Letnie owoce - zobacz, które jeść najlepiej!

Letnie owoce - zobacz, które jeść najlepiej!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

moment letni obfituje w dorodne, smaczne jarzyny i soczyste owoce.najlepsze  letnie  owoce

To najmocniejszy czas, aby zrezygnować z nazbyt dużo ważących potraw na rzecz lekkich i prostych w przygotowaniu potraw. Surowe, ugotowane, pieczone czy grillowane – rodzime jarzyny i owoce smakują doskonale pod każdą postacią O ciekawych sposobach ich zużytkowania i wpływie na nasz pozytywny humor opowie Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska – specjalista ds. żywienia i ekspertka kampanii „warzywa i owoce – na powodzenie!”. pora na grillowani Jedną z więcej popularnych aktywności wśród Polaków w czasie letnim okazuje się grillowanie. Spotkania z najbliższymi pozytywnie wpływają na poczucie farta i generalny dobrostan, podobnie jak sięganie po jarzyny i owoce, które – regularne spożywane – poprawiają nasz humor i samopoczucie. – Zachęcam, aby połączyć miłe z pożytecznym – wybierzmy się z rodziną czy przyjaciółmi za miasto, a do posiłków przygotujmy surówkę z kolorowych grillowanych warzyw (np. cukinii, papryki czy bakłażana) z dodatkiem drobiu. Poza białkiem, którego źródłem okazuje się mięso, ta lekka sałatka dostarczy odpowiedniej porcji błonnika na korzystniejsze trawienie, beta-karotenu na mniej ryzykowne opalanie, dodatkowo potasu – do utrzymania równowagi elektrolitowej w 9 najlepszych letnich owoców! upalne dni. Im więcej kolorowo bywa na talerzu, tym więcej witamin i minerałów znajdzie się w naszym organizmie – mówi Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska, specjalista ds. żywienia, ekspertka kampanii „warzywa i owoce – na powodzenie!”. Makaron… ale z cukinii! Cukinia okazuje się lekkostrawnym i lekkim w smakuowoce  letnie  warzywem. posiada mnóstwo witamin (C, A, K i z zespołu B) i preparatów mineralnych (m.in. magnez, potas i żelazo). – Cukinia powinna nam się kojarzyć wyłącznie z dodatkiem do leczo czy potrawką z piekarnika. Możemy ją podać dodatkowo w formie makaronu! Długie, cienkie nitki uzyskamy za pomocą specjalnej obieraczki albo temperówki. Cukiniowy makaron doskonale bywa łączył się z kurczakiem w towarzystwie delikatnego sosu śmietanowego. Danie efektowne, nieskomplikowane w zrobieniu i niesamowicie smaczne – zapewnia dietetyczka. A na deser? – Moja deserowa opcja na lato to czereśnie pod lekkim biszkoptem i własnoręcznie przygotowany kisiel porzeczkowy – proponuje ekspertka kampanii. Czereśnie są lekkie i oczyszczające. Regulują procesy przemiany materii, są źródłem potasu wpływającego na serce i nerki, a zawarta w nich witamina B5 wspomaga leczenie artretyzmu. Ich czerwone rodzaje są bogatym źródłem bioflawonoidów, czyli alt2 przeciwutleniaczy wspomagających zwalczać wolne rodniki. Porcja czereśni dostarcza organizmowi również żelaza, wapnia i dużej ilości jodu. Czerwone porzeczki zawierają duże ilości pektyn, dzięki  owoce  które  trzeba  jeść  latem

czemu kontrolują zawartość cukru  i cholesterolu we krwi. Łagodzą kłopoty żołądkowo-jelitowe,

regulują przemianę materii, działają przeciwzapalnie, eliminują rozwijanie się bakterii, wskazane są dodatkowo przy niewydolności wątrobowej albo przy przewlekłych schorzeniach wątroby i zgadze. obecne w czerwonych porzeczkach wit. C i PP i żelazo i garbniki działają ściągająco, tonizująco i antybakteryjnie, dlatego polecane są przy cerze tłustej i trądzikowej. – Żółte, różowe, czerwone, ciemnoczerwone i niemal czarne – takie rodzaje czereśni możemy zetknąć na lokalnych ryneczkach czy w pobliskich warzywniakach. Słodkie rodzime czereśnie w kompilacji z lekkim biszkoptem to wspaniały duet, który wypadnie jako deser podczas letniego sezonu – mówi Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska. – Chcecie poznać przepis na to, aby poprawić sobie humor? – Domowy kisiel porzeczkowy! Owoce te są cenne zarówno dla kondycji, ; urody – przekonuje. Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „warzywa i owoce – na powodzenie!” sfinansowana okazuje się ze sposobów Funduszu obniżek Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii okazuje się Federacja Branżowych Związków alt3 Producentów Rolnych. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej i na profilu na Facebooku: www.warzywaiowocenaszczescie.pl, www.facebook.com/warzywaiowocenaszczescie Owoce plasują się na dole piramidy żywieniowej, co znaczy, że twoje dziecko powinna ich zjadać jak najwięcej. najdogodniej kiedy podajemy dzieciom surowe owoce zupełnie. Starajmy się dawać dzieciom jak najmniej soków. pociech lubią słodki smak owoców i zjadają je bez trudu, a soki są niejednokrotnie sztucznie dosładzane. Jeśli mimo wszystko twoje dziecko unika owoców, możesz przetestować koktajlu na mleku z dodatkiem zmiksowanych bananów czy truskawek albo łączenia przetartych owoców z jogurtem naturalnym. Każdego dnia pociechy powinny jeść owoce. Od 6 30 dni życia – 1 porcję dziennie, a po 1 roku życia 2 – 3

porcje. Desery i musy z owoców da się dawać dzieciom od 6 30 dni życia potomka.

Podobnie jak świeże owoce – są one źródłem witamin (zwłaszcza wit. C), preparatów mineralnych i błonnika. W 10 m-cu życia do jadłospisu dzieckada się wprowadzić deserki z dodatkami, bowiem podnoszą one ich wartość odżywczą i smakową. Zobacz film: Sezonowe owoce to prawdziwy zastrzyk świeżości i gwarancja jakości. oto lista świetnej jakości letnich owoców: Co byśmy zrobili bez świeżych malin w lecie? alt4 Maliny składają się z mniej więcej 250 różnych składników, które nadają im bezbłędny aromat. Te małe owoce, to dodatkowo szalony koktajl składników odżywczych i ogromny potencjał medyczny. Pomagają transportować tlen w warstwach, zawierają dodatkowo garbniki, które pomagają leczyć wysoką temperaturę (gorączka) albo infekcje górnych dróg oddechowych. Melony da się kupić poprzez całe lato, a obecnie są one dostępne licznych odmianach, np. melon miodowy. są szczególnie orzeźwiające i zawierają mnóstwo witamin, w tym witaminę A i B i wapń i fosfor, które są dobre dla metabolizmu ciała. jedzenie melonów wspomaga mechanizmy gojenia. Morele pojawiają się na rynku w miesiącach letnich i da się je dorzucać do sałatek owocowych i dżemów. Świeże morele zawierają niewiele kalorii. Mają wysoką zawartość karotenu i witamin z zespoły B i C. Jeżyny w stanie surowym to prawdziwe bomby witaminowe. Zawierają duże ilości kwasu foliowego, magnezu i żelaza, których potrzebujesz, aby zwalczać wysoką temperaturę (gorączkę), zachorowania czy niestrawność. Jeżyny mają dodatkowo oddziaływanie diuretyczne i przyczyniają się do oczyszczania krwi. Jeśli masz inne ukochane letnie owoce, daj nam znać w komentarzach poniżej. Przeczytaj dodatkowo o tym, jak wyrobić w sobie zdrowe nawyki żywieniowe.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness