Jak wybrać dobrą siłownię? Zobacz jakie powinna mieć cechy!

Jak wybrać dobrą siłownię? Zobacz jakie powinna mieć cechy!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

bywa 7:00, Warszawa wyłącznie się budzi, a Łukasz Izdebski idzie na siłownię.cechy  dobrej  siłowni

Spieszy się, żeby zdążyć przed pracą? Skądże! bywa uśmiechnięty oraz spokojny. dodatkowo kilka lat temu o takiej godzinie w pośpiechu wiązał krawat oraz zdenerwowany biegł do samochodu, jechał w korkach, by „robić targety”. teraz cele wyznacza sobie sam. Pięć lat temu zrealizował swoje marzenie – otworzył własną siłownię. nigdy nie był sportowcem. Nie trenował niczego profesjonalnie, a najwyższy zakres na jaki się wzniósł, to gra w koszykówkę w reprezentacji własnego liceum. Sukcesy odnosił za to w życiu zawodowym. przez 13 lat zarządzał działami sprzedaży w wielkich wydawnictwach. Wysoka pozycja, świetne zarobki oraz ogromny stres. Łukasz Izdebski typował jednak na własnym. Przygotował biznesplan oraz zaczął szukać lokalu. Zakładał, że na każdy metr kwadratowy powinna posiadać przynajmniej jeden sprzedany karnet. Usiadł nad mapą Warszawy oraz zaczął badać dane z awybór  siłowniposzczególnych dzielnic. Miał spore doświadczenie biznesowe oraz wiedział na co zwrócić uwagę – Okazało się, że na moje wymogi najdogodniejsza jest Praga-Północ. mimo pozorom nie okazuje się to patologiczna dzielnica, w ostatnich latach przeprowadziło się tu szczególnie dużo młodych, normalnych ludzi, a w okolicy nie bywa osiedlowej siłowni – opowiada o własnych poszukiwaniach. – Jakiś czas zajęło mi znalezienie odpowiedniego lokalu o powierzchni mniej więcej 200 metrów kwadratowych. Te kłopoty były jednak dla mnie dodatkowym atutem. Wiedziałem, że poprzez to trudności z wejściem jest dysponowała konkurencjapo  czym  poznać  świetną  siłownie  Łuasz Izdebski ma szczególnie biznesowe podejście. bywa miejsce na chłodną kalkulację, biznesplan, okazują się obliczenia w Excelu. Przeprasza, że na nasze spotkanie nie wziął dokumentów księgowych. Wejście na rynek poprzedził analizą oraz rozpoznaniem konkurencji. Tak powstało Pro Fitness. Trening personalny non stop okazuje się dla Polaków kosztowny•Fot. T. Staśkiewicz - Nieopodal okazuje się kultowa w kulturach kulturystycznych siłownia TKKF Błyskawica – mówi. – Ale nie jesteśmy konkurencją. Od początku zakładałem, że dotrzemy do innego klienta. Miejsce, które wybrałem sprawdziło się doskonale.  W tym biznesie jednym z najważniejszych czynników okazuje się ulokowanie – mówi Alicja Rzewnicka, która pracowała wielu warszawskich klubach fitness, a obecnie kieruje projektem otwarcia klubu takie jak premium w centrum Warszawy. – okazują się w zasadzie 2 determinanty lokalizacji: powinna to być albo prawie mieszkania klienta, albo przebywać po drodze albo w partiach obowiązków. Ze względu na tempo życia i coraz mniejszą dawkę momentu, coraz rzadziej osoby zdeterminowani okazują się na tyle by podróżować poprzez całe miasto jedynie dla ćwiczeniach. ażnym czynnikiem, determinującym sukces okazuje się format, czyli to do jakiego klienta będziemy starali się dotrzeć. Moda na zdrowy tryb funkcjonowania sprawia, że mnóstwo Polaków chodzi na Po czym poznać dobrą siłownię? - wyposażenie klubu siłownię, do klubów fitness, a grupa konsumentów okazuje się ogrom zróżnicowana. Z roku na rok przybywa lokali, a o dojrzałości rynku świadczy postępująca konsolidacja. mnóstwo firm woli działać pod wspólną marką, a okazja obejmuje wszystkie segmenty rynku. bywa miejsce oraz dla małej osiedlowej „pakerni”, w której poobijany sprzęt przypomina ile pokoleń siłaczy w niej wychowało. Ale też dla ekskluzywnego klubu, w którym wysoko wykwalifikowani trenerzy płynnie mówią w obcych językach. W Warszawie najtańszy miesięczny karnet kosztuje 69 zł., najdroższy - mniej więcej tysiąca. Zauważalnym trendem na rynku okazują się siłownie „samoobsługowe”. Na takim koncepcie zbudowana okazuje się sieć McFit czy CitiFit. Minimalizowane okazują się wydatki obsługi, suplementy oraz napoje sprzedawane okazują się poprzez maszyny vendingowe, a zajęcia grupowe okazują się

przeprowadzane (choć to nie najlepsze słowo) poprzez instruktorów nagranych na video.

W ten sposób trzeba obniżyć wydatki oraz zaproponować klientom dużo tańsze karnety. W takich molochach codziennie swą kartę odbija nawet 3 000 członków. kilku chwilach rynek dzieli się na 2 widoczne segmenty. Z jednej strony mamy kluby low-costowe, z minimalną obsługą oraz niskimi cenami, z drugiej strony szczególnie dynamicznie rozwija się popyt na rynek usług premium – mówi Alicja Rzewnicka. – Przykładem okazuje się rosnąca na zachodzie sława niewielkich klubów butikowych jak na przykład Fitwall (USA), założona poprzez Madonnę sieć Hard Candy czy Frame Fitness na Wyspach. To światowy trend, który wyłącznie wchodzi do Polski. konsumenci ogrom cenią indywidualną opiekę trenera, spersonalizowaną obsługę klienta i kameralność której nie mają okazji doświadczyć w wielkich sieciach klubów fitness. dodatkowo paręnaście lat temu o klubach fitness w Polsce mało kto słyszał. obecnie bywa ich już niemal 2 tysiące, a ciekawość usługami fitness wzrasta z roku na rok. – Ludzie mają coraz większą świadomość swojego ciała. zamierzają zdrowo się prezentować i zdrowo żyć – mówi Anetta Kotlarska, założycielka i właścicielka klubu Atlantis Fitness. Przedstawiciele branży podkreślają zarazem, że wcale nie bywa to prosty biznes. sporo firm stosunkowo szybko wypada z rynku. – mnóstwo klubów fitness bywa otwieranych poprzez ludzi nie z branży, tzn. takich, którzy nie mają zielonego zwroty o prowadzeniu biznesu, którym bywa klub fitness. Z zewnątrz wydaje się, że proste i miłe przedsięwzięcie. Niestety, tak nie bywa. Przed otwarciem klubu należy się zastanowić nad głównym celem, jaki chcemy osiągnąć, dla kogo ma to być klub i jaki zakres usług powinien świadczyć. Trzeba ocenić rynek, na przykład pod kątem istniejącej w pobliżu konkurencji – wylicza Kotlarska. Trzeba zebrać sporą kwotę Czy klub fitness może być świetnym pomysłem na biznes dla przysłowiowego Kowalskiego? i tak, i nie. Barierą okazują się tu przede wszystkim profesjonalna wiedza i konieczność posiadania sporego zasobu gotówki. Z tym 1 kłopotem mogą pomóc walczyć się specjalistyczne firmy, które zajmują się doradztwem. – Nasza firma proponuje zaprojektowanie klubu od podstaw. Mamy dużą wiedzę w tym zakresie. Widzimy, że sporo alt2 klubów ma problem z przeinwestowaniem. Często projekt wykonują sprzedawcy sprzętów, którym bywa zależne na sprzedaniu jak największej ilości sprzętu, a nie na optymalnym układzie z punktu widzenia ćwiczących ludzi – mówi Artur Duchowicz, wiceprezes Sport & Fitness Creation.Ile konkretnie pieniądze trzeba posiadać, aby podjąć się takiej inwestycji? Zdania okazują się poszatkowane, mimo wszystko na pewno nie bywa to mała kwota. Oczywiście wysokość rozchodów bywa pochodną kilku kwestii – w tym m. in. sposobu sprzętu lokalu (zawartość i rodzaj sprzętu) i jego powierzchni.– Klub o powierzchni do 700 mkw. to wydatek do jednego miliona zł., a przy 1000–1500 mkw. bywa to już ponad 2,5 mln zł – mówi Duchowicz. Przy dodatkowo znacznym lokalu i bogatej ofercie może być to wydatek rzędu nawet 4 mln zł. Konkurencja u drzwi Perspektywiczny rynek przyciąga nowych graczy. ; krajowych. – Branża fitness bywa perspektywiczna, ale zarazem bardzo trudna. A bywa dodatkowo trudniejsza, ze względu na to że na polski rynek zaliczają się niemieckie sieci, które mają olbrzymie doświadczenie w otwieraniu niskobudżetowych klubów – zapowiada wiceprezes Sport & Fitness Creation. Tymczasem pozyskanie preparatów na klub albo siłownię może nie być wcale nieskomplikowane. Przedstawiciele rynku podkreślają, że problemy finansowe dużej sieci Gymnasion (w czasie własnej świetności planowała debiut na GPW) przełożyły się na niedobry klimat wokół owej branży i banki okazują się sceptyczne wobec udzielania kredytów takim podmiotom. Kotlarska pytana o rady dla ewentualnych debiutantów w tym biznesie zauważa, że zazwyczaj siłownie w ogóle się nie reklamują. – To wielki błąd. O klub fitness trzeba dbać jak o swoje dziecko – mówi Rynek staje się coraz więcej konkurencyjny. w tym samym czasie coraz więcej liczy się jakość i zakres oferowanych usług. Firmy wychodzą naprzeciw tym wymaganiom i prześcigają się w proponowaniu rozmaitych udogodnień. Już nie należy do rzadkości np. najlepszy kącik dla pociechy, możliwość skorzystania z masażu, i klubowa kawiarnia. Przedstawiciele branży skarżą się tymczasem, że w naszym kraju praktycznie nie ma kampanii aktywizacyjnych, które zachęcałyby Polaków do większej aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Twierdzą, że w odrębnych krajach akcje takiego rodzaju okazują się na porządku dziennym. Korzyść bywa obopólna: społeczeństwo bywa zdrowsze, a klubom fitness rosną dochody i zyski. korzystny plan kluczem do sukcesu 1. Bardzo ważna bywa dobra ulokowanie. powinna być atrakcyjna, by przyciągnąć konsumentów, ale uważajmy na ceny najmu. Jeśli będą nazbyt wysokie, dochody mogą nam nie zrekompensować doświadczanych rozchodów. 2. To bardzo trudny rynek. Jeśli niedociągnięcie nam wiedzy z zakresu fitness, trzeba zasięgnąć rady wyspecjalizowanych doradców. Wprawdzie to dodatkowy koszty, ale ten ruch może szybko zaprocentować, a ryzyko niepowodzenia inwestycji spada.3. Nie oszczędzajmy na jakości sprzętu do ćwiczeń i na świetnie wykwalifikowanej kadrze. Pamiętajmy, że klub fitness to również następne potrzeby (i koszty) związane z wyposażeniem lokalu – takie jak bardzo dobra klimatyzacja, wentylacja i oświetlenie. 4. Rynek fitness w Polsce wprawdzie tylko raczkuje, ale konkurencja już bywa bardzo wielka. Dlatego trzeba promować własny lokal czy sieć. Bez tego bywa nam bardzo trudno pozyskać nowych konsumentów     osobiście ulokowanie oczywiście nie gwarantuje alt3 sukcesu klubu fitness, jednak okazuje się jednym z najważniejszych kwestii, które powinny być świetnie przemyślane. Osoby poszukujące klubu fitness często kierują się jego odległością od miejsca obowiązków czy domu. Przed otwarciem klubu świetnie więc zbadać, o jakiej liczbie potencjalnych użytkowników możemy myśleć w danym rejonie oraz jakie ułatwienia w kontekście klubu byłyby dla nich przekonujące. Istnieje opinia, że najrozsądniej umiejscowić klub w miejscu, gdzie porusza się najwięcej ludzi (np. w centrum miasta czy galerii handlowej). mimo wszystko również tzw. „klub osiedlowy” czy siłownia wymyślona w mniejszej miejscowości, mają szansę spełnić swoją funkcję oraz pozyskać zainteresowanie wśród użytkowników. istotne, aby do wyselekcjonowanej lokalizacji trzeba bywa prosto dostać się środkami porozumiewania się, a do dyspozycji klubowiczów został udostępniony parking (najrozsądniej bez wyjątku albo przynajmniej częściowo bezpłatny). Nie bez nieistotne (tym razem dla właściciela klubu) okazują się również opłaty za wynajem lokalu – w galerii handlowej mogą one sięgać sumy nawet parunastu tysięcy zł. w ciągu miesiąca. „Mój klub fitness okazuje się dla wszystkich” – niestety do takiego sformułowania często sprowadza się określenie zespoły

docelowej klubu fitness. W teraźniejszych realiach, w dniu oraz nocy ogromnej konkurencji wśród klubów fitness

to chyba najgorsza strategia, jaką możemy przyjąć. Dużo lepszym rozwiązaniem okazuje się znalezienie grup, których wymogi w danym regionie nie okazują się wystarczająco zaspokojone oraz znaleźć sposób, aby zainteresować ich naszą ofertą. Może to być jedna grupa (jak np. ogrom popularne kluby wyłącznie dla niewiast) albo kilka np. osoby starsze, po kontuzjach, wymagające rehabilitacji (pod warunkiem, że okazja dla nich rzeczywiście znajdzie się w Twoim klubie). Wybór odpowiedniego kierunku w tym zakresie powinien być uzależniony od analizie rynku, trendów oraz preferencji konsumentów. Nie każda grupa docelowa okaże się strzałem w dziesiątkę (co sądzisz np. o klubach wyłącznie dla facetów?), ale jeśli znajdziesz swoją niszę oraz zaspokoisz wymogi swoich użytkowników – sukces okazuje się na wyciągnięcie dłoni. W Polsce ogrom widoczna okazuje się segmentacja rynku – kluby dzielą się na tzw. niskobudżetowe, middle market oraz kluby premium. Chcąc otworzyć własny klub fitness, musisz zastanowić się, w którym segmencie ulokujesz własny obiekt. Decyzja ta okazuje się w dużej mierze zależna od budżetu, jaki posiadasz na otwarcie klubu oraz czy powinno on charakteryzował niskobudżetowymi rozwiązaniami (np. używanym sprzętem czy brakiem recepcji) czy może postawi na jakość premium (np. w postaci doskonałej obsługi klienta czy wysokiej jakości sprzętu). ulokowanie klubu w jednym z segmentów powinno oczywiście wiązało się z odpowiednim pozycjonowaniem cenowym – kluby premium będą miały wyższą cenę karnetu, ale uargumentowaną świetną jakością usługi oraz dodatkowymi świadczeniami, kluby niskobudżetowe będą mogły natomiast konkurować niską ceną kontraktu. Wydaje się, że na polskim rynku okazuje się miejsce dla każdego z tych segmentów – nie ma więc rozwiązań gorszych oraz lepszych. Trzeba jednak pamietać, że raz alt4 obrana droga pozycjonowania klubu może okazać się nieodwracalna, dlatego taką decyzję świetnie świetnie przemyśleć. 4. Analiza otoczenia biznesowego Otoczenie biznesowe klubu fitness często okazuje się utożsamiane wyłącznie z konkurencją. to ono jednak znacznie większą grupę – m.in. naszych potencjalnych partnerów, sojuszników, ambasadorów. Nowopowstający klub fitness powinien szczególnie zatroszczyć się o to, aby zbudować porządną sieć kontaktów oraz zyskać sojuszników w własnym regionie. Mogą to być np. partnerzy z miejscowych sklepach, obiektów sportowych, restauracji oraz pozostałych obiektów. Możemy współpracować z nimi np. przy organizacji wspólnych eventów, powstawaniu ofert łączonych (np. przy zakupie akcesoriów sportowych, konsumenci dostają zniżkę do klubu) czy po prostu wzajemnym promowaniu działalności. Nie muszą to być formalne partnerstwa, zawierane na podstawie skomplikowanych umów. zaleca się jednak budować sieć kontaktów oraz nawiązywać dobre relacje z potencjalnymi parą. A co ze wspomnianą już wcześniej konkurencją? Przede wszystkim powinniśmy poznać ofertę konkurencyjnych obiektów, przeanalizować ich koncepcję cenową, działania marketingowe oraz sprawdzić własnej, jak podchodzą do obsługi klienta. Czy powinniśmy poznać wszystkie obiekty? mnóstwo zależy od danego regionu, ale jedno okazuje się pewne: powinniśmy znać przynajmniej kluby z segmentu, w którym chcemy ulokować własny klub (patrz punkt 3).  Znajomość oferty konkurencyjnych obiektów oraz śledzenie na bieżąco ich poczynań okażą się pomagające nie jedynie w sytuacji produkowania strategii klubu, ale również na kolejnych fazach rozwoju.

Nie znaczy to oczywiście, że powinniśmy „ślepo” kopiować działania konkurencji,

jednak obserwacja oraz wyciąganie odpowiednich wniosków z pewnością zaprocentują dla naszego klubu. Na otoczenie przedsiębiorstwa składają się również inne podmioty, takie jak: organizacje rządowe, instytucje, dostawcy. Pełny model badania otoczenia biznesowego został przedstawiony na poniższym rysunku. 5. bogactwo finansowania klubu fitness Powiedzmy sobie to szczerze: nikt nie lubi wydawać dużych sum pieniądze. Otwarcie klubu fitness to nie lada inwestycja oraz jeśli nie jesteś potomkiem bogatego biznesmena, raczej nie udźwigniesz jej z własnych sposobów. okazują się jednak na rynku inne rozwiązania, które pomogą rozłożyć największe koszty na raty. znanym rozwiązaniem np. w przypadku zakupu sprzętu fitness okazuje się leasing. W dużym skrócie, leasing polega na rozłożeniu na raty kosztu sprzętu – często na czas od 3-5 lat. Wysokość raty oraz czas kredytowania powinno zależał od naszej zdolności kredytowej. W przypadku takiego modelu finansowania, często potrzebny okazuje się wkład własny (średnio na pułapie ok. 10%), a po spłaceniu określonej ilości rat, należy dokonać wykupu sprzętu. Inne koszty, takie jak np. wydatki budowlane czy zakup innego wyposażenia, trzeba zrealizować stopniowo własnymi środkami albo wziąć kredyt gotówkowy dla firm zaczynających czynność. trzeba również korzystać ze sposobów Unii Europejskiej w ramach regionalnych Programów Operacyjnych. Nabory wniosków dla poszczególnych województw rozpoczną się już niebawem, więc jeśli chcemy pozyskać środki na sprzęt czy koszty budowlane, świetnie śledzić terminy dla poszczególnych regionów na blogu Funduszy Europejskich.  

 

Zobacz też 

Ranking Trenerów Personalnych Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness