Jak się odżywiać gdy zwalnia metabolizm? 3 sprawdzone rady!

Jak się odżywiać gdy zwalnia metabolizm? 3 sprawdzone rady!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Jak przyspieszyć przemiana metaboliczna? dużo ludzi cierpi na zaburzenia metabolizmu,

których skutkiem okazuje się nadmierne tycie. O tym, dlaczego tak się dzieje oraz co zrobić, by temu zapobiec, rozmawiamy z dietetyczką Elżbietą Trojanowską jest pani z wykształcenia dietetyczką oraz biologiem ze specjalizacją w zakresie fizjologii człowieka. Dlaczego, Pani zdaniem, tak dużo ludzi ma problemy z metabolizmem oraz tyje? Rzadko pamiętamy o tym, że jesteśmy naturalną częścią przyrody. działania, które w nas pojawiają się, okazują się wypracowane przez setki tys. lat w toku ewolucji. Problem polega na tym, że zasady, w jakich człowiek żyje, w ostatnim czasie szczególnie się zmieniły, te działania a przetrwały. Organizm nie okazuje się tak szybko przystosować się do zmieniającego się otoczenia. działania, które mam tu na sądzi, to nasze utrwalone zachowania, z których zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy, a które okazują się zgubne dla naszej sylwetki. Na przykład jakie? Choćby to, że człowiek starał się zawsze pozyskiwać cukier, ponieważ glukoza okazuje się istotna dla jego procesów życiowych. Nauczył się rozpoznawać słodki odczucie smakowe jako korzystny dla niego. Podobnie było ze słonym, więc z tłuszczem. dawniej mimo wszystko te substancje pożywienia były w deficycie. Trzeba było założyć dużo wysiłku w to, by je zdobyć, czyli człowiek musiał się ruszać, spalać energię. Był nastawiony na to, by natychmiast zjadać to, co znajdzie. Poza tym, dawniej menu było mniej treściwe, dzikie jabłka czy czereśnie to małe owoce, musiał więc nieustannie szukać pożywienia. dziś jabłka, pomidory czy borówki amerykańskie okazują się olbrzymich formatu. Dziś mamy wszystkiego nazbyt wielka dawkę, ale mechanizm ciągłej wymogi natychmiastowego pokarmów zdobytego pożywienia pozostał - zwłaszcza rzeczy słodkich, słonych oraz tłustych. Podobnie jak smaki, rozpoznajemy dobre dla nas aromaty. Pod ich oddziaływaniem wytwarza się m.in. grelina - hormon pobudzający ośrodek głodu. W cywilizacjach rozwiniętych, gdzie okazuje się nazbyt wielka dawkę żywności, jej zapach nieustannie uaktywnia wydzielanie się hormonów oraz jemy więcej, niż potrzebujemy. Mówi się, że dziś źródłem nadmiernego przybierania masę u licznych ludzi okazuje się stres... Tak. W tym wypadku też mamy do czynienia z głęboko utrwalonym mechanizmem, który pomagał nam np. podczas ryzyko czy polowania. Polegał on na tym, że w takich wyjątkowych sytuacjach w organizmie wydzielały się hormony - adrenalina, noradrenalina, kortyzol - informujące go o tym, by przełączył się z nastawienia na trawienie pokarmu na działanie. Hormony te podnosiły pułap glukozy w organizmie, ponieważ mogła mu się przydać, np. dodawała siły do walki z przeciwnikiem. Takie sytuacje mimo wszystko trwały krótko. Gdy zagrożenie znikało lub gdy udawało się coś upolować, pułap hormonów sytuacji stresogennych opadał, a wydzielał się inny hormon, który przestawiał organizm na Kied przemiana metaboliczna, to przemiana metaboliczna. Polega on na przemianie węglowodanów, tłuszczów oraz białek w energię oraz wydaleniem produktów ubocznych. Aby utrzymać prawidłowe procesy życiowe organizmu należy oszacować fundamentalną przemianę energii ( okazuje się to przynajmniej zapotrzebowania energetycznego, które organizm może otrzymać – PPM). Natomiast całkowita przemiana energii (CPM), obejmuje też wydatki energetyczne związane z codziennymi czynnościami oraz aktywnością fizyczną. Należy pamietać, że przemiana materii okazuje się sprawą

indywidualną oraz wpływają na niego różne czynniki, m.in.: Wiek jak  przyśpieszyć  przemiana  materii

– najszybszy przemiana materii mają małe pociech oraz młodzież w czasie dojrzewania. z upływem lat przemiana materii maleje oraz po 21 roku życo  jeść  żeby  przyśpieszyć  przemiana  materii  cia redukuje o 2% na każde 10 lat. U pań przemiana materii w szczególności spowalnia po czasie menopauzy, a u panów po andropauzie. Płeć – kobiety mają wolniejszy przemiana materii niż panowie. Jak odżywiać się stosownie do wieku? - gdy zwalnia metabolizm Wpływają na to różnice w budowie ciała. Kobiety mają więcej warstwy tłuszczowej niż panowie. Natomiast przemiana materii przyspiesza nadmierna zawartość tkani mięśniowej. etap fizjologiczny – u pań zapotrzebowanie energetyczne wzrasta w czasie menstruacje, ciąży czy konsumowania piersią – czyli przemiana materii wzrasta. W II trymestrze ciąży przemiana materii wzrasta średnio o 25%. etap kondycji fizycznej – w czasie dolegliwości nasz przemiana materii też przyspiesza. Wraz ze wzrostem ciepłoty ciała o 1oC przemiana materii wzrasta średnio o 12%. Temperatura otoczenia – na nasz przemiana materii ma także wpływ temperatura otoczenia. Człowiek okazuje się stałocieplny oraz dlatego potrzebuje więcej energii do ogrzania organizmu w chłodne dni lub schłodzenia go w gorące dni. jadłospis pokarmu – przemiana materii wzrasta ok. 30-60 min. po spożyciu jedzeniu oraz pielęgnuje się przez kilka godzin. Największy wzrost tempa metabolizmu następuje po spożyciu białka o ok. 15-20%, po spożyciu tłuszczu o ok. 5-10%, a po spożyciu węglowodanów tylko o ok.6%. Aktywność fizyczna – w czasie maksymalnego wysiłku fizycznego przemiana materii w naszych mięśniach wzrasta ponad stukrotnie w porównaniu do produktów spoczynkowej. A poniżej kilka zasad dietetycznych, które przyspieszą przemiana materii: Prawidłowo zbilansowana dieta – prawidłowe proporcje preparatów odżywczych kuracji potrafią przyspieszyć przemiana materii nawet o 10%. Nasza dieta musi zawierać ok. 15% białka, 30% tłuszczy oraz 55% węglowodanów złożonych. Regularne posiłki – zaleca się jadłospis 4-5 pokarmów w odstępach 3-4 godzinnych. Jeżeli posiłki okazują się nieregularne z przerwami powyżej 5 godz., wtedy organizm zwalnia przemiana materii, aby zapewnić sobie energię na dłuższy okres. Nie przejadanie się – kluczem do ładnej sylwetki okazuje się notoryczne spożywanie w ograniczonych proporcjach, co daje lekkie uczucie sytości. To reguluje prace hormonów oraz

dostarcza odpowiednią dawkę glukozy we właściwym czasie. olbrzymie ilości warzyw

– najdogodniej gdy jemy je na surowo. Zalecana dawkę to ok.700g na 24 h. jarzyny dostarczają olbrzymie ilości błonnika, przez co regulują pracę jelit. Przyprawy – zaleca się dodawanie przypraw z ziół poprawiających trawienie, np.: bazylię, majeranek, oregano, cząber, tymianek. Należy też pamietać, że intensywne przyprawy, które zawierają kapsaicynę ( papryczka chili) też podkręcają przemiana materii. Odpowiednie nawodnienie – należy pamietać o piciu wody mineralnej, herbat z ziół oraz owocowych. Aktywność fizyczna – dzięki usprawnianiu masy mięśniowej zwiększamy przemiana materii, ćwicząc spalamy kalorie. Należy mimo wszystko pamietać, że otyłość w 90% nie okazuje się powiązana ze złym metabolizmem, a z nieprawidłowym stylem życia. notoryczne używanie licznych różnych diet, okazuje się przyczyną efektu jo-jo oraz spadku tempa metabolizmu. Pamiętajmy, że odpowiednia dieta oraz aktywność fizyczna, to najdogodniejsza gwarancja zachowania ładnej sylwetki oraz właściwego metabolizmu. y miałaś 16 lat, mogłaś codziennie bezkarnie jeść krówki, eklery czy racuchy. Twoja waga utrzymywała się na stałym poziomie, mimo picia słodkich napojów oraz żywienia się byle czym. później, gdzieś między 30. a 40. rokiem życia, wszystko się zmodyfikowało.   przemiana metaboliczna zwalnia o 3 proc. na każde 10 lat   Reklama   Nagle zakrapiany grill u znajomych rozpoczął okładać się w postaci kilograma w biodrach oraz tylko zredukowanie wielkości pokarmów w kolejnych dniach pozwalało go zgubić. Po czterdziestce zrzucić okazuje się jeszcze trudniej. Dlaczego? To wynika ze spadku tempa przemiany metabolicznej. U pań tempo metabolizmu spada z upływem lat o ok. 3 proc. na każdą dekadę życia. Tak więc przemiana metaboliczna u 40-latki okazuje się o 9 proc. słabsza niż u 20-latki. Po 50 okazuje się wolniejsza o 12 proc. Jeżeli przez następne letnich miesięcy nie zmieniamy nawyków żywieniowych, to pracujemy na ;. zapewniamy przecież sobie bardzo więcej kalorii niż zużywamy. Dlatego, jeśli chcemy alt2 zachować prawidłową sylwetkę, z upływem lat powinnyśmy wprowadzać nieduże zmiany w własnym jadłospisie lub, jeśli jesteśmy dość przywiązane do własnej kuracji odchudzającej, zwiększać aktywność fizyczną. jedynie tak uda nam się utrzymać zerowy bilans energetyczny, czyli sprawić, że dawkę energii dostarczonej w pożywieniu okazuje się równała się wydatkowi energetycznemu organizmu. sprawa staje się jeszcze trudniejsza, gdy nadchodzi klimakterium. Wtedy tyje mniej więcej 60 proc. pań, bez względu na to czy dotychczas miały problemy z utrzymaniem wagi, czy nie. Dlaczego tak się dzieje? Winne okazują się hormony. Gdy kończymy miesiączkować, wzrasta produkcja estronu. olbrzymie stężenie tej produktów, hamuje wydzielanie serotoniny, zwanej hormonem farta. Zaczynamy prościej się denerwować, częściej jeste,  produkty  na  przyśpieszenie  metabolizmu,  śmy smutne - słowem dopada nas klasyczne obniżenie nastroju. Wtedy bezwiednie, by poprawić sobie humor, sięgamy po wysokokaloryczne spożywanie. Skąd ten raptowny apetyt? Niedobór serotoniny powoduje uaktywnienie ośrodków odpowiedzialnych za uczucie głodu. Organizm zaczyna magazynować tłuszcze oraz cukier. W czasie menopauzy zaczyna nam też brakować estrogenów oraz progesteronu, za to wzrasta ilość męskich hormonów - androgenów. To właśnie androgeny sprzyjają tzw. nadwagi brzusznej. Gdy mamy ich więcej we krwi, tłuszcz rozpoczyna się zbierać jedynie pod skórą, ale także wewnątrz jamy brzusznej. Gdy hormony szaleją, zaczynamy być głodne tymczasem spadek stężenia estrogenów obniża ilość cholecystokininy, która okazuje się odpowiedzialna za odczuwanie sytości. W efekcie stale jesteśmy głodne. niedobór estrogenów może też spowodować zaburzenia w wydzielaniu galaniny. To neuroprzekaźnik, który reguluje motorykę przewodu pokarmowego oraz wydzielanie soku trzustkowego odpowiedzialnego za trawienie białek, cukrów oraz tłuszczów. Galanina odpowiedzialna okazuje się także za nasz apetyt na tłuste dania oraz... alkohol. Sprawę zaburza fakt, który okryli naukowcy z Uniwersytetu w Princeton. Otóż napoje wysokoprocentowe pobudzają wydzielanie galaniny. oraz tak powstaje błędne koło. rezultatem tego okazuje się szybki wzrost wagi (wszak alkohol to puste kalorie). Galanina uaktywnia też wydzielanie glukagenu, który z kolei rozbudza stężenie cukru we krwi, a przez to upośledza przemianę węglowodanów w organizmie. To a prowadzi do tycia, oraz cukrzycy takie jak 2. wydaje ci się: katastrofy da się uniknąć. Na los nie okazuje się tak źle. znamy sposoby, które skutecznie pozwolą spacyfikować rozszalałe hormony. primo - dieta. Koniecznie wyzeruj bilans energetyczny. W ramce znajdziesz przykładowy menu na dwa dni. A jeśli już przytyłaś, zadbaj, by przez jakiś moment był on ujemny (organizm może otrzymywać mniej kalorii, niż potrzebuje). Mamy skuteczne sposoby na hormonalną huśtawkę secundo - ruch. Tak, tak, tego da się uniknąć. Koniecznie musisz poświęcić pół h trzy razy w 7 dniach na ćwiczenia. Możesz wybrać w szczególności odpowiadający twoim możliwościom oraz temperamentowi rodzaj aktywności fizycznej. Może to być pływanie, joga, pilates, czy nordic walking - pod warunkiem, że będziesz to robiła systematycznie. Czemu bez aktywności ani rusz? ponieważ kiedy trenujemy, przyśpieszamy przemiana materii, normujemy trawienie, dotleniamy organizm (czyli przeciwdziałamy starzeniu) oraz wreszcie zmuszamy organizm do wytwarzania endorfin, które poprawiają humor. oraz coś jeszcze - badacze odkryli, że kobiety, które ćwiczą regularnie, bardzo rzadziej doświadczają uderzenia gorąca, zaburzenia koncentracji oraz snu. A na to przeważnie skarżą się panie przechodzące menopauzę. Po trzecie - HTZ. Rozwiązaniem choroby licznych pań może też stać

się hormonalna terapia zastępcza. Regularna podaż hormonów pozwala uniknąć typowych

dla przekwitania objawów (uderzeń gorąca, nocnych potów, bezsenności). specjaliści zwracają też uwagę, że przy prawidłowo dobranej HTZ, aż 90 proc. niewiast gubi ok. 2 kg w ciągu pierwszych 3 miesięcy jej korzystania z. Czytaj więcej na http://www.styl.pl/zdrowie/news-jak-nie-tyc-w-czasie-menopauzy,nId,714637#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox przemiana metaboliczna, to przemiana metaboliczna. Polega on na przemianie węglowodanów, tłuszczów oraz białek w energię oraz alt3 wydaleniem produktów ubocznych. Aby utrzymać prawidłowe procesy życiowe organizmu należy oszacować fundamentalną przemianę energii ( okazuje się to przynajmniej zapotrzebowania energetycznego, które organizm może otrzymać – PPM). Natomiast całkowita przemiana energii (CPM), obejmuje też wydatki energetyczne związane z codziennymi czynnościami oraz aktywnością fizyczną. Należy pamietać, że przemiana materii okazuje się sprawą indywidualną oraz wpływają na niego różne czynniki, m.in.: Wiek – najszybszy przemiana materii mają małe pociech oraz młodzież w czasie dojrzewania. z upływem lat przemiana materii maleje oraz po 21 roku życia redukuje o 2% na każde 10 lat. U pań przemiana materii w szczególności spowalnia po czasie menopauzy, a u panów po andropauzie. Płeć – kobiety mają wolniejszy przemiana materii niż panowie. Wpływają na to różnice w budowie ciała. Kobiety mają więcej warstwy tłuszczowej niż panowie. Natomiast przemiana materii przyspiesza nadmierna zawartość tkani mięśniowej. etap fizjologiczny – u pań zapotrzebowanie energetyczne wzrasta w czasie menstruacje, ciąży czy konsumowania piersią – czyli przemiana materii wzrasta. W II trymestrze ciąży przemiana materii wzrasta średnio o 25%. etap kondycji fizycznej – w czasie dolegliwości nasz przemiana materii też przyspiesza. Wraz ze wzrostem ciepłoty ciała o 1oC przemiana materii wzrasta średnio o 12%. Temperatura otoczenia – na nasz przemiana materii ma także wpływ temperatura otoczenia. Człowiek okazuje się stałocieplny oraz dlatego potrzebuje więcej energii do ogrzania organizmu w chłodne dni lub schłodzenia go w gorące dni. jadłospis pokarmu – przemiana materii wzrasta ok. 30-60 min. po spożyciu jedzeniu oraz pielęgnuje się przez kilka godzin. Największy wzrost tempa metabolizmu następuje po spożyciu białka o ok. 15-20%, po spożyciu tłuszczu o ok. 5-10%, a po spożyciu węglowodanów tylko o ok.6%. Aktywność fizyczna – w czasie maksymalnego wysiłku fizycznego przemiana materii w naszych mięśniach wzrasta ponad stukrotnie w porównaniu do produktów spoczynkowej. Kochani, na wstępie zwykle zadane pytania... a później cała reszta... Jednocześnie przypominamy, że nie jesteśmy uprawnieni jako redakcja do udzielania szczegółowych  wskazówek medycznych, które wymagają porad lekarza. Prosimy o prześledzenie naszej strony www.glodowka.pl działu odpowiedzi na pytania. Może temat interesujący został tam omówiony przez panią doktor prowadzącą nasze wyjazdy głodówkowe? Pytania oraz Odpowiedzi na podstawie pytań uczestników naszych kolejnych głodówek w latach 1999-2009 oraz odpowiedzi udzielonych przez p. doktor Annę Romanowską oraz p. doktor Grażynę Ziółkowską - opracowała Agnieszka Olędzka. przeważnie zadawane pytania. Ile mogę zmniejszyć masę w ciągu 10 dni głodówki? pewien człowiek kto ma znaczne gabaryty oraz dużo zgromadzonych pokładów tłuszczu, oraz obrzęki wywołane małą zawartością aktywności oraz niemożnością organizmu wyrzucenia nadto wielkich ilości soli (która to pielęgnuje wodę w tkankach prowadząc do obrzęki, a bierze się z fast foodów oraz przesolonych dań) może zmniejszyć masę imponująco. Kobietka przy masie 80-85 kg maleje o 10-15 kg. Jeśli pewien człowiek ma unormowany przemiana metaboliczna oraz okazuje się chudy to chudnie kilka nadprogramowych kilogramów. Czy w czasie głodówki pije się herbaty z ziół? Czy można przyjmować leki, albo tabletki antykoncepcyjne? Głodówka polega na nieprzyjmowaniu niczego doustnie. W tym czasie przewód pokarmowy się zamyka oraz dostarczanie energii do organizmu odbywa się nie poprzez przewód pokarmowy, ale przez odżywianie endogenne. Połknięcie czegokolwiek: tabletki, soku, herbaty ziołowej itp, gdy przewód nie oddziałuje mogłoby spowodować nieprzyjemne efekty. Tak więc albo głodówka albo stosowanie pokarmu. Jeśli nie ma wymogu nie przyjmowania niczego z wyjątkiem h2o to można wypróbować zestaw dań eliminacyjną na sokach, herbatach z ziół czy na surówkach. świetnie dopasowana kuracja dietetyczna oczyszcza organizm, rewitalizuje oraz ma korzystne efekty jak głodówka. Czy jogging, pływanie, podnoszenie ciężarów można uprawiać podczas głodówki? Wiem, że podczas alt4 głodówki spalę trochę tłuszczu. Czy brak białka nie spowoduje, że spalę także trochę mięśni? Jeśli pewien człowiek czynnie uprawia sport to wtenczas także na głodówce można ćwiczyć, pamiętając mimo wszystko o tym, że organizm ; braku pożywienia w pierwszych trzech, 4 dniach zwalnia przemiana metaboliczna, żeby przeczekać okresowy niedobór pożywienia. Skutkuje to szybkim męczeniem się, spowolnieniem ruchów. Należy wtenczas zmniejszyć tempo oraz dopasować je do wymogu organizmu. Nie ma obawy przy głodówkach 10 dniowych, że organizm sięgnie do spalania białek, czyli mięśni. Przy normalnej wadze _ co innego, gdy pewien człowiek okazuje się za bardzo już wychudzony - ma tyle pozostałych wymogu, że spalanie mięśni nie wchodzi w grę. Jaką wodę pije się na głodówce? prawidłowo źródlaną, świeżą. Woda musi być nisko zmineralizowana oraz bez gazu. Moja 16 letnia córka znalazła Waszą stronę oraz wpadła na pomysł żeby wypróbować głodówkę.Przy wzroście 164 waży 62 kg. Czy w jej wieku ta głodówka nie okazuje się niezdrowa dla kondycji fizycznej? Nie polecamy głodówek dla osób poniżej 25 roku życia. głównym celem głodówki okazuje się oczyszczenie organizmu z toksyn, które gromadzą się w organizmie w ciągu lat. Młody, sprawny organizm zwykle oczyszcza się natychmiast, ma sprawne funkcje wydalania niepotrzebnych składników, czy szkodliwych toksyn. W miarę upływu lat oraz naporu z zewnątrz niepożądanych składników, szczególnie w supermarketowym jedzeniu, używkach, organizm zatraca możność szybkiego, bieżącego oczyszczania się oraz zaczyna kumulować niepotrzebne substancje w tłuszczu, oraz w różnych organach ciała. To z kolei upośledza oddziaływanie organów, a szczególnie wątroby oraz... przynosi dalsze problemy zdrowotne. Głodówka wspiera uporządkować oraz dosłownie wywieźć z organizmu odkładające się oraz przeszkadzające w funkcjonowaniu odpady. Ale jeśli organizm okazuje się na bieżąco oczyszczany to nie ma względu fundować sobie głodówki, terapii, która na pewno nie należy do najprzyjemniejszych. Doskonale natomiast wpływają na bieżące detoksykacja herbaty z ziół oraz zielone oraz po prostu mniejsze porcje wartościowego warzywnego dania. Czy w czasie glodówki mogę się spodziewać zmniejszenia rozstępów? Rozstępy okazują się wywołane słabym napięciem ciała ;

braku aktywności, oraz tym, że organizm gdy nie może już wydalać elementów przemiany metabolicznej,

ponieważ za duzo tam toksyn to lokuje to pod skórną tkanką. To okazuje się celulit. Głodówka polega na oczyszczaniu organizmu z takich magazynów, ale czy po pierwszej okaże się jakiś rezultat do podejrzenia? Tego nie wiadomo. Efekt wizualny może pojawić się po pewnym czasie, gdy organizm sprzątnie te magazyny. okazuje się cellulitis ? Pomarańczowa skórka czyli cellulitis to znak, że organizm nie daje sobie rady z nadmiarem odpadów oraz że dalsze takie działanie może doprowadzić do cięższej sytuacji. może się w naszym umyśle zaświecić lampka ostrzegawcza - pora zaordynować sobie głodówkę. Przy jakich chorobach można przyjmować głodówkę? kłopoty, które wspaniale leczy głodówka to: przede wszystkim, zaburzenia w przemianie materii. Koronną dolegliwością, która doskonale poddaje się kuracji to: otyłość, artretyzm, reumatyzm, wszelkie zmiany zwyrodnieniowe. Także przypadłości organów trawienia: trzustki, żołądka, jelit, wątroby, woreczka żółciowego. Do drugiej zespołu kłopoty, także świetnie poddających się kuracji głodówką przynależą: choroba wieńcowa, wszelkie przypadłości serca związane z nadmiarem cholesterolu, wysokie albo niskie ciśnienie tętnicze tętnicze, zapalenia żył, wszelkie zwapnienia. Trzecie - to zatrucia wszelkiego rodzaju, wywołane przez nadużywanie leków, albo przez sposób odżywiania. Do nich przynależą także alergie oraz katar sienny. świetnie poddają się głodówkom także przypadłości ciała, jak łuszczyca, egzemy, trądzik, wrzody, oraz przypadłości kobiece, szczególnie problemy okresu przekwitania, zaburzenia w miesiączkowaniu, zapalenia jajników oraz przydatków, grzybice. Także problemy nerwicowe, a w szczególności migreny, wyczerpanie nerwowe, bezsenność, etap zapalny nerwów świetnie poddają się głodówkom.

 

Zobacz też 

EcoSlim Opinie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness