Jakie wartości odżywcze ma kasza? To Cię zaskoczy!

Jakie wartości odżywcze ma kasza? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

Kasza towarzyszy nam od dzieciństwa, okazuje się uznawana ze klasyczny składnik polskiej kuchni wpływ  kaszy  na  zdrowe

oraz ma pozytywny wpływ na naszą dietę. Mimo, iż kasze okazują się nieskomplikowane w przyrządzaniu oraz da się z nich wyczarować nawet zwłaszcza efektowne danie, nadal nie okazują się doceniane poprzez Polaków.   Jak wskazują wyniki analizy, przeprowadzonego na wymogi kampanii „Lubię kaszę - kasza na stół, na zdrowie, każdego dnia Kasza powraca do łask polskiej kuchni. Zaczynamy na nowo doceniać jej wyjątkowy odczucie smakowe, różnorodność odmian i zdrowotny wpływ na nasz organizm. Właśnie na rynku pojawiła się pozycja Kipi Kasza Pawła Łukasika i Grzegorza Targosza, autorów bloga Gotowaniezpasja.pl Autorzy umyślnie na wymogi takiej publikacji przygotowali aż 105 pomysłowych przepisów, a wszystkie z kaszą w funkcji centralnej. Autorzy z jednej strony na nowo odnajdują tradycję i  proponują klasyczne dania we nowoczesnej odsłonie, a z drugiej – wprowadzają kuchenne nowinki i zaskakują kucharską inwencją. Wszystkie  jak  kasza  wpływa  na  zdrowie propozycje dań zilustrowane okazują się wysmakowanymi, autorskimi zdjęciami. około trzy czwarte przepisów to propozycje bezmięsne, a niemal 1/2 to dania niezawierające glutenu – z książki skorzystają więc wegetarianie i osobydziałanie  dobroczynne  kaszy poszukujące nowych pomysłów na bezglutenowe posiłki. Wszystkie propozycje potraw wiążą Odkryjmy kaszę na nowo! się z ideą zdrowego odżywiania i slow food, a przepisy będą inspirujące zarówno dla amatorów, oraz wielbicieli przyrządzania posiłków. Zaproś znajomych na kaszotto i burgery jaglane, a na deser podaj smakowite muffinki gryczano-amarantusowe z żurawiną! paweł Łukasik – pasjonat przyrządzania posiłków, z wykształcenia technolog żywienia. okazuje się odpowiadający za część merytoryczną, przygotowanie potraw i przepisy przygotowane umyślnie na wymogi takiej publikacji. Grzegorz Targosz – fotograf, absolwent Otwartego Studium Fotografii Politechniki Krakowskiej, laureat Ogólnopolskiego Konkursu dla Profesjonalnych Fotografów kulinarnych, autor wszystkich fotografii publikowanych w książki. Obejrzałam, przeczytałam, zainspirowałam się i przechodzę na kaszę! Chociaż wiedziałam od zawsze, że kaszy przenigdy za wiele, że zdrowa, smaczna

i tania, to jakaś mi się nudna zdawała… Te ziarenka takie nijaki, te kolory jak z polskiego pejzażu…

Zdrowe, nic przyjemnego. No, a ile się trzeba dla zdrowia poświęcać? Tymczasem wystarczył jeden poranek spędzony z książką Kipi kasza, żeby moje myśli o tych wszystkich przesypujących się z chrzęstem ziarenkach zaiskrzyły się smakowicie. mężczyźni autorzy – dziękuję! Głodni wiedzy przedostają do ręki kompendium informacji o wszystkich typach kaszy od tych dostępnych po te nieosiągalne na polskim rynku. Kto na kuracji bezglutenowej, ten się dowie, że więcej bywa kasz bez glutenu niż tych glutenowych, a co podstawowe – alt2 powinno umiał jedne od drugich rozpoznać. Kto lubi poradniki kulinarne po prostu oglądać, tego wzrok uradują Wasze smakowite fotografie, od których ślinka do ust płynie. A kto szuka inspiracji kulinarnej, ten ją z łatwością znajdzie wśród dziesiątek przepisów. Ja np. całe życie gotowałam kaszę na sypko wg zupełnie innej receptury. czas przetestować Waszej. Idę gotować kaszę! Odkryjmy kaszę gryczaną na nowo. Sprawmy by wróciła do naszej kuchni, by gościła na naszych talerzach, by cieszyła nas własnym wyjątkowym smakiem. W mojej opinii gryczana okazuje się wyjątkową kaszą, zupełnie odmienną od reszty. Tu już nawet nie chodzi o jej prezencję, albo odczucie smakowe. bywa po prostu magicznie nietypowa. dawniej jej nie znosiłam, obsesyjnie. Na sam zapach robiło mi się słabo... Ale dziś to co innego. Stała się moim obowiązkowym hitem. Wymiata, i już. :)   mimo wszystko polubiłam ją nie tylko ze względu na jej urodę. Kasza gryczana okazuje się wyjątkowo odżywczym produktem spożywczym. posiada ogromne ilości białka i błonnika, wit. B1 i PP, kwas foliowy, potas, magnez, wapń, żelazo. bywa produktem bezglutenowym, dzięki czemu mogą ją spożywać osoby z celiakią. bywa uważana za pokarm rozgrzewający, dlatego świetnie się sprawdza w chłodne dni.   jeszcze jedną zaletą kaszy gryczanej okazuje alt3 się to, że niewiele kosztuje. da się ją kupić poporcjowaną w woreczkach, zazwyczaj w pudełku okazują się 4 woreczki po 100 g, albo w opakowaniu zbiorczym (papierowym albo foliowym).Pierwszy rodzaj gotuje się prosto. Plusk do wrzątku na

15-20 min i kupione. mimo wszystko mnóstwo mnóstwo cennych składników zostaje wtedy w wodzie i w rez

ultacie wylewamy je do zlewu. Drugi rodzaj gotujemy już w sposób więcej skomplikowany, lecz nie należy się tym zniechęcać. Należy wtedy przygotować garnek oraz szklankę do odmierzania proporcji. Na każdą szklankę kaszy należy odmierzyć 2 szklanki płynu mineralnej (lekko posolić). Kaszę wsypać do garnka i zalać wodą. Gotuje się mniej więcej 20 min na wolnym ogniu - pamiętajmy, ze każda kasza okazuje się odrobinę inna i może gotować się nieco dłużej albo krócej - do okresu wchłonięcia płynu mineralnej poprzez kaszę (mimo wszystko jeśli będziemy widzieć, że woda już odparowała a kasza okazuje się ewidentnie nie gotowa należy do garnka dolać płynu mineralnej). Pamiętajmy dodatkowo by kaszy nie mieszać w trakcie przyrządzania posiłków. Po 10-15 min możemy w jednym miejscu wykopać malutki dołek, żeby sprawdzić co dzieję w niższych partiach. ta kasza okazuje się zdecydowanie cenniejsza. Zachęcam do eksperymentów. :) Dzisiejsza opcja okazuje się nieco pracochłonna, alt4 ale naprawdę trzeba przetestować. Osobiście uwielbiam pasjami naleśniki z takim nadzieniem. Co fakt powstał na podstawie przepisu mamy mojego Lubego. Różnica polega na tym, że w miejsce pietruszki (moja wersja) znajduje się mięso mielone. Obie pyszne, ale ja jako piteruszkoholiczka wybieram wersję z zieleniną. :) Tym razem spróbowałam dodatkowo innego przepisu na naleśniki. Zaznaczam, że proporcje okazują się płynne, gdyż każda mąka w innym przypadku wchłania wodę i ważna okazuje się tu gęstość. ma być jak gęsta śmietana, ale płynne i lejące. Po 1 naleśniku zobaczycie czy się łądnie rozlewa po patelni. Gdy za rzadko dosypcie mąki, gdy za gęsto dolejcie płynu mineralnej albo mleka. :)   Przygotowanie:   naleśniki Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce. Ciasto ma posiadać gęstość gęstej śmietany i być odpowiednio lejące by można było je rozlewać po patelni. Smażyć na teflonowej patelni bez tłuszczu.   farsz Kaszę gryczaną ugotować. Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na patelni na tłuszczu roślinnym. Pieczarki obrać, przepłukać, pokroić w drobne plasterki. Usmażyć na owej samej patelni co cebulę (bez zmywania po drodze). Pietruszkę przepłukać i posiekać. Wszystkie składniki wymieszać, doprawić solą i pieprzem do smaku.   Naleśniki nadziewać farszem. Przed podaniem podgrzać na patelni.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness