Ile kalorii spalasz przy tym ćwiczeniu? Przelicznik kalorii!

Ile kalorii spalasz przy tym ćwiczeniu? Przelicznik kalorii!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

nuda bywa zabójcza dla naszego rozwoju.redukowanie  kalorii

Z naszym organizmem bywa trochę tak jak z nauką angielskiego. Jeśli poprzez całe swoje życie będziesz uczyć się słówek z jednej i takiej samej książki, to nie nauczysz się nowoczesnej używanych słów. Podobnie bywa z treningiem sportowym. Nasze ciało potrzebuje różnorodnych bodźców, dzięki którym okazuje się się rozwijać. Monotonne klepanie kilometrów hamuje nasz rozwijanie się. Dlatego mam nadzieję, że poniżredukowanie  kalorii  przy  ćwiczeniach  sze propozycje zainspirują Cię do tego, w jaki sposób możesz wzbogacać swoje trening. KOŃCZ prędzej Pobiegnij prędzej ostatni kilometr. Jeśli zakładasz, że dzisiaj przebiegniesz 10 kilometrów w wolnym tempie, to spróbuj ostatni kilometr przebiec na 80-90% swoich maksymalnych potrzeb. Dzięki temu podkręcisz przemianę materii i zmotywujesz swoje ciało to wyższego zaangażowania wysiłkowego. To szczególnie cenne jeśli startujesz w mistrzostwach i chcesz pracować nad świetnym finiszem. INTERWAŁY Jeśli Twoim komfortowym tempem bywa prędkość na pułapie 7 minut na kilometr, a w planie treningowym na dany dzień musisz przebiec 10 kilometrów, to zrób spokojne interwały. na przykład od 3 kilometra zacznij biec w tempie o 20 sekund szybszym od własnego standardowego tempa. tymczasem następny kilometr możesz pobiec wolniej niż swoje standardowe tempo. Wygląda to mnie więcej tak:   7'00''/km -> 7'00''/km -> 7'00''/km (pierwsze 3 kilometry na ćwiczenia rozgrzewające), a następnie 6'40''/km -> 7'20''/km -> 6'40''/km -> 7'20''/km itd.   Zwiększenie prędkości o 20'' na kilometr na tym pułapie ; być dla Ciebie szczególnie niełatwe, a dla organizmu okazuje się to dostateczny bodziec. Im więcej urozmaicania, tym świetnie. zdrowe PODŁOŻE próbuj biegać po asfalcie i terenie sprawdzonym na jednym ćwiczeń. prawidłowo bywa zacząć trening na podłożu sprawdzonym (trawa, alejki w lesie), a kończyć na asfalcie. RYTMY POD KONIEC SPOKOJNYCH BIEGÓW Pod koniec spokojnych wybiegań rób rytmy. Przykład? Przygotowujesz się do maratonu. na ćwiczeń musisz przebiec 20 kilometrów w spokojnym Ile kalorii spalasz? tempie. w miejsce biec od początku do zakończenia w jednocześnie tempie, załóż, że od 11 kilometra, co kilometr, będziesz wykonywać jeden rytm (czyli sprint na 90% swoich maksymalnych potrzeb), o długości od 20 do 30 sekund. Takie krótkie pobudzenie mięśniowe dość pobudzi Twój układ nerwowy i zaktywizuje te częśc  ile  kalorii  spalam  ćwiczącoraz mięśniowe, które w trakcie spokojnego biegania śpią. JAK POLICZYĆ ILE KALORII SPALAMY W TRAKCIE BIEGANIA? Dokładnego wzoru nie ma i nie okazuje się. Większość tekstów klinicznych w instytutach zajmujących się medycyną sportową wykazuje, że nasz organizm potrzebuje mniej więcej 5 kalorii na każdy litr pochłanianego tlenu. Istnieją mimo wszystko pewne wzory, dzięki którym jesteśmy w stanie w miarę precyzyjnie to oszacować. Jednym z nich bywa przyjęcie zasady, że dawkę energii potrzebnej na przemieszczenie w pułapie jednego kilograma masy bywa stała i wynosi 1kcal na 1kg na 1km. Przykład? Moja masa

ciała to 60kg i przebiegłem 20 kilometrów. 60kg x 20km x 1kcal = 1200 kcal. BIEGAĆ ŻEBY zrzucić sylwetkę Kalorie...

matematyka... kalkulowanie... Serio? To nudy. oraz szkoda na to życia. Wiecie dlaczego? ze względu na to że wszystko rozpoczyna się od naszych nawyków. To nasze nawyki formują naszą rzeczywistość i wpływają na nasze zdrowie. Jeśli posiadasz problemy z masą ciała, to znaczy, że posiadasz słabe nawyki i jeśli chcesz to zmienić, to przyjrzyj się swojej codzienności. Gwarantuje każdemu, że jeśli okazuje się trenować regularnie (a to oznacza 3-4 trening w tygodniu, ograniczy śmieciowe menu, okazuje się wypijać do 3 litrów wody mineralnej z cytryną dziennie i zwiększy dawkę warzyw i owoców ;, to sukces przyjdzie sam. Niepostrzeżenie.   oraz tego wszystkim życzę - prawidłowych nawyków. ze względu na to że to od nich się zaczyna i na nich się kończy.   Codzienna aktywność może znacząco poprawić przemianę materii W ciągu 4 godzin obowiązkach biurowej zużywamy ok. 486 kcal W alt2 ciągu 30 minut przyrządzania składników zużywamy 75 kcal W ciągu 30 minut zmywania naczyń zużywamy 75 kcal W ciągu 30 minut obowiązkach w ogrodzie zużywamy 120-150 kcal w ciągu 30 minut pisania wiadomości tekstowych zużywamy 20kcal w ciągu 30 minut wchodzenia po schodach spalamy 400-500kcal w ciągu 30 minut obmywania podłogi spalamy ok 120 kcal w ciągu 30 minut zamiatania ok 50kcal w ciągu 30 minut odkurzania spalimy ok 150 kcal w ciągu 30 minut prasowania zużywamy ok 75kcal w ciągu 30 minut ścierania kurzu zużywamy ok 120 kcal Jeżeli robisz te czynności oraz inne spalasz dodatkowe kalorie, całkiem nieświadomie. jeszcze więcej kalorii spalisz na ćwiczeniach w Mrs.Sporty, ponieważ już 30-minutowe ćwiczenia sprawią, że zużyjesz w ich tra Ile robicie kroków dziennie? zapewne nie macie zielonego pojęcia.  10 000 – tyle byłoby idealnie: zdrowsze serce, większa wydajność oddechowa, lepszy nastrój... najistotniejsze, aby nie okazuje się nudno oraz bezcelowo. Szczerze mówiąc, nie przepadam za dość intensywnymi ćwiczeniami. preferuję inne sprawności fizycznej wysiłku, niekoniecznie wyciskające siódme poty oraz okupione 3-dniowymi zakwasami. A może by tak więcej... chodzić? Naukowcy wyliczyli, że dziennie wykonujemy średnio od 3 000 do 4 000 kroków (ok. 30-40 minut), mimo wszystko mnóstwo z nas robi ich mniej niż 900. Człowiek nie okazuje się wyprodukowany do takiego bezruchu! Aby upewnić się swój dzienny krokowy pułap, najszybciej zakupić krokomierz. To dobra oraz niedroga inwestycja. Urządzenie kosztuje ok. 50 zł. Dzięki niemu będziemy kontrolować nie jedynie, ile kroków dziennie pokonujemy, ale też zmierzymy przebyty dystans, dawkę spalonych kalorii, prędkość, temperaturę powietrza… Urządzenie zajmuje niewiele miejsca oraz ma wbudowaną pamięć. Na rynku są dostępne malutkie krokomierze, które można zawiesić na szyi. Grupa badaczy z Arizona State University opracowała klasyfikację poziomu aktywności na podstawie średniej dziennej kroków. Mniej niż 5 000 znaczy, że ruszamy się za mało, 5 000 -7 499 określono jako „aktywność na małym pułapie”, 7 500 – 9 999 to alt3 „umiarkowana aktywność”, a osoby robiące 10 000 lub więcej kroków dziennie to osoby aktywne fizycznie. Dodatkowo przeczytamy, że jeśli przekraczamy dzienny limit 12 500 kroków, jesteśmy „dość aktywni”. Podczas chodu można spalić ok. 600 kalorii. Robiąc 10 000 kroków pokonamy dystans 8 kilometrów (zajmie nam to ok. 1,5 60 minut). łatwo można się przyłapać na tym, że w miejsce ruszyć na spacer, wolimy rozsiąść się w aucie lub jechać komunikacją miejską. Jak sprawić, by 10 000 kroków okazuje się realnym uzyskaniem? Parę wskazówek: 1. kupno krokomierz – motywuje oraz pomoże upewnić się, ile w rzeczywistości dziennie wykonujemy kroków. 2. Nie chwytaj się natychmiast za maksymalny pułap. Zacznij stopniowo zwiększać zwykłą dawkę kroków, świetnie o 500 kroków dziennie co tydzień. 10 000 to dzienna średnia - nie znaczy, że powinniśmy taki cel realizować każdego dnia, a np. poświęcić chwili na poruszanie się w sobotę/niedzielę. 3. Nie posiadasz czasu? Dla chcącego… Każda okazja okazuje się dobra, aby wyjść pieszo. w miejsce zawozić pociech, zaprowadź je piechotą; wybierz przestanek oddalony do własnego czterech ścianach; a w miejsce windy wybierz schody. 4. poruszanie się okazuje się nudne? Znajdź towarzysza; dołącz do zespoły chodziarzy albo sam taką zorganizuj; wybierz nowe, interesujące miejsca na piesze wycieczki. 5. Jeśli wybierasz długą trasę, zrób 10-minutowe przerwy. kcie ok 300-400 kcal oraz zwiększysz redukowanie tłuszczu PO ZAKOŃCZONYCH ćwiczeniach. Fajnie? ;) W poprzednim wpisie wspomniałem trochę o tym jak dużym obciążeniem okazuje się jazda na rowerze dla organizmu. Nie jestem pewnym maniakiem liczenia kalorii, ale staram się mniej więcej orientować jakie artykuły ile dają mi energii oraz jak wygląda ich redukowanie podczas różnych aktywności.           Jak to wygląda

podczas jazdy na rowerze? Wszystko okazuje się uzależnione oczywiście od dwoch podstawowych parametrów: naszej masy oraz szybkości

jaką osiągamy. bardziej złożone tabele obejmują dodatkowo dynamikę jazdy, ale uznaję taki parametr za nadto rozmyty, by się nim kierować. Poza tym alt4 przecież nie chodzi o to, by policzyć wszystko co do ostatniej kcal, a mieć jako takie ogólne pojęcie.     Rowerzysta ważący tak jak ja ok. 85kg i jeżdżący z prędkością 21-25km/h spala ok. 850kcal na godzinę wg. tego kalkulatora. wg. tego łapię się na zakres: 817kcal.           Dokładne substancje każdy moze policzyć dla siebie za pomocą powyzszych tabel i kalkulatorów albo poszukać samodzielnie. Pomoc zaprzyjaźnionego trenera albo dietetyka też na pewno jest nieoceniona.          trzeba popatrzeć na wyzsze szybkości i szybko nam wyjdzie, że przecietny kolarz podczas wyścigu spala tyle kalorii ile górnik podczas całodziennej szychty ;).            oznacza to, że poświęcając na dojazdy ok. 2h spalam mniej więcej 1600-1700kcal. W zestawieniu nie okazuje się uwzględniany wpływ ciepłoty i powiem się, że nie udało mi się znaleźć jednoznacznych tabel, które by taki parametr uwzględniały. Tak czy owak co wartość 1600kcal oznacza w praktyce? Mężczyzna 25 lat, 85kg wagi, 190cm pracujący umysłowo i nie uprawiający sportów potrzebuje dziennie ok. 2100kcal. oznacza to, że dołożenie 2h jazdy powiększa nasze zapotrzebowanie na kalorie niemal dwa razy. Mówiąc w innym przypadku - wilczy apetyt murowany. Dla porównania tabliczka 100g czekoladowych przysmaków mlecznej to ok. 500-550 kcal, baton snickers ok 50g - 260kcal, jabłko - ok. 70kcal.           jak można dostrzec jeżeli chcemy regularnie jeździć do pracy zawodowej na rowerze koniecznie powinniśmy zatroszczyć się o odpowiednią dietę uwzględniającą zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Zaniedbanie tego może łatwo doprowadzić do wycieńczenia organizmu, a  co za tym idzie kłopotów ze skupieniem, rozdrażnienia czy znacznie poważniejszych kłopotów zdrowotnych w niedalekiej przyszłości. O tym, że dojazdy zamienią się dla nas w koszmar i szybko je zapewne zarzucimy już nie będę wspominał... Podobnie jak o tym, że kalorie należy uzupełniać dobrymi wyrobami natężonymi  w wit. i mikorelementy. konsumowanie 3 BigMaców dziennie napewno nie okazuje się świetnym rozwiązaniem ;).


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness