Jak rozpoznać niedobory w organizmie? Ciało  może dawać Ci różne sygnały!

Jak rozpoznać niedobory w organizmie? Ciało może dawać Ci różne sygnały!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Oczy, włosy, paznokcie to barometr Twojego kondycji fizycznej.niedobór  w  organizmie

Obserwowanie własnego ciała nie okazuje się hipochondrią ale szczególnie świetnym nawykiem. Stare przysłowie mówi, że gdyby człowiek wiedział, że upadnie, to by wcześniej usiadł… i dużo w tym prawdy, bo gdybyśmy znali czyhające na nas zagrożenie, moglibyśmy go z pewnością uniknąć. Tymczasem organizm zazwyczaj wysyła do nas alarmujące sygnały, które zauważone we właściwym czasie, mogłyby zostać wartościową wskazówką do dalszego postępowania. W dzisiejszej dniu i nocy większość problemu okazuje się uleczalna. Warunek? prędkie postawienie rozpoznania i podjęcie zwalczania. Pierwsze sygnały pojawiają się zazwyczaj w nietypowych i odległych od chorego narządu miejscach. Niekiedy także wyprzedzają wystąpienie tych danych i groźnych problemu, które zmuszają nas do wizyty u lekarza. Jeśli nauczymy sieje zauważać, tym prędzej podejmiemy walkę ze schorzeniem, zwielokrotniając szanse na całkowity powrót do kondycji fizycznej. Medycyna to ogrom wiedzy nauczanej przez lata zbyt dużo ważących studiów medycznych i nie okazuje się naszą intencją przeprowadzenie skróconego jej kursu. Zawsze mimo wszystko trzeba być czujnym, obserwując swoje ciało. taki objętościowo największy z naszych organów okazuje się zwierciadłem obowiązkach licznych narządów. Upośledzenie ich funkcji przejawia się zmianą koloru ciała, stopniem jej nawodnienia albo temp.. i tak: zażółcona (tzw.objawy  niedoborów żółtaczka) okazuje się objawem problemu wątroby albo pęcherzyka żółciowego. sinoniebieskawa – ubarwienie takie może pojawić się także na wargach, języku i śluzówkach jamy ustnej (sinica centralna) Sygnały alarmujące o niedoborach w organizmie – co mówi nasze ciało? i na rękach, stopach i paznokciach (sinica obwodowa). pierwsza okazuje się wynikiem niedostatecznego wysycenia tlenem hemoglobiny w krwi tętniczej na skutek niewydolności krążenia albo wadliwego natlenienia krwi w płucach; druga – zwolnionego albo zmniejszonego przepływu krwi. Pojawienie się sinego zabarwienia ciała, przy niskich temperaturach, okazuje się zjawiskiem normalnym. zaczerwieniona na twarzy – może być objawem najwyższego ciśnienia, w kolorze kawy z mlekiem – zaburzenia funkcji nerek, nadmiernie wilgotna — okazuje się objawem nadczynności tarczycy, a sucha i działań, obrzęki występujące, na przykład w partiach kostek pojawiają się zazwyczaj przy niewydolności serca, obrzęki w partiach twarzy i rąk nasilające się w położenia leżącej, będą palenia kłębuszków nerkowych, skłonność do powstawania tzw. siniaków zazwyczaj sygnalizuje zaburzenia w układzie krzepnięcia krwi, swędzenie ciała (uogólniony, bez towarzyszących zmian skórnych) może występować w chorobach wątroby, niewydolności nerek, cukrzycy, chorobach tarczycy, tkanki łącznej, ciąży i uwaga – może być 1 objawem tarczycy, a sucha i działań, obrzęki występujące, na przykład w partiach kostek

pojawiają się zazwyczaj przy niewydolności serca, obrzęki w partiach twarzy i rąk  jak  rozpoznać  niedobór

nasilające się w położenia leżącej, będą palenia kłębuszków nerkowych, skłonność do powstawania tzw. siniaków zazwyczaj sygnalizuje zaburzenia w układzie krzepnięcia krwi, swędzenie ciała (uogólniony, bez towarzyszących zmian skórnych) może występować w chorobach wątroby, niewydolności nerek, cukrzycy, chorobach tarczycy, tkanki łącznej, ciąży i uwaga – może być 1 objawem białaczki.     alt2 Sam czas To właśnie krwinki czerwone okazują się odpowiadające za transport tlenu do wszystkich komórek w naszym organizmie. W przypadku anemii (niedokrwistości) ten proces ulega zaburzeniu. Krew jest także środowisko nośne dla pozostałych substancji odżywczych i budulcowych, enzymów, hormonów i ciał odpornościowych. Każde zakłócenia w obrębie tych funkcji jest alarmujące dla całego ciała. czynniki przyczyniające się do powstawania anemii jest dużo, dlatego też 1 krokiem do organizmu powinna być wizyta u lekarza i eksperymenty diagnostyczne. Oczywiście może zaistnieć konieczność analiz nadprogramowych, nieodzownych w ustaleniu rodzaju anemii i ewentualnej terapii. zazwyczaj zdarza się, że zaledwie eksperymenty laboratoryjne podkreślają na problemy związane z niedokrwistością. Od jej rodzaju jest zależne także strategia, jaką przyjmiemy, aby przywrócić równowagę w naszym organizmie. zazwyczaj pierwsze objawy nie okazują się dla nas sygnałem schorzenia. Tłumaczymy sobie je przemęczeniem i pośpiechem i, przykładowo przesileniem wiosennym. Aby wspomóc krwiotwórcze siły ludzkiego ustroju powinniśmy zadbać o to, aby na naszym talerzu znalazły się składniki zasobne w żelazo, białka i wit. C i B. Odpowiednia jadłospis, jakość składników kuracji odchudzającej i suplementy to początek realizacji naszego planu powrotu do organizmu. Żelazo To metal, który jest składnikiem hemoglobiny, lecz całkowita jego porcję w naszym ciele jest szczególnie mała. przykładowo u dorosłej kobiety waha się w granicach jednego grama. każdego dnia zapotrzebowanie to 10 – 12 miligramów, a u niewiast nawet 13 – 25 miligramów. Sygnały ostrzegawcze świadczące alt3 o deficycie żelaza: Znużenie obstrukcje Osłabienie popędu seksualnego Łamliwe paznokcie Trudności z oddychaniem niedobór chęci do życia Bladość Wypadanie włosów Pękanie kącików ust Trudności w koncentracji uwagi Mrowienie w stopach i dłoniach Zdrowy organizm pobiera z masy pokarmowej mniej więcej 10% – 15% zawartego w niej żelaza. Zdarza się mimo wszystko, że ze względu kłopotów trawiennych i dolegliwości układu pokarmowego wchłanianie tego pierwiastka jest utrudnione. czynnikiem sprawczym może być mała kwasowość i niedociągnięcie odpowiednich kwasów organicznych. Preparaty żelaza należy przyjmować podczas jedzenia, pamiętając o wit. C. W naszej diecie najlepszym źródłem żelaza jest czerwone mięso. Jeśli jesteśmy jego przeciwnikiem powinniśmy polubić: jarzyny liściaste (m.in. botwinę i szpinak) i składniki pełnoziarniste, jarzyny strączkowe, groch, fasolę, soczewicę i ciemny nieczyszczony cukier i melasę (preparat uboczny w wytwarzaniu cukru) i suszone śliwki i figi. W przypadku melasy trzeba zwrócić uwagę na datę przydatności do spożycia i zweryfikować

szczelność opakowania. CIEKAWOSTKA: Niedobór żelaza jest jednym z najbardziej

rozpowszechnionych kłopotów natury zdrowotnej za granicą. Okazuje się mimo wszystko, że szczególnie prostym do rozwiązania. Naukowcy opracowali nową technologię dzięki której możliwe jest wzbogacenie soli kuchennej nie jedynie w jod,; w... żelazo. Sól wydaje się być najlepszym nośnikiem produktów mineralnych, i nielicznym z podstawowych artykułów spożywczych stosowanych we wszystkich regionach świata w porównywalnych dawkach.   Wzbogacenie soli jodowanej żelazem wymagało opracowania specjalnej technologii, ze względu na to że jod i żelazo zaliczają się w niekorzystne alt4 interakcje. Jak dowodzą eksperymenty smak i kolor soli nie odbiegają od normy a porcję wchłoniętego pierwiastka w pożywieniu odpowiednia. Kanadyjczycy wyliczyli koszt zakupu soli z żelazem na jednego konsumenta co roku i nie przewyższa on 15 centów. PRZEPIS – Łyk organizmu z dużą zawartością żelaza Napój z barszczu czerwonego z chrzanem i czosnkie Witamina B12 (cyjanokobalamina) Nie jest wytwarzana ani poprzez rośliny ani poprzez zwierzęta, lecz poprzez bakterie i inne jednokomórkowe organizmy. Człowiek potrzebuje mniej więcej 100mg wit. B12 dziennie. Nasze ciało okazuje się ją przechowywać, dlatego nie ma konieczności codziennego spożywania pokarmów, które ją zawierają. jest potrzebna do funkcjonowania wszystkich komórek. razem z kwasem foliowym bierze udział w powstawaniu czerwonych krwinek w szpiku kostnym, poprawia wydajność mózgu i pielęgnuje w korzystnej kondycji fizycznej fizycznej układ nerwowy. Przede wszystkim wspomaga oddziaływanie żelaza, wit. C i B5, kwasu foliowego i choliny. normuje krwawienie miesięczne i przeciwdziała stanom depresyjnym poporodowej. Jej niedobór wielokrotnie nie ujawnia się latami, a w rezultacie przeprowadza do niebezpiecznych zaburzeń związanych z koncentracją, zdeformowaniem ruchów, urojeniami, apatią, zaburzeniami psychicznymi zmianami organicznymi w mózgu i układzie na tle nerwowym. Witamina B10 (kwas para-aminobenzoesowy) Ucestniczy w przemianach żelaza i powstawaniu czerwonych ciałek krwi, wspomaga produkcję kwasu foliowego i wchłanianie wit. B5. jest niezbędny w kuracji anemii. Jego niedociągnięcie to: egzemy, prędkie siwienie, etap zapalny kaletek maziowych i zaburzenia obowiązkach żołądka. Witamina B4 (kwas foliowy)


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness