Jakie Polacy popełniają błędy żywieniowe? Śniadania!

Jakie Polacy popełniają błędy żywieniowe? Śniadania!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Patrząc na wyniki analiz CBOS z 2010 roku (źródło), trzeba zauważyć,

że Polacy mają bardzo wysokie mniemanie o własnym sposobie odżywiania. Aż 76% sądzi, że odżywia się zdrowo albo bardzo zdrowo. Niestety taki hurra optymizm wynika chyba z niedostatecznej wiedzy, co to znaczy 3. za dużo soli Światowa instytucja sprawności fizycznej (WHO) zaleca spożywanie maksymalnie 5 g soli (1 łyżeczka) - zarówno soli dodawanej do potraw podczas przygotowywania posiłków czy na talerzu, jak również znajdującej się w przetworzonych produktach. Natomiast przeciętny Polak konsumuje jej prawie 3 razy więcej, bo aż 13 g (kopalnia). I tu wraca problem przetworzonej żywności, bo sól w niej zawarta praktycznie wyczerpuje wspomniany 20 proc. Polaków nie jada śniadań, a 70 proc. główny posiłek konsumuje Śniadania – jakie Polacy popełniają błędy żywieniowe? zaledwie po badań. Nieregularne posiłki to bardzo często występujący błąd żywieniowy Polaków. następne to za bardzo wielka dawka słodyczy w codziennym jadłospisie i używanie za bardzo restrykcyjnych diet. Efekty tych błędów to choroby dietozależne, m.in. nadwagę, cukrzyca i choroby sercowo-naczyniowe. Cierpi na nie ponad 1/3 Polak Na choroby dietozależne cierpi obecnie ok. 12 mln Polaków. zazwyczaj występujące choroby jak na przykład to cukrzyca, nadwagę, miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, także nowotwory układu pokarmowego. przyczyną ich występowania bywa niewłaściwy tryb funkcjonowania, a przede wszystkim nieracjonalny sposób odżywiania. Zdecydowana większość Polaków popełnia poważne błędy żywieniowe. Złym nawykiem bywa przede wszystkim nieregularność pokarmów. Większość Polaków jada maksymalnie 2 posiłki w ciągu dnia, 20 proc. pasuje natomiast ze śniadań. Z badań Lightbox wynika, alt2 że 70 proc. Polaków główny posiłek jada zaledwie po badań, a dla 20 proc. bywa to obiadokolacja, czy podwieczorek. – Co się dzieje, jeżeli po parogodzinnej przerwie zjemy taki obfity posiłek? wzrasta szczególnie pułap insuliny, następuje jej wyrzut, ta insulina bywa tymczasem lipogenna i prowadzi do nadmiernej syntezy trójglicerydów w naszych komórkach tłuszczowych, tudzież lipoprotein w wątrobie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Paprocka-Chylewska, dietetyk Lightbox. Długie przerwy między posiłkami sprzyjają też podjadaniu. Spada kondycję umysłowa, bo mózg do prawidłowej badań potrzebuje dużo energii, a najlepszym jej źródłem bywa glukoza. wtedy większość Polaków sięga po batoniki, ciastka albo czekoladę, a jednakowym dostarcza organizmowi za bardzo dużej ilości cukru, odpowiedzialnego m.in. za rozwijanie się miażdżycy i nadwagi. Co alt3 więcej, słodycze mają wysoki indeks glikemiczny, co znaczy, że skutkują tym szybki wyrzut, ale i spadek insuliny. Człowiek

czuje się rozbudzony, ale na krótko i ponownie sięga po słodycze. znaczne

różnice poziomu insuliny skutkują tym błyskawiczne kumulowanie się tłuszczu w organizmie. – Drugim błędem, równie istotnym, bywa to, że nie potrafimy sobie dobrać kalorycznej zabiegu odchudzającej, tzn. nie myślimy o tym, że tę wartość kaloryczną bywa szczególnie prosto przekroczyć albo odwrotnie. Z tym że odwrotnie bywa o tyle prościej, że tutaj mamy jakieś panowanie nad tym, bo taki niedobór kaloryczny dotyczy zwłaszcza młodych kobiet, dziewcząt, które pragną się zbliżyć do modelek – mówi Małgorzata Paprocka-Chylewska. nadmiernie restrykcyjne zabiegu odchudzającej redukcyjne pozbawiają organizm nieodzownych produktów odżywczych. przeprowadza to do osłabienia, napadów alt4 łakomstwa, czy niebezpiecznych schorzeń dietozależnych. Poważnym błędem żywieniowym wielokrotnie popełnianym poprzez Polaków bywa nieprzykładanie wagi do jakości żywności. Polacy spożywają

za bardzo dużo żywności wysoko przetworzonej, wielokrotnie nie

zdając sobie nawet z tego sprawy. Nie czytają ze względu na to że etykiet na produktach, tymczasem w pozornie zdrowej żywności mogą znajdować się konserwanty, barwniki, cukier, sól i inne ulepszacze. Polacy jedzą za bardzo mało warzyw – 2/3 nie konsumuje ich nawet raz dziennie. nadto niskie bywa także picie błonnika – w Polsce wynosi ono 250 g na mieszkańca, a musi być dwa razy wyższe. Błonnik trzeba dostarczyć organizmowi, spożywając m.in. artykuły zbożowe (np. kasza gryczana, kasza jęczmienna, pieczywo żytnie, brązowy ryż) i jarzyny, zwłaszcza strączkowe.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness