Jak pokonać apetyt na słodycze? Oto 5 sprawdzonych sposobów!

Jak pokonać apetyt na słodycze? Oto 5 sprawdzonych sposobów!

Redakcja

2017-08-03

brak komentarzy

Niemal każdy z nas doświadczył dawniej nagłej, niepohamowanej ochoty na „coś słodkiego”. Problem występuje, kiedy z takimi zachciankami może mierzyć się kilka razy dziennie, skutecznie torpedując plany zdrowego odżywiania czy postępy w zrzucaniu nadwagi. Dlaczego tak lubimy słodycze? Na upodobanie do słodkiego smaku jesteśmy niemalże „skazani”. Na drodze ewolucji ludzie nauczyli się odróżniać dobre, wielokrotnie słodkie jedzenie, od tych zepsutych albo szkodliwych, które były w praktycznie wszystkich gorzkie albo kwaśne. Pierwsze symptomy upodobania do słodyczy widoczne okazują się dodatkowo w czasie ciąży – pociechy dużo skuteczniej reagują na ten odczucie smakowe. składniki ; po prostu więcej nam smakują.

Dodatkowo wywołują prędkie uwalnianie się glukozy i wzrost poziomu serotoniny,wielka  chęć  na  słodycze

dzięki którym po prostu czujemy się prawidłowo i poprawia nam się humor. okazuje się to też centralny powód, dla którego tak zazwyczaj mamy energię na słodycze – stresowe sytuacje, spadek energii czy gorsze samopoczucie błyskawicznie bywa poprawić ; przekąską. okazuje się to swego rodzaju błędne koło – zapewniamy swojemu organizmowi dużej dawki cukru, więc nagły spadek jego poziomu we krwi bywa więcej odczuwalny i w efekcie znów mamy energię na coś słodkiego. Sposoby na wyeliminowanie ochoty na słodycze Najadaj się – najczęstszą czynnikiem sprawczym ochoty na słodką przegryzkę bywa spadek poziomu cukru we krwi. Jeżeli zadbamy o regularne spożywanie produktów unikniemy nagłej ochoty na słodycze. Nie chodzi o to, żeby objadać się niezdrowym spożywaniem, jedynie o zadbanie o włączenie do leczeniu odchudzającej odpowiedniej ilości węglowodanów, najrozsądniej tych o niewielkim indeksie glikemicznym. Zadbaj o przekąski – próbuj zawsze posiadać przy sobie coś, co pomoże przetrwać nagłą energię na słodycze, najrozsądniej składniki, które nam smakują. Może to być mieszanka orzechów, pestek albo owoce. Idealnym rozwiązaniem byłoby sięgnięcie po jarzyny, ale nie każdy z nas bywa gotowy wymienić czekoladki na marchewkę. Oszukaj swój – zwłaszcza, jeżeli tak naprawdę nie potrzebuje w danym punkcie spożywania. Napady głodu zazwyczaj mylone okazują się z pragnieniem, więc sięgnięcie po szklankę h2o albo herbatę może udzielić pomocy w ograniczeniu słodyczy. pomagające okazują się też miętowe gumy do żucia i umycie zębów, które pomagają przetrwać najtrudniejsze momenty. Znajdź sobie zajęcie – takie, które pomoże odsunąć fantazje od słodyczy. Zwykły spacer, rozmowa telefoniczna czy zajęcie się sprzątaniem to świetny substytut dla następnej, słodkiej przekąski w trakcie dnia. kupuj świadomie – jeżeli już musisz dotknąć po słodycze, zdecyduj się 7 sposobów na wygranie z ochotą na słodycze! na te, które nie okazują się   jak  powstrzymać  się  od  jedzenia  słodyczywysoko przetworzone, np. gorzką czekoladę. świetną opcją bywa też wybór więcej wyszukanych, droższych słodyczy. zyskujemy wtedy poczucie, że jemy coś wyjątkowego, więc więcej się nimi delektujemy. jednocześnie jemy je wolniej i rzadziej po nie sięgamy.

Znajdź pozytywny pocieszasz

FormExplode

– najrozsądniej rzecz albo zajęcie, które lubisz. Może to być chwila z ulubionym czasopismem, obejrzenie filmu albo serialu, spacer z psem, kupno nowego lakieru do paznokci – cokolwiek, co pomoże ci w chwilach smutku albo słabszego samopoczucia i zastąpi pojemnik czekoladek. Daj sobie pora i minutę oddechu – nie musisz przecież wykreślić wszystkich słodyczy ze swojej leczeniu odchudzającej. Zjedzone raz na jakiś pora nie odbiją się na twoim zdrowiu. Dużo łatwiej bywa też ograniczyć sięganie po coś słodkiego, niż natychmiast wykreślić cały cukier ze swojej leczeniu odchudzającej. Takie podejście szybko doprowadzi o frustracji i dodatkowo szybszego rzucenia się na wszystkie słodycze, jakie odnajdziemy w swoim zasięgu. Słodycze, co do zasady, nie okazują się zdrowe ani dobre dla naszej sylwetki. Czasami zaleca się mimo wszystko wybudować wolne od zasad zdrowego odżywiania i pozwolić sobie na minutę przyjemności z czymś słodkim. Celebrowanie takich momentów i traktowanie ich jako coś specjalnego pomoże w ograniczeniu codziennego sięgania po słodkie bułeczki, ciastka i czekoladę. Sprawdź, jak z ochotą na Jak radzić sobie gdy dopada nas chęć na słodycze? Podam Wam dziś moje sprawdzone sposoby. Na szczęście u mnie mieszkaniu nie ma cukru. odkąd rozpoczęłam zdrowy tryb funkcjonowania, a bywa to we wrześniu 2013 roku, nie znajdziesz u mnie mieszkaniu ani grama cukru. Nie kupuję go oraz nie używam, a dawniej słodziłam każdą herbatę oraz każdą kawę. da się? da się. mimo wszystko na pewno dla praktycznie wszystkich nie bywa nieskomplikowane rzucenie słodkiego tak każdego dnia. Cukier nas uzależnia. Gdy wytrzymamy bez cukru 3, 5, jak  nie  jeść  słodyczy7 dni to bywa prawidłowo. Organizm się odzwyczaja. Dlatego im mniej jemy słodyczy tym mniejsza na nie chęć. Jak zatem radzić sobie z czyhającymi pokusami? najdogodniej posiadać mieszkaniu jedynie zdrowe zamienniki cukru np. miód, aspartam, stewie, erytrol. Na śniadanie przygotować posiłek białkowo-tłuszczowy. Jestem po nim tak syta przez kilka godzin, że nie mam ochoty na słodkie. przetestowana metoda! Polecam! Propozycje śniadań białkowo-tłuszczowych znajdziecie w dziale Zdrowe Przepisy. Na drugie śniadanie jedz posiłek z alt2 cukrowymi, np. owsiankę czy shake z owocami. To bywa taki czas na „coś słodkiego”. Gdy poczuję energię na słodkie pij małymi łyczkami w ciągu 10 minut szklankę wody mineralnej. Innym sposobem bywa umycie zębów. Jeśli stale męczy Cię chęć na słodkie to upiecz jabłko albo gruszkę z cynamonem. Jeśli nie posiadasz mieszkaniu jabłka czy gruszki możesz zjeść 2 daktyle. Po dwóch daktylach jestem tak zasłodzona jak po 2 cukierkach. Ustal sobie jeden dzień np. niedzielę jako dzień w którym możesz posiadać cheatmeal czyli 1 posiłek oszukany. Zjedz wtedy słodycz jaki lubisz, ale odradzam kupne słodycze, ponieważ ponownie wrócisz do uzależnienia od cukru. Nie kupuj gotowych słodyczy. skuteczniej samemu przygotować albo przyrządzić fit ciasto czy fit ciastka. Na moim blogu w dziale

ZDROWE PRZEPISY,

znajdziesz przepis na pralinki jaglane bez cukru oraz bez glutenu czy ciasteczka z płatków owsianych z bakaliami. U nas ostatnio królują muffinki czekoladowe bezglutenowe. najdogodniej takie zdrowe słodkości jeść jako drugi posiłek czyli potraktować jako drugie śniadanie. Wtedy mamy stuprocentową gwarancję, że te zdrowe kalorie nie pójdą w boczki. Jeśli dopadnie Cię chęć na słodkie po głównym posiłku to proponuję przygotowanie na deser budyniu jaglanego. Wkrótce zamieszczę przepis. próbuj jeść regularnie czyli co 3-4 h. W miarę szansy przygotowuj sobie posiłki wcześniej zanim będziesz głodna, aby nie dopuścić do wilczego głodu oraz rzucenia się na słodycze. Kolejnym sposobem, choć przeze mnie dodatkowo nie sprawdzonym bywa obejrzenie filmu „Cały taki cukier”. Poleciła nam go jedna z Uczestniczek naszego wyzwania Aktywna oraz Pozytywna. Znalazłam go pod linkiem 12. Polecam książki, które pomogą wyjść z uzależnienia od cukru. są to: „Cukier pociechy nie krzepi” oraz „Detoks cukrowy”. Jeśli znacie inne interesujące pozycje książkowe to zostawcie tytuł w komentarzu. Z góry dziękuję. Mam nadzieję, że taki wpis pomoże Wam wygrać z ochotą na słodycze. Z własnego doświadczenia wiem, że trzeba posiadać naprawdę silną preferuję. Ale po to są wyzwania, aby walczyć z własnymi słabościami oraz je ujarzmiać. Mam nadzieję, że tym razem WYGRANA jest po naszej stronie. kobiety, walczymy dalej oraz nie odpuszczamy. Zdrowie bywa Najcenniejsze! Kilka dni temu napisała do mnie czytelnicza z prośbą o kilka rad. Jednym z kłopotów Justyny są słodycze, a właściwie wielka miłość do tychże.

W pierwszej kilku chwilach chciałam zacząć pisać dłuższego emalia ze wskazówkami

, ale definitywnie postanowiłam odpowiedzieć na pytanie w formie postu, moje pomysły mogą przydać alt3 się większej liczbie ludzi. Nie jestem specjalistą z zakresy medycyny żywienia (dość żałuję), czytam mimo wszystko mnóstwo powieści, artykułów, oglądam filmy oraz programy. Jeśli bywa w nich mowa o leczniczym stylu życia, zazwyczaj wygląda to mniej więcej tak: Nie wiem jak Wy, ale ja jestem uczulona na takie porady. Naprawdę chciałabym umieć stronić od stresów. O ile daleka jestem od wyolbrzymiania kłopotów, to na niektóre sytuacje stresowe nie mam przecież wpływu. A co to znaczy więcej warzyw oraz owoców? Czy jak zjem jedno jabłko to już można? i jak do cholery mam stronić od słodyczy, skoro czekolada bywa ta pyszna?! No właśnie, to wcale nie bywa takie nieskomplikowane. Dlatego dziś postaram się zebrać wszystkie porady na temat unikania słodyczy, jakie kiedykolwiek wpadły mi w oczy. Może choć trochę pomogą czekoladoholikom:) 1. UŚWIADOM SOBIE PROBLEM Najczęstszą czynnikiem sprawczym niepohamowanej ochoty na słodycze bywa uzależnienie od cukru. Cukier uzależnia identycznie jak narkotyki, alkohol czy papierosy. bywa mimo wszystko więcej niebezpieczny, ponieważ nie traktowany poważnie. Im więcej go jemy, tym więcej nasze ciało go pragnie (bywa to związane z gwałtownym podnoszeniem poziomu cukru we krwi, a nastepnie jego równie gwałtownym spadkiem). Cukier (nie tłuszcz), oraz wszechobecny, ponieważ tańszy syrop glukozowo-fruktozowy bywa odpowiadający za epidemię nadwagi w krajach wysokorozwiniętych.

Cukier powoduję kumulowanie się w organizmie dość niebezpiecznego tłuszczu trzewnego,

który później może powodować m. in. problemy z sercem czy wątrobą. Jedynym ratunkiem na tak silne uzależnienie bywa wyeliminowanie cukru oraz syropu (oraz pszenicy, ale o tym może innym razem) z leczeniu odchudzającej oraz włączenie suplementów z małym indeksem glikemicznym, żeby zapobiec gwałtownym skokom poziomu cukry we krwi. Eliminacja bywa mimo wszystko trudna, obecnie słodzi się wszystko. Chleb, ketchup, musztarda, sosy, mleko, kefiry, soki. Te wszystkie produkty mają w składzie cukier. 2. UZUPEŁNIJ NIEDOBORY Znacie to uczucie, kiedy macie chęć coś zjeść, ale nie wiecie co dokładnie Wam się marzy? Takie "coś bym zjadł, ale nie wiem co"? Jeśli zdarza Wam się to zazwyczaj (nawet wtedy, kiedy jesteście najedzeni), może to być oznaką, że Wasz organizm woła o substancje odżywcze. Innymi słowy, macie niedobory witamin albo minerałów. Osobom kochającym słodycze zazwyczaj poleca się większe picie kwasów omega-3. Do tego zadania polecam oczywiście siemię lniane. Do tego należy również włączyć suplementację witaminy D w czasie od października do kwietnia. Przyda się też więcej błonnika, który prawidłowo czerpać oczywiście z pożywienia, ale można też zakupić inulinę, alt4 która ma lekko słodki odczucie smakowe oraz na dodatek bywa świetnym prebiotykiem (wspomaga rozwijanie się prawidłowej flory bakteryjnej jelit). wielokrotnie poleca się również spożywanie większej ilości witamin z zespołu B, magnezu, manganu oraz chromu. Pamiętaj również, że spożywanie dużej ilości cukru powoduje niedobory witamni oraz minerałów w jadłospisie. 3. ZBADAJ SWOJE ŻYCIE WEWNĘTRZNE Ciągła chęć na słodycze może być również objawem bogatego życia toczącego się w jelitach. Mówię tu o pasożytach oraz przeroście drożdżaków Candida albicans. Temat bywa ostatnio znany wszystkim w sieci, zaleca się poczytać więcej o naturalnych kuracjach odrobaczających (czosnkowych, ziołowych czy opartych na ziemi okrzemkowej).

4. NAPIJ SIĘ Tzw. niewielki ssanie w żołądku zazwyczaj mylony bywa z pragnieniem.

Dobry trener personalny

Jeśli macie chęć na przegryzkę, najpierw wypijcie szklankę wody mineralnej mineralnej. Całkiem możliwe, że chciało Wam się pić, a nie jeść. Pamiętajcie, że słodkie gazowane napoje nie ugaszą waszego pragnienia. Wręcz wzmogą je, ponieważ zawierają sól, maskujący ją cukier, substancje moczopędne oraz odwadniające. wyłącznie po to, żebyście po kilku chwilach mieli miejsce na następną puszkę napoju:( 5. ROZGRZEJ SIĘ chęć na słodycze zazwyczaj występuje w chwilach wychłodzenia organizmu. Zanim sięgniecie po następny batonik, zróbcie sobie herbatę z imbirem, do obiadu dorzućcie chilli, zjedzcie ciepłe śniadanie doprawione cynamonem. Wstańcie z kanapy oraz zróbcie 15 pajacyków. natychmiast robi się cieplej, fakt? 6. PRZYGOTUJ SIĘ NA kryzys Ze słodyczy nie rezygnuje się prosto. ; się też umartwiać oraz zupełnie odmawiać sobie słodkiego smaku. Prędzej czy później przyjdzie ta chwila, kiedy bez słodkiego dłużej się nie da. Moim środkiem na takie minutę są muffiny. Robi się je błyskawicznie oraz wcale nie trzeba ich słodzić cukrem. zamiast białego proszku można użyć zmielonych w młynku do kawy rodzynek, namoczonych oraz zmiksowanych z odrobiną wody mineralnej mineralnej daktyli czy dojrzałego banana. Idealnym rozwiązaniem są też słodycze witariańskie (trufle, serniki z orzechów nerkowca, makowce, z owoców lody), które z wyjątkiem tego, że są dość smaczne, to dodatkowo dość sycące oraz bogate w substancje odżywcze. nie wolno zjeść ich dużo, a doskonale zastępują batoniki czy ciasta. No oraz oczywiście słodkie owoce w dawkach jakie tylko jesteś w stanie pochłonąć. Przygotuj się też na kryzys, który może dopaść cię poza domem. Wychodząc do szkoły/badań zawodowej przygotuj cie sobie przekąski. Wybierając się na spacer albo zakupy przyjrzyjcie się knajpom w okolicy. Na wypadek głodu prawidłowo wejść do tej, która serwuje z owoców koktajl, a tylko nieznośnie słodką szarlotkę z lodami.

 

Zobacz też 

Opaski na rękę 

Catch Me, Patch Me Opinie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness