Jak ich uniknąć urazów sportowych? To Ci pomoże!

Jak ich uniknąć urazów sportowych? To Ci pomoże!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Łokieć tenisty. Uszkodzenie stawu barkowego. Skręcenie kostki. Kolano biegacza.jak  nie  mieć  urazów  sportowych

Te i 6 odrębnych kontuzji opisanych w tym artykule to najczęstsze kontuzje, jakich doznają faceci podczas treningów. zobacz je i zobacz, jak możesz się ich ustrzec. Zdaniem ekspertów, do aż 8% kontuzji w sporcie dochodzi z czynników przyczyniających się do zależnych od osoby, która kontuzji uległa. Przy czym odsetek taki bywa większy w przypadku ludzi uprawiających sport rekreacyjnie, ponieważ są oni zwykle mniej świadomi niebezpieczeństwa powiązanego z uprawianą dyscypliną i częściej używają nieodpowiedniego sprzętu, lekceważą konieczność rozgrzewki i przeceniają własne potrzeby. oznacza to, że w ogromnej dużej grupie sytuacji da się ustrzec się niepotrzebnego bólu, interwencji specjalistów, przerwy w treningach i wielokrotnie długotrwałej rehabilitacji, jeśli odpowiednio się do wysiłku przygotujesz. Jednym z najważniejszych kwestii tego zrobienia bywa rozciąganie mięśni, aby pozostały elastyczne i wytrzymały zwiększone obciążenia na treningu. poniżej 10 najczęstszych kontuzji, jakich doznają faceci aktywni fizycznie (w kolejności od głowy do stóp), plus jasne sposoby uniknięcia albo zminimalizowania tych uciążliwych kłopoty. metoda na uniknięcie kontuzji: prosto rozpoznasz taki Urazy sportowe - jak ich uniknąć? ból, chociaż trudno go opisać. To tak, jakby pewien człowiek ściskał kombinerkami Twoje włókna nerwowe wzdłuż szyi. Z reguły bywa to wynik gwałtownego i za szczególnie mocnego obrotu głowy. Mięśnie i więzadła utrzymujące we właściwym miejscu górne kręgi Twojego kręgosłupa mogą tego nie wytrzymać i naciągnąć się albo nawet naderwać. Rozciąganie szyi. W pozycji stojącej zbliż brodę do klatki piersiowej. Połóż lewą dłoń na prawym uchu i powoli obracaj skroń w kierunku lewej piersi, poruszając jednocześnie prawą łopatką w górę i w dół. wykonuj rozciąganie poprzez 20 sekund, a potem zmień strony. Powtórz to i wszystkie inne ćwiczenia rozciągające 2 razy. Rozciąganie z pozycji leżącej. Połóż się na podłodze z nogami zgiętymi w jak  uniknąć  kontuzjikolanach. Podłóż zwinięty ręcznik pod tył głowy. Wyciągaj skroń do tyłu, starając się jednocześnie przybliżyć brodę do klatki. wykonaj 2 serie po 12 powtórzeń. ny punkt z własnej strony, ale fakt okazuje się taki, że wysoka waga nie sprzyja unikaniu kontuzji. Z kolejnymi kolejnym krokiem powinniśmy amortyzować większy ciężar. Nasze stawy, mięśnie, kości muszą radzić sobie z zbędnym alt2 obciążeniem. Więc jeżeli Twoje BMI nie mieści się w standardzie, musisz szczególnie być ostrożni. Postaraj się nie forsować na początku treningów. Biegaj powoli, próbuj zrzucić kilogramy niż natychmiast szaleć z interwałami czy podbiegami. Niech priorytetem powinno dla Ciebie wyeliminowanie niepotrzebnych kilogramów a nie jak najszybsze jogging w jak najkrótszym czasie. ierwsze zapewnisz większą ruchomość w stawach, poprzez co polepszy się Twoja technika i zmniejszy się ryzyko kontuzji spowodowanej bieganiem złą techniką. po

drugie elastyczne mięśnie okazują się mniej podatne na zerwania,jak  zapobiegać  kontuzji

naciągnięcia i zapalenia. doskonale uzupełnia się to z ćwiczeniami siłowymi. Silne i elastyczne włókna mięśniowe to podstawa w unikaniu kontuzji. Nawet jak przesadzimy zdecydowanie z ciężarami, podłożem i dobierzemy złe buty, to okazuje się szansa, że silne i świetnie rozciągnięte mięśnie wytrzymają obciążenie. też jak doznamy kontuzji, to prawdopodobnie wyleczymy się z niej prędzej. Twój organizm potrzebuje odpowiedniego budulca. Podczas ćwiczeniach powstaje mnóstwo mikrourazów, które muszą być szybko „załatane”. Musisz jeść właściwą dawka składniku odżywczych, żeby jest z czego budować. Białka, węglowodany, tłuszcze. wit. i minerały. Ich jakość, alt3 proporcje, dawka. Wszystko ma wartość. Nie możesz dopuścić do głodzenia się, do braków witamin i minerałów. To na pewno skończy się kontuzją a w najlepszym przypadku brakiem postępów i zniechęceniem. i oczywiście ciągłym wycieńczeniem To boli, ale gra okazuje się warta świeczki. Kup sobie wałek, tzw. Foam Roller, i próbuj masować mięśnie nóg. Możesz używać też powszechnego The Stick. To naprawdę służy. Rozluźnia mięśnie. „Rozkleja” powięzie miśniowe, dzięki czemu podczas biegania wszystkie mięśnie pracują w swoim własnym zakresie ruchów, a nie ciągnie za sobą inne włókna, poprzez co marnujemy dodatkową energię i zwiększamy ryzyko kontuzji. Więc jak wchodzisz na wałek i zeskakujesz z niego z bólem, to znaczy, że pora na automasaż :) Lato sprzyja aktywnościom na rześkim powietrzu. Uprawiając sport, należy mimo wszystko mieć na uwadze, by nie przeforsować się. Trzeba też dbać o to, żeby nie nabawić się nieprzyjemnego urazu.

Podpowiadamy, jak to zrobić.

Podstawowa zasada bezpiecznego sportu brzmi: najpierw rozgrzewka, zaledwie później wzmożony wysiłek fizyczna. Jeśli więc chcemy zagrać z kolegami w piłkę nożną - droga wolna, ale zacznijmy od rozciągania mięśni nóg. Rozciąganie pachwin, alt4 stawu skokowego (ćwiczenie przypomina gaszenie papierosa nogą) i krótka przebieżka już pomogą nam uniknąć zakwasów na drugi dzień, więc zminimalizują niebezpieczeństwo poważniejszej kontuzji. >>> Zakwasy – jak się ich pozbyć? Co na zakwasy? wspominamy, jak się pozbyć zakwasów[kliknij]   Dobierając miejsce uprawiania sportu zwrócić należy uwagę na nawierzchnię. Unikajmy boisk z betonowym podłożem - te trzeba dodatkowo zetknąć np. przy niektórych szkołach. Co zrobić, gdy nabawimy się urazu? po pierwsze - nie panikować. wielokrotnie wielki ból jest związane małą szkodą dla ludzkiego ustroju. Wystarczyć wyłącznie przyłożyć lód i oszczędzać uszkodzoną kończynę. Jeśli ból nie ustępuje albo mamy problemy ze zginaniem kończyn, wtedy najrozsądniej udać się do szpitala, by przeprowadzić zdjęcie rentgenowskie. Jak uniknąć zakwasów? oprócz dobrej rozgrzewki istnieją dodatkowo inne sposoby na uniknięcie zakwasów. Jednym z nich okazuje się położenie się z nogami podniesionym i opartymi np. o ścianę. Taki kilunastominutowy zabieg pomoże uniknąć zakwasów albo zminimalizować ich odczuwalność. i wersja dla pełnoletnich - przebiegają spory profesjonalistów: według partie z nich wypicie jednego piwa ćwiczeń ma korzystny wpływ na mięśnie, które dzięki temu trunkowi odkwaszają się.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness