Jak nie przejeść się w święta? 3 triki!

Jak nie przejeść się w święta? 3 triki!

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Boże Narodzenie to najpiękniejszy moment w roku. Świąteczne dekoracje, migoczące światełka i szczególna atmosfera mogą nam oderwać się od codzienności. Radość przeplata się ze smutkiem w zależności od bagażu naszych eksperymentów i wspomnień. Przeraża dawkę obowiązków: sprzątanie, zakupy, gotowanie… Zatrzymajmy się na minutę przy moim ulubionym gotowaniu.   prawie w każdej polskiej kuchni już kilka dni przed Wigilią wre praca. Która kobieta nie marzy o tym, żeby w tym czasie po czterech ścianach roznosił się zapach pierników, serników, grzybów, suszonych owoców, itp.. Większość z nas te marzenia urzeczywistnia. (Pomińmy dziś pytania, dlaczego zwykle jedynie kobieta dba o odczucie smakowe Świąt – te rozważania zostawiam innym specjalistom).   12 tradycyjnych potraw na wigilijnym stole to norma, a nie odstępstwo od reguły. Większość z nas nadal zachowuje w tym dniu tradycję postu, co nie zmienia faktu, że wigilijna posiłek wieczorny bywa ciężkostrawna i pamiętamy o niej dodatkowo przed świątecznym obiadem. Czy tak musi być zawsze? Może w tym roku namówię kogoś z Was na modyfikacje. Chcę zaproponować lekkostrawne święta, które będą najlepszym prezentem dla Ciebie i Twoich bliskich. w szczególności usatysfakcjonowany okaże się Wasz przewód pokarmowy, ale zaraz za nim Wasze samopoczucie.   porady  dietetyczne  w  świętaTradycyjne potrawy bożonarodzeniowe są ciężkostrawne, bo  bazują na surowcach, które zawierają dużo tłuszczu (orzechy, mak), niestrawnego grzybnika (grzyby) albo składników gazotwórczych (groch, kapusta). Kiedy dołożymy dodatkowo smażenie i tradycyjne palenie, powstaje mieszanka wybuchowa. To idealny czas na zdrowotne menu. W tym roku zapominamy o zupie grzybowej, pierogach z kapustą i grzybami, łazankach, smażonym karpiu, śledziach z cebulą, kapuście z grochem, makiełkach, makowcach, piernikach i innych staropolskich specjałach. Koniec też z dojadaniem do syta. Tradycyjne porcje redukujemy o połowę. To jedyny sposób, żeby czuć się lekko. lekka posiłek wieczorny wigilijna Na każdej uroczystej kolacji należy zachować kolejność dawania potraw. Zaczynamy zawsze od zakąsek chłodnych, następnie zupa (czysta albo krem), zakąska gorąca, dania główne z dodatkami, sery, deser, mała czarna, herbata. Oczywiście możemy zrezygnować z któregokolwiek z składników, ale kolejność bywa niezmienna. Na początek menu proponuję karpia w galarecie, surówkę śledziową (matyjasy śledziowe, gotowane ziemniaki, gotowane buraki, ogórki kiszone, koperek, sól, cukier, jogurt organiczny) i tymbaliki warzywne (jednoporcjowe galaretki z brokułami, groszkiem, marchewką i kukurydzą). Zaraz po nich barszcz z buraków, który najrozsądniej sporządzić na wywarze jarskim używając kiszonych buraków (tydzień wcześniej obrane i pokrojone buraki zalewa się chłodną przegotowaną wodą, zwiększa poziom cukier i rozdrobnioną kromkę razowego pieczywa i przechowuje w temp. ok. 21 °C). Niezbędne Jak w święta Bożego Narodzenia czuć się lekko? przyprawy do barszczu czerwonego to sól, cukier, sok z cytryny, majeranek i czosnek. Dodatkiem do zupy niech będą tym razem uszka z farszem rybnym (ugotowanego dorsza należy zmielić i przyprawić wg uznania). Jako dania główne proponuję szczupaka albo pstrąga pieczonego w folii, purre z ziemniaków i  mieszankę warzywną duszoną na maśle, pierogi z kaszą gryczaną i twarogiem i pierogi z serem i rodzynkami. Wśród deserów nie może zabraknąć kompotu z owoców suszonych – im bardziej urozmaicona mieszanka, tym skuteczniej smakuje. Pamiętajmy mimo wszystko, że owoce należy namoczyć na co najmniej 3 godziny wcześniej, gotować w tej samej wodzie z dodatkiem cukru i otartej skórki z cytryny, a na koniec lekko zakwasić sokiem z cytryny. szczególnie klasyczny, choć mało znany wszystkim bywa też kisiel żurawinowy. Na 1 porcję potrzeba 50 g mrożonych owoców, 100 ml h2o, 10 g cukru i 8 g mąki ziemniaczanej. Owoce gotujemy w wodzie z cukrem i zagęszczamy zawiesiną mąki ziemniaczanej i h2o. Na koniec proponuję sernik gotowany – rarytas wśród ciast.

Najpierw pieczemy biszkopt z 7 jaj, 210 g mąki i 210 g cukru.

Kiedy ostygnie grupujemy go na 2 warstwy, między które wyłożymy gorącą masę serową (Rozpuścić w garnku 250 g masła, ostudzić, dodać 5 jaj, 1 szklankę cukru, wymieszać, dodać 1 kg posiekanego sera i całość zagotować mieszając. Rozmieszać 2 budynie śmietankowe w 0,5 kubka mleka i dodać do gotującej się masy, dokładnie wymieszać, zagotować cały czas mieszając.). Mam nadzieję, że te 12 lekkostrawnych potraw wigilijnych przypadnie Wam do gustu i zaryzykujecie wprowadzenie nowoczesnego menu do tradycyjnej postnej kolacji. Nie zapomnijcie o świetnym winie wytrawnym albo półwytrawnym do potraw słonych i słodkim albo półsłodkim do deseru. To jeden z czynników poprawiających nasze trawienie. Z okresu EKSPERT RADZI – Urszula Jaczewska o tym, jak rozsądnie   zdrowe  świętaprzeżyć świąteczne obżarstwo. święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Już za kilka dni zasiądziemy przy wigilijnym stole i zostaniemy „zbombardowani” wszystkimi daniami stojącymi na nim. W trakcie tych przygotowań na pewno zastanawiasz się co przeprowadzić, aby w te święta czuć się prawidłowo, lekko i cieszyć się spotkaniami z najbliższymi. Wiadomo, że ; dość ciężko okazuje się odmówić sobie pysznego bigosu ugotowanego poprzez babcię czy aromatycznego sernika. Tak naprawdę nie musicie tego robić, wystarczy, że podejdziecie z rozwagą do świątecznego stołu. Zastanówmy się na początku, czy te 3 dni świąt naprawdę sprawią, że przytyjemy? Mogłoby się tak wydarzyć, jeżeli byśmy poprzez całe dni siedzieli przy stole i jedli alt2 naprawdę dość olbrzymie ilości. obszerniejsza waga może być wynikiem zalegania zawartości żołądka i nagromadzenia i zatrzymania wody w organizmie. To okazuje się wynik kilkugodzinnego siedzenia przy stole i zjadania kilku obiadów, deserów i stałego dobierania dokładek. Najczęstsze przypadłości jakie występują w trakcie Świąt to ból brzucha, wzdęcia, uczucie przepełnienia i zgaga. Aby tego uniknąć wystarczy użyć jedną fundamentalną zasadę: zachować powściągliwość. Należy zachować właściwą kolejność podczas spożywania wigilijnych potraw. Zacznijmy na początek od barszczu, który nie okazuje się ciężkostrawny, następnie sięgnijmy po skrawek ryby (dobrze pieczonej czy duszonej), pierogi a na sam koniec coś słodkiego jak kutia czy łazanki z makiem. Jeżeli mimo wszystko po tłustym śledziu w oleju z cebulą zjemy skrawek makowca, a później bigosu i potem  np. kutię, to gwarantowana rewolucja żołądkowo-jelitowa. Należy też pamietać, aby nie popijać za bardzo dużo podczas spożywania.

Płyny bowiem rozrzedzają soki żołądkowe i spowalniają przebieg trawienia.

Kolację wigilijną można zakończyć popijając herbatkę ziołowa, która wspomagać okazuje się nasz układ układ trawienny. świetnym wyborem okazuje się napar z kopru włoskiego, który nadaje się dla każdego. polecany okazuje się też dla ludzi z refluksem żołądkowo-przełykowym. Olejki występujące w koprze łagodzą kłopoty żołądkowe, odbijanie i bóle brzucha. A po kolacji prawidłowo zabrać całą rodzinę i wybrać się na spacer. Ruch dodatkowo nikomu nie zaszkodził a co więcej zazwyczaj pomaga. Co dodatkowo można przeprowadzić, żeby czuć się prawidłowo w święta i pamietać wspaniałe chwilę spędzone w tym czasie, a nie przykre przypadłości? Pamiętaj, aby nie jeść na zapas. Fakt, że niektóre dania pojawiają się na stole tylko raz w roku i chcemy zjeść ja najwięcej i robimy sobie „miejsce” w żołądku na te dania. Nie ma sensu, bo nabawimy się tylko niestrawności. Świetnym rozwiązaniem tego okazuje się zamrożenie niektórych potraw które pozostaną. będziesz w stanie je zjeść wówczas po świętach i bez żadnych wyrzutów. teraz chciałabym pokazać, jak prosto można „odchudzić” tradycyjne dania wigilijne i świąteczne. poniżej kilka trików: Tłustą rybę (karpia)  smażoną można zastąpić chudą rybą (np. dorszem) pieczonym albo duszonym w jarzynach. Jeżeli jesteś powiązana można z tradycją spożywania karpia, w miejsce go smażyć, upiecz go w folii albo ugotuj na paprze. w miejsce dodawać do śledzia śmietanę, zastąp ją jogurtem grecki, który też okazuje się zagęszczony a do tego ma łagodny, pasujący smak do tej dania. Nie dosładzaj kompotu z suszu, bo cukier dostarcza tylko pustych kalorii. Suszone owoce same w sobie zawierają już spore jego ilości. i tak na koniec kilka zł. rad jak przetrwać alt3 te święta:      Nie jedz na zapas.      Zachowaj powściągliwość w jedzeniu. Jedz na niedużych talerzach, dzięki temu nasze posiłki będą mniejszej objętości.     Nie dubluj składników.     Unikaj całodziennego siedzenia przy stole. Wyjdź z rodziną na spacer, pobaw się z młodszym rodzeństwem albo pójdź na łyżwy z przyjaciółmi.     Nie głodź się, aby przeprowadzić „miejsce” w żołądku na wszystkie dania.     Nie jedz niczego za bardzo mocno, unikaj przejadania się.     Pij herbaty z ziół i kompoty z suszu – wspomożesz własny układ układ trawienny     Ciesz się spotkaniem z bliskimi. Więcej rozmawiaj, śmiej się niż jedz Na koniec życzę Wam spokojnych Świąt, pełnych radości, wspaniałej rodzinnej atmosfery i świąt bez nadprogramowych nadprogramowych kilogramów i bez niestrawności. święta to wspaniała okazja do spotkań z najbliższymi. To cudowny czas, ale niestety - zazwyczaj spędzony od spotkania do spotkania, w położenia siedzącej, w której uciskamy nasze narządy metaboliczne. To czas, kiedy ucztujemy, a dania są tradycyjne, więc pełne cukru, tłuszczu i białka pochodzenia zwierzęcego. Mamy dla Was rady, jak sprawić, aby po świętach nie czuć się przejedzonym i przepełnionym. Mamy nadzieję, że z nich skorzystacie i się u Was sprawdzą.         Jak przetrwać święta?   ćwicz!! Codziennie, nawet w święta, pójdź na spacer , bądź aktywny. Przed przed głównym posiłkiem dnia z rodziną – pójdź na spacer, po głównym jedzenia – pójdź na spacer. Jeżeli pogoda nie okaże się sprzyjać spacerom – włącz sobie uwielbianą muzykę i potańcz 20 minut. Zaproś do zabawy ukochanego, pociech, a może nawet rodzinę. Kto powiedział, że w święta ; się bawić, cieszyć i skakać? Śmiej się! Śmiech masuje wszystkie mięśnie brzucha jak też to wspaniały wymasowanie dla jelit. Dzięki temu, że się śmiejesz – pobudzasz ruch jelit, wspomagasz ich ukrwienie. nie stosuj głodówek! Szykując się do rodzinnego obiadu zazwyczaj odpuszczamy posiłki, aby się przegłodzić.

To błąd! Jedz regularnie, co najmniej trzy posiłki dziennie

Knee Active Plus Opinie 2017

. Zjadaj śniadanie, nie zwlekaj na to, że najesz się na posiłek – dzięki temu nie przejesz się. W świąteczny dzień jak  jeść  w  świetawybierz lekkie śniadanie– może to być koktajl owocowy albo kasza jaglana z warzywami. dopilnuj z nadmiarem białka i tłuszczu pochodzenia zwierzęcego Ograniczaj substancje odzwierzęce, gdyż i tak w święta zapewne zjesz ich dużo (jeżeli nie jesteś weganinem albo wegetarianinem). Może spróbujesz wymienić tradycyjne danie mięsne – daniem roślinnym? Do sałatki warzywnej spróbuj przeprowadzić majonez z fasoli albo ziemniaka – są pyszne, a mniej tłuste alt4 i obciążające układ trawienny. Zjadaj owoce i warzywa w sporych dawkach własny talerz napełnij warzywami na posiłek i kolację, a na posiłek wieczorny nałóż sobie na talerz owoce. Kosztuj wszystkich potraw warzywnych, które są na stole. skuteczniej zjeść duża miskę gotowanej kapusty niż dużą miskę pierogów z kapustą. Pij wodę i napary z ziół Doskonale oddziałują herba z liści mięty pieprzowej, owocu kopru, rumianek, czystek, napar z kory lapacho, czy zwykłą apteczną herbatkę żółciopędną – wpływają na trawienie – dzięki nim poczujesz się lżej. Pij kompot z suszu szczególnie silnie aktywuje perystaltykę jelit, dzięki czemu ciężkostrawne, tłuste potrawy sprawniej zostaną strawione i wydalone. Odtłuść swoje dania Używaj mniej masła, rybę smaż bez panierki, do puree dodaj mleko, a nie śmietanę.

Dzięki temu nie poczujesz się taki przepełniony. Na przyjęcie i do rodziny – weź ze sobą przygotowane poprzez siebie potrawy – dzięki temu zawsze będziesz wiedział, co jesz – a poza tym – podzielisz się pełnym zdrowia spożywaniem ze swoimi najbliższymi.   Jak neutralizować organizm po obszernym jedzeniu?   zaleca się  również rano, w świąteczny poranek, po obfitej kolacji Wigilijnej wypić oczyszczający sok . produkty: 2 gałązki selera naciowego zielony ogórek jabłko skrawek imbiru pomarańcza Przygotowanie: Ze wszystkich substancji wyciśnij sok. Wypij rano, na pusty żołądek. Poczujesz się odświeżony i pełen energii. Postaw również na wszelkie kiszonki. Po świątecznym obżarstwie opłaca się zjeść kilka kiszonych ogórków, surową bez dodatków kapustę kiszoną, wypić kiszony rok z buraków albo – co już okazuje się bardziej egzotyczne – użyć śliwkę umeboshi. Kuracja śliwką umeboshi - przygotowanie: ¼ - ½ śliwki umeboshi zalej ciepłą (ale nie gorącą) wodą i rozprowadź tę śliwkę w roztworze. Pozostaw na mniej więcej 5 – 10 godzin. później dodaj do tego roztworu małą łyżeczkę sosu sojowego Tamari. Wypij na pusty żołądek, albo wprost przed snem. Makrobiotycy twierdzą, że śliwka umeboshi odkwasza organizm, stymuluje wątrobę i trzustkę do wydzielania enzymów trawiennych, neutralizuje szkodliwe oddziaływanie tłuszczu i cukru ;. Jeżeli po świętach odczuwasz się przejedzony i przepełniony, zrób sobie kilka dni leczeniu odchudzającej na samej kaszy jaglanej albo ryżu z warzywami. To naprawdę funkcjonuje i daje fenomenalne efekty. Pamiętaj, aby po świętach pić dużo ciepłej płynu albo herbaty z ziół – przewód pokarmowy potrzebuje wsparcia.   Mimo wszystko – święta są cudownym, magicznym czasem. Cieszmy się nim razem z naszymi rodzinami i najbliższymi. Wszystkim czytelnikom życzę dobrych, radosnych, pogodnych i pełnych uczuciach Świąt Bożego Narodzenia, i wszystkiego, co najpiękniejsze w Nowym 2016 Roku.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness