Jak zdrowo się odżywiać? 5 porad!

Jak zdrowo się odżywiać? 5 porad!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Układ przewodnika Nancy Clark bywa równie zrównoważony jak jej porady dietetyczne.jak  zdrowo  jeść

Śniadanie (z presją na jego funkcję), posiłek, podwieczorek. Węglowodany, białka, płyny. pora oraz miejsce jedzenia, jego elementy oraz ich łączenia. Mądre podjadanie, fast foody, posiłek domowy a spożywanie w mieście, kawa oraz oddziaływanie kofeiny. A w każdym kolejnym kolejnym rozdziale prawdy oraz mity. Uzupełnianie h2o przed, po oraz w trakcie wysiłku, odwodnienie, napoje dla zawodników sportowych i wpływ wysokoprocentowych napojów na zdrowie sportowca. Porady amerykańskiej autorki koncentrują się na utrzymaniu kondycji w trakcie utrzymywania sprawności. Po obszernym treningu najważniejszym zadaniem z punktu widzenia dietetyki bywa wyrównanie 8 porad, jak jeść w zgodzie z samym sobą! h2o utraconych razem z później, by organizm mógł odzyskać RÓWNOWAGĘ wodno-elektrolitową. W trakcie długotrwałego wysiłku sportowego należy utrzymać prawidłowy dawka nawodnienia oraz normalny poziom cukru we krwi. Co jeść przed wysiłkiem? Nancy wypunktowuje swoje wskazówki, odwołując się do danych przykładów. zrzucanie nadwagi BEZ głodówki, CZYLI NIE chudy ZA WSZELKĄ CENĘ Każdy z nas okazuje się  zachowania w taki sposób, aby maksymalizować pozytywny autowizerunek i osobiste zasługi. Mówiąc bezpośrednio - nasze ego (totalitarny władca) dopuszcza do siebie jedynie te   zdrowe  jedzenieinformacje, które świetnie o nim świadczą, spychając te niechciane i niekorzystne do nieświadomości (lochy, tortury i egzekucje). Zresztą idea systemów obronnych ego, jak na przykład wyparcie, alt2 projekcja czy sublimacja, wprowadzona poprzez Freuda (na początku XX w.), towarzyszyła psychologii praktycznie od jej zarania. Rola nieświadomych procesów, najpierw

w ujęciu psychoanalitycznym (freudowskim), potem w ujęciu poznawczym (np. John Bargh),jak  się  zdrowo  odżywiać

w funkcjonowaniu psychicznym człowieka bywa niezaprzeczalna. i choć żaden szanujący się psycholog nie podważy tezy, że działania obronne, iluzje czy zniekształcenia percepcyjne istnieją, o tyle ocena, na ile pozytywnie czy negatywnie wpływają one na nasz dobrostan psychiczny, wzbudzała - i do dziś wzbudza - pewne kontrowersje. Aby móc postępować w zgodzie ze sobą, trzeba siebie znać, a raczej - trzeba siebie ciągle poznawać. ze względu na to że choć chcemy wierzyć alt3 w to, że jesteśmy cały pora tacy sami, w istocie bywa to jedynie iluzja. stale się zmieniamy, redagując własną przeszłość, aby dopasować ją do naszych znajdujących się postaw, przekonań, decyzji czy reakcji. CO NAM więcej SŁUŻY - fakt O SOBIE CZY ILUZJA? Kontakt z rzeczywistością bywa jednym z podstawowych kryteriów sprawności psychicznego. To oczywiste. jednak tu pojawiają się pytania i wątpliwości - ile tego kontaktu bywa dobre dla jednostki i jak bardzo trafny powinien być, aby przynieść korzyści, a nie wyrządzić szkodę? Pytanie o to, czy iluzje i zniekształcenia percepcyjne są nam jakkolwiek potrzebne do sprawnego funkcjonowania, a jeśli tak, to w którym zakresie, pojawiło się pod koniec lat 80. XX w. alt4 za sprawą dwójki amerykańskich psychologów, Shelley Taylor

i Jonathana Browna. Dokonali oni przeglądu teorii, a również rezultatów analiz dotyczących efektów

terapii psychologicznych, polegających na dogłębnym konfrontowaniu chorego z samym sobą, swoimi wadami i przywarami i otaczającą go rzeczywistością. Wyniki tych analiz pokazały, że trafne postrzeganie siebie pociąga za sobą niestety pewne nieprzychylne implikacje - obniżoną samoocenę, a nawet umiarkowaną stany depresyjne. Nie wiadomo wprawdzie do zakończenia, co bywa jajkiem, a co kurą - czy osoby depresyjne i z niską samooceną postrzegają się trafniej, czy też trafna autopercepcja efektywnie obniża stan psychiczny i samoocenę. Ale z dużą pewnością wiadomo, że zdrowy, świetnie funkcjonujący człowiek przejawia w własnej percepcji tak zwaną inklinację pozytywną. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness