Jak urozmaicić swoją dietę? Te produkty Cię zaskoczą!

Jak urozmaicić swoją dietę? Te produkty Cię zaskoczą!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Jogurt jako artykuł znany od tys. lat i zyskuje coraz większe grono smakoszy.

Mimo, że do Europy dotarł zaledwie na początku XX w. obecnie jest jedynie przekąską, aledieta  różnorodna składnikiem licznych potraw. Stało się tak za sprawą przenikania kuchni z różnych stron świata, które na stałe zagościły w dużej grupie domów.  Jogurt często staje się dodatkiem do potraw i gości w pospolitym menu Polaków. Z badań GUS wynika, że picie jogurtu z roku na rok wzrasta. W 2011 r. średnio miesięczne zjadaliśmy 0,54 kg. bywa to nadal za mało aby dostarczyć organizmowi między innymi właściwą dawka wapnia i probiotyków. Dlatego korelację Polskich Przetwórców Mleka rozpoczął realizację kampanii „Jogurt na pozytywny dzień”, której celem jest edukacja społeczeństwa na temat zalet spożywania jogurtu. Bez wątpienia jogurt jest składnikiem odżywczym codziennej zabiegu odchudzającej, a dzięki zawartości żywych kultur jogurtowych wytwarzających kwas mlekowy spożywanie go przeciwdziała rozwojowi mikroflory chorobotwórczej w jelitach. Z tego też względu kefiry zalecane okazują się przy kuracji antybiotykowej. trzeba je wykorzystać na słodko i na słono. W zależności od tego czy chcemy smakowy, gotowy artykuł czy też do tego do jakiegoś dania. dużo wariantów używania stawia jogurt na mocnej położenia składnika, który powinien zawsze gościć w schładzarce.   Ze względu na przeznaczenie wyróżniamy kilka grup jogurtów: kefiry z owoców i smakowe, których jest najwięcej na rynku. W asortymencie osiągalny z truskawkami, malinami, brzoskwiniami, wiśniami, śliwkami i o licznych różnych smakach jak waniliowy, czekoladowy, kawowy, które idealnie sprawdzają się na lekkie śniadanie. trzeba dodać płatki by wyrzeźbić pełnowartościowy posiłek. bywa to także świetna postać gdy nie mamy okresu, a chcemy zjeść coś smacznego. kefiry z owoców i smakowe wzbogacone odżywczymi dodatkami: musli, ziarnami zbóż, orzechami, miodem, kawałkami słodyczy, ziarnami odrębnych roślin np. słonecznika, dyni. Te kefiry

dostarczają mnóstwo mikro i makro składników. Dla przykładu orzechy zawierają opłacalne dlajak  urozmaicić  dietę

ludzkiego ustroju tłuszcze jedno- i wielonasycone, dodatkowo pomagają pracę mózgu poprzez zawartość fosforu. tymczasem zboża zawierają dużą dawka błonnika i produktów mineralnych, które okazują się dostarczane organizmowi. Oba substancje przyspieszają metabolizm. Jogurt takie jak „greckiego” to zagęszczony jogurt naturalny, który swoją gęstość uzyskuje w naturalny sposób – w procesie fermentacji. bywa on delikatniejszy niż tradycyjny i ma właściwości zakwaszające, co upraszcza przyswajanie wapnia. Jogurt grecki posiada w zawartości mniej węglowodanów i laktazy, dzięki temu może być polecany osobom z Jogurty w urozmaiconej diecie cukrzycą i nietolerancją laktozy. kluczowe jest także to, że jogurt grecki posiada w zawartości 2 razy więcej białka. Z tego też względu, zapewnia uczucie sytości na dłużej. bywa to też ciekawa alternatywa dla wegetarian, ze względu na to że w prosty sposób trzeba pokryć każdego dnia zapotrzebowanie na białko. Jogurt pitny charakteryzuje się płynną konsystencją, dzięki czemu może zastąpić soki i inne napoje chłodzące. Zaletą jest także to, że szybko pokrywa nieposkromiony apetyt ; kilku chwilach, gdziekolwiek jesteśmy i o każdej porze. Możemy zaobserwować, że razem z podwyższaniem się temperatury za oknem częściej sięgamy po kefiry pitne ze względu na wygodne opakowanie (np. zakręcana butelka). Jogurt z probiotykami, z bakteriami (L.actobacillus casei, L.actobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifidum) działającymi korzystnie na układ trawienny, które usprawniają proces trawienia. Takie kefiry konsumuje się przede wszystkim podczas kuracji antybiotykowej, ze względu na to że występujące w nich bakterie pomagają odporność. Dodatkowo wytwarzają kwas mlekowy w jelitach, który przeciwdziała rozwojowi bakterii chorobotwórczych. Jak widzimy powyżej jest cały wachlarz jogurtów, z których trzeba wybrać odpowiedni dla siebie i bardzo szybko wyrzeźbić różne dania albo przekąski. Na śniadanie należy dodać płatki, suszone czy świeże owoce, miód, ziarna (np. dyni, słonecznika) czy mieszankę orzechów by wyrzeźbić miskę pełną energii na początek dnia. Propozycją okazują się jabłka z pieczonymi orzechami i jogurtem bananowym albo kanapki z jogurtowym twarożkiem i sezonowymi warzywami. W ciągu dnia gdy poczujemy lekki nieposkromiony apetyt trzeba przygotować pożywny koktajl na bazie jogurtu dodając świeże owoce. Obecnie dobrze dołożyć kilka truskawek, moreli albo odrębnych ulubionych owoców by wyrzeźbić wyśmienity napój. trzeba także przygotować indyjskie lassi albo turecki ayran. Biorąc pod uwagę porę roku i wszechobecne słońce, nie zawsze mamy ochota na ciepłe i poważne zupy, po których czujemy się przepełnieni. trzeba przyrządzić chłodnik z botwinki, porów, ogórka czy szpinaku, który zaproponowała ambasadorka kampanii – Monika Mrozowska. Na drugie danie trzeba pomyśleć o sosach do sałatek i dipach na bazie jogurtu. Jogurt dodatkowo świurozmaicona  dietaetnie sprawdza się do marynat np. grillowanych albo pieczony mięs (szczególnie drobiu i jagnięciny), ze względu na to że nadaje im soczystości i lekkiego smaku. trzeba skorzystać z odrębnych pomysłów i przygotować tzatziki, curry, raitę, ciasta, placuszki, lody, musakę czy pilaw. Nie należy sprowadzać jogurtów tylko do jednej funkcji przekąski. Jogurt trzeba dodać do licznych potraw by otrzymać zdrowy posiłek, wzbogacony alt2 o wapń i białko. Nie bójmy się eksperymentować i sprawmy by jogurt na stałe zagościł w naszej kuchni. Kiedy ciągłe zabiegu odchudzającej i suplementy nie zamierzają udzielić pomocy opłaca się uświadomić sobie z tego co tak naprawdę jest o polepszeniu trawienia każdego dnia. Jeśli miewasz problemy z ciężkością w brzuchu poprzez cały dzień i posiadasz problemy z wypróżnianiem – bardzo możliwe, że jogurt bywa wspaniałym i przede wszystkim pysznym rozwiązaniem! Nieprzeciętny nabiał Codzienny kubek prawdziwego jogurtu to coś, do czego specjaliści od diety nigdy nie przestaną gorąco zachęcać. okazuje się to zwyczajna dawka odporności, kondycji i dodatkowej obrony przed chorobotwórczymi bakteriami zarówno przed, i po infekcji. Przepis bywa bardzo prosty – po prostu mleko i bakterie. Problem polega na tym, że niestety napis „jogurt naturalny” wcale równoznacznie nie znaczy, że bywa pozbawiony syntetycznych preparatów zmieniających smak, kolor, zapach czy gęstość. Prawdziwy jogurt naturalny to efekt fermentacji mleka przy wykorzystaniu specjalnych szczepów bakterii – w sklepach natomiast roi się od zagęszczonych sztucznie składników kuracji odchudzającej rodzaju mlecznego z dodatkiem bakterii. Po czym poznamy niemal na pewno to, czego właściwie szukamy? primo patrzymy w skład, a secundo – na sam jogurt po zdjęciu wieczka. Zawsze ukazać nam powinien się skrzep pływający w wodnym roztworze.

zaledwie po wymieszaniu tych dwóch faz uzyskujemy znaną nam wszystkim kondycję jogurtu.

Niestety, jeśli nikt nam tego wcześniej nie powie, zazwyczaj sięgamy po te substancje, które okazują się miękkie, gładkie, półpłynne. Nieważne mimo wszystko czy mówimy o „greckim” czy „bałkańskim” jogurcie – taka jego postać bywa zwyczajnie nieodpowiednia i powinniśmy wystrzegać się takiego typu składników kuracji odchudzającej. Wybieramy jogurt Oczywiście według dietetyków najwłaściwszy jest jogurt zrobiony poprzez nas samych. Nie wszyscy mamy mimo wszystko na to energię, a przede wszystkim pora. opcją okazują się zakupy, ale jak już powiedzieliśmy – muszą być rozsądne. Pierwsze na co zwracamy uwagę to skład – wybieramy tylko taki artykuł, który ma najmniej produktów. Długa lista nie bywa tym, czego szukamy. Nie każda duża literka i cyfra bywa mimo wszystko konserwantem – przy wypisywaniu nazwy konkretnych bakterii w naszym jogurcie wypisywany bywa niejako dokładny kod szczepu znajdujący się zaraz obok binominalnej (składającej się z dwóch członów – rodzaju i gatunku) nazwy. Do utworzenia jogurtu dochodzi pod wpływem dwóch rodzajów: Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus. Dzięki działaniu niektórych szczepów możemy osiągnąć oddziaływanie probiotyczne, a więc przeciwdziałające niszczącemu alt3 działaniu antybiotyków na florę jelitową. Należy mimo wszystko być rozważni – przechwałki na opakowaniu albo w reklamach dotyczące zawartości dobrotliwych bakterii mogą wpędzić nas w maliny, dlatego samodzielnie opłaca się sprawdzać czy dany szczep faktycznie ma właściwości probiotyczne. Twoja decyzja Niestety ci, którzy w tym samym czasie zamierzają dbać o szczupłą sylwetkę i jak najwyższą zawartość pozytywnie wpływających na organizm składniku muszą dokonać pewnego wyboru. kefiry 0% mają w sobie dokładnie tyle tłuszczu. Inne oznaczenia to zazwyczaj „light” albo po prostu odtłuszczony. Wydawałoby się, że to świetnie dla kogoś, kto się wyszczupla, mimo wszystko zależnie od tego jak prezentują się pozostałe posiłki kuracji danej osoby, pozbawienie się owej porcji tłuszczu może nie być dobrym pomysłem. Podyktowane bywa to głównie tym, iż rozpuszczone okazują się w nim wit. A, D i K. Dodatkowo należy wspomnieć o tym, że niewielka dawka tłuszczu znacząco wspomaga wchłanianie wapnia niezbędnego do prawidłowej budowy kości i obowiązkach mięśni. Choć w jogurtach śmietanowych tłuszcz jest 8 procentach, nie trzeba aż tak bardzo dbać o jego zawartość. Najlepszym wyjściem okazują się te, u których bywa to 1,5 - 2%. Nadal preferujesz sztuczne? Większość jogurtów owocowych, czekoladowych, waniliowych albo o zupełnie rozmaitych smakach posiadają zazwyczaj tak długą listę produktów, że tylna etykieta potrzebuje niemal użycia lupy. Pulpa albo tzw. wsad owocowy to nie owoce i należy o tym sobie zdawać sprawę – zazwyczaj mówimy o aromatach, żelatynie i barwnikach. Czerwony barwnik, który tak świetnie znasz z licznych jogurtów nie ma nic wspólnego z miksowaniem owoców, a prędzej z koszenilą. sama ta nazwa dodatkowo nie bywa tak odrzucająca, póki nie dowiadujemy się, że pochodzi ona z odwłoków mszyc. Gdyby tego jest mało kefiry z owoców okazują się bardzo często mocno słodzone – aż około 9 łyżeczek cukru na 330g jogurtu to nierzadkie zjawisko. Zwykle nie wykorzystuje się do tego nawet zwykłej sacharozy, lecz syrop glukozowo-frutozowy, który sądzi się za jedną z licznych czynników przyczyniających się do powszechnej otyłości i nadwagi w USA. ; kefiry mogą więc sprzyjać występowaniu cukrzycy, zwłaszcza jedzone regularnie. opcją wydaje się być aspartam, mimo wszystko może on być szkodliwy szczególnie dla pociech i pań w ciąży. Syntetyczne słodziki mogą wywoływać migreny i biegunkę. idealny zawsze jest samodzielnie urozmaicony owocami albo bakaliami jogurt – nawet jeśli sami go posłodzimy, mamy kontrolę nad ilością cukru. Czy alt4 owady karmowe okazują się obowiązkową pozycją jeżowego jadłospisu?owady stanowią podstawowy składnik zabiegu odchudzającej jeży żyjących na wolności. i mimo, że dla naszych domowych jeży stanowią wspaniałe urozmaicenie - odpowiedź na zasadnicze pytanie brzmi: nie, nie musicie dokarmiać swoich jeżyków robakami żeby żyły w dobrym zdrowiu. Dzikie jeże zjadają mnóstwo padliny, jaja, drobne ssaki które uda im się złapać i

niewielkie ilości pokarmów roślinnych wszelkiego rodzaju. Zwierzęta karmione w naszych domach karmą

dla kotów wysokiej jakości świetnie poradzą sobie bez tych "naturalnych" produktów zabiegu odchudzającej, wydłużający się moment życia świadczy nawet o tym, że zmiana nawyków żywieniowych wychodzi naszym klientom na zawsze. Jakie korzyści wynikają z dokarmiania jeży insektami? Karmówka (czyli owady howodwane umyślnie na pokarm) jest obfita w substancje i wzbogaca jeżową menu w znaczne ilości błonnika pokarmowego. Dodatkowo polowanie na świerszcze czy karaczany może być dla Waszego jeża świetną zabawą rozwijającą nieprzetworzone instynkty. Jaką karmówkę da się bezpiecznie dawać? Teoretycznie każdy niewielki albo średniej wielkości owad karmowy nadaje się dla jeża. Robaki sprzedawane w sklepach wędkarskich na przynęte czy robactwo złapane poprzez Was na ogródku (tzw. plankton łąkowy) nie nadaje się dla jeży - pamietajcie, że owady okazują się nosicielami pośrednimi licznych naprawdę paskudnych pasożytów wewnętrznych - jedynie w przypadku owadów hodowanych umyślnie na karmę macie gwarancję, że nie Wasz jeż nie zostanie nosicielem ostatecznym. W tym miejscu wypadałoby też odnieść się do jakże powszechnego mitu groźnych drewnojadów. Większość z Was mogła się zetknąć z historią o tym, jak połknięty poprzez zwierzę drewnojad przeżył w układzie trawiennym i pogryzł zwierzę od środka. Brzmi jak bajka? A mimo wszystko to fakt! Potwierdzają to między innymi słowa lekarza weterynarii Marty Marciniak, które to można znaleźć w temacie dot. żywienia na forum terrarium.pl. Drewnojady okazują się naprawdę niełatwe do zabicia, jeże wprawdzie gryzą to co jedzą mimo wszystko czy jesteście pewni, że gryzą wystarczająco świetnie? My prawdę mówiąc po prostu nie podajemy drewnojadów, jeśli byśmy mimo wszystko podawali - to wyłącznie ze zmiażdżoną główką. Zapewne w 999 przypadkach na tysiąc nic złego się nie wydarzy, kto z Was mimo wszystko chciałby żeby jego jeżyk był tym tysięcznym? Decydując się na wprowadzenie owadów karmowych do jadłospisu trzeba zastanowić się nad wyborem odpowiedniego gatunku. Poniżej zamieszczam tabelę opracowaną w oparciu o dane z kilku anglojęzycznych stron:Zaprezentowane dane wymagają kilku słów komentarza:  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness