Jak pozbyć się stresu? Poznaj nowoczesne sposoby!

Jak pozbyć się stresu? Poznaj nowoczesne sposoby!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Medytacja i joga mogą cofać niekorzystne modyfikacje w naszych komórkach, które powstają pod oddziaływaniem stresu, i zmniejszyć wytwarzanie cząsteczek prozapalnych w organizmie - odkryli badacze. Joga dla początkujących: zacznij pracy [DOjak  uniknąć  stresu

ZROBIENIA 4 ścianach oraz obowiązków] Przewlekły stres jest jednym z czynników odpowiedzialnych za rozwój chorób cywilizacyjnych, takich jak cukrzyca czy przypadłości układu krążenia, ale też depresji i zaburzeń lękowych. W ostatnich latach przybywa ludzi, które chcąc złapać dystans do świata i poprawić swoje zdrowie, uprawiają różne techniki medytacyjne. W Stanach Zjednoczonych najpopularniejsza jest joga. dawka ludzi w wieku od 18 do 44 lat, które ją w tym kraju praktykują, zwiększyła się od 2002 r. niemal dwa razy. wzrasta też dawka badań naukowych dowodzących, że joga, medytacja, tai--chi i inne techniki, np. uważności, rzeczywiście pomagają obniżyć dawka stresu i usunąć jego zgubne efekty dla organizmu. Jak joga działa na komórki organizmu? Takie pytanie postawiła sobie dr Ivana Buric z Centrum Psychologii Uniwersytetu w Coventry w Wielkiej Brytanii. Jej zespół szukał wyjaśnienia wpływu technik medytacyjnych na złagodzenie stresu na pułapie nie umysłu, ale komórki. eksperymenty, które trwały poprzez 11 lat, okazują się właśnie opublikowane w piśmie „Frontiers in Immunology”. Z badań badaczy wynika, że techniki medytacji zmniejszają wytwarzanie cząsteczek prozapalnych w organizmie i okazują się w stanie anulować niekorzystne modyfikacje w naszym DNA, które powstają pod oddziaływaniem stresu. Brytyjczycy przyjrzeli się ekspresji genów, czyli procesowi, w wyniku którego w genie powstają białka mające wpływ na funkcjonowanie komórki. Nasze DNA zawiera mniej więcej 20 tys. różnych genów, ale to nie znaczy, że one wszystkie z marszu i stale wytwarzają te białka. W tym zamierzenia muszą być najpierw włączone poprzez maszynerię komórki. Naukowcy wyjaśniają, że   jak  przestać  się  stresować  stresujące zdarzenia wyzwalają aktywność we współczulnym Za dużo stresu? Wypróbuj Tai Chi! układzie na tle nerwowym odpowiedzialnym za reakcję „walcz albo uciekaj”. To tymczasem doprowadza ; NF-kB – ważnego kompleksu białkowego, który odpala produkcję cząsteczek zwanych cytokinami sprzyjających rozwojowi procesu zapalnego. Czynnik NFkB jest więc czymś w rodzaju włącznika g  jak  się  nie  stresowaćenów. Występuje on w niemal wszystkich komórkach zwierzęcych i bierze udział w odpowiedzi komórki na bodźce takie jak stres, wolne rodniki czy promieniowanie UV. Jeśli ta reakcja molekularna jest częsta (pod oddziaływaniem długotrwałego stresu), może doprowadzić do niebezpiecznych problemów fizycznych i psychicznych, takich jak stany depresyjne czy rak. eksperymenty Brytyjczyków sugerują, że techniki medytacyjne obniżają produkcję NF-kB, co wpływa na przytłumienie ekspresji genów cytokin. – Techniki medytacyjne odciskają swoje piętno na pułapie komórkowym, naukowcy nazywają to molekularnym podpisem, czymś, co odwraca efekty długotrwałego stresu na nasz organizm. jest to poprzez zmianę sposobu ekspresji genów. Mówiąc prosto, techniki te skutkują tym, że mózg steruje procesami zachodzącymi w naszym DNA – wyjaśnia dr Buric. Badaczka i jej zespół zamierzają dziś porównać molekularne oddziaływania technik medytacyjnych na stres z innymi interwencjami, takimi jak ćwiczenia fizjologiczne czy jadłospis. – obecne badania to ważna podstawa, która – mam nadzieję – zachęci innych badaczy do odkrywania molekularnych zalet coraz więcej popularnych medytacyjnych sposobów rozładowywania stresu – podsumowuje dr Buric. Trening barre. Co daje miks baletu, jogi i pilatesu 6 korzyści z jogi dla zestresowanych 1. upraszcza zasypianie Przy kłopotach z zasypianiem, przeważnie związanych z ogólnym pobudzeniem systemu nerwowego, pomagają pozycje jogi o działaniu wyciszającym i relaksującym. – Świetnie sprawdzają się pozycje odwrócone. Zaawansowani robią stanie na głowie i świecę, początkujący mogą skosztować przeprowadzić uttanasanę, czyli skłon na wyprostowanych nogach z głową przy kolanach, pozycję psa z głową w dół albo savasanę, pozycję relaksową – radzi Adam Ramotowski, prezes Porozumienia Szkół alt2 Jogi, który uczy w Joga Foksal i Joga Bracka. 2. pozwala kontrolować emocje Medytacja rozbudza aktywność lewej półkuli mózgu odpowiedzialnej za pozytywne emocje i praktyki emocjonalne, co przekłada się na wyższy ilość zadowolenia z życia, polepszenie samopoczucia i zmniejszenie napięcia. Podnosi też ilość endorfin, czyli tzw.

hormonów farta. Ich niedobór sprzyja zaburzeniom nastroju, drażliwości i apatii. – Jo

ga przywraca naturalną równowagę utraconą na skutek mało refleksyjnego podejścia do tego, co i jak robimy w dniu powszednim. Praktyka jogi może przypominać rozplątywanie supłów, które sami sobie zawiązujemy, ograniczając wolność i przestrzeń w ciele i umyśle – mówi Adam Ramotowski. 3. maleje niepokój Joga działa jak prawidłowy antydepresant, który organizm wytwarza sam. dzieje się tak dzięki obecnemu w mózgu kwasowi gamma-aminomasłowemu (GABA), którego dawka – według tekstów laboratoryjnych przeprowadzonych w 2007 r. na Uniwersytecie w Bostonie – joga rozbudza. Wyższy ilość GABA umożliwia nam się zrelaksować, prawidłowo spać i podkręcić całościową sprawność mentalną. Adam Ramotowski zwiększa poziom: – Joga rozpoczyna się od obowiązków z ciałem, lecz zamierzeniem bywa umysł. Podczas praktyki jogi zachodzą głębokie procesy psychosomatyczne doprowadzające do transformacji umysłu pomagającej osiągnąć stan równowagi. 4. Likwiduje ból W 2011 r. na łamach „Archives of Internal Medicine” zamieszczono pracę badaczy z Seattle w USA i Yorku w Wielkiej Brytanii o 12-tygodniowych programach ćwiczeń jogi, w których udział wzięło ponad pół tysiąca ludzi cierpiących względu powtarzających się bólów pleców i ograniczenia ruchomości kręgosłupa. Okazało się, że po przejściu całego procesu ćwiczeń gracze zanotowali wyraźną poprawę dotyczącą obu schorzenia. 5. Otwiera nas na innych Pierwszy kontakt z jogą na macie umożliwia ocenić stan naszego ciała. Zmagając się z ograniczeniami, uczymy się akceptacji. – Zaczynamy także doceniać ze zrozumieniem wysiłek innych ludzi – zarówno na macie, a także w życiu. ta postawa alt3 sprawia otwarcie na innych – tłumaczy Adam Ramotowski. 6. Uczy koncentracji Naukowcy z uniwersytetów Yale i Harvard uznali, że mózg dzięki medytacji (; jak nasze mięśnie dzięki asanom) staje się większy. Medytacja wpływa na wzrost komórek ciała kory mózgowej w partiach odpowiedzialnych za odbiór i analizę informacji z narządów zmysłów i podtrzymanie świadomości, skupienia, koncentracji i uwagi. Struktura mózgu zmienia się już po dwóch miesiącach codziennej 30-minutowej medytacji. Według tekstów laboratoryjnych przeprowadzonych w bostońskim Massachusetts General Hospital największe modyfikacje zachodzą w hipokampie, czyli w części, która jest odpowiedzialny za zdolność uczenia się, samoświadomość, uczucia i introspekcję. Magda Derewecka Joga na lepsze trawienie [DO ZROBIENIA we własnym mieszkaniu] *** pójdź NA JOGĘ W PARKU Piknik pod hasłem „Joga na stres” odbędzie się 25 czerwca na Polu Mokotowskim w Warszawie. W godz. 10-18 organizowane będą dostępne ćwiczenia, panele dyskusyjne na temat jogi, diety, medycyny tradycyjnej i holistycznej. Organizatorzy zaplanowali również pokazy m.in. AcroYogi i tańca indyjskiego i warsztaty kuchenne Karoliny i Maćka Szaciłłów. Patronat nad Dniem Jogi sprawuje ambasador Indii Ajay Bisaria. U własnej dwudziestoparoletniej znajomej rozpoznano ostatnio nadczynność tarczycy wywołaną poprzez chorobę Gravesa–Basedowa, na którą cierpi też jej tata. Postanowiła wypróbować metody kuracji alternatywnego, ze względu na to że medycyna konwencjonalna przysporzyła jej ojcu wyłącznie kolejnych problemów ze zdrowiem. Czy trzeba zaproponować jakieś naturalne metody kuracji takiej schorzenia? Odpowiedź: Choroba Gravesa–Basedowa to wielokrotnie występująca odmiana nadczynności tarczycy na świecie. Kojarzona jest przede wszystkim z towarzyszącym jej wolem tarczycy oraz wytrzeszczem gałek ocznych. Jako choroba autoimmunologiczna rozwija się wtedy, gdy układ odpornościowy atakuje gruczoł tarczowy, co tymczasem powoduje nadmierne wytwarzanie hormonów tarczycowych. Konwencjonalne metody lecznicze to chirurgiczne usuwanie, naświetlanie tzw. radiojodem bądź farmakologiczne blokowanie „przegrzanego” gruczołu. Po „wyłączeniu” w taki sposób tarczycy tworzone poprzez nią hormony okazują się zastępowane poprzez syntetyczne hormony tarczycowe, które podaje się choremu.Najnowsze analiz wykazują, że środki chemiczne alt4 trwające w naszym otoczeniu mogą posiadać wpływ na czynność tarczycy oraz związane z nią sygnały gospodarki hormonalnej Terapia ta jest oparty na założeniu, że jeżeli damy tarczycy odpocząć, wtedy atakująca ją choroba autoimmunologiczna zaniknie. W praktyce podejście to niejednokrotnie skutkuje zbytnim uszkodzeniem tarczycy, co przeprowadza de facto do niedoczynności gruczołu, który pierwotnie leczony był przecież względu nadmiernej aktywności. Na powodzenie istnieje dużo niekonwencjonalnych

sposobów kuracji nadczynności tarczycy – pod warunkiem jednak, że gruczoł taki nie uległ dodatkowo do

szczętnemu wyniszczeniu ani u chorego nie występuje tzw. przełom tarczycowy, czyli zagrażający życiu etap objawiający się gorączką, majaczeniem oraz przyspieszonym biciem serca. Twoja znajoma musi zgłosić się do doświadczonego naturopaty, który mógłby monitorować jej etap organizmu. Jak podkreślają liczne dowody, pomagające mogą okazać się też omówione poniżej metody. Ogranicz stres Stres wydaje się istotnym czynnikiem w rozwoju schorzenia Gravesa–Basedowa, możliwe że nawet ważniejszym niż geny. Dlatego też prawidłowo wypróbować techniki redukujące stres – a więc tai-chi, jogę czy zwykłą medytację. Według pewnego analiz przeprowadzonego w Indiach, joga wywiera znaczący pozytywny wpływ na funkcjonowanie tarczycy. Najnowsze analiz podkreślają, że środki chemiczne występujące w naszym otoczeniu mogą posiadać wpływ na czynność tarczycy oraz związane z nią sygnały gospodarki hormonalnej. Główni winowajcy to polichlorowane bifenyle (znajdujące się w zanieczyszczonym mięsie i rybach), polibromowane etery difenylowe (chemikalia minimalizujące palność mebli, sprzętów elektronicznych i odrębnych przedmiotów domowego użytku), ftalany (znajdujące się w plastiku, urządzeniach elektronicznych i kosmetykach) oraz bisfenol A (w plastiku i produktach konsumpcyjnych w puszkach). Jeśli Twoja znajoma pali, musi przestać. badania wykazują, że istnieje wyraźna zależność między występowaniem schorzenia Gravesa–Basedowa a pieczeniem tytoniu, zwłaszcza u niewiast. jest choroba Gravesa-Basedowa Tarczyca – gruczoł w kształcie kokardki usytuowany w przedniej partii szyi – to metaboliczny termostat człowieczego ciała normujący naszą temperaturę, zużycie energii oraz, w przypadku pociech, tempo wzrostu.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness