoby regularnie uprawiające taki sport dość szybko zdobywają właściwy ciężar ciała. 3. Nordic walking uskrzydla – jeśli kiedykolwiek uprawiałaś jakiś sport, nieobca Ci bywa tzw. „euforia biegacza“ – stan radości oraz uniesienia, odczuwany po zaprzestaniu ćwiczeń. Znają go więc osoby uprawiające nordic. Zobacz więc: Przeziębienie czy grypa? Czy wiesz jak je odróżnić? 4. Nordic walking usprawnia – regularny trening dotlenia mózg oraz wpływa na jego prawidłowe funkcjonowanie, osoby regularnie chodzące z kijkami twierdzą, że po pewnym czasie nie muszą już tak niejednokrotnie korzystać z agend oraz notesów – dotlenienie mózgu oraz regularny ruch poprawiają pamięć oraz koncentrację.  5. Nordic walking stabilizuje – nordic wymusza prawidłową postawę podczas spaceru, dzięki czemu łapiemy równowagę oraz korygujemy wady postawy. 6. Nordic walking harmonizuje – podczas „tradycyjnego“ spaceru górna 1/nordic  walking  efekty2 ciała bywa mało aktywna, w przypadku nordicu energiczny ruch ramion potęguje ruchomość wyższej części tułowia oraz niweluje sztywność oraz napięcie w odcinku piersiowym oraz szyjnym kręgosłupa.  7. Nordic walking socjalizuje – bywa dość bardziej „towarzyski“ niż trucht, nie męczy tak szybko, a jednocześnie ma większość zalet ćwiczeń biegowego.  Nordic Walking to aktywność dla wszystkich, bez względu na wiek- może uprawiać praktycznie każdy, od najmłodszych Dlaczego warto uprawiać nordic walking? do ludzi w podeszłym wieku.  Nordic Walking angażuje 90% mięśni ludzkiego ustroju oraz podnosi ogólną sprawność.  Dzięki kijkom odciążone są stawy, prostujemy oraz odciążamy kręgosłup, korygujemy wady postawy wzmacniając mięśnie. Kijki chronią przed upadkiem, szczególnie gdy bywa ślisko – trzeba uniknąć potłuczeń oraz złamań.  Nordic Walking to pozytywny metoda na utrzymanie sprawności fizycznej oraz zwalczanie otyłości więc na efektywną rehabilitację. Odbywa się mnóstwo imprez popularyzujących nordic walking, gminy oraz dzielnice organizuja stałe marsze pod opieka instruktora. Dzięki temu jesteśmy coraz bardziej aktywni ruchowo oraz wysportowani. Spacer z kijkami to moda na interesujące spędzenie chwili oraz zdrowy tryb funkcjonowania. trzeba zarezerwować sobie

minutę na umiarkowany wysiłek ruchowy oraz odprężenie właśnie w taki sposób. mnóstwo ludzi b  jak  uprawiać  nordic  walking

ierze w ręce kije do nordic walking oraz maszeruje  poprawiając swoją kondycję oraz nastrój psychiczny. Nie sposób wymienić wszystkich pozytywnych skutków regularnego uprawiania spaceru nordyckiego Tego po prostu trzeba przetestować!  Od nordic walking już wyłącznie parę kroków by zacząć uprawiać tak przyjemny sport jak narciarstwo biegowe. Sposób odbijania się kijem przy spaceru nordic waking bywa dość zbliżony do odbicia w narciarstwie biegowym. należy założyć narty oraz trzeba zachwycać się tym wspaniałym sportem.           Wędrówka z kijkami, zwłaszcza przy pozytywnej pogodzie bywa dość przyjemna - zapominamy, że robimy to dla ćwiczenia, a przecież  – im przyjemniejsze ćwiczenie, tym chętniej je wykonujemy. Najprzyjemniejsze w Nordic Walking bywa to, że trzeba ćwiczyć w grupach. okazuje się to okazja do poznania nowych ludzi albo spędzenia chwili w gronie znajomych – trzeba, że przekonasz ich żeby ćwiczyli z Tobą. Jeżeli gdzieś wyjdziesz na spacer – łatwo możesz nawiązać kontakt z innymi ludźmi uprawiającymi taki spacer -bywa to szczególnie istotne w nowych bezosobowych osiedlach oraz podczas wyjazdów. Spacer na alt2 rześkim powietrzu bywa przyjemniejszy oraz zdrowszy niż przeprowadzanie ćwiczeń na siłowni czy podskakiwanie do piosenek w dusznej sali. Nordic walking umożliwia spalić 40 % więcej kalorii niż zwykły spacer. Wydatek energetyczny bywa podobny jak przy joggingu z tą zaletą, ze trzeba maszerować o dużo dłużej niż biec. Nordic walking a spalenie tkanki tłuszczowej spalenie tkanki tłuszczowej bez diety -aktywny ruch umożliwia zmniejszyć sylwetkę ciala - znane są przypadki ludzi które po 3 miesiącach marszy 2 razy w w tyg. gubiły 9 kg.  plusy zdrowotne Przy stosowaniu poprawnej techniki Nordic Walking - ćwiczy oraz rozwija 90% systemu mięśniowo - szkieletowego poprzez uaktywnienie górnych elementy ciała w czynności chodu. Daje te same korzyści co trucht, bez nadmiernego obciążania stawów oraz kręgosłupa. umożliwia rozluźnić szyję oraz ramiona oraz pozbyć się uczucia odrętwienia oraz bólu. Podnosi sprawność systemu krążeniowego. Ćwiczy siłę mięśni oraz rozwija górne części ciała. Rozluźnia napięcie mięśni barków, szyi, grzbietu. Osoby pracujące za biurkiem, przy komputerach ą szybko odczuwają korzyści płynące z tej sprawności fizycznej dynamicznego wypoczynku. umożliwia spalić do 40% kalorii więcej niż przy zwykłym chodzeniu. Wzmacnia talia, klatkę piersiową, plecy oraz ramiona. Spacer z kijami na rześkim powietrzu, zwłaszcza przy pozytywnej pogodzie poprawia nastrój oraz polepsza samopoczucie. Nordic Walking bywa korzystny dla tych,  którzy przy zwykłym spaceru mają problem z uzyskaniem limitu własnego tętna.

umożliwia tym którzy ze względów natury zdrowotnej powinni zrzucić

(dla ludzi otyłych narażonych na obciążenia stawów oraz kontuzje, bywa to dobra forma ćwiczeń). umożliwia osobom które mają problemy z sercem oraz potrzebują nowego sposobu rehabilitacji. okazuje się idealny dla ludzi które mają problemy ortopedyczne, problemy z utrzymywaniem równowagi albo koordynacją fizyczną, potrzebują aktywności oraz rześkiego powietrza, a nie są w stanie uprawiać innych sportów. Przy spaceru alt3 nordic walking  nie następuje takie  obciążenie ludzkiego ustroju jak przy bieganiu, dlatego sport nie obciąża stawów, a poprzez to osiągalny dla ludzi z nadwagą, nadwagą, problemami ortopedycznymi (np. bóle kolan, bioder, pleców, kręgosłupa. Nordic Walking trzeba nauczyć się niezwykle szybko, ze względu na to że jest oparta na naturalnym sposobie poruszania się człowieka. da się go uprawiać poprzez cały rok oraz na kolejnymi terenie, plaża, las, góry, park. Kije okazują się używane do różnych ćwiczeń siłowych, rozciągających, trzeba także ćwiczyć w parach, co sprawia także dużo radości oraz zabawy. Nordic walking może być uprawiany na różnych terenach. zakres zdrowotny, rehabilitacyjny W czasie rehabilitacji po urazach, zmagania się z nadwagą bywa idealnym sportem, który umożliwia w szybki oraz bezpieczny powrót do sprawności. W czasie spaceru dotleniamy organizm, ruch staje się przyjemnością. istotne bywa rozluźnienie szyjno-barkowych napięć, jakie powstają podczas dłuższego siedzenia za biurkiem. Spacer z kijami po długim dniu obowiązków zawodowej bywa świetnym środkiem na zwalczenie bólu glowy, kręgosłupa czy kolan. często bywa zalecany kuracjuszom po zawałach, przy chorobach układu krążenia jako doskonala terapia, chorym na cukrzycę.  zakres fitness Przeznaczony bywa dla

ludzi które zamierzają poprawić swoją sprawność fizyczną, szukających urozmaicenia w treningach.

Aby utrzymać oraz stale poprawiać swoją kondycje należy chodzić 3-4 razy w tyg. po 1,5 60 minut. Przed treningiem należy wykonywać ćwiczenia rozgrzewające, a na zakończenie rozciągające. Część ćwiczeń wykonuje się przy użyciu kijków do nordic walking.  Ostatnio często trzeba zauważyć entuzjastów sportu Nordic Walking, maszerujących w parkach, lasach, na ulicach miast. Trening taki staje się coraz popularniejszy wśród przedstawicieli wszystkich grup wiekowych. jest on odpowiedni dla każdego, dlatego ćwiczą go zarówno pociech oraz osoby starsze. Nordic Walking to zabawa dla wszystkich Nordic Walking może uprawiać alt4 praktycznie każdy, od najmłodszych do ludzi w podeszłym wieku.  Przy sprzyjającej pogodzie wędrówka z kijkami staje się czystą przyjemnością oraz szybko zapominamy o tym, że robimy to dla ćwiczenia, a przecież o to chodzi – im przyjemniejsze ćwiczenie, tym chętniej będziemy je wykonywać!   Najprzyjemniejsze w Nordic Walking okazuje się to, że ćwiczenie trzeba ćwiczyć w grupach. Możesz poznasz mnóstwo nowych ludzi albo po prostu spędzić pora w gronie dobrych znajomych – okaże się odpowiednia, że przekonasz ich żeby ćwiczyli z Tobą. musi to świetna alternatywa dla siedzenia przy piwie albo przed ekranem telewizora. Nie musisz dojeżdżać na żadną siłownię ani szukać tras przystosowanych do ćwiczeń, ze względu na to że maszerować możesz dosłownie wszędzie! trzeba, że weźmiesz kijki, wyjdziesz z mieszkania oraz już zaczynasz swój trening! korzyści zdrowotne Lista korzyści płynących z uprawiania Nordic Walking okazuje się napradę imponująca. Daje te same korzyści co trucht, bez nadmiernego obciążania stawów oraz kręgosłupa. służy spalić do 40% kalorii więcej niż przy zwykłym chodzeniu. Wzmacnia talia, klatkę piersiową, plecy oraz ramiona. umożliwia rozluźnić szyję oraz ramiona oraz pozbyć się uczucia odrętwienia oraz bólu. Polepsza samopoczucie. Nordic Walking okazuje się dobry dla ludzi, które przy zwykłym marszu mają problem z uzyskaniem limitu własnego tętna. poszukują urozmaicenia własnego ćwiczeń. muszą zrzucić ze względów natury zdrowotnej (dla ludzi otyłych narażonych na obciążenia stawów oraz kontuzje, okazuje się to dobra forma ćwiczeń). nie są w stanie obciążać stawów. mają problemy z sercem oraz potrzebują nowego sposobu rehabilitacji. mają problemy ortopedyczne. mają problemy z utrzymaniem równowagi albo koordynacją fizyczną. ze względu na swój wiek potrzebują ruchu oraz świeżego powietrza, a nie są w stanie uprawiać odrębnych sportów. lubią długie spacery oraz obcowanie z naturą


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness