Jakich płatków śniadaniowych unikać? - To musisz wiedzieć jeżeli chcesz być fit!

Jakich płatków śniadaniowych unikać? - To musisz wiedzieć jeżeli chcesz być fit!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Po płatki śniadaniowe coraz chętniej sięgają Polacy, w szczególności ludzie nowo-upieczeni i zabiegani,jak  wybrać  płatki  na  śniadanie

co tłumaczą tym, że płatki okazują się zdrowe i błyskawiczne w przygotowaniu. Równie ochoczo pociechy spożywają płatki śniadaniowe, ale motywy okazują się inne, chodzi o smak. O ile do pierwszej zespołu skierowane okazują się produkty zdrowotne, chociaż i tu możemy niejednokrotnie się nabrać, o tyle wśród płatków dla pociechy ciężko okazuje się znaleźć wartościowy preparat. Producenci oba te rodzaje płatków zachwalają w taki sam sposób – zdrowe, smaczne i łatwe w przygotowaniu. Niestety określenie „zdrowe” podważa dużo analiz bazujących na analizie etykiet i laboratoryjnym badaniu rzeczywistego składu płatków. Katrzyna Ratusz i Magdalena Wirkowska w przeprowadzonym badaniu, opublikowanym w 2012 roku, przeanalizowały 137 etykiet płatków śniadaniowych dostępnych na polskim rynku, w tym 40 etykiet płatków dla pociechy. Z tej badania wynika, że produkty takie jak musli zwykle zawierały 10% błonnika, natomiast płatki z całościowego ziarna charakteryzowały się dość zróżnicowaną zawartością błonnika, czyli od 5 do 20%, a większość tych produktów zawierała mniej niż 10%. Analiza płatków dla pociechy wykazała, że zawartość błonnika w nich wynosi od 1,8 do 8,2 g w 100 g suplementu. Dla porównania ta sama dawka nieprzetworzonych płatków żytnich posiada w składzie 11,6 g błonnika, pszennych – 10,1 g, a amarantusa ekspandowanego – 14 g. W badaniu   jakich  płatków  nie  jeśćwykazano także, że 90% badanych produktów dla pociechy zawierało 30-35% cukru. To oznacza, że ze standardową porcją płatków (30 g) dziecko spożywa aż łyżkę cukru! tymczasem Foodwatch (instytucja konsumencka założona w Niemczech) donosi, że jedynie 6% płatków dla pociechy zawierało poniżej 10% cukru, natomiast rekordowa dawka cukru to 48g na 100 g suplementu! instytucja sprawdziła także żywność ekologiczną – okazało się, że 60% produktów zawierało ponad 20% cukru. Przy obecnym zalewie rynku poprzez producentów płatków śniadaniowych prawdziwą sztuką okazuje się wybranie tych naprawdę wartościowych.płatki  śniadaniowe  jak  wybrać  /> Tu niezawodna okazuje się zasada, że im krótsza droga „od pola do stołu” tym zdrowszy i więcej wartościowy preparat. Dlatego postawmy na płatki bezpieczne czy własnoręcznie przygotowane musli. Poniżej kilka wskazówek jak zmienić swoje śniadaniowe przyzwyczajenia. Dobre nawyki dotyczące spożywania płatków śniadaniowych: 1. Unikaj płatków wysoko przetworzonych, z duża zawartością cukru. Odpadają więc wszystkie czekoladowe kulki, muszelki, płatki oblane miodem czy wypełnione słodkim nadzieniem. nadmiar cukru w codziennej leczeniu może sprzyjać nadwadze i nadwagi, próchnicy zębów, powstawaniu zapaleń i rozwojowi grzybów w organizmie. Podobnie pozycja wygląda z zamiennikiem cukru – syropem glukozowo-fruktozowym. Może samo

sprzyjać nadmiernej masie ciała, powstawaniu nadciśnienia i wahaniu się poziomu glukozy we krwi. 2.

Stopniowo przyzwyczajaj sie do smaku płatków naturalnych. Jeśli każdego dnia spożywamy słodkie płatki śniadaniowe to z pewnością musi nam ciężko przekonać się do owsianki. Dlatego początkowo trzeba mieszać słodkie płatki np. z owsianymi i stopniowo zmieniać proporcje na rzecz płatków naturalnych. 3. kupuj płatki bezpieczne i eksperymentuj z dodatkami. dodatkowo świeżych i suszonych owoców i orzechów na pewno poprawi plusy smakowe owsianki. W funkcji dodatków sprawdzą się na pewno banany, brzoskwinie, borówki, świeże i suszone morele, wszystkie rodzaje orzechów, płatki migdałowe, sezam czy siemię lniane. oprócz płatków owsianych spróbuj także odrębnych – żytnich, jęczmiennych, orkiszowych i anarantusa ekspandowanego. 4. Gdy wybierasz płatki pełnoziarniste i musli pamiętaj o precyzyjnym przestudiowaniu etykiety. W takich płatkach zawartość cukru musi być jak najmniejsza, należy stronić od też co więcej jego zamiennika – syropu glukozowo-fruktozowego. Uwagę powinniśmy też zwrócić na zawartość błonnika, im go więcej tym lepiej, ponieważ przeciwdziała zaparciom i uaktywnia rozwój dobroczynnej mikroflory jelitowej. Co więcej, powinniśmy wystrzegać się w takich płatkach co więcej soli, tłuszczu, mleka w proszku, kandyzowanych owoców i składniku naddanych – aromatów, barwników i emulgatorów. 5. Przygotuj musli samodzielnie! okazuje się to świetną dodatkowa opcja dla „sklepowego” musli. jest wystarczająca wymieszać w dowolnych proporcjach np. płatki owsiane, kukurydziane i amarantus ekspandowany, a potem dodać ukochane dodatki. Mogą to być suszone alt2 owoce, orzechy, kawałki gorzkiej czekoladowych przysmaków czy wiórki kokosowe. Jeśli mamy pociechy, prawidłowo włączyć je w przygotowanie takiego musli, na pewno musi to świetną zabawą i zachętą do spożywania zdrowego śniadania. 6. stosuj płatki w odrębnych potrawach. Z płatków owsianych i dowolnych dodatków możesz przygotować np. ciasteczka owsiane. prosto je ze sobą zabrać, dlatego świetnie są odpowiednie na przegryzkę badań albo szkole. Mówi się, że da się jeść wszystko, ale z umiarem. pewne spożywanie musisz mimo wszystko omijać z daleka, ponieważ szkodzą zdrowiu. Zapamiętaj je i powiedz bye, bye złym przyzwyczajeniom żywieniowym. Na niełatwe pytania jest odpowiedzialna nasz zaufany dietetyk.1. Czy sztuczne słodziki szkodzą zdrowiu? Tak. Nie dość, że ich korzystanie z nie maleje powszechnej kaloryczności leczeniu odchudzającej, to polepsza łaknienie. Słodziki zawierają aspartam, który wzmaga wydzielanie endorfin, a te wpływają na nasz apetyt. z wyjątkiem tego, wzmagają wydzielanie insuliny, która sprawia rozrost komórek tłuszczowych. Jednym słowem, używanie słodzików w miejsce cukru to oszukiwanie samej siebie. Możesz je mimo wszystko prosto zastąpić. Herbatę zacznij słodzić miodem, zrezygnuj z batoników rodzaju light, a gdy najdzie cię ochota na coś słodkiego, jedz czarną czekoladę. 2. jest wysoko fruktozowy syrop kukurydziany? To trans, który przyczynia się do powstawania nadwagi, cukrzycy i zespołu nadwrażliwego jelita. Poza tym, osłabia oddziaływanie hormonu odpowiedzialnego za tłumienie apetytu, a w efekcie polepsza łaknienie. da się go znaleźć praktycznie wszędzie – w kefirach, keczupie, płatkach kukurydzianych. Producenci traktują go jako tani słodzik, więc zawsze sprawdzaj na etykietach, czy wchodzi w skład twoich zakupów. najrozsądniej w zamian wybierz produkty słodzone glukozą albo syropem fruktozowym. 3. Dla kogo niebezpieczna jest rtęć? taki metal ciężki magazynuje się w zanieczyszczonych wodach mórz i kumuluje się w żyjących tam rybach. Stare, znaczne ryby zawierają najsilniejszą dawka rtęci. Szczególnie powinny się ich wystrzegać kobiety przy nadziei i starające się o dziecko, ze względu na to że rtęć może przyczynić się do wystąpienia niepłodności i przed czasem wydania dziecka na świat. Aby alt3 uchronić się przed negatywnym wpływem rtęci, próbuj stronić od oleistych ryb morskich (jedz je maksimum dwa razy w tyg.) i zastąp je rybami słodkowodnymi. 4. Czy kolorowe h2o mineralnej gazowane okazują się niebezpieczne dla naszego ludzkiego ustroju? Szczególnie niezdrowa jest cola, która posiada kwas fosforowy, wpływający na powstawanie kamienia na zębach i kamieni nerkowych. analiz amerykańskich badaczy dowiodły także, że osoby pijące coca-colę codziennie, mają o 5% mniejszą gęstość kości niż te, które piją ją dużo rzadziej. najrozsądniej sięgać po colę najbardziej 3 razy w tyg.. 5. Jak zapobiec

niekorzystnemu działaniu tłuszczów? Jeśli jesz dużo tłustych potraw, koniecznie pij dwa kubki zielonej herbaty dziennie

. maleje ona szkodliwe oddziaływanie tłuszczów nasyconych na ścianki żył i tętnic. najrozsądniej mimo wszystko, abyś zrezygnowała z spożywania wysoko przetworzonej żywności i produktów zwierzęcych. podnoszą one niebezpieczeństwo wystąpienia dolegliwości serca i cukrzycy rodzaju II. 6. Gdzie znajdują się heterocykliczne aminy? Powstają podczas przygotowywania dań w dość wysokiej temperaturze. Dlatego musisz zrezygnować z grillowania i podsmażania. O mnóstwo bezpieczniejsze jest swędzenie i duszenie w temperaturze do 180 stopni. 7. Jak niebezpieczna jest wysoko przetworzona żywność? Wysoko przetworzona żywność posiada rafinowane węglowodany, przyczyniające się do gwałtownego wzrostu poziomu insuliny we krwi. Może to prowadzić do nasilenia zmian trądzikowych i wystąpienia cukrzycy. Aby uniknąć ich niekorzystnego działania, ogranicz menu białego pieczywa, ciasteczek, herbatników i płatków śniadaniowych. zakres insuliny wywoływany spożywaniem węglowodanów zmniejszy się, jeśli włączysz do leczeniu odchudzającej białka. 8. Czy sód jest szkodliwy dla ludzkiego ustroju? Tak. wzmaga ciśnienie tętnicze krwi i podnosi niebezpieczeństwo wystąpienia ataku serca. Występuje zwłaszcza w soli i jako środek konserwujący w serach, konserwach i wędlinach. Bezpieczna dzienna dawka sodu ; przekraczać jednej płaskiej łyżeczki. Aby obniżyć ciśnienie tętnicze krwi, jedz dużo warzyw i owoców. 9. Co to okazują się tłuszcze trans? Powstają w czasie utwardzania tłuszczów roślinnych. są niezwykle niebezpieczne – sprzyjają rozwojowi nadwagi i zwiększają niebezpieczeństwo zawału serca i miażdżycy. Aby zapobiec ich działaniu, unikaj wysoko przetworzonej żywności, głównego alt4 źródła tłuszczów trans – ciastek, chrupek, margaryny, zup w proszku i fast foodów. 10. Jakich potraw stronić od, aby nie napotkać nitraty? Nitraty okazują się niebezpieczne, gdy wchodzą w reakcję z białkami znajdującymi się w organizmie. Znajdują się przede wszystkim w wędlinach – to dzięki nim mięso długo zachowuje świeży, różowy prezencję. Promowane jako zdrowa alternatywa

dla słodyczy „farbowane lisy” skusiły już wielu z nas.

Tymczasem, okazuje się, że zazwyczaj będą o wiele groźniejsze dla naszego organizmu, niż jawne, pospolite słodkości… sprawdź, na jakie pseudo-zdrowe przekąski nie możesz dać się nabierać!   Założę się, że każdy z nas ma na koncie błąd w postaci złapania się na preparat reklamowany jako „fit”, napakowany w rzeczywistości tablicą Mendelejewa albo cukrem ukrytym pod różnymi, dziwacznymi postaciami. Wyznaję zasadę, że zamiast narażać się na taką niemiłą niespodziankę w chwilach kryzysu słodkościowego o wiele lepiej sięgnąć po ciemną czekoladę, czy przyrządzić samodzielnie przepyszne ciasto. poniżej lista przykładowych czynników, o których wielu z nas zdarzyło się pomyśleć „zdrowe”, jak się okazuje – zupełnie bezpodstawnie.   „Fit” batoniki Zboża, owoce, miód – brzmi zachęcająco? Niewątpliwie – tak producenci reklamują niewielkie, słodkie przekąski w postaci czekoladek, mającego stanowić dla nas bogactwo cennych składniku odżywczych. W rzeczywistości, rodzaju substancje to mieszanina niskiej jakości produktów, w tym słodkich syropów. Jeśli uwielbiasz batoniki musli, lepiej przygotuj je samodzielnie – sprawdź TUTAJ jak to zrobić.   Napoje light O tym punkcie wspominam dla czystej formalności – zakładam z nadzieją, że cały świat wie już o szkodliwości słodkich napojów gazowanych w wersji „bez cukru”. A co mamy zamiast? Rakotwórczy aspartam, który rozbudza łaknienie i sprawia przybieranie na wadze sprawniejsze, niż w przypadku białego cukru. Chcesz napić się czegoś orzeźwiającego? Przygotuj domowy sok albo zwykłą wodę z cytryną i miętą.   Chipsy warzywne i z owoców Traktowane jako substytut chipsów ziemniaczanych, w rzeczywistości składają się z ogromnych ilości soli, cukru i niezdrowych tłuszczy – jak każde inne chipsy. Pożytek z warzyw i owoców w takiej formie bywa praktycznie zerowy.   Wafle ryżowe lubisz przegryzać wafelki ryżowe jako substytut słonych przekąsek? Mam dla ciebie złe wiadomości – i one nie przynoszą twojemu organizmowi niczego dobrego. Mają wysoki indeks glikemiczny i wywołują różnice w pułapie cukru. w miejsce nich, wybierz np. ciasteczka owsiane.

 

Zobacz też 

Trener Personalny we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness