Mikrourazy – czyli jak powstają zakwasy?

Mikrourazy – czyli jak powstają zakwasy?

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Każda aktywność fizyczna przeprowadza do powstawania mikrourazów w mię-śniach,co  to  mikrourazy

 

 

 

 

 

 

 

czyli rozerwania włókien mięśni. okazuje się to zjawisko oczekiwane wśród bywalców siłowni. wielokrotnie zjawisko to występuje podczas treningu siłowego z dużym obciążeniem o dużej intensywności. Nie należy się go bać – okazuje się to zdrowe fizjologiczne zjawisko. Wywieranie napięcia na mięsień sprawia, że taki rozpoczyna się rozciągać, co w rezultacie sprawia zniszczenia w obrębie włókien. Rozciąganie okazuje się skutkiem oddziaływania siły większej niż siła mikrourazy  po  treningmięśnia oraz ma w zamiarze zatrzymanie ruchu oraz ochronę stawów przed naruszeniem. Rozrywanie włókna to nic innego, jak adoptowanie się człowieczego ustroju do btrening  a  mikrourazyodźców w trakcie treningów. Powstałe mikrourazy objawiają się w postaci bólu mięśni. pojawia się on wskutek pobudzenia przez uszkodzone włókna mięśniowe receptorów bólowych będących w obrębie mięśnia. pora trwania bólu okazuje się różny. okazuje się uzależnione od intensywności danego treningu oraz od Mikrourazy – gdy mięśnie bolą po treningu stażu treningowego osoby trenującej. Ból mięśni może pozostać od dwóch nawet do pięciu dni. 3. Dlaczego po silnym treningu bolą nas mięśnie? Intensywność bólu okazuje się uzależnione od poziomu uszkodzenia włókien mięśni. To tymczasem okazuje się uzależnione od ciężarów, którymi obciążaliśmy nasze ciało na treningu. Im większe obciążenie, tym większe zniszczenia. mimo wszystko to nie jedyny czynnik. eksperymenty wykazały, że skurcze izometryczne (zmienia się napięcie mięśnia, a nie długość) oraz ekscentryczne (rozciąganie mięśnia) sprawiają, że uszko-dzenia włókien okazują się dużo większe. To zaś przekłada się na dłuższy okres trwania bólu. 4. Zakwasy a potreningowe bóle mięśni wielokrotnie potreningowy ból mięśni okazuje się nazywany zakwasami. okazują się to mimo wszystko 2 różne zjawiska, które nie mają ze sobą nadto mnóstwo wspólnego. Potreningowy ból mięśni okazuje się następstwem uszkodzenia włókien mięśni, natomiast zakwasy oraz bóle, które wywołują, okazują się wywołane nagromadzeniem kwasu mlekowego o dużym stężeniu w pracujących mięśniach. Mechanizm powstawania zakwasów okazuje się bardzo alt2 złożony. Powstaje w czasie niepełnego procesu spalania glukozy, czego wynikiem okazuje się powstawanie kwasu mlekowego w mięśniach. jest tak, kiedy krew nie nadąża z dostarczaniem tlenu oraz glikogen nie zostaje do zakończenia rozłożony na wodę oraz dwutlenek węgla, przez co nie może wyzwalać potrzebnej energii podczas wysiłku fizycznego. Powstają wtenczas mikrourazy oraz obrzęk komórek mięśni. wielka dawkę kwasu mlekowego w pracujących mięśniach uaktywnia chemoreceptory, co skutkuje  „pieczeniem mięśni”. mimo wszystko okazuje się to uczucie, które trenujący siłowo szczególnie uwielbiają. Zakwasy, czyli niż

potreningowego bólu mięśni, mogą utrzymywać się maksymalnie do kilku

godzin po zakończonym treningu. Kwas mlekowy okazuje się mimo wszystko bardzo szybko rozkładany w naszym organizmie – znika do 2 godzin po treningu. 5. sposób na zakwasy Wraz ze stażem treningowym, zakwasy okazują się coraz rzadziej. ważne okazuje się mimo wszystko to, aby trening zaczynać od rozgrzewki. Dobór wagi okazuje się również istotny. Nie przesadzajmy z nim – dobierajmy go według własnych szansy. Intensywność ćwiczeń starajmy alt3 się dostosować do siły mięśni. Po skończonym treningu okazuje się bardzo ważne, aby nie przeprowadzać natychmiast do całkowitego wypoczynku, tylko przeprowadzić „cool down” (wyciszenie człowieczego ustroju przez rozciąganie oraz ćwiczenia oddechowe). świetną metodą okazuje się również wykonywanie na przemian treningu lekkiego z treningiem ciężkim (jeden dzień – trening lekki, drugi dzień – trening ciężki). Pozwoli to na odpowiedni rozwijanie się oraz regenerację naszych mięśni. 6. Zakwasy – podsumowanie Zakwasy to zjawisko, którego nie należy się bać. To naturalna kolej rzeczy. Będąc systematycznym w treningu, można przestać je odczuwać. Bardzo ważne okazuje się ; konstruowanie mięśni, również odpoczynek, gdyż to on gwarantuje prawidłowy rozwijanie się naszym mięśniom. po treningu bolą cię mięśnie? To nie okazują się tzw. zakwasy. Nie znaczy to wcale, że w twoim ciele zalega po mocnym treningu kwas mlekowy, który zakwasił ci mięśnie. znaczy to, że przesadziłeś, a twoje mięśnie dają ci o tym boleśnie znać. przez długi okres funkcjonowało przekonanie, że alt4 bóle mięśniowe pojawiające się 24 h albo później po mocnym wysiłku fizycznym okazują się wywołane kwasem

mlekowym, który magazynuje się w mięśniach. w pierwszej kolejności m

owa o mleczanie, secundo, substancja ta nie przynosi bólu, bo zostaje wypłukana z człowieczego ustroju w godzinę po zakończonym treningu. Wysokie stężenie mleczanu wskazuje na wysoką intensywność obowiązków zawodowej, ale podczas jej trwania - nie później. Ból, który stale często zwiemy „zakwasami” okazuje się spowodowany mikrourazami mięśni oraz towarzyszącym im stanom zapalnym oraz znaczy jedno – przesadziłeś! Taki ból to zwykle efekt nieprawidłowo dobranego dla twojego człowieczego ustroju treningu. zwykle występuje u ludzi, które wracają do ćwiczeń po przerwie, ale u takich ludzi ból okazuje się normalny. Nieprzyzwyczajone do wysiłku mięśnie z pewnością początkowo będą się musiały oswoić z nową sytuacją. Nic im musi, ale nie wkraczaj natychmiast w nazbyt szybkie tempo oraz dużą intensywność. Daj organizmowi trochę momentu na przyzwyczajenie się do wzmożonego wysiłku.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness