Ile węglowodanów można jeść na diecie? To musisz wiedzieć!

Ile węglowodanów można jeść na diecie? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

 [post nie dotyczy treningów siłowych, a wytrzymałościowych, szybkościowych, eksplozywnych, interwałowych]  ile  węglowodanów  jeść  na  redukcji

Niejednokrotnie widziałam, kiedy ; sportowcy / oraz ; / w dobrej wierze w miejsce węglowodanów spożywali samoistnie białko, ze względu na to że przecież mięśnie muszą dostać białka, żeby się “nie spalić”! Brzmi całkiem logicznie, mimo wszystko dość niekompletnie. Stąd dzisiaj prosto, krótko oraz na temat. To, że węglowodany są źródłem energii w dużej grupie dyscyplin wiemy; wiemy też, że glikogen mięśni (zgromadzone węglowodany) należy odbudowywać, mimo wszystko nadal gdzieś istnieją niedomówienia. Skąd to błędne myślenie? Dlaczego ; konieczne jest dostarczenie przede wszystkim węglowodanów? bo mięśniom brakuje energii. bo niejednokrotnie jesteśmy w deficycie oraz energia ta powinna być skądś odzyskana. Nie zawsze jest to w pierwszej części tłuszcz, a łatwiejsze oraz sprawniejsze substraty energetyczne, jakimi są węglowodany. Pomijając aspekt mikrourazów, które są nieuniknione. Mięśnie mogą ulec katabolizmowiwęglowodany  na  diecie (rozpadowi), a niedobór energii wymusza konieczność jej wytwarzania, więc “puste” mięśnie (bez glikogenu) oddają swoje białka, które w dość niewydajnym, ale skutecznym procesie glukoneogenezy zamieniają się w energię. Takimi najlepszymi w tym sytuacji białkami (zwłaszcza chętnymi do pełnienia funkcji energetycznej) są BCAA. Tak czy w innym przypadku, jeśli mięśnie mają malutko węglowodanów, w Węglowodany na diecie - nie rezygnuj z cukrów! takim najprostszym ujęciu – białko mięśniowe przemienia się w węglowodany, ze względu na to że to one są praktycznym źródłem energii. Płatki owsiane też zdążyły oberwać Jeśli dostarczysz samego białka – nie ułatwisz obowiązków własnym mięśniom oraz nie ułatwisz im odbudowy. w miejsce wykorzystać białko na bezpośrednie wzmocnienie struktur mięśniowych – organizm jest musiał zbudować z nich w pierwszej części węglowodany oraz wtedy tylko jest mógł korzystać z zalet dostarczonych białek. Dlatego też BCAA, które są zwłaszcza pożądanymi białkami wśród tych, które robią za substrat energetyczny, służą nam ;. Czy jest obecnie jasne skąd ta “moc” w węglowodanach? Co dodatkowo ważne – białko w odpowiednim aktu płciowego z węglowodanami pomaga je “pakować” do mięśni oraz jednocześnie wspomagać ich regenerację oraz resyntezę glikogenu po wykonanym ćwiczeniach. Węglowodany są tutaj dość przydatne – wyrzut insuliny (; powinien kojarzyć nam się z tyciem, o co część ludzi robi wielkie halo), powiększa jej stężenie, jednocześnie “otwiera” bramy do mięśni oraz wspomaga wychwyt białek zwiększając ich koncentrację wewnątrz. 4:1 Roy, B.D., Tarnopolsky, M.A. (1998) Influence of differing macronutrient intakes on muscle glycogen resynthesis after resistance exercise. J. Appl. Physiol. 84(3):890-6. – czyli tzw. Post Training Formula – PTF, uznana jest za najlepszą mieszankę potreningową. znaczy to tyle, że posiłek (najchętniej płynny) alt2 ; na każde 4g węglowodanów powinien posiadać 1g białka. Węglowodany okazują się związkami organicznymi szeroko rozpowszechnionymi w przyrodzie, zarówno w świecie zwierząt, oraz roślin. Spełniają w organizmie funkcję tkaniny zapasowego oraz podporowego. zbudowane okazują się z węgla, wodoru oraz tlenu. Jako substancje definiowane nazwami „cukry”, „sacharydy”, „cukrowce” charakteryzują się słodkim smakiem. Ławo rozpuszczają się w wodzie. Zawierają kilka oraz więcej grup hydroksylowych oraz co najmniej jedną grupę karbonylową (aldehydową albo ketonową). Syntetyzowane okazują się przede wszystkim poprzez rośliny z dwutlenku węgla oraz wody mineralnej w procesie fotosyntezy, w której materiałem wyjściowym jest woda zapewniana systemem korzeniowym z gleby oraz dwutlenek węgla (CO2) występujący w powietrzu. Zwierzęta mogą syntetyzować niektóre węglowodany z tłuszczu oraz białka, ale obszerniejsza część węglowodanów zwierzęcych jest rodzaju roślinnego.

Do cukrów prostych (jednocukrowców, monosacharydów) przynależą: glukoza (cukier gronowy), fruktoza (cukier owocowy) oraz galaktoza (wchodzi w skład dwucukrów, np. laktozy). Glukoza nazywana jest cukrem gronowym oraz cukrem trzcinowym; występuje ogólnie w produktach roślinnych, nektarach owocowych (najobfitsze kopalnia to sok winogronowy). Zawartość glukozy w owocach oraz jarzynach polepsza się w czasie dojrzewania, a zmniejsza podczas dłuższego okresu magazynowania. Glukoza znajduje się również w kartoflach oraz w miodzie, to składnik sacharozy (cukru słodzącego m.in. nasze napoje), skrobi oraz celulozy. istotną cechą glukozy jest fermentacja pod wpływem drożdży, wykorzystywana do wytwarzania win oraz mocniejszych alkoholi. W owocach oraz miodzie występuje więc fruktoza, która jest cukrem o wiele słodszym niż inne węglowodany. Sprawia to, że syropy alt3 fruktozowe (wytwarzane z syropu kukurydzianego) okazują się obecnie ogólnie stosowane w przemyśle spożywczym, przy wytwarzania napojów, deserów itp. W obserwowanym obecnie zwiększeniu spożycia fruktozy (powodu jej wykorzystywania przy wytwarzania specyfików konsumpcyjnych o słodkim smaku) wypatruje się czynników przyczyniających się do zwiększenia masy ciała u pociech oraz dorosłych. Efekt metaboliczny fruktozy odróżnia się o wiele od efektu oddziaływania glukozy, co sprawia, że nie nasila wytwarzania insuliny (hormonu trzustkowego) oraz leptyny (hormonu sytości wydzielanego przede wszystkim poprzez tkankę tłuszczową). Za to fruktoza polepsza w wątrobie syntezę triglicerydów, co sprzyja hipertriglicerydemii (zwiększonemu stężeniu triglicerydów w surowicy krwi). BTW to po prostu potoczny skrót od białko, tłuszcze, węglowodany, czyli jednym słowem – makroskładniki, których dostarczamy sobie w pożywieniu.  Wszystkie te makroskładniki okazują się potrzebne, żeby odpowiednio działać, posiadać paliwo do podstawowych funkcji życiowych oraz prawidłowego rozwoju naszego ciała. WĘGLOWODANY – ;? W CZYM są WĘGLOWODANY? Węglowodany okazują się głównym źródłem energii dla naszego organizmu. To one okazują się paliwem, z którego nasze ciało korzysta podczas zwyczajnych aktywności.

Przechowujemy je w postaci glikogenu w wątrobie oraz w naszych mięśniach, ale to nie znaczy, że możemy

zrezygnować z ich spożycia – wręcz przeciwnie, powinniśmy codziennie uzupełniać nasze glikogenowe zapasy węglowodanami w pożywieniu. Glikogen magazynowany w wątrobie ma za zadanie utrzymywać stały pułap cukru we krwi – za kolejnymi razem, kiedy spada alt4 cukier, glikogen rozpada się, a glukoza trafia do naszej krwi, regulując pułap cukru. Glikogen zawarty w mięśniach to nasza energia do wszelkiej aktywności fizycznej. Węglowodany w naszym ciele rozkładane okazują się do glukozy, która trafia do krwi oraz zostaje odpowiednio spożytkowana poprzez organizm. z wyjątkiem energii, węglowodany  Węglowodany dzielą się na jasne oraz złożone. Węglowodany jasne okazują się szybko trawione oraz wykorzystywane poprzez ciało. Węglowodany złożone „rozkładają się” dłużej, ale dostarczają też energii na dłuższy pora.   Ile węglowodanów powinniśmy jeść? Zapotrzebowanie na węglowodany jest zależna od naszej aktywności fizycznej – chwili, jaki na nią poświęcamy oraz jej intensywności. odmienną porcję węglowodanów musi potrzebował sportowiec, a inną – pani Basia, która ćwiczy dwa razy w tyg. oraz ma siedzącą pracę. akceptuje, że dorosła osoba, niebędąca sportowcem, może przyjmować od 3-7 g węglowodanów na kilogram masy ciała. Oczywiście, 7 gram to wartość dla ludzi trenujących dość intensywnie, a opcja 3 g – dla ludzi trenujących lekko. BIAŁKO – ;? W bywa BIAŁKO Białko to makroskładnik, który uważany jest za budulec naszego organizmu – na pewno dawniej to słyszeliście.  Ale tak naprawdę białko pełni mnóstwo funkcji – od bycia budulcem dla nowych komórek ciała, poprzez udział w wytwarzaniu enzymów, a kończąc na odnawiania komórek.

 

Zobacz też 

EcoSlim Cena


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness