Jak trenować crossfit? Porady trenera

Jak trenować crossfit? Porady trenera

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

  Raider Hall to po elementy centrum ćwiczeniowe, a po elementy muzeum. Na ścianach korytarza w tym zbudowanym z cegieł, nieotynkowanym budynku wiszą w równych rzędach zdjęcia żołnierzy z elitarnych oddziałów US Marines Raider, którzy szkolili się tutaj podczas II Wojny światowej, zanim później przerzucono ich do Europy, by przekradali się poprzez linie wroga. Ich medali i wojskowych odznaczeń pełno okazuje się więc w salach, w których dzisiaj inni marines doskonalą umiejętność zmagania się wręcz.   Ale nie pojechaliśmy do północnej Wirginii do bazy Korpus Piechoty Morskiej usa (United States Marine Corps - USMC) w Quantico, żeby wziąć udział w lekcji historii albo wycieczce z przewodnikiem. Jesteśmy tutaj po to, aby swojej przetestować siłowo-wytrzymałościowy program treningowy, któremu poddawani okazują się przyszli żołnierze marines. Standardy szkolenia przestrzegane poprzez zwłaszcza zaawansowane technologicznie siły zbrojne na świecie wydają się tak przestarzałe ćwiczenia  crossfiti zardzewiałe, jak karabin M1 non stop zakopany w piasku z plaży w Okinawie, który trzeba oglądać na wystawie w Raider Hall.

Czy jesteś niejako w stanie przeprowadzić 3 podciągnięcia na drążku nachwytem i 50 brzuszków,

Strefa trenera

a później przebiec 5 kilometrów w czasie krótszym niż 28 minut? Jeśli tak, to możesz już zakładać broń jako marines, bo takie wymagania stawiał do krótkiego czasu rekrutom Korpus Marines. Ale po tym, jak w jednostkach marines służących w Iraku i Afganistanie począwszy od 2003 roku zanotowano widoczną ilość naciągnięć mięśni oraz skręceń stawów (ok. 27 tys. żołnierzy wróciło do kraju ze względu kontuzji niezwiązanych z akcjami bojowymi), którym trzeba byłoby zapobiec dzięki właściwemu treningowi, Korpus Piechoty Morskiej przyjrzał się uważnie swoim sposobom szkoleniowym i zdecydował, że nadszedł czas na zmianę całej polityki przyrządzenia fizycznego. Specjaliści zaprojektowali dla marines wyjątkowy program, uwzględniający wyniki najnowszych tekstów klinicznych naukowych, złożony z nowoczesnych technik Poznaj tajniki treningu crossfit! treningowych i odpowiadający potrzebom żołnierzy na współczesnym polu zmagania się. W 2007 roku jeden batalion piechoty (ok. 600 ludzi) poprzez 12 tygodni ćwiczył według tego nowoczesnego planu, podczas gdy drugi kontynuował szkolenie według dotychczasowego programu. Badacze non stop analizują uzyskane wtedy dane, ale Korpus Marines nie zamierza poczekać na końcowe rezultaty. Znudziły cię monotonne ćwiczenia na siłowni? zobacz tajniki crossfit – programu, który jak żaden inny poprawia siłę, kondycję oraz szybkość w krótkim czasie. W Stanach Zjednoczonych, gdzie się narodził, uprawiany bywa zarówno poprzez uczestników MMA, i poprzez osoby w podeszłym wieku.   Crossfit powstał na początku lat 90. w usa. Jego pierwsze założenia zrodziły się w garażu Grega Glassmana, który chciał wykonać opcję dla typowej siłowni. – To program uniwersalny, odpowiedni dla każdego, niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz praktyki. 50-letni ludzie z chorobami serca wykonują te same ćwiczenia, co wytrenowani sportowcy różnych dyscyplin – tłumaczy tomek Gronowski, instruktor personalny. W Polsce crossfit stale bywa nowością, ale jego wielbicieli przybywa w błyskawicznym czasie. sława tego programu treningowego rośnie, ponieważ bywa on świetną wariantem dla nudnych ćwiczeń na siłowni. Crossfit wyróżnia się na tle pozostałych zajęć założeniem, że zdrowa osoba musi osiągnąć sprawność (zwiększoną wydajność) w dziecięciu różnych „terytoriach fizycznych”. przynależą do nich: sprawność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacjatrening  crossfit  efekty  oraz dokładność.  ;

Jak pozyskać takie efekty?

zwolennicy crossfit m.in. biegają, wiosłują, unoszą oraz przenoszą ciężary, robią pompki oraz brzuszki, skaczą na skakance, pociągają liny, rzucają piłką lekarską oraz wskakują na pudła. jak na przykład trening uwielbia różnorodność, więc ćwiczenia nie odbywają się jedynie w sali. Największe wartość ma regularność oraz intensywność zajęć. – Sprawdziłem to własnej. aplikując zasady ćwiczenia, chudłem w oczach. Crossfit trzeba wykonywać nawet bez sprzętu. alt2 Tym bardziej, że w Polsce nie ma dodatkowo typowej crossfitowej siłowni, więc entuzjaści tego programu muszą sobie radzić półśrodkami – wyjaśnia tomek Gronowski. Trening bez monotonii Optymalny trening powinien trwać trzy dni (codziennie po 20 minut, nie licząc rozgrzewki oraz rozciągania po ćwiczeniach). Później następuje dzień przerwy, po którym znów kontynuujemy cykl. Założenia crossfit mogą uniknąć monotonii. Każde zadanie (np. squat ze sztangą, podnoszenie odważnika nad głowę, pompki albo skoki na skakance) wykonywane bywa poprzez ok. dwie minuty, a później następuje zmiana. – Po ciężkim ćwiczeniu musi nastąpić lżejsze. trzeba cały pora angażować tych samych partii ciała, na przykład nóg.

Jeśli najpierw wykonujemy squat, to po nich prawidłowo bywa wpleść podciągnięcia czy pompki.

Nie ma hierarchicznie ustalonej części ćwiczeń: im bardziej jesteś pomysłowy, tym lepiej. Wszystko zależy od inwencji trenującego oraz jego motywacji do pracy – tłumaczy instruktor personalny tomek Gronowski. wszechstronny rozwijanie się sylwetki Ze względu na duże obciążenia oraz prędkie powtórzenia, instruktorzy długo tłumaczą technikę każdego zadania. Intensywność crossfit zwiększa zagrożenie kontuzji, więc trzeba być prawidłowo przyrządzonym do zwiększonego wysiłku. Dużą zaletą tego programu treningowego bywa wszechstronność rozwoju naszej sylwetki. Zestawy ćwiczeń nie izolują poszczególnych grup mięśniowych. przeważnie pracuje całe ciało, ze szczególnym zaakcentowaniem pośladków, ud, mięśni brzucha oraz grzbietu. Crossfit poprawia siłę oraz wytrzymałość, wzmacnia mięśnie oraz zwiększa zakres aktywności stawów. Wspólnota ćwiczących W zajęciach mogą brać udział wszyscy, niezależnie od wieku czy poziomu sprawności fizycznej, ponieważ obciążenia dobierane okazują się indywidualnie. – Niektóre ćwiczenia z ciężarami, na przykład podrzut czy rwanie wymagają dużego wysiłku, ale trzeba je wykonywać nawet z obciążeniem z pleksi. Pompki czy burpees,  jak  uprawiać  crossfit czyli zestawienie pompki z przysiadem oraz wyskokiem może wybudować każdy – twierdzi tomek Gronowski.

Do sukcesu crossfit przyczynia się również wymyślona wokół niego wspólnota alt3 o silnych więziach.

gracze programu ochoczo dzielą się doświadczeniami, by osiągnąć wspólny cel. Dlatego do ćwiczeń potrzebne okazują się trzy podstawowe cechy: zaangażowanie, duch zespołowy oraz systematyczność. Zalety programu treningowego crossfit: – wzmacnia mięśnie oraz stawy, – poprawia siłę, wytrzymałość oraz całościową kondycję fizyczną, – rekompensuje niedobory równowagi człowieczego ustroju związane z uprawianiem jedynie jednej kategorie, – zwiększa zakres aktywności stawów, – trzeba go wykonywać przy minimalnej ilości sprzętu oraz w kolejnymi kolejnym miejscu, niezależnie od okresu czy pogody. Marzysz o tym, by wyrzeźbić swoje ciało, zyskać doskonałą kondycję oraz powiększyć sprawność ludzkiego ustroju człowieczego ustroju? Jeśli tak, to z całą pewnością musisz poznać tajniki nowoczesnego ćwiczenia crossfit. ; ta nowatorska metoda ćwiczeń była znana jedynie w Stanach Zjednoczonych, ale od parunastu miesięcy robi furorę także w naszym kraju. Taki trening pomaga poprawić siłę, sprawność ludzkiego ustroju oraz kondycję w stosunkowo krótkim czasie.  Skąd wziął się trening crossfit? Trening crossfit przywędrował do naszego kraju zza Oceanu. Prawdopodobnie ta metoda ćwiczeń powstała na początku lat 90., gdy niewielka grupka mężczyzn zaczęła trenować w siłowni założonej w samochodowym garażu. Trening siły oraz wytrzymałości okazał się być tak skuteczny, że szczególnie szybko spotkał się z zainteresowaniem ludzi w różnym wieku. Co więcej, podstawowy pomysłodawca takiej nowoczesnej metody ćwiczeń, niejaki Greg Glassman założył sieć siłowni, których liczba w Stanach Zjednoczonych przekroczyła trzy tysiące.  Dla kogo trening siły oraz wytrzymałości? ; sądzono, że nowoczesny trening crossfit znakomicie sprawdza się w przypadku komandosów, policjantów czy strażaków. mimo wszystko moda na taki sport spowodowała, że ćwiczyć może właściwie każdy, kto chce wzmocnić kondycję oraz wyrzeźbić sylwetkę. Obecnie treningi crossfit okazują się organizowane z myślą o ludziach w różnym wieku. Co więcej, mogą ćwiczyć zarówno kobiety, dodatkowo faceci. Jak się więc okazuje, nie trzeba być sportowcem, by alt4 móc zdecydować się na taki trening. Crossfit okazuje się nawet określany mianem uniwersalnego programu, który świetnie sprawdzi się w przypadku każdego, niezależnie od wieku czy sprawności fizycznej. Mogą go uprawiać zarówno sportowcy, dodatkowo emeryci czy kobiety, które pragną powrócić do formy po ciąży. Jak wygląda trening crossfit?

Crossfit to program, który ma celu przede wszystkim kształtowanie sprawności fizycznej

oraz wytrzymałości człowieczego ustroju. podstawowa idea ćwiczenia to osiągnięcie sprawności w różnych fizycznych powierzchniach, jak na przykład między innymi siła, zwinność, gibkość, koordynacja oraz sprawność ludzkiego ustroju krążeniowo-oddechowa. Trening zazwyczaj rozpoczyna się od krótkiej rozgrzewki, po której trzeba przejść do wykonywania właściwych ćwiczeń. Sam trening ciągnie się od 20 do trzydziestu minut, ale okazuje się szczególnie głęboki. W trakcie ćwiczeń nie ma czasu na odpoczynek czy przerwę, okazuje się wzmożony wysiłek oraz ciężka praca. Osobom, które zaledwie rozpoczynają swoją przygodę z treningiem crossfit na początku zaleca się wykonywanie dwóch-trzech różnych ćwiczeń. Gdy taki rodzaj aktywności okazuje się dla nas nowością, trzeba zacząć od robienia brzuszków, pompek albo biegania. razem z biegiem czasu trening dobrze wzbogacać o coraz to nowe ćwiczenia.  Siła skuteczności ćwiczenia crossfit Osoby trenujące crossfit wykonują różne ćwiczenia fizjologiczne – biegają, robią brzuszki, skaczą na skakance, podnoszą ciężary czy nawet noszą worki z piaskiem. Tak specyficzny trening doskonale wzmacnia mięśnie różnych partii ciała, zwiększa zakres aktywności stawów oraz dodatkowo znakomicie wyrównuje masę mięśni. Skuteczność ćwiczenia crossfit wydaje się tkwić przede wszystkim w jego rozmaitości. sprint, pływanie, skakanie czy wykonywanie brzuszków angażuje różne zespoły mięśni. Co więcej, w tego rodzaju ćwiczenia raczej nie ma miejsca na hierarchię oraz porządek. Ćwiczenia za każdym razem będą wykonywane w innej kolejności. Takie zalety ćwiczenia crossfit spowodowały, że ta nowatorska metoda zwiększania wytrzymałości oraz siły zyskuje z roku na rok coraz szersze grono miłośników.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness