Jak zrobić zdrowe przekąski? Zobacz jakie to proste!

Jak zrobić zdrowe przekąski? Zobacz jakie to proste!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Tym razem kuracja dietetyczna dobrych komórek tłuszczowych na następne 2 tygodnie odchudzania.zdrowe  przekąski  przepisy

W przyszłym 7 dniach ostatnia część kuracji odchudzającej. jadłospis dobrych komórek tłuszczowych - wskazówki na następne dni obecnie  wasza kuracja dietetyczna może zawierać składniki zasobne w białka biorące udział w syntezie L-karnityny - substancji przyspieszającej redukowanie białej ;, czyli lizynę i metioninę. obfite ilości tych białek posiada serwatka i mięso (baranina, wołowina, ryby i drób). Należy jeść też dużo witamin, zwłaszcza witaminy C, koniecznej przy wytwarzania L-karnityny i kwasu linolenowego, który rozbudza metabolizm komórek brunatnej ;. Kwas linolenowy znajdziecie w oleju z wiesiołka, siemieniu lnianym, oleju sojowym i rzepakowym (polski olej rzepakowy bywa niestety kiepskiej jakości) i w jarzynach liściastych. artykuły takie jak cukier, białe pieczywo, makaron i ryż są nadal niedopuszczalne, trzeba jeść jedynie niewielkie ilości ziemniaków i kaszy gryczanej. W tym 7 dniach kuracja dietetyczna może zawierać serwatkę w proszku albo inny wysokobiałkowy preparat na bazie serwatki (do nabycia w sklepach dla uczestników sportowych i ze zdrową pożywieniem). definitywnie trzeba je zastąpić dwoma kubeczkami jogurtu ekologicznego dziennie, ale do tego należy wypijać każdego dnia litr naturalnej serwatki. jadłospis może być wzbogacona o kapsułki z olejem z wiesiołka, które trzeba kupić w aptece.   Zasady obowiązujące w diecie dobrych komórek tłuszczowych: Codziennie łykać 1000 mg oleju z wiesiołka w kapsułkach. Jeść zdrowe tłuszcze: olej lniany i sojowy, mięso ryb. Wypijać codziennie 8-10 szklanek niegazowanej h2o mineralnej mineralnej. Jeść dużo świeżych warzyw. wystrzegać się cukru. Nie jeść białego pieczywa, makaronu i ryżu. Wykreślić z jadłospisu: ciastka, baloniki, słone krakersy, czipsy, hamburgery itd.   jadłospis dobrych komórek tłuszczowych - zestaw potraw   Śniadanie poprzez 2 tygodnie kuracji odchudzającej są takie same: 2 miarki suplementy serwatkowej (ew. 2 kefiry) należy wymieszać z wodą i zmiksować Dieta strukturalna - zdrowe przekąski cz. 2 z łyżką oleju lnianego (do nabycia w sklepach ze zdrową pożywieniem), dodając szklankę sezonowych owoców albo 3 morele, brzoskwinie albo kiwi. Resztę menu będziecie komponować sobie sami, korzystając z naszych przepisów - zarówno przekąski, jak również główne posiłki są równie drogocenne pod względem ilości substancji odżywczych. Przekąski Gdy jesteście bardzo głodni, można bez barier zajadać się surowymi albo gotowanymi warzywami (marchewka, kalarepka, brukselka, ogórek, kalafior, brokuły). Wolno wam też jeść wszelkiego rodzaju orzechy, o ile nie są prażone, solone ani w cukrze! Codziennie można sobie pozwolić na ok. 30 g pestek dyni albo słonecznika, migdałów albo orzechów laskowych, włoskich albo nerkowców. Snacking, czyli spożywanie przekąsek, to coraz popularniejszy sposób odżywiania. Obecnie mnóstwo osób rezygnuje ze spożywania odpowiednich 4-5 potraw dziennie, w miejsce tego wybierając częstsze spożywanie przekąsek. Przekąski będą leczniczym uzupełnieniem kuracji odchudzającej. warto jednak wybierać takie snacki, które okazują się wyłącznie pyszne, ; pełne składników odżywczych. Podczas konferencji na temat nadwagi w Instytucie Żywności i Żywienia prof. Jadwiga Charzewska przedstawiała dane z których wynika, że wzrasta liczba pociech i nastolatków spożywających przekąski. Niestety zazwyczaj jadane przez pociech i młodzież przekąski to substancje pełne

soli, cukru i niekorzystnych dla sprawności tłuszczów. – Przekąski okazują się znaczną częścią kuracji odchudzającej pociech i nastolatków,zdrowe  przekąski  fit

gdyż dostarczają od 20 do 30% całodziennej energii. ta liczba kalorii bywa nowy czynnik ryzyka rozwoju nadwagi – mówiła prof. Charzewska. Dlatego tak ważne bywa, aby wybierać zdrowe przekąski, które będą wartościowym składnikiem naszej kuracji odchudzającej. Przekąski, które przestawiam w dzisiejszy tekście świetnie sprawdzą się jako uzupełnienie energii przed treningiem. Zdrowe przekąski to też doskonały wybór podczas domowych seansów filmowych. Proponowane przeze mnie przekąski dobrze sprawdzą się na kuracji odchudzającej, bo mają mało kalorii. Część pomysłów nadaje się też do alt2 zabrania w drogę – jest maksymalna spakować je do pudełka. Jeśli szukacie ciekawych przekąsek na imprezę, to też znajdziecie tu coś dla siebie. Przekąski świetne na imprezę: 1. Mini „pizze” z cukinii Pizza to coś, co raczej nie kojarzy się zdrowo, ale w wersji z cukinią to naprawdę super przekąska. Cukinię myjemy i siekamy na 1 cm plastry. Na każdy z plastrów nakładamy trochę sosu pomidorowego (będą pomidory z puszki z czosnkiem), a potem niewielki kawałek sera (u mnie kozi w plastrach, ale może być dość cienko pokrojona gouda lub mozarella). Tak przygotowane cukinie wkładamy do nagrzanego do 200C piekarnika na mniej więcej 20 minut. 2. Pomidorki koktajlowe z bazylią Garść przekrojonych na pół pomidorków koktajlowych łączymy w misce z 10 listkami świeżej bazylii i łyżką oliwy extra virgine. Całość ostrożnie solimy i mieszamy. Pomidorki trzeba też nadziać na wykałaczki – wtedy sprawdzą się idealnie w formie przekąski na imprezę. ewentualnie trzeba do pomidorków dodać małe kulki mozzarelli. 3. Oliwki zielone i czarne wymieszane z czosnkiem  Kilka pomidorów siekamy i mieszamy z białego sera typu feta i ulubionymi ziołami. Pomidory układamy na talerzu wyłożonym szpinakiem lub listkami bazylii. Całość skrapiamy oliwą z oliwek. Przekąski świetne na wieczór filmowy: 11. Banany w czekoladzie  Kilka kawałków gorzkiej czekoladowych przysmaków rozpuść w niewielkim garnku. dwa dojrzałe banany podziel na części, a potem zanurzaj je w czekoladzie. 12. Jogurt naturalny z syropem klonowym Do małego kubeczka jogurtu dodaj 1 małą łyżkę syropu klonowego (dobrze wypadnie też płynny miód) i 1 małą łyżkę cynamonu – całość dokładnie wymieszaj. 13. Jabłko plus masło orzechowe Jedno jabłko podziel na ósemki – na każdą z części nałóż odrobinę masła orzechowego. zamiast jabłka trzeba użyć też gruszki lub banana – dla mnie te wszystkie owoce w kompilacji z alt3 masłem orzechowym smakują doskonale! 14. Ciemna czekolada dwa kawałki ciemnej czekoladowych przysmaków to świetna przekąska. warto wybierać ciemną czekoladę z jak najsilniejszą zawartością kakao. 15. Pieczone jabłko Usuń gniazdo nasienne z jednego jabłka, a potem wlej tam jedną małą łyżkę miodu i odrobinę cynamonu. Całość zapiekaj w piekarniku, aż jabłko jest ostrożnie opieczone. 16. Serek wiejski z owocami Serek wiejski w wersji na słodko to też dobra przekąska – dobrze smakuje z owocami sezonowymi takimi jak truskawki, borówki czy maliny. 17. Prażone orzechy nerkowca Przekąska perfekcyjna w swej prostocie. Po uprażeniu orzechy nerkowca nabierają cudownego aromatu, okazują się więcej chrupkie i smakują tak, że ; im się oprzeć. Do nagrzanego do 200C piekarnika wkładam papier do pieczenia, na którym układam garść orzechów nerkowca. Włączam termoobieg i prażę przez mniej więcej 15 minut, aż orzechy zostaną ostrożnie brązowe. 18. Ciecierzyca  Ciecierzycę wykorzystuję wyłącznie do zrobienia pysznego hummusu. Czasem część ugotowanej ciecierzycy jem w formie przekąski. Ciecierzycę przed gotowaniem należy namoczyć na noc w wodzie. później odlewamy wodę, wsypujemy ciecierzycę do garnka, zalewamy świeżą wodą i gotujemy mniej więcej 60 minut do miękkości. Przekąski na słodko: 19. Rodzynki i daktyle okresu trzeba jeść rodzynki i daktyle

w formie przekąski – pamiętajmy jednak, żeby być rozważni z ich ilością ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych w tych owocach.20.  jak  zrobić  fit  przekąski

Trufle kakaowe i koksowe Większość z nas lubi sięgać po przekąski – okazują się małe, zaspokajają raptowny nieposkromiony apetyt i trzeba zjeść je praktycznie wszędzie. Na sklepowych półkach dominują jednak niezbyt zdrowe artykuły – chipsy, krakersy, krakersy, cukierki i batoniki. Jaką mamy opcję? Istnieje dużo dobrych przekąsek, które dostarczają substancji odżywczych, a przy tym okazują się lekkie i smaczne. Sprawdź, po jakie zdrowe artykuły sięgają Polacy, a co alt4 bywa popularne za granicą. Polacy kochają słodycze – tak wynika z danych przedstawionych w raporcie „Rynek słodyczy w Polsce” z 2014 roku. Zdecydowana większość z nas (aż 91 proc.) kupuje słodycze, a średnio na miesiąc przeznaczamy na nie 81 zł.. Najpopularniejsze okazują się wyroby czekoladowe, zwłaszcza słodyczy mleczne i nadziewane. Rynek słonych suplementów również ma się świetnie. Chipsy, krakersy, chrupki i orzeszki to zazwyczaj nabywane poprzez Polaków przekąski. Czy to znaczy, że chrupiemy jedynie tłuste i słodkie przekąski? Zdecydowanie nie – moda na zdrowy tryb życia sprawia, że zwracamy większą uwagę na sposób odżywiania i szukamy więcej wartościowych suplementów. Jak wynika z

analizy przeprowadzonego poprzez firmę Mintel w 2014 roku, aż 45 proc. Polaków chce zmodyfikować swój tryb funkcjonowania na zdrowszy

. non stop zwracamy uwagę na cenę, odczucie smakowe i markę przekąsek, ale zazwyczaj liczy się też walor zdrowotny. Szukamy suplementów o niskiej zawartości tłuszczu, sodu i bez glutenu. Producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy zamierzają żyć zdrowiej i proponują dietetyczne warianty niezdrowych artykułów. Na rynku okazują się dostępne pieczone chipsy, chrupki wielozbożowe, krakersy z mąki pełnoziarnistej. A czym zastąpić słodycze? Oczywiście najdogodniej sięgnąć po świeże owoce albo jogurt, ale trzeba też korzystać z gotowych suplementów. Batoniki musli, ciasteczka z płatków owsianych, musy z owoców i słodyczy słodzone stewią prosto znajdziemy w praktycznie wszystkich sklepów. non stop lubimy słodycze, ale coraz chętniej sięgamy po zdrowe artykuły, takie jak bakalie. ochoczo spożywamy też suszone owoce i orzechy, które okazują się zdrowe, dostarczają energii, a przy okazji zaspokajają chęć na coś słodkiego. Obecnie możemy kupić praktycznie każdy rodzaj orzechów – od lokalnych laskowych, po egzotyczne orzechy brazylijskie czy makadamia. okazja suszonych owoców też bywa obfita – nie jesteśmy już skazani na rodzynki czy suszone śliwki, możemy sięgać po suszone mango, daktyle czy jagody goji. Zobacz również: Oleje roślinne - sekret organizmu i urody

 

Zobacz też 

Trener Personalny we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness