Gdzie jest witamina B12? To Cię zaskoczy!

Gdzie jest witamina B12? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Witamina B12 okazuje się jedną z kilku z kilku witamin rozpuszczalnych w wodzie.źródło  wit.  B12

charakteryzuje ją skomplikowana struktura chemiczna, a  aktywna forma wit. B12 wytwarzana okazuje się wyłącznie poprzez mikroorganizmy np. bakterie, drożdże Witamina B12 okazuje się niezbędna do: metabolizmu białek, tłuszczu i węglowodanów funkcjonowania mózgu i układu nerwowego tworzenie erytrocytów.wytwarzania energii Nawet nieduży ale stały niedobór wit. B12 może prowadzić do upośledzenia funkcji umysłowych, spadku energii, uczucia zmęczenia, i produkowania niedojrzałych komórek krwi niezdolnych do przenoszenia tlenu. Ponadto wykazano że u osób z obniżonym poziomem wit. B12 częściej okazują się obstrukcje, stany depresyjne, obniżona dawka plemników, niedokrwistość, przypadłości sercowo-naczyniowe,  astma, zwiększone łaknienie cukru, nadciśnienie, przypadłości natury neurologicznej, zmęczenie nadnerczy, upośledzone funkcje metaboliczne w tym synteza DNA i zakłócona równowaga hormonalna. Ostatnie analizy wykazują, że niedobory wit. B12 to problem światowy  średnio 40% populacji cierpi na niedobory. w szczególności narażeni na niedobór okazują się wegetarianie i weganie, osoby z zespołem nieszczelnych jelit i zaburzeniami wchłaniania. Inne czynniki ryzyko to branie antybiotyków, leków   witamina  B12  w  jakich  produktach  przeciwcukrzycowych, leków na refluks. Zalecane każdego dnia spożywanie wit. B12 to 2,4 mcg/dzień. Skąd trzeba pozyskać witaminę B12 witamina  B12  źródłaRozpowszechnionym mitem  okazuje się twierdzenie jakoby witaminę B12 trzeba równie prawidłowo pozyskać z niektórych źródeł roślinnych jak np. wodorosty. tym okazuje się że np. algi zawierają pseudo witaminę B12, która blokuje wchłanianie Jakie są źródła witaminy B12? i powiększa zapotrzebowanie na prawdziwą B12. z wyjątkiem biologicznie aktywnych form, istnieją również pseudo-wit. B12, które nie mają jakiejkolwiek produkty dla człowieczego ustroju człowieka. okazują się one wydzielane poprzez niektóre organizmy, takie jak na przykład algi. Należy jednak podkreślić, że nieaktywne biologicznie sprawności wit. B12 mogą przyczynić się do niedoboru takiej wit. w organizmie, ze względu na to że blokują normalny przebieg metaboliczny form biologicznie aktywnych. Podsumowując, produkty roślinne nie zawierają aktywnych form wit. B12. dr Romanem Pawlak bogactwo   10 dobrej jakości źródeł wit. B12 Wątróbka wołowa 90g: 18 mcg – ponad 100% dziennego zapotrzebowania Sardynki 90g: 7,6 mcg ponad 100% dziennego zapotrzebowania mięso wołowe (krowy wypasane na trawie) 90g: 1,5 mcg 25% dziennego zapotrzebowania Tuńczyk 90g: 2,5 mcg 41% dziennego zapotrzebowania Ser długo dojrzewający 45g: 1.5 mcg 25% dziennego zapotrzebowania Twaróg 45g: 1,4 mcg 23% dziennego zapotrzebowania Jagnięcina 90g: 2,07 mcg 35% dziennego zapotrzebowania Mleko prosto od krowy 1 szklanka: 1,1 mcg 18% dziennego zapotrzebowania Jajka 1 ogromne: 0,44

mcg 7% dziennego zapotrzebowania Łosoś 90g: 1.1 mcg 18%

dziennego zapotrzebowania Uwaga: świetnie dziki – łosoś hodowlany posiada w zawartości zbyt dużo toksyn Korzyści z właściwego zaopatrzenia człowieczego ustroju w witaminę B12 Profilaktyka nowotworu Niedobór wit. B12 może powodować nieprawidłowe replikacje DNA tworząc uszkodzone komórki. badania wykazały, że kobiety w przeciętnym wieku z niedoborem wit. B12 okazują się 2 krotnie alt2 więcej narażone na nowotworu sutka, niż te bez niedoboru. Zdrowy mózg Niski zakres wit. B12   dwa razy podnosi niebezpieczeństwo wystąpienia przypadłości Alzheimera. Witamina B12 pozwala utrzymać niski zakres homocysteiny, która może odgrywać funkcję w rozwoju przypadłości Alzheimera oraz występowaniu chorób sercowo naczyniowych, w tym zawałach serca Witamina B12 okazuje się kluczowa  dla zdolności poznawczych, skupiania uwagi, pamięci stan psychiczny Witamina B12 okazuje się niezbędna do syntezy neuroprzekaźnika powiązanego z regulacją nastroju. Dlatego właściwa suplementacja może zmniejszyć symptomy stanom depresyjnym, leków i długotrwałego zmęczenia. W przypadku zabiegu odchudzającej wegańskiej i wegetariańskiej należy uzupełniać witaminę w postaci suplementów Należy również posiadać na uwadze, że stan jelit ma zasadnicze wartość, jeśli chodzi o zakres B12. Zanim pojawi się poważna choroba na skutek niedoborów witamin i minerałów, ciało wysyła subtelne sygnały, których nie kojarzymy z ich niedoborem. Sygnały ciała odnośnie niedoboru wit. B12 i pozostałych witamin i minerałów TUTAJ Witamina B12, wywodząca się z zespoły witamin B, jest odpowiedzialna za przemiany weglowodanowe, białkowe i tłuszczowe. Sprawdź, w których produktach konsumpcyjnych znajduje się witamina B12. niedociągnięcie wit. B12 skutkuje: niedokrwistością, zahamowaniem dojrzewania komórek i wytwarzania erytrocytów a krzepnące komórki nabierają charakterystycznego wyglądu i układu i zarówno one, oraz ich jądra stają się ogromne (stąd nazwa: Witamina B12, zwana kobalaminą, pełni w organizmie różnorodne funkcje. Wit. B12 występuje w produktach ;. Niedobór wit. B12 jes Witamina B12 odgrywa istotną funkcję we alt3 właściwym funkcjonowaniu organizmu. Wit. B12 bywa odpowiedzialna za prawidłowy rozwijanie się komórek nerwowych, gdyż uczestniczy w syntezie choliny, która bywa składnikiem fosfolipidów otoczki mielinowej włókien nerwowych. Ponadto witamina B12 warunkuje podziały komórkowe oraz syntezę kwasów nukleinowych DNA i RNA oraz białek uczestniczących w ich budowaniu. Obecność wit. B12 wpływa na funkcjonowanie karnityny, dzięki czemu witamina B12 pośrednio doprowadza do zmniejszenia się ilości tłuszczów (tłuszczów) we krwi, gdyż przyczynia się do ich zużytkowania. Witamina B12 oddziałuje na układ kostny, co ma szczególne wartość dla rozwoju pociechy oraz dla pań w czasie menopauzy, które okazują się w tym Witamina B12 bywa gromadzona w organizmie i jej ogólnoustrojowe

zapasy u ludzi dorosłych wystarczają na 2–5 lat; natomiast zapasy wit. B12 u noworodków okazują się niewielkie

i wyczerpują się po roku. Na tak długi czas półtrwania wpływa krążenie wątrobowo-jelitowe, które umożliwia częściowe odzyskiwanie wit. B12. Dużą funkcję krążenia wątrobowo-jelitowego podkreśla fakt, że u wegetarian, którzy przeważnie spożywają produkty roślinne niezawierające wit. B12 (mogą otrzymywać niewielkie ilości ze źródeł bakteryjnych i zanieczyszczeń), niedobór takiej wit. niekiedy rozwija się zaledwie po 20–30 latach. W przypadku niedokrwistości złośliwej albo w zaburzeniach wchłaniania niedobór wit. B12 może powstać w ciągu 2–3 lat. Niedobór wit. B12 może być wywoływany powiększonym wydalaniem wit. B12 z moczem, zespołem zapalnym błony śluzowej żołądka, schorzeniami jelit, zaburzoną florą bakteryjną jelit. Ponadto niedobór wit. B12 diagnozuje się w chorobach pasożytniczych, zwłaszcza w tasiemczycach(bruzdogłowiec szeroki). jednakże najczęstszą przyczyną niedoboru wit. B12 bywa jadłospis uboga w alt4 produkty zawierające tę właśnie witaminę.7 zdjęć symptomy hematologiczne – okazują się wywołane zaburzeniem produkowania erytrocytów co w rezultacie doprowadza do rozwoju anemii (przede wszystkim megaloblastycznej, czasami dochodzi do anemii Addisona-Biermera, zwanej również anemią złośliwą), symptomy natury neurologicznej, jak drżenia i drgawki, zaburzenia równowagi, zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi oraz zanik nerwów wzrokowych, symptomy ze strony układu pokarmowego – zapalenia błon śluzowych jamy ustnej i języka, uczucie pieczenia jamy ustnej, zanik brodawek języka, zaburzenia czucia smaku, symptomy psychiatryczne, jak zespoły depresyjne, zaburzenia lękowe, zespoły urojeniowe. Witamina B12 powoduje określone symptomy w stanach niedoboru. primo zwracaj uwagę na osłabienie, szczególnie rąk i nóg. Jeśli brak koordynacji i siły w kończynach nie bywa związany z bólem mięśni po siłowni – zmodyfikuj menu jak błyskawicznie albo zacznij przyjmować ; zawierające witaminę B12. Zadyszka oraz trudności z utrzymaniem równowagi okazują się jednym z objawów niedoboru wit. B12, natomiast żółtawy kolor ciała i białek oczu może oznaczać poważne problemy z wątrobą albo zbyt małą dawka erytrocytów– przyczynę anemii. Witamina B12 bywa również szczególnie ważna dla układu nerwowego. Dlatego jeśli obserwujesz u siebie zaniki pamięci, zwiększoną skłonność na stres, duże obniżenie nastroju, czy stany depresyjne należy zgłosić się do lekarza. Poza tym najnowsze analizy wykazały, że witamina B12 wpływa więc na wzrok. Problemy ze wzrokiem mogą się więc pojawić u ludzi z niedoborem tego składnika. Długotrwały niedobór wit. B12 w organizmie może prowadzić do kolejnych powikłań:


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness