Jak odżywianie wpływa na zdrowie? To Cie zaskoczy!

Jak odżywianie wpływa na zdrowie? To Cie zaskoczy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Wpływ rodzaju oraz sposobu odżywania się na kondycję oraz zdrowie człowieka był obserwowanydieta  a  zdrowie

od szczególnie dawna. Już w V wieku p.n.e Hipokrates, uważany za ojca nowoczesnej medycyny uważał, że właściwe odżywianie się funkcjonuje prewencyjnie wobec mnóstwo problemów, a ponad to może stać się lekarstwem co potwierdzają jego słynne wyrażenia „ Prawidłowe jedzenie bywa konieczne ; dlatego, aby zapobiec chorobom, ale   oraz dlatego, żeby umożliwić wyzwolenie wszystkich potencjalnych sił biologicznych, warunkujących prawidłowy rozwijanie się ruchowy oraz umysłowy oraz wytworzenie odpowiedniej  odporności na niekorzystne oddziaływanie czynników środowiskowych”.                              [ prof. Aleksander Szczygieł ].             W czasach dużej industrializacji, urbanizacji, rozwoju ekonomicznego  oraz globalizacji, zmniejszenia się aktywności fizycznej ludzi znaczne wartość ma fakt czym się odżywiamy oraz jak to robimy. etap naszego kondycji zależny bywa od licznych czynników m.in. od predyspozycji genetycznych, stanu otoczenia w którym żyjemy oraz od naszego stylu życia. Geny otrzymujemy w spadku po przodkach, nasz wpływ na zanieczyszczenia płynu, gleby lub powietrza bywa nieduży. Dlatego też szczególnie powinniśmy dbać o to, by sposób w jaki żyjemy dodatkowo nie niszczył naszego człowieczego wpływ  kuracji  odchudzającej  na  zdrowieustroju. Odpowiednia dieta, systematyczna aktywność fizyczna, odpowiednia dawkę momentu przeznaczonego na sen oraz odpoczynek oraz nasze nastawienie do życia bywa przygotowaną receptą na zachowanie kondycji poprzez długie dekady. Prawidłowe odżywianie się, to dostarczanie organizmowi wszystkich nieodzownych substancji pokarmowych w odpowiedniej ilości oraz proporcji, przy uwzględnieniu liczby substancji oraz właściwego rozłożenia ich w ciągu dnia. Zawartość ilościowa poszczególnych substancji w racji pokarmowej może zależeć od wieku, płci oraz rodzaju wykonywanej obowiązków.[4]         Nie wszyscy do zakończenia wiedzą, że jedzenie w dzieciństwie wpływa na etap kondycji w momencie obecnej Choroby dietozależne – jak jedzenie wpływa na nasze zdrowie? oraz w przyszłości. Na tle krajów europejskich w Polsce notuje się szczególnie wysoki zakres przedwczesnej umieralności dorosłych. „Sposób żywienia ludności w Polsce

bywa pod licznymi względami niezadowalający.wpływ  odżywiania  na  zdrowie

Skład diet praktycznie wszystkich badanych nie bywa prawidłowo zbilansowany pod względem zawartości energii oraz substancji odżywczych. spożywanie niektórych substancji odżywczych o dużo przewyższa normę, a jednocześnie racje pokarmowe badanych cechują się niedoborami pozostałych substancji”[8].  Mimo iż etap kondycji Polaków w ostatnim dziesięcioleciu uległ polepszeniu,  w dalszym ciągu należy podnosić świadomość  oraz wiedzę społeczeństwa na temat zdrowego żywienia oraz jego wpływu na nasze zdrowie.  analizy epidemiologiczne przeprowadzane na całym świecie dowodzą, że jednym  z podstawowych czynników ryzyka zachorowalności na nowotwory złośliwe bywa niewłaściwy styl życia, palenie papierosów, nieodpowiednia struktura kuracji odchudzającej oraz niedociągnięcie aktywności fizycznej. skutkiem niewłaściwych wzorców żywieniowych  oraz zmniejszonej aktywności fizycznej bywa rosnąca dawkę schorzeń dietozależnych.                        Do schorzeń tych zaliczamy: - przypadłości układu krążenia (nadciśnienie tętnicze, miażdżyca oraz jej powikłania np. udar mózgu oraz niedokrwienna choroba serca z zawałem włącznie ), - cukrzyca insulinoniezależna, - nienowotworowe przypadłości jelita grubego, - kamica żółciowa, - próchnica zębów, - osteoporoza oraz nadwagę. Według raportu globalnej Organizacji sprawności fizycznej, w 2000 roku przypadłości dietozależne doprowadziły do 60% zgonów za granicą, stanowiąc zarazem 43% wszystkich schorzeń.[4] Obserwacje powiązań schorzeń cywilizacyjnych spowodowanych nieprawidłowym sposobem żywienia oraz siedzącym trybem życia zapoczątkowały szukanie uniwersalnego modelu w profilaktycznym odżywianiu, który mógłby przeciwdziałać praktycznie wszystkich schorzeń w teraźniejszych czasach. „Dotychczasowe rekomendacje, zwane zasadami prawidłowego żywienia, rekomendowane poprzez Światową Organizację sprawności fizycznej ( WHO ) oraz towarzystwa naukowe za granicą, ulegały na terenie licznych lat różnym modyfikacjom, które były skutkiem nowych odkryć. Nauka o wpływie żywienia alt2 na zdrowie bywa jedną z zwłaszcza dynamicznych gałęzi medycyny, która rozwinęła się szczególnie w XX wieku. Zaowocowało to stworzeniem wzorcowych diet, weryfikowanych w miarę kolejnych odkryć naukowych. Rekomendowane modele żywienia, uwzględniające narodowe normy  oraz etap odżywienia, mają charakter wytycznych ogólnych. zaledwie w krajach zainteresowanych promocją profilaktyki zostają one dopasowane do zwyczajów żywieniowych danego obszaru.  W Polsce opracowano podobne rekomendacje, które uwzględniają naszą tradycję, uwarunkowania kulturowe oraz religijne, więc dostępność substancji. jednak tworzenie samych zaleceń nie będzie wystarczające. Aby przyniosły one oczekiwane efekty, powinny być wdrożone każdego dnia, a to zazwyczaj znaczy, że zrewidowane muszą być dotychczasowe nawyki”[4]. Zrewidowanie tych nawyków wymaga opanowania podstawowej wiedzy na temat żywności oraz jej wpływu na nasz organizm. Dlatego też przeprowadza się szeroką kompanię mającą zamierzenia podniesienie stanu naszej wiedzy na temat żywienia. Takie oddziaływania przeprowadzane okazują się poprzez placówki oświatowe, służbę kondycji oraz media.  wymogi ludzkiego ustroju NA substancje POKARMOWE.    Właściwa dieta to taka, która w pełni pokrywa wymogu żywieniowe osoby, która ją używa. To dieta, która dostarcza odpowiedniej ilości energii oraz wszystkich substancji pokarmowych, a więc białek, tłuszczów, węglowodanów, witamin oraz minerałów. Aby uprościć układanie jadłospisów zrobiono „Piramidę Żywnościową”, która bywa prostym oraz praktycznym przewodnikiem po skomplikowanych zaleceniach żywieniowych. „

Piramida żywieniowa” – optymalny model żywienia. nadwaga wymieniona została jako pierwsza z schorzeń dietozależnych,

ale prawidłowo zaznaczyć, że nie ma ona identycznego statusu jak inne jednostki chorobowe związane z niezdrowym stylem życia, gdyż wielokrotnie osobiście bywa ich bezpośrednią lub pośrednią czynnikiem sprawczym. Co ciekawe, okazuje się mimo wszystko, że jedynie osoby grubsze mogą chorować na schorzenia dietozależne. To otłuszczenie narządów wewnętrznych bywa jedną z powodów występowania tych ludzi chorobowych. Zdarza się tak, że osoby alt3 szczupłe, tj. takie, które nie mają nagromadzonej widocznej warstwy tłuszczu, ze względu na dietetyczne zaniedbania mają za bardzo wielka dawka tłuszczu wewnątrz człowieczego ustroju. Przyczny występowania schorzeń dietozależnych    Skoro wiemy już, jakie schorzenia nazywane okazują się dietozależnymi, prawidłowo przyjrzeć się żywieniowym błędom, które wpływają na ich pojawianie się. Tak więc, okazują się to min. (razem z przykładami ludzi chorobowych, które wywołują): → dodatni bilans energetyczny poprzez długi momentu (→ nadwagę oraz nadwagę): schorzenia serca, cukrzyca rodzaju II etc. → nadmierne konsumowanie cukru: próchnica, drożdżyca jelita grubego oraz w rezultacie grzybica ogólnoustrojowa, nadwagę, cukrzyca rodzaju II etc. → nadmierne konsumowanie soli: zaburzenia eksperymentów nerek, zatrzymywanie wody w organizmie, cellulit etc. → za bardzo wielka dawka tłuszczów w kuracji: nadwagę, schorzenia serca etc. → za bardzo wielka dawka białka w kuracji: zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej, (zakwaszenie człowieczego ustroju) schorzenia nerek etc. → niedobór błonnika w kuracji: schorzenia układu pokarmowego, obstrukcje, nowotwory dolnego odcinka układu pokarmowego, żylaki odbytu, refluks etc. → zatrucie człowieczego ustroju toksynami: schorzenia nerek, zaburzenia funkcjonowania układu nerwowego etc. → niedobór witamin oraz suplementów odżywczych: anemia, modyfikacje skórne, obniżona odporność etc. → niedobór antyoksydantów w kuracji: nowotwory, zaburzenia eksperymentów układu nerwowego etc. → zanik flory bakteryjnej w jelitach: drożdżyca jelit oraz w konsekwencji grzybica ogólnoustrojowa etc. → niedobór magnezu: stany depresyjne, zaburzenia koncentracji etc. Zdrowy tryb funkcjonowania kluczem do sukcesu    Podstawą profilaktyki przeciwdziałające chorobom dietozależnym bywa, jak prosto się domyślić, zdrowa, tj. prawidłowo zbilansowana dietę. Co robić, by móc ich uniknąć? → Wzbogać zestaw dań o jarzyny oraz owoce (dostarczają potrzebnych dla prawidłowego funkcjonowania człowieczego ustroju witamin oraz suplementów mineralnych)! → Wprowadź do kuracji odchudzającej produkty będące bogatym źródłem przeciwutleniaczy, jak np. żurawina, jagody Goji, jagody

Acai, czerwone wino, winogrona (mają oddziaływanie przeciwnowotworowe)! → Pij przynajmniej 1,5 l

wody dziennie (usprawnisz procesy detoksykacyjne alt4 człowieczego ustroju, pozbędziesz się nadmiaru wody w organizmie etc.)! → Ogranicz sól w codziennych posiłkach (zachowasz równowagę wodno-elektrolitową)! → Pamiętaj o jedzeniu suplementów bogatych w potas, jak np. pomidory (j. w.)! → Ogranicz nieskomplikowane w kuracji (unikniesz przybierania na wadze, rozregulowania eksperymentów trzustki, drożdżycy jelita grubego, próchnicy etc.)! → Zadbaj o to, by dostarczać sobie odpowiednich ilości błonnika (unikniesz zaparć oraz zmniejszysz zagrożenie wystąpienia nowotworów dolnego odcinka układu pokarmowego)! → Wprowadź do kuracji odchudzającej produkty będące źródłem tzw. poprawnych tłuszczów, tj. potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, np. olej lniany, siemię lniane, ryby morskie etc. (omega-3 regenerują błony komórkowe wszystkich komórek ciała, a więc wpływają na oddziaływanie każdego z ludzkich narządów)! → Ogranicz konsumowanie białek zwierzęcych oraz zastąp je białkami roślinnymi (by zachować równowagę kwasowo-zasadową człowieczego ustroju)! → kupuj produkty węglowodanowe o niewielkim indeksie glikemicznym (unikniesz przybierania na wadze, drożdżycy jelita grubego, zaparć etc.)! → Dokładnie przeżuwaj każdy kęs (zjesz wtedy mniej, a więc unikniesz przybierania na wadze, a samoczynnie trawienie jest łatwiejsze - nie będziesz posiadać kłopotów gastrycznych, jak np. obstrukcje)!     schorzenia dietozależne to dziś prawdziwa plaga oraz to wśród ludzi coraz to młodszych. Nawet pociech zapadają na cukrzycę czy mają problemy z nadmiernym przybieraniem na wadze. Im wcześniej wyrobimy w sobie zdrowe nawyki żywieniowe, tym prawidłowo - wyłącznie w taki sposób unikniemy przykrych konsekwencji dietetycznych zaniedbań. być może rekomendacje związane ze leczniczym odżywianiem wydają się nam w pierwszej momencie za szczególnie radykalne, ale, tak naprawdę, szczególnie szybko trzeba się z nimi oswoić. stosowanie się do nich okaże się dodatkowo łatwiejsze, gdy zaczniemy zauważać ich pozytywne skutki. Co więcej, fakt, iż sami mamy na nasze zdrowie wpływ, nawet kosztem podjęcia pewnych wyrzeczeń, bywa podnoszący na duchu- tak mnóstwo przecież jest zależna od nas samych!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness