Jak jeść w święta, żeby nie przytyć? Kilka cennych porad

Jak jeść w święta, żeby nie przytyć? Kilka cennych porad

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

św. to okres, kiedy na stole występuje dużo smakołyków. codziennie z nich rezygnujemy, ale przez kilka dni trudno nam zrezygnować z ulubionych pierogów mamy czy sernika babci. i nie rezygnujmy! Bez przesady – nie dajmy się zwariować. okazują się mimo wszystko patenty, które sprawią, że te małe grzeszki nie odbiją się tak bardzo na naszej figurze. Jakie? poniżej 10 wskazówek prosto od dietetyka! Ja w tym roku nie muszę się obawiać: przytyję bez względu na to, czy będę uważać na to, co nakładam na talerz, czy nie. Ale spokojna skroń, fakt, że jestem w ciąży, nie oznacza, że się objadam. Zawsze w św. stosuję kilka zasad: nie piję słodkich napojów, nie jem pieczywa pszennego, nie objadam się pierogami. Co roku u mnie w rodzinie pojawiają się na stole zdrowsze alternatywy: do wypieków używamy mąki gryczanej, unikamy ciężkich sosów, cukier zamieniamy na miód. No i najważniejsze: nie najadamy się. Robimy sobie przerwy, chodzimy na spacery, dodatkowo ja biegam. jak  przetrwać  święta  na  diecieokazuje się mnóstwo sposobów na to, by jest miło, smacznie, ale bez obżarstwa ;). O tym opowiada Jagoda Podkowska, dietetyk sportowy z High Level Diet:

10 rad dietetyka 1. Jak jeść w święta? - porady dietetyka Nie przejadaj się,

nałóż małą porcję każdej dania i więcej nie dokładaj. Dzięki temu się nie przejesz a posmakujesz wszystkiego 2. wykonuj przerwy między spożywaniem. Staraj sie utrzymać rytm spożywania mniejszych porcji co 2 – 3 h, a nie bez przerwy. 3. Kiedy tylko możesz, ruszaj się. pójdź na spacer, wstawaj od stołu, wyjdź na taras czy balkon odetchnąć świeżym powietrzem. 4. Pij czystą wodę, herbatę lub kompot niesłodzony zamiast kolorowych napojów i soków. Kalorii i tak zjesz więcej  niż zwykle, to po co jeszcze je wypijać? 5. Pij herbaty z ziół: zieloną i czerwoną, napary, dodaj imbir, miętę –

wspomoże to procesy trawienia,

zwłaszcza tych bardziej tłustych potraw. 6. Jeśli boisz się, że na stole znajdą się same niezdrowe dania, zrób coś własnego. okazuje się tyle smacznych sposobów na to, by odchudzić św.. 7. próbuj jeść jak najmniej specyfików mącznych takie jak pieczywo, makarony, pierogi. Pamiętaj, że czeka jeszcze deser. 8. Unikaj picia w czasie spożywania. dania skuteczniej będą się trawiły, jeśli nie rozwodnisz soków trawiennych. 9. Nie mieszaj wszystkich potraw. Im nadmierna mieszanka potraw znajdzie się w Twoim żołądku, tym większą pracę okaże się musiał wybudować i tym bardziej ociężale będziesz alt2 się czuć. 10. TrenujJeśli posiłek wieczorny wigilijna czy świąteczne posiłek będą  poprzedzone aktywnością fizyczną, mniej pójdzie w boczki. Wesołych i smacznych Świąt kochani!   1. Jeśli w Twoim czterech ścianach nie wyznaje się  dieta  w  święta zasady, że nie wolno nic jeść do wigilijnej kolacji lub da się ją złamać dla wyższych celów, to zjedz zaraz po wstaniu śniadanie, wypij kofeinę, wycisz się, nareszcie czeka

Cię dużo pracy zawodowej i potrzeba do tego energii,

no i secundo zmniejszy Ci się ochotę na próbowanie wszystkiego, co przygotujesz!   2. Kolację wigilijną zacznij od barszczu, okazuje się dość zdrowy i małokaloryczny, zjedz nawet podwójną porcję, to zostanie Ci mniej miejsca na inne rzeczy.   3. Przejdź do ryb, jeśli na Twoim stole okazuje się wyłącznie karp, to nic. Pomimo, że okazuje się to tłusta ryba, to przecież zawsze da się zdjąć zbędną skórę, wziąć mniejsze dzwonko. Jeśli nie przepadasz za karpiem, to możesz zjeść śledzie, jeśli osobiście je przygotowujesz to w miejsce śmietany wykonaj sos jogurtowy (śmietana + jogurt, w proporcji 1:3) nikt nie zauważy owej dysproporcji. Mój tata, który podobno nie tknie jogurtu zjada te śledzie ze smakiem : )   4. najrozsądniej alt3 jeśli wszystko to, co chcesz zjeść podczas kolacji nałożysz sobie na jeden talerz, wtedy musi da się z łatwością kontrolować wielkość porcji.      

da się cieszyć się świątecznymi specjałami i nie chorować następnie z przejedzenia. J

ak to wybudować? Wszyscy chcą szybko zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów, żeby na św. i sylwestra wyglądać wyjątkowo atrakcyjnie – mówi Dorota Osóbka, dietetyk z Poradni Żywieniowej FoodLine. Dla każdego przygotowuje wyjątkowy program odchudzający. mimo wszystko nie dla wszystkich chętnych znajdzie okres. Kto nie zdąży do dietetyka, może korzystać z naszych wskazówek – co wybudować, żeby jeść w św. wszystkie ulubione dania i nie przybrać wagę. Zobaczcie.Post dla kondycji fizycznej  jak  wytrzymać  na  diecie O świątecznym jedzeniu warto pomyśleć co najmniej tydzień przed Wigilią. To najwyższy okres, by przestawić się na postne posiłki. – Post został wymyślony po to, by neutralizować organizm ze wszystkiego, co złe – wyłącznie ze złych uważa, lecz także toksyn, których kumulowanie się bywa wywołane nadmiarem spożywania – mówi prof. Marek Naruszewicz z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

– We wszystkich religiach post służy osiągnięciu harmonii między ciałem a duszą,

ale dziś wiemy, że służy także zdrowiu – dorzuca profesor.Rezygnacja z alt4 mięsa i jego przetworów umożliwia rozpocznie ograniczyć dawka dostarczanych kalorii, 1 gram mięsa składa się z gdyż aż 9 kcal, podczas gdy 1 g ryby ma zaledwie 2-3 kcal. – Jedząc ryby, zaspokoimy nieposkromiony apetyt, a jednocześnie zasilimy organizm witaminami z zespoły B i witaminą D, których mnóstwo Polakom brakuje – mówi profesor. Niedobór wit. B sprawia, że podnosi się pułap homocysteiny, co sprzyja chorobom układu sercowo-naczyniowego. z kolei niedociągnięcie wit.

D osłabia kości, ale może też powodować nagłą śmierć sercową, nadciśnienie czy cukrzycę. – Ryby okazują się też bogate w kwasy omega-3, które, jak wynika z ostatnich analiz, wpływają na przebieg spermatogenezy. Najnowsza teoria zakłada, że jedną z czynniki przyczyniające się do niepłodności u mężczyzn bywa właśnie niedociągnięcie kwasów omega-3 – mówi prof. Naruszewicz. – Nie zalecam natomiast głodowania przed świętami. To fakt, że trzeba wtedy szybko zrzucić sylwetkę kilka niepotrzebnych kilogramów, ale efekt okaże się krótkotrwały. Organizm przyzwyczai się, że dostaje mniej kalorii, spowolni przemianę materii i przestawi się na więcej ekonomiczne gospodarowanie siłą – mówi Dorota Osóbka. To znaczy, że jeśli po takim artykule zaczniemy jeść tyle samo co dawniej, więcej energii pozostanie odłożone, czyli sprawniej będziemy tyć.

Knee Active Plus Opinie 2017


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness