Jak bezpiecznie schudnąć? - dietetycy ostrzegają

Jak bezpiecznie schudnąć? - dietetycy ostrzegają

Redakcja

2017-07-04

brak komentarzy

Moi kochani, wasza Kinga z takiej strony, założyłam tego mini bloga tylko o kuracji Nykuk, dzięki której schudłam ok 10 kg w 1 30 dni, a ogólnie 20 kg w niemal 2 miesiące, ponieważ nie chciałam jej już wałkować na moim blogu o zrzucanie nadwagi z którego mnie znacie. Tutaj skupię się tylko na niej, ponieważ dostaje od was szczególnie dużo wiadomości na jej temat. jadłospis Nykuk (ponieważ tak ją osobiście nazwałam, dlaczego tak, zapewne wam niedługo napiszę :)) to szczególnie zdrowy i naturalny sposób odżywiania i odchudzania. okazuje się prosty i zarazem skuteczny, trzeba tylko się zaangażować, ponieważ nic lekko nie przychodzi, o tym z resztą nie muszę już mówić. samo SIĘ NIC NIE ZROBI! Większość z was notuje mnie już w Internecie szczególnie długo i wiecie, że miałam mega problem z nadwagą. W pewnym okresie mojego życia moja waga wynosić niemal 80 kg, a obecnie okazuje się to ok 54 kgbezpieczne  zrzucanie  nadwagi

Poniżej moje zdjęcia PRZED i PO

aplikując jadłospis Nykuk o której tutaj piszę: (zdjęcie po lewej i tak było tylko zrobione jak schudłam ok 5 kg aplikując kilka tricków żywieniowych, więc tak na prawdę wyglądałam gorzej :P, ale wtedy wcale nie robiłam fotografii, więc sory :))   Tak, wiem że okazują się osoby z większą nadwagą, ale 20-25 kg to też nie mało. Wtedy były to szczególnie przytłaczające chwilę w moim życiu, na plaży siedziałam w t-shircie poprzez większość momentu, marząc tylko o takiej szczupłej sylwetce jak miały moje koleżanki. Próbowałam chyba wszystkiego na zrzucanie nadwagi, i niestety mało co pomagało, nawet jeśli pomagało to tylko poprzez chwilę i później zwykle był efekt jojo czyli jeszcze gorzej ;/ Brałam masę syntetycznych kapsułek na zrzucanie nadwagi, które gdzieś znalazłem osobiście w necie czy aptece albo, które były przepisane mi poprzez lekarza. Z TV kupowałam jakieś przyrządy do spalania brzucha, plastry odchudzające i inne bajery. Kasa poszła na marne. Były też głodówki po których było jeszcze gorzej (najpierw się chudnie, a później efekt jojo – porażka i nie polecam tego nikomu, skutkiem okazują się jeszcze wymioty, straszny ból żołądka itp), masa diet odchudzających jak kuracja dietetyczna dukana, kuracja dietetyczna kopenhaska itd., było tego naprawdę dużo… ostatecznie Pewnego Dnia Wszystko Się zmodyfikowało… Przyleciała moja kochana siostra ze Stanów, gdzie mieszka i pracuje i powiedziała mi o kobiecie, która schudła 50 kg (!!) w ok 7 miesięcy aplikując zdrowe odżywianie połączone z oczyszczaniem ludzkiego ustroju. To, co mi powiedziała było dla mnie wielką nowością i następną nadzieją, że mi ta metoda dodatkowo pomoże. Ale przechodząc do rzeczy, na czym dokładnie polega taki sposób odżywiania czyli kuracja dietetyczna Nykuk? jadłospis Nykuk to spożywanie jak najmniej przetworzonych składników z dużą zawartością błonnika i ekstraktem afrykańskiego Mango, który okazuje się najcenniejszym owocem jeśli chodzi właśnie o błonnik, wit., minerały Jak bezpiecznie schudnąć? czy kwasy tłuszczowe Omega-3, czyli jednym słowem najdogodniej oczyszcza organizm, wzmacnia odporność i jednocześnie wyszczupla. Co do samego odżywiania… bezpieczte  tempo  chudnięcia  trzeba powiedzieć, że każdy preparat okazuje się albo węglowodanowy, albo białkowy, albo tłuszczowy. Jeśli więc chodzi o węglowodany czyli np. ryż, makaron, kasza itp, trzeba wiedzieć żeby jeść te produkty które mają niski indeks glikemiczny (IG), ze względu na to że dzięki nim właśnie spalamy tłuszcz, w porównaniu z wyrobami węglowodanowymi o wysokim IG, od których tyjemy. Jak wpiszesz w google np. „indeks glikemiczny tabela” to zobaczysz listę składników i przy kolejnymi współczynnik IG. Niezwykle istotne okazuje się to, żeby tak jak powiedziałam jeść w praktycznie wszystkich albo tylko produkty mało przetworzone (jak zwłaszcza nieprzetworzone), bez zbędnych dodatków, czyli np. jeśli chodzi węglowodany to ryż brązowy okazuje się o dużo mniej przetworzony niż biały i od niego więcej zrzucisz wagę. Makaron jasny pszenny też okaże się dużo gorszy od ciemnego pełnoziarnistego. ; z pieczywem itp. Kuracja odchudzająca potrzebuje konsekwencji i wyrzeczeń, niezbędna bywa mocna motywacja. Skłonność do tycia bywa problemem dożywotnim, a po odchudzeniu jeszcze się nasila. Dlatego samokontrolę, zmiany w odżywianiu i zwiększenie aktywności fizycznej należy wprowadzić na stałe i w takim nasileniu, aby były jak najmniej uciążliwe i stały się nawykiem. Od samego początku warto posiadać gotowy plan zdrowego żywienia, który powinno możliwy do długotrwałej realizacji. Jak skutecznie się odchudzać, nie narażając własnego kondycji? Kuracja odchudzająca musi być dopasowana indywidualnie dla każdego. Trzeba uwzględnić dotychczasowe przyzwyczajenia, ewentualne upodobania żywieniowe, aktualny stan kondycji, choroby towarzyszące i stosowane leki. ; należy zapewnić regularność spożywania pokarmów, różnorodność części konsumpcyjnych i właściwą zawartość wody mineralnej (zwłaszcza płynu), i zwrócić uwagę na zredukowanie ilości i kaloryczności części (zobacz: Zdrowe przepisy, Kalkulator dietetyczny,

EcoSlim opinie

Chcę spalić wagę: z których części zrezygnować?). Aktywność fizyczną należy dostosować do wymogi i jeśli to możliwe stopniowo zwiększać obciążenie i wydłużać pora przeznaczony na ruch (zobacz: Trening zdrowotny w profilaktyce i zabiegu otyłości).   najkorzystniejsze bywa tracenie wagi 0,5–1 kg tygodniowo. Aby to osiągnąć, należy spożywać o 500–1000 kcal dziennie mniej od zapotrzebowania organizmu. Zasady bezpiecznej redukcji masy ciała tycie zazwyczaj ciągnie się mnóstwo lat, dlatego nie należy wymuszać chudnięcia w nazbyt krótkim czasie. Organizm musi posiadać pora na przystosowanie się do nowych warunków. Wyznaczaj sobie cele pośrednie prawidłowo bywa wyznaczać sobie pośrednie cele, na przykład na początek redukcję 5–10% masy ciała w okresie 3 miesięcy. U osób odchudzających się bywa tak, że tempo ubytku masy ciała nie zawsze bywa równomierne i niekiedy ulega znacznemu spowolnieniu. mimo wszystko po okresie stabilizowania się masy ciała ponowne wdrożenie kuracji odchudzającej z ograniczeniem 500–1000 kcal dziennie, obliczonym w odniesieniu do aktualnej masy ciała, ponownie umożliwi bezpieczne tracenie wagi. Nie rezygnuj Niezależnie od tego, czy udało się osiągnąć zaplanowany cel w wyznaczonym czasie, czy też niezupełnie, nie należy rezygnować z podjętego wysiłku. zaleca się wiedzieć, że już stałe obniżenie masy ciała o 10% bywa alt2 szczególnie dobre dla kondycji i samopoczucia. w szczególności niekorzystne okazują się natomiast znaczne różnice masy ciała, spowodowane okresami intensywnego odchudzania się, podczas których nie uzyskuje się trwałej zmiany nawyków żywieniowych; poniższe po nich okresy powrotu do wcześniejszego stylu życia okazują się przyczyną zdecydowanego niekiedy rozrostu masy ciała tzw. efektu jo-jo. istotne Wielokrotne powtarzanie tzw. cudownych diet utrwala nadwaga, a kolejna próba chudnięcia staje się coraz trudniejsza.   Kompleksowe spalenie tłuszczowej pod kontrolą lekarza, dietetyka i rehabilitanta bywa najbezpieczniejsze i prawdopodobnie najłatwiejsze, ale jeśli przestrzega się najważniejszych zasad (p. też niżej), da się także samodzielnie osiągnąć długotrwały sukces w odchudzanie. Jak zapobiegać efektowi „jo-jo” – co robić, żeby nie przytyć ponownie? W okresie odchudzania organizm dopasowuje się do ujemnego bilansu energetycznego, zmniejszając fundamentalną przemianę materii. W owej sytuacji zmniejszonego wydatku energetycznego nawet niewielkie zwiększenie ilości pożywienia sprzyja tyciu. Po schudnięciu ; przenigdy, tzn. dożywotnio - powrócić do niekontrolowanego trybu życia.

Co najmniej raz na tydzień należy się ważyć, aby na bieżąco regulować najmniejsze różnice masy ciała. Zapamiętaj Dla uzyskania trwałego efektu odchudzania kluczowe okazują się: świadomość konieczności trwałej zmiany stylu życia samokontrola spożycia pokarmów i aktywności fizycznej (skorzystaj z naszych przepisów i kalkulatora dietetycznego) regularność spożywania pokarmów (zobacz: Ile pokarmów w ciągu dnia?) radzenie sobie ze stresem i nieuspokajanie się spożywaniem (zobacz: Jak sobie poradzić z potrzebą podjadania?) poprawa samopoczucia poprzez pozytywną samoocenę korzystny wpływ wsparcia społecznego – rodziny, znajomych lub zespoły samopomocy (poleć najbliższym: Jak udzielić pomocy bliskiej osobie, która się wyszczupla?). mnóstwo ludzi popełnia taki sam błąd – rygorystycznie przestrzega surowej zabiegu odchudzającej, by po kilku zgubionych kilogramach, powrócić do starych nawyków. Kiedy ograniczamy liczę przyjmowanych kalorii, nasz organizm zaczyna się buntować i włącza „tryb oszczędzania”. Kiedy wygłodzeni, zaczynamy jeść tyle samoistnie, co przed dietą, albo nawet więcej, organizm stale pamięta czasy, kiedy spożywania jest mniej. Jaka jest jego reakcja? Zaczyna magazynować produkty w tkance tłuszczowej, by w razie kolejnej zabiegu odchudzającej nie zabrakło energii na prawidłowe funkcjonowanie. To dokładnie z tego powodu powinniśmy wiedzieć o bezpiecznym tempie odchudzania. oprócz tego szybka kuracja dietetyczna dość osłabi nasz organizm, zmniejszy zdolność koncentracji, spowoduje niebezpieczne niedobory witamin i produktów mineralnych. Ćwiczenia i kalkulowanie kalorii Co przeprowadzić, by nie zagalopować się w gubieniu masy ciała i uniknąć efektu jojo? Unikaj głodówek. Mają dość negatywny wpływ na organizm. Włączają w organizmie tryb oszczędzania. doprowadzają do zaburzeń odżywienia, jak na przykład anoreksja, bulimia. Załóż dzienniczek odchudzania. notuj ile chudniesz tygodniowo i ile kalorii dziennie przyjmujesz. Pamiętaj, że twoje minimum to zjedzenie 1000 kcal dziennie, a maksimum to gubienie 1 kg tygodniowo. Wprowadź w swoje życie kilka zmian. Skuteczne zrzucanie nadwagi wcale nie jest związana z podążaniem za wszystkimi radami na schudnięcie. Zastosowanie jedynie kilku okaże się łatwiejsze. dość ważną zmianą jest zwiększenie aktywności fizycznej. Pij więcej wody mineralnej mineralnej. Nie skupiaj się jedynie na ograniczeniu alt3 kalorii w pożywieniu.

Regularne picie 1,5 l wody mineralnej mineralnej dziennie też da efekty. Zmień swoje nastawienie. Pamiętaj, że zrzucanie nadwagi powinno być przyjemnością, a nie karą. Jeśli coś traktujesz jak karę, najprawdopodobniej dość szybko z tego zrezygnujesz. Ludzie otyli i z nadwagą pragną dość szybko zrzucić wagę. Muszą oni mimo wszystko wiedzieć, że nie jest to najwłaściwszy metoda na nieodwracalne zrzucanie nadwagi. nadwaga w dzisiejszych czasach to dość poważny problem zdrowotny, z którym w żaden sposób nie potrafimy sobie dać radę. WHO (Światowa Organizacja organizmu) podaje przerażające statystyki: od 1980 do 2008 roku nastąpiło podwojenie ilości otyłych ludzi. Dane z 2008 roku wskazywały, iż ponad 1,4 miliarda dorosłych ludzi ma nadwagę, natomiast ponad pól miliarda zmaga się z nadwagą. Co więcej uznaje się, że co najmniej 2,8 miliona ludzi umiera każdego roku powodu nadwagi i otyłości – co daje takiej jednostce chorobowej piąte miejsce na niechlubnej liście głównych czynniki przyczyniające się do zgonów. nadwaga i jej liczne konsekwencje Statystyki te powinny dać nam mnóstwo do myślenia – etap organizmu ludzi za granicą zaburza się wiele. Pamiętajmy wszakże, iż nadmiernej masy ciała nie należy rozpatrywać wyłącznie w kontekście estetyki – niech każdy sobie wygląda jak chce, lecz niech dodatkowo ma świadomość daleko idących konsekwencji swoich poczynań i złych nawyków żywieniowych. Otóż otyłe osoby mają zdecydowanie dużo większe niebezpieczeństwo zachorowania na: chorobę niedokrwienną serca, cukrzycę takie jak 2, dyslipidemie, nadciśnienie tętnicze, chorobę zwyrodnieniową stawójak  schudnąć  bezpiecznie,  w, hiperurykemię i dnę moczanową, zespół bezdechu nocnego, przypadłości pęcherzyka żółciowego, kamicę nerkową, przypadłości trzustki i wątroby i niektóre nowotwory (np. jelita grubego, piersi, endometrium). jak da się dostrzec, sprawa jest więcej poważna i skomplikowana niż mogłoby się nam wydawać. Ale okaże się wystarczająca już tego straszenia! Skoro wiemy, że w przypadku masy ciała im więcej nie do zakończenia musi być oznaką skuteczniej, pomyślmy co trzeba przeprowadzić żeby skutecznie i na stałe zgubić niepotrzebne kilogramy. Chcę zrzucić wagę! jedynie jak? W Internecie i kolorowych czasopismach dla kobiet mnoży się od coraz to nowszych opcji diet cud, które mają zapewnić nam stratę nadwyżki nadprogramowych kilogramów w mgnieniu oka – najrozsądniej bez zbędnych wysiłków. O niektórych z nich, stworzonych na wymogi wypełnienia rubryki w magazynie, większość z nas nawet nie słyszała. Lecz okazują się dodatkowo takie zabiegu odchudzającej, które wywołały mnóstwo szumu i kontrowersji na całym świecie, a ich nazwy i zasady kojarzone okazują się poprzez miliony ludzi. takie jak diet jest mnóstwo – Atkinsa, Kopenhaska, kapuściana, Cambridge, Kwaśniewskiego, Dukana, rozdzielna – to jedynie kilka przykładów. Obecnie dużą popularnością cieszy się kuracja dietetyczna bez pszenicy, czy ścisła kuracja dietetyczna bez glutenu, która – jak każda poprzednia – ma zarówno swoich zagorzałych miłośników i zdecydowanych nieprzyjaciół. Dlaczego tyjemy? Najczęstszą przyczyną przyrastającej masy ciała jest nadmierna alt4 podaż kalorii w akcie płciowym do zapotrzebowania ludzkiego ustroju – jednym słowem jemy więcej niż potrzebujemy. Owa nadwyżka odkładana jest tu i ówdzie w postaci tłuszczowej. Za taki etap rzeczy możemy podziękować naszym przodkom – pod względem uwarunkowań genetycznych różnimy się w dość nieznacznym stopniu od paleolitycznych i neolitycznych łowców – zbieraczy, dla których zdobycie pożywienia jest nie lada wyzwaniem, okupionym bardzo często ogromnym treningiem fizycznym.

Powtarzające się cykle głodu, przeplatane krótkimi okresami obfitości pożywienia (np. upolowanie zwierzyny) wykształciły na drodze ewolucji geny warunkujące mechanizm gromadzenia zapasów tłuszczowej.  Oczywiście taki etap rzeczy był dla naszych przodków niewątpliwie oczekiwaną sytuacją, nierzadko ratującą życie w czasie długich okresów niedostatku pożywienia. Niestety mechanizm taki kompletnie nie sprawdza się w czasach teraźniejszych – nie wiem jak Wy, ale ja nie muszę biegać za pożywieniem poprzez miesiąc, żeby następnie je własnoręcznie zabić i dopiero zjeść. Wszystko mamy pod nosem – i to w nadmiarze! Codziennie najadamy się do syta, ograniczając jednocześnie aktywność fizyczną, która przecież umożliwia „redukowanie” spożytych kalorii. Dlaczego „zabiegu odchudzającej cud” nie funkcjonują? Ja bym może nieco odwróciła to pytanie: „A dlaczego wcale mają działać?” Przecież ani nadwaga ani nadwagę nie okazują się wynikiem dwutygodniowej czy przynajmniej miesięcznej, nadmiernej podaży kalorii dostarczanych z dietą. i mimo przewrotnej opinii niektórych ludzi, nie kładziemy się spać szczupli i nie wstajemy na drugi dzień z 20 kilogramami więcej, nie mając zwroty jak do tego doszło (na los! ;)). Musimy zdać sobie sprawę, że na prezencję swojej sylwetki pracujemy praktycznie poprzez całe życie. W takim razie jak dwutygodniowa czy trzymiesięczna kuracja dietetyczna ma naprawić błędy żywieniowe z całego życia? Wydaje się to co najmniej nie racjonalne. Owszem – większość „diet cud” oddziałuje – ale jedynie krótkookresowo. Powrót do niekoniecznie dobrych nawyków żywieniowych sprzed zabiegu odchudzającej okaże się skutkował ponownym przyrostem masy ciała. A to może skończyć się kolejną, wymyślną dietą i głupią nadzieją, że może akurat ta okaże się skuteczna. i tak w kółko. Czy jest w tym jakiś sens skoro wszystkie wyrzeczenia i przestrzeganie rygorystycznych zasad idzie koniec końców na marne? Może mimo wszystko warto dogłębnie zastanowić się nad własnym sposobem odżywiania i przeanalizować błędy, które się popełnia – jedynie tak szczerze, z ręką na sercu. Czy istnieje SKUTECZNA kuracja dietetyczna odchudzająca? Jak w szczególności! Chociaż ja nie do zakończenia nazwałabym to dietą, lecz sposobem odżywiania – bo fakt jest ta, że jeżeli chcemy stracić kilogramy na stałe, to musimy dodatkowo na stałe zmienić swoje nawyki żywieniowe. i nie pomogą tu dwutygodniowe, czy kilkumiesięczne zabiegu odchudzającej, obiecujące cuda na patyku – owszem, okazują się cuda gdy się drastycznie chudnie w krótkim czasie  aplikowania z tejże zabiegu odchudzającej, mimo wszystko co następnie? Cała magia pryska gdy waga ciała ponownie zaczyna przyrastać, nierzadko przewyższając tą sprzed dietetycznego reżimu.

 

Zobacz też 

Opaski tyvek


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness