Jak zadbać o swoją formę jesienią? 3 proste triki!

Jak zadbać o swoją formę jesienią? 3 proste triki!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Krótkie dni, długie wieczory, chłód, deszcz i wiatr nie sprzyjają aktywności fizycznej.jak  zadbać  o  siebie  jesienną  porą

jesienną porą przechodzimy w etap hibernacji, a ruch ograniczamy do wycieczek do jadalni po kolejne porcje pysznych, ale kalorycznych przekąsek. Co wykonać, żeby jesienną porą i zimą nie przytyć? Jak zmusić się do ćwiczeń? Spis treści Tuczący moment Aktywność fizyczna na dworze Treningi na siłowni i ; Lekka jesienno-zimowa kuracja dietetyczna Tuczący moment Według tekstów laboratoryjnych przeprowadzonych przez jedną z brytyjskich firm branży dietetycznej jesień to najgorszy moment dla naszych sylwetek. razem z nadejściem września przełączamy się na tryb podjadania i spędzania chwili ;. Nasze wytrenowane wiosną i latem smukłe ciała stają się wspomnieniem, sałatki zamieniamy na ciepłe obiadki, a wodę mineralną na kawy ze słodkimi syropami smakowymi i porcją bitej śmietany. Brzydka pogoda sprawia, że czujemy się usprawiedliwieni. Pojawiające się wałeczki tłuszczu możemy długo ignorować – są przecież obszerne, ciepłe swetry, płaszcze i wygodne, rozciągliwe legginsy. Perspektywa zbliżających się świąt nie pozwala w zmianie stylu życia. Tł,  jak  wzmocnić  organizm  jesienną  porą,umaczymy się przed sobą, że Boże Narodzenie to przecież pora dobrej jakości smakołyków, których nie możemy sobie odmówić, więc dietę najlepiej zacząć w styczniu. Do stycznia będziemy mieli już co zrzucać. Wyniki tekstów laboratoryjnych  jak  o  siebie  dbać  jesienną  porą  ujawniły, że jesienną porą tyjemy średnio mniej więcej 3 kilogramy. Wysiłek ruchowy - codzienna aktywność   Aktywność fizyczna na dworze Spadek temp. nie jest usprawiedliwieniem dla porzucenia wszelkich rodzajów aktywności fizycznej. w miejsce szukać wymówek, korzystajmy z pogody. Po upalnym i dusznym lecie jesień przynosi miłą odmianę. Powietrze jest rześkie, podczas ćwiczeń nie pocimy się tak jak latem, a w parkach i na ścieżkach rowerowych jest mniejszy ruch. Jesień to korzystny pora dla biegaczy. Pora roku sprzyja dodatkowo poszukiwaniom nowych sportów i sposobów na aktywne spędzanie chwili na dworze. Szczególnie godne polecenia są piesze wędrówki, jazda na łyżwach, rowerze i tzw. power walking, czyli intensywne marsze w błyskawicznym tempie. Śnieg i mróz zwykle nas zniechęcają do wychodzenia z czterech ścianach. taki rok może być inny. w miejsce narzekać na chłód, wykorzystajmy potencjał zimowej pogody. Spacery i rzucanie śnieżkami to korzystny trening, ale dobrze przetestować dodatkowo jazdy na łyżwach, snowboardzie albo biegania na nartach. Aktywność na rześkim powietrzu jesienną porą i zimą potrzebuje odpowiedniego przygotowania. istotne, aby ubiór dopasować do warunków atmosferycznych. Na pewno zakwalifikują się czapki i rękawiczki. Eksperci polecają, Jak dbać o formę jesienią? aby ubierać się warstwowo. Zwracajmy uwagę na materiały, z których uszyta jest odzież sportowa. Zimą

powinny dawać ciepło, ale jednocześnie zapewniać właściwą wentylację.

Nie zapominajmy o butach – najlepsze będą modele z grubszymi podeszwami.   Treningi na siłowni i ; Sporty na dworze nie są naszą jedyną alternatywą. Jesień i zima to pora, kiedy dobrze rozważyć spróbowanie nowych dyscyplin pod dachem. Sporty drużynowe, squash, gimnastyka, zumba, spinning – wybór jest wielki i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. To najmocniejszy pora na kupno karnetu na siłownię albo basen. Osoby, które uwielbiają zorganizowanych zajęć i źle odczuwają się na siłowni, mogą zostać ;. ekologiczne ćwiczenia nie muszą być nudne. Na rynku dostępnych jest mnóstwo płyt DVD z treningami, a filmiki instruktażowe trzeba też znaleźć w internecie. Jeśli mamy sprzęty do ćwiczeń, które stoją zapomniane i zamieniły się w wieszaki do ubrań, pora je odkurzyć! Steper, orbitrek i rower stacjonarny powinny stać się naszymi przyjaciółmi jesienną porą i zimą. Dzięki nim aktywnie spędzimy pora przed telewizorem, a co więcej będziemy przygotowywać nasze ciało na lato. Lekka jesienno-zimowa kuracja dietetyczna chłodne miesiące obfitują w pożywne i wysokokaloryczne dania. specjaliści ds. żywienia radzą, by jesienną porą i zimą częściej jeść ciepłe posiłki, ale to wcale nie znaczy, że mają być bombami kalorycznymi. Na śniadanie dobrze przygotować owsiankę. Na lekki posiłek trzeba zjeść pieczoną rybę, gotowanego drobiu albo gulasz jarzynowy. świetnym pomysłem na smaczną i nietuczącą kolację są zupy. W ciągu dnia możemy podjadać orzechy, suszone owoce i nasiona. Jesień to korzystny pora na detoks. Sezonowe owoce i warzywa są pełne antyoksydantów, które ułatwiają ekologiczne detoksykacja człowieczego ustroju. kuracja dietetyczna oczyszczająca organizm tylko umożliwia zgubić niepotrzebne kilogramy, ale też poprawia odporność człowieczego ustroju, szczególnie narażonego w tym czasie na infekcje.   Czy trzeba zachować kondycję jesienną porą i zimą? Tak, ale potrzebuje to motywacji i ochoty. Wszystkim, którzy zamierzają zadbać o swoją sylwetkę jesienną porą i zimą radzimy, aby przygotowali sobie plan. Wtedy nawet nagłe modyfikacje pogody nie będą problemem. Jeśli śnieżyca uniemożliwi nam trening, zawsze miejmy w zanadrzu odmienną opcję, np. trening na siłowni albo ćwiczenia ;. Regularny ruch i kuracja dietetyczna oparta na zasadach zdrowego odżywiania pozwolą przetrwać nam taki najgorszy dla figury moment bez nadprogramowych nadprogramowych nadprogramowych kilogramów. Jak wy dbacie o kondycję jesienną porą i zimą? moment jesienno - zimowy okazuje się dość nieprzychylny dla ludzi uprawiających sport na świeżym powietrzu niezwiązany z zimowymi dyscyplinami.    Jesienne chłody oraz zimowe alt2 mrozy mogą skutecznie zniechęcić do dbania o kondycję. trzeba mieć świadomość, jak uniknąć wyziębienia człowieczego ustroju oraz zakażeń. wariantem dla ćwiczeń na świeżym powietrzu są treningi w klubach fitness, a dodatkowo ćwiczenia w czterech ścianach oraz szereg innych propozycji, o czym niżej.   REKLAMA... Czytaj dalej ▼ Trening na świeżym powietrzu    jogging w okresie jesienno - zimowym może być ryzykowne pod względem zachorowania na grypę, anginę czy złapania zachorowania. Niemniej odpowiedni ubiór oraz przygotowanie do ćwiczeń pomogą przetrwać trening w sezonie bez negatywnych konsekwencji natury zdrowotnej. Wybierając miejsce do biegania należy stronić od śliskich nawierzchni. Zaleca się biegać na mocno ugiętych kolanach, żeby poczuć się stabilnie. Śliskie podłoże jest związane ryzykiem skręcenia stawu skokowego oraz istotnymi złamaniami. Biegi w zaśnieżonym otoczeniu są natomiast związane z ryzykiem przeciążenia stawów, urazy mięśni oraz skręcenia kolana.    jogging zimą potrzebuje odpowiedniego przyrządzenia. Należy obowiązkowo zrobić rozgrzewkę przed treningiem obejmującą krążenie bioder oraz ramion, wymachy, skręty tułowia oraz skłony. Zadaniem wymienionych ćwiczeń okazuje się odpowiednie rozgrzanie mięśni oraz stawów. Rozciąganie należy zrobić już po powrocie do mieszkania. jogging powinno być zakończone przejściem z biegu do szybkiego spaceru. W czterech ścianach mięśnie nie będą narażone na wychłodzenie, które pobudza niebezpieczeństwo uszkodzeń włókien mięśni.    Podobnymi zasadami dobrze kierować się dodatkowo w przypadku wykonywania innych dyscyplin sportowych na świeżym powietrzu. Niezbędny jest odpowiedni ubiór oraz buty, o czym niżej. Poza tym, przed rozpoczęciem ćwiczenia należy upewnić się, że temperatura panująca na dworze okazuje się bezpieczna. ubiór odpowiedni do temperatury    przyjmuje, że bieg okazuje się wygodne, jeżeli temperatura na dworze nie okazuje się niższa niż 5-10 stopni Celsjusza. Każda osoba posiada odmienną tolerancje na chłód. Może się zatem wydarzyć, że termoregulacja człowieczego ustroju jest

funkcjonować doskonale nawet wtedy, gdy temperatura powietrza wyniesie poniż

ej zera. Należy zawsze osłaniać usta szalikiem albo buffą, aby do ust wpadało ogrzane powietrze. ubiór biegacza w okresie jesienno - zimowym powinien odpowiednio do temperatury składać się z bielizny termicznej, koszulki z długim albo niedługim rękawem oraz polaru albo cienkiej kurtki. Wybierając spodnie dobrze zwrócić uwagę na to, czy posiadają one wstawki zatrzymujące wiatr. Należy pamiętać o zagwarantowaniu ochrony stopom. Ciepłe skarpety oraz niezbyt dopasowane buty sportowe powinny o to świetnie zadbać. Należy też chronić głowę przyjmując czapkę albo ocieploną szeroką opaskę. W przeciwnym razie stracimy dużo ciepła, a uszy oraz zatoki będą narażone na chłód. Odpowiednio dobrany ubiór przeciwdziała wyziębieniu zatrzymując ciepło w mięśniach, a jednakowym umożliwiając im poprawną pracę. Domowy fitness    Jeżeli niskie temperatury oraz opady zniechęcają do ćwiczeń na świeżym powietrzu trzeba dbać o kondycję w domowym zaciszu. Wśród proponowanych metod dbania o kondycję oraz smukłą sylwetkę trzeba wymienić: - robienie ćwiczeń modelujących alt3 oraz rozciągających mięśnie - trening z wykorzystaniem filmu instruktażowego - gra ruchowa    Argumentem przemawiającym za uprawianiem sportu dodatkowo w okresie jesienno - zimowym okazuje się zwiększenie odporności oraz poprawa organizmu. Poza tym, aktywność fizyczna pobudza wytwarzanie  hormonów farta, które chronią przed pogorszeniem samopoczucia. na siłowni oraz na siłowni    Trzecią opcją okazuje się wykupienie karnetu w klubie fitness albo na siłowni. użytkownicy tego typu miejsc posiadają swoje karty członkowskie, na podstawie których mogą korzystać z dostępnych w lokalach sprzętów. Niektórzy pracodawcy zapewniają pracownikom tego typu karty. Przeciętny miesięczny cena w zależności od lokalizacji klubu fitness albo siłowni wynosi mniej więcej 80 - 150 złotych. Niemniej nie dobrze wybierać karnetów do tego typu miejsc, jeżeli brakuje motywacji do ćwiczeń w czterech ścianach. Praktyka oraz doświadczenie pokazuje, że samoczynnie wydanie gotówki nie zachęci do aktywności. Zajęcia w klubie fitness oraz ćwiczenia na siłowni są szczególnie polecane osobom, które dążą do zwiększenia masy mięśniowej oraz ukształtowania sylwetki. Poza tym, w klubach fitness są organizowane zajęcia grupowe, w których systematyczny udział pozwala na zmniejszenie poziomu warstwy tłuszczu. A może basen ?    Innym sposobem umożliwiającym utrzymanie sprawności fizycznej zimą oraz jesienną porą okazuje się basen. Większość tego typu miejsc podwyższa zimą temperaturę h2o, więc pływanie okazuje się dość wygodne. rodzaju aktywność fizyczna ma niezwykle korzystny wpływ na modelowanie sylwetki oraz redukowanie warstwy tłuszczu. Uczęszczanie na basen wpływa zbawiennie ; na przebieg odchudzania, więc na układ odpornościowy oraz sprawność organizmu człowieczego ustroju. Aktywne spędzanie wolnego okresu na basenie wzmacnia mięśnie brzucha, grzbietu oraz układu oddechowego oraz pobudza pojemność życiową płuc. Pływanie w basenie angażuje mięśnie odpowiadające za utrzymanie prawidłowej postawy. kąpiele łagodzą problemu bólowe kręgosłupa. Basen okazuje się rekomendowany każdemu bez względu na wiek oraz kondycję, w tym szczególnie osobom, które prowadzą siedzący tryb życia. Wrzesień był wyjątkowo łaskawy dla wielbicieli ruchu na świeżym powietrzu. mimo wszystko trzeba zahamować dekady na dłużej – jesień, a za nią zima, zbliżają się nieubłaganie. Nie pozwólmy naszej kondycji fizycznej zapaść w zimowy sen. Każda postać aktywności fizycznej dobrze nam robi. mimo wszystko im więcej dla siebie robimy, tym skuteczniej – dobra kondycja to równowaga między ciałem a umysłem, dobra postać pozwala się odprężyć oraz zachować dobre samopoczucie, ale również zdrowie. jesienną porą oraz zimą to podstawa, ponieważ o przeziębienie oraz grypę nietrudno. Sam na sam. Na sali Trzeba silnej woli, by jesienną porą oraz zimą dbać o formę. Kiedy dni stają się coraz krótsze, pokusa, by w miejsce spakować torbę oraz pójść na trening zostać w ciepłym czterech ścianach, bywa niejednokrotnie silniejsza. Pomocą dla tych z nas, którzy mogą poszczycić się jedynie… alt4 „słabą silną preferują”, bywa trening personalny. Oko w oko z instruktorem wyłącznie nie ukryjemy słabości, oraz osiągniemy założony cel. — Trening

personalny to opcja dla każdego — przekonuje Małgorzata Figurska z Lady Fitness.

— Na pewno doskonale się sprawdzi, szczególnie w przypadku ludzi z problemami ze zdrowiem, dla których indywidualnie dobrane ćwiczenia okazują się podstawą — polepsza poziom. Osobisty instruktor to osoba, z którą powinniśmy być w 100 proc. szczerzy – powinien naprawdę wnikliwie poznać etap naszego organizmu, by móc ułożyć plan ćwiczeń tak, abyśmy budowali formę oraz odzyskiwali dobre samopoczucie, nie szkodząc sobie. Komu trening personalny wywoła najlepsze efekty? Tym, którym potrzeba silnej motywacji, którzy z trudnością znajdują pora na ćwiczenia albo zaledwie zaczynają. więc przyszłe albo nowiutko upieczone mamy mogą czerpać korzyści z indywidualnego ćwiczenia. Rozrywkowa Zumba Zumba Fitness to zestawienie tradycyjnych ćwiczeń fitness z elementami tańca. Latynoamerykańskie rytmy, dużo radości, wysiłek, ruch oraz zabawa – w tych kilku słowach trzeba streścić te oryginalne zajęcia, które robią furorę na całym świecie, teraz oraz w Polsce. To mimo wszystko za mało, by oddać czym tak naprawdę bywa zumba… — taki trening to zestawienie zabawy oraz wysiłku fizycznego — mówi trenerka zumby w Bene Sport, Ilona Janitz. — Uczestniczki zajęć bawią się tak dobrze, że czasem zapominają, że ćwiczą! A mimo to zdobywają świetne efekty – intensywne redukowanie kalorii oraz warstwy tłuszczowej, lepsza koordynacja ruchowa, a co za tym idzie, wyższa gwarancję siebie… zumba to zajęcia fizyczno-terapeutyczne. — Przychodząc na trening zumby wszystkie problemy zostawiamy za drzwiami, tu liczą się tylko ruch, zabawa oraz muzyka. Na całym świecie zumba magazynuje ogrom fanów, stając się wręcz filozofią. Powstają specjalne kolekcje ubrań do ćwiczeń, koszulki, w których fani chodzą każdego dnia szczycąc się swoją nową pasją. Takie zajęcia na pewno rozświetlą szaro-bure jesienne wieczory… Dla organizmu – biegi na świeżym powietrzu Na przekór aurze nie opłaca się porzucać ruchu na świeżym powietrzu – bieg oraz nordic walking trzeba uprawiać niezależnie od pogody… no, idealnie, gdyby nie padało. ofertę dla pań, które pragną zacząć przygodę z bieganiem, nauczyć się techniki albo nie cierpią biegać same, przygotowało dodatkowo Lady Fitness. — Rozpoczynamy cykl zajęć Lady Running, który poprowadzą profesjonalni trenerzy lekkoatletyczni — mówi Małgorzata Figurska. Pod okiem trenerów powinno trzeba nauczyć się techniki, wykonać użytek z ich praktyki w doborze ubraniu oraz obuwia. A przy tym dobrze bawić się biegając w grupie. Jogging daje świetne efekty: pozwala intensywnie spalać tkankę tłuszczową, budować kondycję. W przypadku wszystkich tych opcji bywa tylko jedno „ale” – ruch oraz aktywność okazują się silnie odurzające! To mimo wszystko w pełni usprawiedliwiony nałóg.

 

Zobacz też 

EcoSlim Opinie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness