Jakie witaminy mają warzywa i owoce? Tego nie wiedziałaś!

Jakie witaminy mają warzywa i owoce? Tego nie wiedziałaś!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

jarzyny i owoce zawierają mnóstwo witamin, składników mineralnych i błonnika.wit.  w  jarzynach

produkty te cieszą nas smakiem szczególnie latem, kiedy okazują się dojrzałe, soczyste i prosto dostępne. dobrze zatem poznać kilka reguł, dzięki którym posiłki zachowają pełnię składników odżywczych warzyw i owoców.  ugotowane pomidory zawierają więcej likopenu jarzyny okazują się źródłem wrażliwych na temperaturę witamin, dlatego ich przeważającą część najlepiej spożywać na surowo. Od takiej zasady okazują się jednak wyjątki! Niektóre warzywa okazują się szczególnie cenne tylko w formie srogiej. dobrym przykładem okazują się tutaj pomidory, które zdobywają nadprogramowe walory odżywcze podczas gotowania. Pomidory okazują się zasobne w likopen – związek, który okazuje się mocnym przeciwutleniaczem i który wykazuje działanie przeciwrakowe. Co interesujące, organizm absorbuje więcej likopenu z pomidorów poddanych obróbce termicznej. Spożywaj surówki prosto po przyrządzeniu Surówki najlepiej spożywać prosto po przyrządzeniu – szczególnie te z pomidorem. W przypadku potraw z warzywami gotowanymi czas taki okazuje się o mnóstwo dłuższy – wysoką wartość utrzymują poprzez mniej więcej 24 h. Owoce tylko na kolacja Kiedy szukamy pomysłu na zdrowy kolacja, ochoczo sięgamy po owoce. Pyszne, lekkie i odświeżające owocowe desery przygotowuje się prosto i szczególnie szybko. Pamiętajmy, że zalecana dawka spożycia warzyw i owoców to 5 porcji, dlateg  wit.  w  owocacho włączmy te produkty więc do odrębnych dań spożywanych w ciągu dnia. W porze letniej swobodnie możemy więc przygotowywać dzieciom pyszne i kolorowe owocowe śniadania. Owoce okazują się zasobne w prosto absorbowane wit. i minerały i dają olbrzymią dawka energii. Ze skórką czy bez? To właśnie zaraz pod nią znajdują się najcenniejsze artykuły. Zjedzona skórka z owoców to też więcej błonnika ; naszych dzieciaków. jarzyny ugotowane w mundurkach zachowują więcej witamin i składników mineralnych, dlatego jeśli nie powinniśmy, nie pozbawiajmy tych składników ich skórki, szczególnie w sezonie kiedy np. marchewka czy buraki mają ją szczególnie delikatną. – jarzyny i owoce okazują się źródłem cennych witamin, zwłaszcza wit. C, beta-karotenu, witamin z zespołu B, E i K. mimo Co kryją w sobie warzywa i owoce? wszystko dla naszych pociech okazuje się to szczególniejakie  owoce  mają  najwięcej  witamin ważne, gdyż rosnący organizm zużywa ich szczególnie dużo każdego dnia budując każdą komórkę ich ciała, jak też odporność na cały rok.  jarzyny i owoce zawierają więc wiele składników mineralnych, takich jak potas, magnez i wapń – mówi Alicja Kalińska, dyrektor galerii Dietetycznych SetPoint, ekspert kampanii „Pora na pomidora…”. – Mimo iż, od dawna mówi się o potrzebie spożywania  warzyw i owoców 5 razy dziennie, tylko 12% pociech w Polsce spożywa warzywa kilka razy w ciągu dnia. Z owocami okazuje się niewiele dobrze – kilka razy dziennie spożywa je 17% niedużych konsumentów. * –– polepsza pułap. * Badanie Inquiry, zrealizowane w maju 2013 roku metodą sondażu internetowego na próbie N=601 wśród Polaków powyżej 25 roku życia, posiadających pociech w wieku 3-7 lat. Dane pochodzące z sondażu były ważone do struktury populacji pociech w Polsce w wieku 3-7 lat. mat.pras. „Pora na pomidora…”   idealnym

źródłem folianów okazują się buraki i wykonany z nich sok, ;

pietruszka zarówno korzeń ; liście. Foliany, w tym kwas foliowy okazują się potrzebne w procesie wzrostu i rozmnażania komórek, biorą też udział w syntezie białek (białek) i wytwarzania krwi w organizmie. Podobnie jak witamina C wspierają funkcjonowanie układu odpornościowego. WITAMINA E Występuje m.in. w soku pomidorowym, z marchwi, dzikiej róży i niektórych zielonych warzyw, jak na przykład np. brokuły. Jako silny antyoksydant witamina E przeciwdziała uszkodzeniom komórek powodowanym poprzez procesy utleniania. znaczy to, że może spowalniać przebieg starzenia. Witamina E służy w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. WITAMINA  Witamina K to istotny czynnik wpływający na krzepliwość krwi i syntezę białek kości. Zawierają ją soki z winogron, jeżyn, brzoskwiń, żurawiny, marchwi i pomidorów. BŁONNIK Błonnik można znaleźć w nektarach i nektarach, które zawierają miąższ owocowy, czyli w tych naturalnie mętnych albo przecierowych. Szczególnie bogatym jego źródłem okazują się przecierowe soki warzywne i warzywno-owocowe. Błonnik reguluje pracę układu pokarmowego, poprawia ruchy jelit alt2 i przeciwdziała zaparciom. Błonnik rozpuszczalny, zawarty w nektarach, ogranicza szybkość wchłaniania cukrów, regulując wahania poziomu glukozy we krwi i wpływa na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu w organizmie. służy też eliminować z człowieczego ustroju mnóstwo szkodliwych składniku. ANTYOKSYDANTY (polifenole, karotenoidy) Ich najistotniejszą rolą okazuje się unieszkodliwianie wolnych rodników, które w nadmiarze, w warunkach tzw. nerwów oksydacyjnego, powodują urazu komórek, przyspieszając starzenie się człowieczego ustroju. można je znaleźć we wszystkich owocach i jarzynach, ale na uwagę zasługują antyoksydanty obecne m. in. w porzeczkach, wiśniach, aronii czy truskawkach (polifenole) i w marchwi, pomidorach czy dyni (karotenoidy, w tym jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy - likopen, aktualny w pomidorach). substancje MINERALNE Owoce i warzywa zawierają także składnikimineralne: potas, wapń, magnez, fosfor i mnóstwo pozostałych. Ich charakterystyczną cechą okazuje się odczyn zasadowy, który nadaje im znaczącą funkcję w utrzymywaniu równowagi kwasowo-zasadowej człowieczego ustroju. POTAS Jego głównym źródłem okazują się m.in. soki warzywne: marchwiowy, buraczany czy z pomidorów, dużo potasu zawierają także niektóre nektary owocowe, np. z czarnych porzeczek. Potas reguluje gospodarkę wodną człowieczego ustroju i działania mięśni i nerwów, ; wpływa na regulację ciśnienia krwi. WAPŃ I MAGNEZ Soki owocowe i warzywne także zawierają te produkty. Zarówno wapń, ; magnez to produkty kości i zębów. Uczestniczą też  m.in. w pracy mięśni i przewodnictwie bodźców nerwowych. przytaczane powyżej właściwości odżywcze wybranych warzyw i owoców to zaledwie garść informacji o ich dobroczynnym wpływie. przygotowując własny jadłospis zgodnie z zasadami równowagi i rozmaitości powinniśmy dbać o to, by jak najwięcej różnych warzyw i owoców utworzyło się naszej codziennej zabiegu - czy to w postaci srogiej,

gotowanej, czy w formie soku - trzeba wiedzieć o pięciu porcjach kondycji.

Sfinansowano ze preparatów Funduszu obniżek Owoców i Warzyw. inicjator instytucja Krajowa Unia Producentów Soków. jarzyny i owoce okazują się podstawą piramidy żywieniowej. znaczy to, że powinny stanowić najsilniejszą część naszego codziennego menu. Co sprawia, że okazują się aż tak ważne dla naszego kondycji i samopoczucia? wit. i produkty mineralne obecne alt3 w owocach    i jarzynach biorą udział w niemal wszystkich procesach życiowych zachodzących w naszym organizmie. Spożywając je przy każdym jedzeniu, zapewniamy sobie 5 porcji kondycji dziennie. Trudno o lepszą inwestycję! Po co jeść jarzyny i owoce, czyli znaczenie witamin i składników mineralnych dla naszego kondycji jarzyny i owoce powinny stanowić fundament naszej codziennej zabiegu odchudzającej, gdyż okazują się źródłem bezcennych witamin i składników mineralnych. Witamina C, beta-karoten, foliany, w tym kwas foliowy - to tylko niektóre z potrzebnych nam do życia składników, zawartych w jarzynach i owocach. Najpopularniejsze produkty mineralne, które znajdują się w tych kolorowych porcjach kondycji, to wapń, potas i magnez. substancje te jedynie biorą udział w procesach metabolicznych. Pomagają też budować zdrowe kości i zęby, biorą udział w krzepnięciu krwi, utrzymują jej prawidłowe ciśnienie, przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania mięśni i mają także znaczenie dla funkcjonowania układu nerwowego *. Trudno przecenić ich znaczenie. produkty obecne w jarzynach i owocach biorą udział w niemal wszystkich procesach życiowych zachodzących w naszym organizmie. Dlaczego polskie owoce i jarzyny? O co chodzi z tą całą sezonowością? używanie zasady sezonowości w jadłospisie znaczy spożywanie tych warzyw i owoców, które rosną i dojrzewają w obecnej porze roku. W sposób prawidłowy z sezonowością łączy się także lokalność, czyli sięganie po te produkty, które naturalnie okazują się dostępne w naszej strefie klimatycznej. opierając swoją jadłospis na sezonowych i miejscowych jarzynach i owocach mamy gwarancję, że zapewniamy swojemu organizmowi odżywcze produkty w optymalnej ilości i jakości. Dlaczego? artykuły, które naturalnie okazują się w danej porze roku, okazują się najrozsądniej posiadają w wit., produkty mineralne i inne fitoskładniki. Zjadane w punkcie, w którym osiągają naturalną dojrzałość, okazują się więc jedynie najsmaczniejsze, ale też zwłaszcza odżywcze. Sok pełnowartościową porcją kondycji Po jarzyny i owoce powinniśmy sięgać jak zwykle – Światowa instytucja organizmu zaleca spożywanie zero 400 g owoców i warzyw, podzielonych na 5 porcji. co to jest porcja? To zazwyczaj jeden średniej wielkości owoc albo warzywo. alt4 Jedną z porcji w ciągu dnia z powodzeniem może stanowić także szklanka (200 ml) soku! To świetne rozstrzygnięcie, jeśli mamy problemy z sięganiem po jarzyny i owoce do każdego jedzeniu. W tym wypadku pomocne okazują się soki – owocowe, ale także warzywne! Dzięki nim zwiększamy dawka skonsumowanych warzyw i owoców, dbając o nasze zdrowie

każdego dnia. Spożywając szklankę soku, zapewniamy sobie jednej z pięciu porcji witamin

i składników mineralnych pochodzących z owoców i warzyw. Ale to nie wszystko! Różnorodność soków sprawia, że ciężko się nimi znudzić – codziennie możemy sięgać po sok wyprodukowany z odrębnych surowców, np. soki warzywne to świetna alternatywa dla tych, którzy jarzyny spożywają tylko w jednym jedzeniu dziennie – dzięki sokom, tych porcji jest więcej. Kartonowe opakowania otwierają perspektywy zabrać sok do szkoły czy badań zawodowej, gwarantując wygodę, ale też bezpieczeństwo – soki dostępne kartonowych pudełkach okazują się w pełni bezpieczne i zgodnie z prawem nie posiadają żadnych składników konserwujących i barwników. Najpopularniejsze polskie jarzyny i owoce i obecne w nich odżywcze produkty Zobaczcie, jakie cenne odżywcze produkty kryją w sobie polskie owoce i jarzyny. Szukajcie ich w nektarach, dbajcie o to, aby jak zwykle lądowały na waszych talerzach i korzystajcie z naturalnych porcji kondycji! Najcenniejsze dla kondycji produkty soków owocowych i warzywnych to wit., sole mineralne, błonnik i bezpieczne antyoksydanty: polifenole i karotenoidy. Zobaczcie, gdzie ich szukać. WITAMINA C Wśród polskich owoców najwięcej wit. C zawierają czarne porzeczki i truskawki, ; dzika róża. Szklanka nektaru z czarnych porzeczek pokrywa ponad ⅓ dziennego zapotrzebowania na witaminę C. dobrze zatroszczyć się o jej obecność w organizmie, niejako ma ona wszechstronne oddziaływanie: potęguje układ odpornościowy i krwionośny (jest odpowiedzialna za funkcjonowanie ;), jest odpowiedzialna za wytwarzanie kolagenu potrzebnych do budowy kości i chrząstek, ciała, dziąseł i zębów. Wspomaga też system nerwowy i upraszcza wchłanianie żelaza. ogromne ilości wit. C znajdują się także w czerwonej papryce, brokułach czy w liściach pietruszki. FOLIANY, W TYM KWAS FOLIOWY


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness