Jak utrzymać formę na urlopie? 5 rad!

Jak utrzymać formę na urlopie? 5 rad!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Zawsze myślimy o tym, żeby zdążyć DO letnich miesięcy.jak  utrzymać  dietę  na  urlopie

zrzucić masę ostatnie 2 kilo, wyrzeźbić talia, podnieść pośladki. To właśnie poprzez wakacjami mamy ostatni zryw motywacji oraz wstajemy z kanapy, sięgając po ciężarki. Jak mimo wszystko dbać o formę w sytuacji, kiedy wakacje już nadeszły? Co wykonać na urlopie, żeby utrzymać zdrowie oraz figurę, jednocześnie prawidłowo się bawiąc oraz wypoczywając?   Pod koniec czerwca po raz pierwszy od dość dawna (oraz nie przesadzam), pojechałam na prawdziwe, długie wakacje – takie bez obowiązków, telefonów oraz problemów, za to z morzem, świetnym hotelem oraz bez żadnych obowiązków na głowie. Dzięki miłemu zaproszeniu ze strony Hotelu Lambert Spa, pojechaliśmy do Ustronia Morskiego na niemal tydzień. Kiedy osoba ćwicząca jedzie na wakacje, zawsze dzieją się dwie rzeczy – albo kompletnie sobie odpuszcza, wariuje ile wlezie, albo boi się wyjść poza linię oraz zjeść coś, co nie bywa planowane. Każda z tych postaw nie okazuje się dobra – z jednej strony całkowite, bezmyślne dawanie sobie luzu wielokrotnie przeprowadza do nienormalnego objadania się, a później – niedobrego samopoczucia, z drugiej – ciągłe pilnowanie się oraz spinanie także nie okazuje się ani zdrowe, ani dobroczynne. metody? Złoty środek. MOJA AKTYWNOŚĆ NA URLOPIE świetnie wiecie, że jestem dość rozsądna, jeśli chodzi zarówno o dietę, i o ćwiczenia. Dlatego jechałam do Ustronia z planem, który polegał na braku planu. Treningowego. Założyłam, że będę ćwiczyć raz na 2 dni, ale nie rozpisywałam żadnych danych treningów. Dużo ludzi odpuszcza sobie bez wyjątku treningi w trakcie letnich miesięcy. Nie jestem zwolennikiem czegoś takiego – jasne, nic się nie stanie, jeśli poprzez tydzień nie będziemy ćwiczyć, ale dużo lepsze dla naszego ludzkiego ustroju byłoby chociaż 30 minut ćwiczeń co drugi albo trzeci dzień. Ruch okazuje się po prostu ZDROWY!   Moim głównym ruchem bywa sprint po plaży. Jak pisałam w tym artykule, świetnie wzmacnia mięśnie oraz dzięki nierównej powierzchni okazuje się wyłącznie zwykłym treningiem wytrzymałościowym oraz spalającym, 5 rad, jak utrzymać formę na urlopie! ale również umacniającym.jak  nie  przytyć  na  wakacjach  Dodatkowo ćwiczyłam przy nagrywaniu dla was filmów z ćwiczeniami na balkonie hotelu (swoją drogą, taki taras to coś wspaniałego – śliczny widok! można zobaczyć skrawek na filmach: Podpowiadamy jak w wakacje podładować swoje baterie, co robić (a czego nie) by znaleźć odpoczynek dla ciała oraz ducha. poniżej kilka pomysłów na to jak zamienić dobre wakacje w doskonałe. 1. Przed wyjazdem dowiedz się czegoś o okolicy, którą odwiedzisz. Dzięki temu będziesz przyswoić jak się spakować, co chciałbyś zobaczyć, a co możesz odpuścić, gdzie warto posmakować miejscowych przysmaków. Zaoszczędzisz sobie też sytuacji stresogennych, przygotujesz też swój umysł do małego wysiłku poznawczego. Pamiętaj: mądry odpoczynek nie znaczy lenistwa umysłowego. 2. Spakuj się rozsądnie. Niektórzy powinni planować wyłącznie wyprawa, oraz przebieg pakowania. Nie warto taszczyć ze sobą zbyt dużo ważących, przeładowanych bagaży; szkoda też wydawać środki finansowe na rzeczy, których zapomniało się wziąć z czterech ścianach. 3. Dostosuj swoje oczekiwania. szczególnym elementem wakacji okazuje się samoistnie oczekiwanie na nie, wyobrażanie sobie jak to okaże się, kiedy odszukamy się na miejscu, z dala od obowiązkach zawodowej. Nie ma w tym nic niedobrego, gorzej gdy oczekujemy, że okaże się to czas idealny. W następującymi po sobie wakacyjnym doświadczeniu warto szukać pozytywów.  4. Wyłącz się. Przestań pracować. badania pokazują, że licznych

Amerykanów (ale Polaków zapewne też) mimo urlopu – pracuje.dieta  na  wakacjach

W rezultacie nie odnoszą z odpoczynku takich korzyści, jakie by mogli; nie okazują się w stanie w pełni się zrelaksować. Jeśli naprawdę firma nie może bez ciebie przetrwać tygodnia ustal ile okresu w ciągu wolnych dni możesz jej poświęcić oraz dopilnuj się planu. 5. Nie próbuj robić zbyt wiele, nie odpoczywaj nazbyt intensywnie. Wakacje powinny być czasem odstresowania, a nie dodawania sobie zmartwień. Dostosuj swoje „urlopowanie” do preferencji oraz temperamentu.  6. staraj się robić coś wyjątkowego każdego dnia. Rutyna sprawia, że nasze doświadczenia okazują się mało ekscytujące, niegodne zapamiętania. Dzięki temu, że każdego dnia postarasz się przełamać alt2 rutynę, zapewnisz sobie piękne, silne wspomnienia, które utrzymają cię przy życiu do następnego urlopu  7. Ogranicz ilość robionych fotografii! badania pokazują, że pstrykanie fotografii osłabia pamięć danej kilku chwilach. Zatem zrób zdjęcia rzeczy oraz momentów, które cię zachwycają, ale nie próbuj sfotografować wszystkiego. oraz tak po urlopie nie znajdziesz okresu na oglądanie tysiąca przypadkowych ujęć. 8. Zejdź z utartej ścieżki. Szukaj miejsc nieodwiedzanych przez turystów, zobacz gdzie jedzą oraz bawią się miejscowi. Dzięki temu dowiesz się więcej o regionie, który odwiedzasz, kulturze, kraju. Sprawisz, że twoje wakacje nie będą sztampowe. 9. rozpatrz mini wakacje. możliwe że nie potrzebujesz całych dwóch tygodni na raz, by wypocząć. Może skuteczniej rozbić swój urlop na kilka okresów w roku. Dostosuj swoje wakacje do siebie oraz swoich potrzeb.  *** Oprac. (marga) na podst. psychologytoday.com posiadasz za sobą kilka tygodni dietetycznych wyrzeczeń, wiadra potu wylane na siłowni, kilogramy zjedzonych proszków, pigułek oraz kapsułek odchudzających dzięki czemu udało Ci się osiągnąć zaplanowany efekt w postaci szczupłej, wysportowanej sylwetki – a obecnie występuje pytanie: jak nie zaprzepaścić wypracowanej formy przez tydzień czy 2 długo wyczekiwanych wakacji? PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Czy suplementy mogą zastąpić jadłospis? Z podobnym defektem boryka się znaczna część urlopowiczów. Zwłaszcza osoby z dużą tendencją do tycia wielokrotnie wyjeżdżają na wakacje w stresie, że oto wypiją kilka napojów, raz po raz zjedzą kebab, pizzę, porcję frytek oraz na brzuchu czy biodrach pojawi się dodatkowa warstwa tłuszczu, z którym dopiero co skończyli wyniszczającą walkę. Faktycznie, długotrwała, niskokaloryczna dietę odchudzająca sprawić może, że tempo przemian metabolicznych ulegnie spowolnieniu. w rezultacie organizm wszelkie nadprogramowe kalorie skrupulatnie składa, jakby obawiał się, że za moment znów nadejdzie „zastój” a on pozostanie bez zapasów. Sytuację komplikuje fakt, iż wakacyjny wyjazd jakby z definicji nastraja do folgowania sobie oraz popuszczania pasa. Na powodzenie bywa kilka sposobów na to, by temu zaradzić, nie psując sobie przy okazji świetnej zabawy. określone poświęcenie okaże się mimo wszystko potrzebne.   w pierwszej kolejności nie możesz się przesadnie stresować alt3 samym wyjazdem na wakacje oraz tym, że zrujnujesz sobie sylwetkę. Jedziesz by wypocząć, a nie po to by się zamartwiać czy katować. Jeśli swoją uwagę będziesz skupiać wyłącznie na tym, by być za wszelką cenę „fit”, to może być, że wakacje zmienią się w udrękę oraz z pewnością nie wrócisz z nich odprężony. Poza tym silny stres sprawia, że w ramach jego kompensacji mamy większą energię na niezdrowe przekąski, a dodatkowo nasz organizm w sytuacji stresowej chętniej „spala” mięśnie, a po dostarczeniu porcji kalorii – skuteczniej składa tłuszcz. Osoby żyjące w stresie, choć niekoniecznie muszą być grube, to mają więcej warstwy warstwy tłuszczowej oraz mniej tkanki mięśniowej niż osoby o pogodnym usposobieniu. Tak więc nie warto się stresować oraz należy się postarać, aby miło spędzać moment. secundo: nie szalej z niskokaloryczną dietą oraz dodatkami. Zabieranie ze sobą całej torby odżywek proteinowych oraz suplementów odchudzających, odmawianie sobie wszelkich kuchennych zainteresowania, prowadzenie rygorystycznej zabiegu odchudzającej bazującej na kiełkach, chrupkim pieczywie, nietłustych wędlinach oraz odtłuszczonym białym serze możliwe, że oraz uchroni Cię przed dodatkowymi kilogramami, ale mówiąc brutalnie - zniszczy Ci wakacje.  Oczywiście daleki jestem od lansowania przesadnie oraz bezkrytycznego podejścia do wszelkich rodzajów dogadzania swojemu podniebieniu niezdrowymi przekąskami. Skłaniam się raczej ku poszukiwaniu złotego środka – zachowanie pewnej równowagi oraz przemyślany dobór potraw oraz deserów to najrozsądniejsze metody. Stołując się w restauracjach, barach błyskawicznej obsługi oraz pozostałych punktach gastronomicznych próbuj wybierać odżywcze dania posiadające np. grillowane, pieczone albo duszone i surowe.  Najlepszym źródłem białka okaże się chude mięso drobiowe, wołowe albo wieprzowe oraz dziczyzna. znakomitym rozwiązaniem będą także ryby morskie, które dodatkowo zawierają kwasy tłuszczowe omega 3 - drogocenne dla organizmu oraz sylwetki. Oczywiście wystrzegać się należy wersji smażonych, a zwłaszcza  panierowanych. Źródłem węglowodanów powinien być ryż albo kartofle (również kasze – ale te serwowane okazują się rzadko), bez zbyt dużo ważących dodatków. Zwracaj także  uwagę na do tego świeżych albo gotowanych na parze warzyw. dopilnuj na sosy dokładane do alt4 sałatek, niejednokrotnie ich wartość kaloryczną bywa zatrważająca. Z deserów – najlepsze będą owoce świeże oraz z owoców koktajle,

bakalie, sorbety, dodatkowo lekkie lody bez polewy, bitej śmietany oraz owocowych sosów.

Jako przekąski zasobne w witaminy, składniki mineralne, białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze jedz orzechy włoskie, nerkowca albo migdały. staraj się pić napoje nisko- albo bezkaloryczne takie jak woda mineralna, ewentualnie soki rozcieńczone z wodą. Drinki też wybierz lekkie, piwa – jasne, wódkę – czystą, a wina – wytrawne. Nie dosładzaj kawy oraz herbaty, jeśli pijasz colę – piją tę bez co więcej cukru. Uwierz mi, że te szczegóły mają spore znaczenie, zwłaszcza niejako na wakacjach lubimy sporą porcję energii dostarczać w płynie w postaci cukrów prostych zawartych w popularnych napojach. warto także pamietać o kwestii ilościowej. Nawet jedząc najzdrowsze oraz zwłaszcza dietetyczne potrawy – warto zachować powściągliwość (kwestia ta nie dotyczy jedynie surowych oraz gotowanych warzyw zielonych bez sosów oraz pozostałych dodatków). Przejadanie się nie bywa praktyką w Twoim przypadku oczekiwaną, próbuj jeść tyle by minął nieposkromiony apetyt, ale nie doprowadzaj przenigdy do stanu, w którym ledwo możesz się ruszać. trzeba jeść smacznie oraz z umiarem. Ostatnia porada dotyczy aktywności fizycznej, przy czym pamiętaj, że mamy wakacje, tak więc jesteś nad wodą – pływaj, jesteś w górach – chodź na górskie wycieczki, odwiedzasz zagraniczną metropolię – zwiedzaj. To się nazywa aktywny wypoczynek, mimo pozorom on również daje poczucie odprężenia, a dodatkowo służy spalać nadprogramowe kalorie. Wakacyjny  wyjazd wcale musi zakończyć się dodatkową warstwą tłuszczu na biodrach czy brzuchu. Opisane tutaj „półśrodki”, choć wydają się małoznaczące - w sposób istotny wpływają na Twoją kondycję fizyczną, zwalniają też z myślenia o kaloriach, białkach, tłuszczach oraz węglowodanach – posiadasz po prostu świadomość, że dokonujesz rozsądnych wyborów. W czasie wakacji również da się być „fit”, trzeba mimo wszystko zachować powściągliwość oraz nie katować siebie dietą oraz treningami. Urlop bywa po to by wypoczywać oraz relaksować się, warto o tym pamietać.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness