Gymstick - co to jest? 3 cenne porady dla początkujących sportowców!

Gymstick - co to jest? 3 cenne porady dla początkujących sportowców!

Redakcja

2017-07-06

brak komentarzy

W niektórych klubach fitness występuje gymstick. okazuje się to urządzenie, które pozwala ćwiczyć niemal wszystkie częściach mięśni.  Co opłaca się o nim mieć świadomość? GYMSTICK – WSZECHSTRONNE URZĄDZENIE DO ĆWICZEŃ Gymstick to sprzęt sportowy zaprojektowany w Finlandii. Powstał on w Fińskim Instytucie Sportu w Lahti jako wszechstronne urządzenie służące do ćwiczenia całego ciała (na polskim rynku przyrząd pojawił się w 2006 roku). Inspiracją do wykreowania nowoczesnego sprzętu były ćwiczenia ze specjalną laską gimnastyczną i gumowymi pasami służącymi do ćwiczeń mięśni. Projektanci połączyli ideę tych dwóch przyrządów gimnastycznych w jedno, dzięki czemu urządzenie daje szczególnie znaczne szans urozmaicania treningów.   JAK WYGLĄDA GYMSTICK? Gymstick prezentuje się niepozornie. Całość tworzy kij stworzony z trwałego włókna szklanego. Do kijka przymocowane okazują się elastyczne gumy z pętlami na obu końcach. Pętle te przeważnie służą do zaczepienia o stopy i zachowania równowagi całego ciała. Gumy trzeba owijać wokół drążka, dzięki czemu zwiększymy obciążenie. Gumy różnią się poziomem oporu.

Dzięki temu Gymstick idealnie sprawdzi się dla ludzi w różnym wieku

Opaski na rękę Warszawa

, posiadających zróżnicowaną kondycję. Urządzenie trzeba wykorzystać jako składnik treningu siłowego, gymstick  efekty  ale doskonale sprawdzi się także do rehabilitacji. JAK ĆWICZYĆ? Prawidłowe ćwiczenia polegają na dopasowaniu obciążenia do naszej sprawności fizycznej. Czym jest gymstick? Sprawdź! Producent rozróżnił przybory kolorami gum: zielone – drobny opór (od 1 do 10 kg), idealny dla starszych ludzi i do rehabilitacji niebieskie – średni opór (od 1 do 15 kg), dla kobiet i nastolatków czarne – mocny opór (od 1 do 20 kg), dla facetów i pań, które mają wypracowaną świetną kondycję srebrne – ekstra mocny opór (od 1 do 25 kg), odpowiednik sztang dla facetów z szczególnie świetną kondycją i sportowców złote – ekstra super mocny opór (od 1 do 30 kg) do treningów w sporcie wyczynowym JAKIE ĆWICZENIA trzeba WYKONYWAĆ? Gymstick doskonale sprawdza się do ćwiczeń koordynacyjnych. Gumy przytwierdzone do kijka otwierają perspektywy a kształtować masę mięśni, zwiększać siłę mięśni i zakres ich wytrzymałości.       Prezentujemy jedyny w kraju własne kurs doskonalący technikę marszu Nordic Walking (ilość fitness i sport) oraz umiejętności ćwiczeniowe pozwalające skutecznie prowadzić zajęcia z grupami. Jeśli chcesz udoskonalić swoją technikę marszu Nordic Walking – nauczyć się technik zaawansowanych, biegać i skakać z kijami – to szkolenie bywa właśnie dla Ciebie! J

eśli kurs na trenera Nordic Walking robiłeś jakiś pora temu

i chciałbyś odświeżyć technikę marszu z kijami taki kurs bywa właśnie dla Ciebie. Jeśli chcesz poprawićgymstick swoją technikę, nauczyć się chodzić prędzej, silniej i wydajniej – zapraszamy! Jeśli prowadzisz już swoje alt2 treningi albo chcesz je zaledwie rozpocząć, jeśli chcesz sprawdzić się w funkcji prowadzącego, przejrzeć się w oczach pozostałych trenerów i poznać siłę własnego głosu i możliwości - przyjdź na nasze szkolenie! Sprawdzimy, jak odnajdujesz się w funkcji trenera, postawimy Cię w sytuacjach trudnych a Ty pokażesz jak sobie z nimi radzisz. Czy jesteś gotowy stanąć przed każdą grupą i przeprowadzić profesjonalny trening?  Zapraszamy!   Miejsca i terminy szkoleń: Białystok 27/05/2017 grudziądz 10/09/2017 Warszawa 23/07/2017, 24/09/2017 Kraków albo Katowice (w zależności gdzie zbierze się grupa) 22/10/2017 Szkolenie istnieje 1 dzień – 8 godzin  Szkolenie przeznaczone bywa dla instruktorów,

którzy zamierzają podnieść swoje kwalifikacje w terenie:

doskonalenia techniki Nordic Walking (ilość fitness i sport): nacisk na elementy stanowiące o całkowitej i poprawnej technice zaawansowanej, nauka metodyki techniki zaawansowanej gier i zabaw z grupą (integracja poprzez zabawę) porozumiewania się z Klientem i grupą (poznanie potrzeb klienta, dopasowanie ćwiczeniach pod wymogi klienta/zespołu) asertywności w grupie i codziennie (trudne sytuacje w pracy trenera) występów ulicach (w tym: postawa, emisja głosu, mowa ciała) ja jako trener (rola i zachowania profesjonalnego trenera) sprzedaży i obniżek swoich usług  

TESTY WYTRZYMAŁOŚCI służą do OKREŚLENIA MAKSYMALNEGO PUŁAPU TLENOWEGO

 - VO₂ MAX, CZYLI ILOŚCI TLENU,  JAKĄ MOŻEMY POCHŁONĄĆ W DANEJ JEDNOSTCE okresu. OKREŚLAJĄ alt3 NASZĄ sprawność i ZDOLNOŚĆ DO DŁUGOTRWAŁEGO WYSIŁKU. zazwyczaj WYKORZYSTYWANE WŚRÓD zawodników I TRENERÓW okazują się TESTY, KTÓRE trzeba zrobić W KLUBIE SPORTOWYM albo W SALI TRENINGOWEJ. DO tekstów klinicznych TYCH przynależą: TEST COOPERA, PRÓBA HARWARDZKA, BEEP TEST. RZADZIEJ ( RACZEJ JEDYNIE WŚRÓD WYCZYNOWCÓW), stosuje SIĘ TESTY W WARUNKACH laboratoryjnych, DO KTÓRYCH PRZEPROWADZENIA POTRZEBNY bywa SPECJALISTYCZNY SPRZĘT JAK NP.  RUCHOMA BIEŻNIA, CYKLOERGOMETR CZY APARATURA POMIAROWA PODŁĄCZONA DO pc (PRÓBA MARINETA I TEST ASTRANDA). W tym artykule opiszę najpopularniejszy oraz stosunkowo prosty do wykonania sprawdzian wytrzymałości tlenowej –  test Coopera. okazuje się on przeznaczony zarówno dla wyczynowców, a także ludzi początkujących, a interpretacja wyniku – łatwa do odczytania z tabeli. jak działa

TEST COOPERA?

okazuje się to test biegowy, polegający na przebiegnięciu jak najdłuższego odległości w czasie 12. minut. Istnieją też różne odmiany testu: przeznaczone dla pływaków, rowerzystów oraz wersja dla ludzi mniej wydolnych – marszowa. Dziś opiszę wersję biegową oraz marszową. Przebieg i miejsce testu: dobrze wybudować go na bieżni lekkoatletycznej albo w warunkach do niej zbliżonych. W zamierzenia określenia odległości, należy co 50 metrów ustawić pachołki. Test ciągnie się 12 min. i w tym czasie należy zwyciężyć jak najdłuższy dystans. Po 12. minutach zatrzymujemy się i wyliczamy dystans, który alt4 został poprzez nas pokonany (dobrze test wybudować z pomocnikiem, który będzie liczył przebyte kilometry). Do zbadania naszego rezultatu korzystamy z tabeli podanej poniżej. Interpretacja osiągnięć (zakład LA, AWF wrocław): według poniższej tabeli (pomiar w metrach)   Przykład: Mam 35 lat i jestem kobietą, a w ciągu 12. minut przebiegłam dystans 2100 metrów. znaczy to, ze moja wydolność  bywa  na pułapie świetnym. Wersja marszowa:  przeznaczona bywa dla ludzi posiadających problem z długotrwałym utrzymaniem tempa biegowego oraz dla ludzi początkujących, posiadających słabszą wydolność.  Test polega na pokonaniu marszem odległości 4,8 km – 12. okrążeń na pełnowymiarowym stadionie lekkoatletycznym,   jak  używać  gymstickw jak najkrótszym czasie.

Dystans należy zwyciężyć szybkim marszem

, bez podbiegania. Jeśli nie masz dostępu do stadionu lekkoatletycznego, możesz go przeprowadzić gdziekolwiek, byle przy zbliżonych warunkach , na płaskim i równym przestrzeni. Interpretacja osiągnięć (zakład LA, AWF wrocław): według poniższej tabeli (pomiar w minutach)     Przykład: Mam 24 dekady, jestem kobietą i pokonałam dystans 4,8 km w czasie 38:00 min. znaczy to, że moja wydolność bywa na pułapie świetnym. Polecam! Zachęcam do zbadania poziomu własnej wytrzymałości przynajmniej 2 razy w roku. Test taki to wspaniały miernik kondycji fizycznej, a także prawidłowego funkcjonowania układu krążeniowo-oddechowego. 

 

Zobacz też 

Pole Dance Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness