Jakie owoce wybierać latem? To Cię zaskoczy!

Jakie owoce wybierać latem? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Najwięcej wit. mają polskie owoce. warto je wybierać właśnie dziś, gletnie  owoce

dy okazują się dojrzałe, soczyste i mają korzyści zdrowotne. Owoce okazują się sprawdzonym źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, które stopują przebieg starzenia się naskórka. Jakie owoce powinny znaleźć się w letnim menu? 1.Truskawki. Truskawka to niekwestionowana królowa wakacji. Świetnie smakuje, oddziałuje jak afrodyzjak i umożliwia zrzucić niepotrzebne kilogramy. W 100 gramach truskawek znajduje się zaledwie 27 kalorii. Chodzi mimo wszystko o owoce bez co więcej cukru czy śmietany. Truskawka nie potrzebuje towarzystwa. okazuje się jednym z najzdrowszych darów natury. Dlaczego? posiada olbrzymie porcji wit. C, E i magnezu, potasu i fosforu. Wspomaga odporność, ochrania organizm przed chorobami nerek wątroby i reumatyzmem. Dodatkowo przeciwdziała anemii. Przeczytaj: jadłospis owocowa oczyszcza ciało z toksyn 2. Maliny. Choć okazują się naturalnie słodkie zawierają mało cukrów. Dzięki temu to dietetyczny składnik deserów, sosów i sorbetów. Maliny mają też szereg właściwości natury zdrowotnej. okazują się bogatym źródłem wit. C, witamin z zespołu B i E, ; magnezu  i antyocyjanów. Te ostatnie okazują się niezwykle istotne w profilaktyce nowotworów i miażdżycy. Maliny jakie  owoce  jeść  latemzapobiegają też starzeniu się naskórka, dlatego okazują się czestym składnikiem kosmetyków. Maliny z jednej strony zapobiegają zaparciom, z drugiej pomagają kuracja biegunek. Powinny się znaleźć w jadłospisie ludzi z chorobami serca i nadciśnieniem tętniczym tętniczym. 3. Jagody. Te małe granatowe owoce, Najzdrowsze letnie owoce to bomby witaminowe. okazują się źródłem wit. A, C i witamin z zespołu B. znajdują się w nich też drogocenne minerały: cynk, miedź, selen i zbawienne antyocyjany, które chronią oczy, skórę i komórki naszego ciała przed procesem starzenia. Jagody pomogą spalić stres i leczą zatrucia. okazują się podstawą leczeniu odchudzającej korzystnej dla oczu. Zapobiegają jaskrze, zaćmie i łagodzą

podrażnienia spowodowane długą pracą przy komputerze. Zobacz: Koktajle i soki z owoców - doskonały metoda na letnie orzeźwienie  owoce  które  warto  jeść  latem

4. Poziomki. okazują się trudno dostępnym, ale legendarnym sprawdzonym preparatem leczeniu odchudzającej. Pojawiały się ; baśniach jako lek na serce czy nerki. Autorzy bajek świetnie wiedzieli co robią. Poziomki od bardzo dawna wykorzystywano przecież w ziołolecznictwie. Zawierają witaminę C, wit. z zespołu B, błonnik, kartenoidy, magnez, żelazo, potas i wapń. 5. Jeżyny. To najmocniejszy lek na bóle miesiączkowe. Jeżyny zawierają olbrzymie porcji magnezu, potasu i błonnika. Łagodzą bóle miesiączkowe i zdenerwowania przedmiesiączkowe. Zalecane przy przeziebianiach jako środek wykrztuśny. W trudniejszych czasach pomogą spalić stres. okazują się też bogatym źródłem antyoksydantów. Ze względu na sporą zawartość kwasu salicylowego mogą mimo wszystko uczulać. Truskawki, czereśnie, porzeczki – dojrzewają właśnie latem. oraz właśnie obecnie mają najwięcej witamin i okazują się najpyszniejsze. Pozwól dziecku ich skosztować - możliwe że je polubi. Cieszcie się nimi, bo moment na te owoce ciągnie się krótko. Świeże i pachnące owoce dostępne okazują alt2 się jedynie latem. Myj je krótko pod bieżącą wodą. Pamiętaj, że z upływem okresu tracą wit., nie przechowuj więc owoców za długo. Szybko też się psują.  Letnie owoce - porzeczki, maliny, truskawki - okazują się odpowiednie już dla niemowląt w czasie rozszerzania leczeniu odchudzającej, czyli od 5. m-ca życia. Jeśli twój niemowlak ma skłonność do uczulenia, najpierw podaj mu owoce przetworzone – gotowanie lub pieczenie o wiele zmniejsza ich właściwości uczulające. Starsze pociechy mogą je jeść ze skórką, ze względu na to że właśnie pod nią okazuje się najwięcej cennych składniku. Jeśli masz dużą zamrażarkę, możesz zrobić z owoców zapasy na zimę. Pamiętaj jedynie, by przed zamrożeniem przepłukać je, osuszyć i zapakować do szczelnych woreczków. Zamrożone nie stracą cennych witamin, zwłaszcza C, której okazują się świetnym źródłem. Zachowują też ponad 80% odrębnych witamin i składniku mineralnych. Maliny to bogactwo wit. C, prowitaminy A, witamin z zespoły B, żelaza i miedzi. Jak dawać: niemowlętom w postaci soków, przecierów, dojrzalszym dzieciom świeże, jako przetwory – dżemy, soki, konfitury.   REKLAMAUwagi: sok lub herbatka z suszonych malin działa napotnie, używa się je przy przeziębieniu, grypie i anginie. Właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne mają też suszone liście malin (robi się z nich napar). Porzeczki  Porzeczki okazują się zasobne w witaminę C (przede wszystkim czarne). Mają żelazo, fosfor, wapń, magnez, bor i jod. Dzięki wit. P (rutynie) witamina C z porzeczek okazuje się świetnie przyswajana. Jak dawać: niemowlętom jako sok lub alt3 przecier. Starszaków – świeże, najrozsądniej białe, bo nie okazują się nadto kwaśne. Czerwone i czarne porzeczki doskonale okazują się odpowiednie na soki i dżemy. Uwagi: pomagają przy biegunkach, przeziębieniu, poprawiają odporność. Wiśnie  Wiśnie mają kwaśny, soczysty miąższ. okazują się dobrym źródłem wit. C, potasu, wapnia i

magnezu. Zawierają też dużo witamin z zespoły B. Jak dawać: 

niemowlętom w postaci soków, dodatków do przecierów owocowych, dojrzalszym dzieciom świeże i jako przetwory: soki, kompoty, konfitury, dżemy, ; jako dodatkowo do domowych ciast. Uwagi: pobudzają trawienie, oddziałują przeciwzapalnie. Truskawki  Truskawki okazują się zasobne w witaminę C, sole żelaza, fosforu, wapnia, manganu, kobaltu. Jak dawać: niemowlętom w postaci soków, przecierów, dojrzalszym dzieciom świeże, jako dżemy, kompoty. Uwagi: 50 g pokrywa 25% dobowego zapotrzebowania na witaminę C, polecane przy anemii z niedoboru żelaza. Dobre do mrożenia. Poziomki  Poziomki to dobre bogactwo wit. C, P i K, karotenoidów, żelaza, fosforu, wapnia i siarki. Zawierają małe ilości kwasu salicylowego. Jak dawać: świeże, trzeba je przetwarzać na dżemy i konfitury. Uwagi: z poziomkowych liści przygotowuje się napar o działaniu moczopędnym. Czereśnie  Czereśnie okazują się zasobne w potas, mają dużo składniku mineralnych: fosforu, wapnia, magnezu, siarki, sodu, cynku, żelaza, miedzi, jodu i dużo witamin: C, A, PP i z zespoły B. Dojrzewają tuż po truskawkach i okazują się aż do połowy lipca. Mają mało kalorii, zawierają około 80% h2o, więc gaszą pragnienie. Jak dawać: najrozsądniej na surowo (małe pociechy muszą uważać na pestki), nie okazują się odpowiednie na przetwory. Uwagi: świeże mają właściwości alt4 diuretyczne, z suszonych szypułek czereśni

robi się napary, które okazują się dobrym lekarstwo przy zapaleniach dróg moczowych i nerek.    

Zdaniem Urszuli Bulandy owoce oraz jarzyny sezonowe mają zdecydowaną przewagę nad tymi niesezonowymi. - Kluczowe bywa tutaj pominięcie procesu magazynowania. Podczas magazynowania produkty te tracą dużo swoich składników odżywczych, rozkłada się skrobia, pektyny, powstają niekorzystne węglowodany proste, maleje jędrność owoców oraz warzyw. Na przykład w efekcie dłuższego magazynowania kapusty znajdująca się w niej witamina C redukuje się nawet w 20 procent, a w kartoflach bywa to wynik rzędu 70 procent Truskawka zjedzona obecnie też okaże się bardziej wartościowa niż ta zjedzona poza sezonem - podkreśliła. Dietetyczka przypomina, że owoce oraz jarzyny da się spożywać w różnej postaci. -Istnieje szereg sposobów, dzięki którym przemycimy do naszej diety owocowo-warzywną armię niemal niezauważalnie, wypełniając zalecane 5 porcji tych składników dziennie – podkreśliła Urszula Bulanda. Zwróciła także uwagę, żeby do każdego jedzenia dorzucać choć jedno warzywo lub owoc. - Nawet jeden plasterek pomidora położony na kanapkę z szynką to dużo. Świetną opcją bywa dodawanie letnich darów natury do wypieków – ciasta z marchwi czy szpinakowe nie smakują jak jarzyny, a zawierają dużo walorów estetycznych oraz natury zdrowotnej. Najprostszym wariantem bywa wrzucanie owoców oraz warzyw do h2o mineralnej. Dzięki temu woda smakuje skuteczniej, a my zapewniamy sobie jeszcze więcej witamin dostarczonych poprzez owocowo-warzywne bomby – zaleca w rozmowie z PAP Urszula Bulanda.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness